سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

صدور مجوز پروژه عالیجناب سیاه پوش، بعد از علیجناب سرخپوش! ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


 اعتدال : وزارت ارشاد به کتابی که آیت الله هاشمی رفسنجانی را با تصویری سیاه بعنوان چهره اصلی فتنه معرفی کرده است مجوز داد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»؛
اخیرا کتابی با نام گروه 1+5 نوشته امیر قنبری? موفق به کسب مجوز وانتشار توسط وزارت ارشاد شده
است که میرحسین ?موسوی، مهدی کروبی، یوسف صانعی ،سید محمد موسوی خوئینی ها و سید محمد خاتمی را بعنوان سران فتنه 88 معرفی کرده و اکبر هاشمی رفسنجانی را بعنوان محور و چهره پشت پرده فتنه پرداخته است.

روی جلد این کتاب تصویر اسامی فوق درگیر در حوادث سال 1388 با تصویری سیاه از آقای هاشمی رفسنجانی کار شده است.

این در حالی است که کتاب سراسر نقد آقای هاشمی بوده و عملا این می کوشد رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بعنوان چهره اصلی و پشت پرده حوادث پس از انتخابات نشان دهد.

   انتخاب نام گروه 5+1 که یادآور گروه مذاکره هسته ای 6 کشور آمریکا ،انگلیس،فرانسه روسیه ،چین و آلمان با ایران می باشد با هدف وابسته نشان دادن چهره های مذکور انجام شده است.

بنابر قانون، وزارت ارشاد بایستی طرح جلد کتاب را مورد تایید قرار دهد.

   به نظر می رسد پروژه عالیجانب سیاه پوش در حالی در آستانه انتخابات کلید خورده است که 12 سال قبل در آستانه انتخابات مجلس ششم، پروژه عالیجناب سرخ پوش از سوی اصلاح طلبان تندرو با محوریت اکبر گنجی برای تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شد و در این پروژه وی بعنوان مرد پشت صحنه قتلهای زنجیره ای معرفی گردید.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


ازپیکان سواری تا پروازهای ملی ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    حقوق مدنی و حقوق شهروندی برخلاف تصور خیلی ها، صرفا در آزادی مطبوعات با آزادی بیان خلاصه نمی شود .
 نهادها و مراکزی وجود دارند که طبقه و مسوولیت شان حفظ و حراست از حقوق مصرف کننده است. اما در ایران مثل خیلی از حقوق دیگر به حقوق مصرف کننده هم متولی ندارد و چپ و راست از سوی دولت و سایر نهاد های قدرت پایمال می شود.

  سالیان متوالی بود، یعنی ده ها سال می شد که مصرف کننده بخت بر گشته ایرانی مجبور بود از اتومبیلی استفاده کند به نام "پیکان" که تکنولوژی آن مربوط به دهه 1950 میلادی بود و تا همین اواخر "خودرو ملی" نام داشت و ایرانیان هم عملا چاره ای به جز سوار شدن بر آن نداشتند.

 هر بار که کسی جرات می کرد بگوید که چرا مصرف کننده ایرانی برای آن آهن پاره باید به اندازه یک ماشین کره ای یا ژاپنی مرغوب پول بپردازد، بر سرش هوار می کشیدند که این "خودرو ملی" است و کسی حریف نمی شود بگوید که چرا اتومبیل های بهتر، سالم تر، امن تر و یا مصرف کمتر نباید وارد شود؟ همه ما محکوم بودیم میلیون ها تومان بدهیم، ماه ها در صف ثبت نام منتظر بمانیم که یک پیکان به ما تحویل دهند. هیچ کس هم نمی پرسید و نمی گفت که چرا مگر مصرف کننده حق و حقوقی ندارند؟

 واقعیت است که رکورد و حوادث و سوانح هوایی در ایران یکی از بالاترین ها در دنیا است. به واسطه تحریم ، قطعه و لوازم به ما نمی دهند، به واسطه تحریم ، از داشتن هواپیماهای جدید و تکنولوژی پیشرفته صنعت هواپیمایی محرومیم. اما اخیرا راه حلی پیدا شده بود که شرکت هواپیمایی قطر بیاید به ایران و شماری از پروازهای داخلی را عهده دار شود. از همان ابتدا که بساط انحصارشان تعطیل می شد و منابع درآمدی شان را از دست می دادند، بلافاصله همان داستان پیکان را تکرار کردند. گفتند که"شرکت هواپیمایی قطر شئونات اسلامی و مقررات امنیتی ایران را اجرا نخواهد کرد." گفتند که یک "جریان خاص"، ظاهرا "فتنه ای ها" که کاره ای نیستند، می ماند همان "منحرفین" مبدعین این قضیه (آوردن قطری ها) بوده اند.گفتند اگر "روابط سیاسی میان ایران و قطر یک روز خراب شود، به طور حتم هواپیمایی این کشور پرواز هایش را در ایران انجام نخواهد داد. مسافران با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد." گفتند... الثور گفتند و گفتند و از نفوذ سیاسی شان سوء استفاده کردند تا آخر الامر جلوی آمدن هواپیمایی قطر را گرفتند. جالب است که برخی از مخالفان الثور به فکر مسافرین و مردم هستند که از حالا نگران هستند که یک روز به دلایل سیاسی ممکن است قطری ها از امیران بروند و "مسافرین غیر ایرانی ناراحت شوند." اگر "مسافرین غیر ایرانی" جانشان علی الدوام در معرض خطر باشد به واسطه پرواز با خطوط ایرانی، خیلی مهم نیست. مهم این نیست که مسافرین ایرانی جانشان را از دست بدهند، مهم آن است که خدای ناکرده یک روز در آینده اگر قطری ها از ایران رفتند،آنان ناراحت نشوند.
انصافا که این مسوولان چقدر به فکر مردم هستند و ما مردم چقدر نمک نشناس و نمک به حرام هستیم.
   آیا ایرانیان راضی هستند که با شرکت های هواپیمایی موجود با آن رکورد وحشتناک سوانح هوایی پرواز کنند و قطری ها، اماراتی ها، ترک ها و دیگران به ایران نیایند؟
آیا در کشورهای دیگر هم اینگونه است؟ آیا در کشورهای دیگر هم مردمانشان مجبور هستند که حکما والا و باید سوار اتومبیل ساخت داخل کشور خودشان شوند.
   واقع مطلب آن است که پاسخ برای پرسش منفی است. اساس اقتصاد دنیای پیشرفته و امروز بر روی رقابت آزاد و تامین منافع مصرف کننده قرار گرفته، 200 سال پیش آدام اسمیت معمار اقتصاد سرمایه داری اعلام داشت که تنها راه حفظ منافع مصرف کننده رقابت آزاد است .  

 متن کامل ذخیره شده

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


 دانش‌جعفری :
بانک مرکزی هچ کاری که به التهاب بازار ارز دامن می‌زند، نباید انجام دهد.
 واقعیت این است که در حالی که ذخایر ارزی کشور کاهش پیدا نکرده و قیمت جهانی نفت در حال افزایش است، این شرایط بازار قابل توجیه نیست.
   از ابتدای امسال تاکنون قیمت نفت بیش از 100 دلار به فروش رفته است و اگر نیازهای ارزی کشور را بررسی کنیم، حدود 60 میلیارد دلار واردات کالایی و 20 میلیارد دلار نیز واردات خدمات داشته‌ایم.
   عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در مجموع 80 میلیارد دلار واردات صورت گرفته و به‌نظر می‌رسد در سال‌جاری نیازها و هزینه‌های ارزی کشور بیش از این میزان نبوده است.
   وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت نهم با تاکید بر این‌که همه حساب و کتاب‌ها نشان می‌دهد که دچار کمبود ارزی در کشور نیستیم، گفت:
اتفاقی که افتاده، این است که کسانی که نیاز به ارز ندارند و ارز را برای واردات نمی‌خواهند و به‌عنوان پس‌انداز به آن نگاه می‌کنند، وارد بازار شده‌اند.
   دانش‌جعفری افزود:
این مساله به تقاضای بازار و افزایش قیمت‌ها دامن زده؛ به‌طوری که با توجه به مشکلات تحریم و عرضه اسکناس در بازار کشور دچار مشکل است.
دو کانال برای ورود ارز به کشور
   نیازهای ارزی از دو کانال وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: یک بخش، تقاضایی است که صنایع و تولیدکنندگان به ارز دارند و ارز را به فروشنده مواد اولیه یا کالاهای خارجی حواله می‌کنند.
   بخش دیگر که درصد کمتری دارد و حدود 9 میلیارد دلار در سال است، ارز مربوط به خدمات و مسافرت‌های خارجی است و در بازار آزاد مانند خیابان فردوسی عرضه می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که دولت نتوانسته این دو بازار را به‌خوبی تنظیم کند.
دانش‌جعفری با بیان این‌که بیش از میزان واردات، ارز فروخته‌ایم، گفت: بخشی از ارز فروخته شده، به نیازهای دیگری غیر از واردات پرداخته می‌شود.
   بهترین راهکار در این شرایط برای بانک مرکزی چیست؟ گفت: بانک مرکزی هر کاری که به التهاب بازار ارز دامن می‌زند، نباید انجام دهد.
   اتفاق‌هایی که در بازار افتاده، به این دلیل است که منابع حساب‌های سپرده بلندمدت کاهش پیدا کرد.
 عده‌ای که نگران ارزش پول خود بودند، نقدینگی را از بانک‌ها خارج کردند و رو به بازار ارز و سکه آوردند.
   دانش‌جعفری خاطرنشان کرد: فرض کنید بانک مرکزی اعلام کند که نرخ سود اوراق مشارکت 25 درصد شده است، بسیاری از پول‌های سرگردان به سمت اوراق مشارکت می‌رود.
   وی در پاسخ به این پرسش که این به منابع بانکی آسیب نمی‌زند، گفت: هدایت نقدینگی به اوراق مشارکت، منابع بانکی را بهبود می‌بخشد.
 همچنین می‌توان منابع را به بازار مسکن هدایت کرد تا از فشارها روی طلا و ارز کاسته شود.
هنوز منابع استقراضی پرداخت نشده است
   دانش‌جعفری در پاسخ به این پرسش که احمد توکلی چندی پیش عنوان کرد که دولت منابع یارانه‌ها را در پروژه‌ها هزینه می‌کند و برای یارانه‌های نقدی از بانک مرکزی استقراض و پول پرقدرت وارد بازار کرده است که این مساله باعث افزایش پایه پولی، تورم و نقدینگی می‌شود، گفت: این اقدام صورت گرفته و دولت تنخواهی را در این ارتباط از بانک مرکزی دریافت کرده است و هنوز نتوانسته پرداخت کند.
   وی با بیان این‌که دولت 7 هزار میلیارد تومان نیز از بانک مرکزی بابت مسکن مهر گرفته است، تاکید کرد:
کسری بودجه دولت، سم مهلکی برای بازار طلا، ارز و اقتصاد کشور و دولت نباید به سمتی برود که به کسری بودجه دامن زند.

 متن کامل ذخیره شده

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


من از محله ی قوم یهود می آیم ...


http://img.tebyan.net/Big/1390/10/2141561912538431471168618319230172453852.jpg

 شکسته بال ترینم ، کبود می آیم
من از محله ی قوم یهود می آیم
از آن دیار که من را به هم نشان دادن
به دست های یتیمت دو تکه نان دادن
از آن دیار که بوی طعام می پیچید
از آن دیار که طفلت گرسنه می خوابید

کسی که سنگ به اطفال بی پدر می زد
به پیش چشم علمدار بیشتر می زد
از آن دیار که چشمان خیره سر دارد
به دختران اسیر آمده نظر دارد
از آن سفر که اگر کودکی به جا می ماند
تمام طول سفر زیر دست و پا می ماند

به کودکی که یتیم است خنده سر دادند
به او به جای عروسک سر پدر دادند
به جای آن همه گل با گلاب آمده ام
من از جسارت بزم شراب آمده ام
از آن دیار که آتش به استخوان می زد
به روی زخم لبان تو خیزران میزد
منبع : وبلاگ بیم و امید

http://img.tebyan.net/Big/1390/10/2141561912538431471168618319230172453852.jpg

 ام المصائب ...

خواهری با اشکِ دیده، قامتی از غم خمیده
می‌رسد او بر مزارِ آن شهیدِ سر بریده
در بغل گیرد مزارش،‌ خواهر غربت کشیده
بارِ دیگر ماهِ غم‌ها، از دیارِ خون دمیده
 

ناله دارد قلبِ زینب، از غمِ‌ طفلِ شهیده
در برِ قبرِ برادر، شکوه کرد از این پدیده
یاد زینب آمد آن دم،‌ کز پی او می‌دویده
قاتلِ جانِ برادر، سر ز پیکر می‌بریده
 

آن دمی که دشمن او، بر تنش اسبان دویده
لحظه‌ی مرگ علمدار، بر حسینش غم رسیده
وقت داغ اکبر او، دردِ عالم را چشیده
آن زمان کز هجرِ اصغر،‌ رنگ رخسارش پریده
 

دیده آن رأس بریده، در دلِ خون می‌تپیده
لحظه‌ای آمد به یادش، کز رگش گلبوسه چیده
زینبِ ام المصائب، دردِ عالم را خریده
دیده رگ‌هایی که از آن، خون سرخی می‌جهیده

 «ناشناس»

http://img.tebyan.net/Big/1390/10/2141561912538431471168618319230172453852.jpg


زبانحال حضرت سکینه (س)

کربلا را غمسرا دیدم پدر

زیر خنجرها تو را دیدم پدر

این که چیزی نیست ای جان و دلم

من ز این غم ها فرا دیدم پدر


نانجیبی در پی یک نیزه بود

نیزه اش را در فضا دیدم پدر

نیزه اش با رأس تو محشور شد

روی نی بدر الدجا دیدم پدر

من بمیرم چون که لب های تو را

روی نی غرق دعا دیدم پدر

اینک ای جان بهر درد و داغ خویش

تربتت را من دوا دیدم پدر

گریه کردم در کنار رأس تو

چون رگانت را جدا دیدم پدر

در میان قتلگاه عاشقی

نیزه ای را در نوا دیدم پدر

ناگهان از پشت سر سیلی نواخت

صورتم را در بلا دیدم پدر

در شلوغی های شهر شام من

صورتت را زیر پا دیدم پدر

زیر مشت و زیر شلاق عدو

تو مپرسم که که را دیدم پدر

زینبت را زیر شلاق ستم

غرق در ذکر شما دیدم پدر

من خلاصه می کنم غمهای خود

کربلا را پر بلا دیدم پدر

"جعفر ابولفتحی"

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


نواختن شیپور وارونه-ی اقتصاد خودی وَ بیگانه! ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


 
 این روزها ساعتی نیست که خبری تازه از حرکتهای ضد یک درصدی یا به بیان دیگر ضد سرمایه داری یک درصدی به گوش نرسد. مردم دنیا فهمیده اند که نباید اجازه بدهند تا یک درصد مذکور در طرح پیش نویس قوانین، در اجرای قانون، در دادرسی نسبت به چگونگی اجرای قانون و ... همة اختیارات و رانتهای لازم برای توسعه فضای کسب و کار خود را در اختیار داشته باشند و در حالی که به طور طبیعی قدرت چانه زنی یک درصد مذکور به شکل ناعادلانه ای بالاتر از طرف دیگر است، نباید شرایط و فضای لازم برای رانت خواری بیشتر را به شکلی قانونی در اختیار آنها قرار دهند. در این طرف دنیا نیز ما به حق با همة ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی خود از این حرکت حمایت می کنیم و آن را نشان از بیداری جهانی و روحیه ظلم ستیزی انسانهای آزادة دنیا می دانیم.

   آنگاه در کشور خود نباید شیپور را وارونه نوازیم. در تصویب قانون و در صحن علنی مجلس و کمیسیونها در تنظیم مواد قانون تاثیر گذاری مثل قانون بهبود فضای کسب و کار - که علی الاصول باید فضای مناسب برای ایجاد فضای عادلانه و منصفانه را برای امکان مشارکت در فعالیت های تجاری و کشاورزی و بازرگانی را فراهم کند- با بدعتی اعجاب بر انگیز در حالی که گاه حضور نماینده دولت که منتخب ملت است را بر نمی تابد و به دلیل یک اختلاف نظر یا سلیقه ساده، چنان برخوردی می کند که در طول تاریخ مجالس قانونگذاری شاید بی سابقه یا لااقل کم سابقه باشد، شاهد حضور نمایند بخش کوچکی از بخش خصوصی باشیم که در صحن علنی جلسات مجلس به لابی علنی با نمانیدگان می پردازد و در تصویب مواد متعدد از رانت حضور خود استفاده می کند و در سرتاسر مواد یک قانون حضور خود را تثبیت می کند و اعمال نظر خود را برای همیشه در قانونی مادر که قاعدتا حاکم بر قوانین معارض خواهد بود، الزامی می نماید.
مرور دوبارة صورت مذاکرات این جلسات اعجاب انسان را چند برابر می کند که چگونه بخشی کوچکی از مردم- بخوانید یک درصد بلکه یکصدم درصد- به عنوان نمایندة کل بخش خصوصی به چانه زنی و امتیاز گیری از نمایندگان منتخب اکثریت جامعه می پردازد و نشسته ایم و نگاه می کنیم؟!!

   آیا اتاق بازرگانی که تنها منتخب کسانی است که دارای وضعیت خاص اقتصادی هستند و با داشتن شرایط خاص از امتیازات خاصی بهره مندند نماینده همة بخشهای کشاورزی، صنعتی، صنفی و کارگری اند که در بند بند این قانون حضور آنها در تصمیم گیری های گوناگون و حتی در نحوة اجرای قانون مد نظر قرار گرفته است؟
آیا باید باور کرد که این مجموعه آنچنانی به فکر دستهای پینه بستة کشاورزی است که در نقطه ای دور افتاده از این مملکت تمام هستی خود را برای کاشت و برداشت محصولی پر رنج هزینه می کند؟ آیا آن کارگری که برای تحصیل حق بیمة خود توان چانه زنی با کار فرمای خود را ندارد، می تواند اتاق بازرگانی را که نمایندة تعداد محدودی از دوستان است نمایندة خود برای احقاق حقوق از دست رفتة خود تلقی کند؟ آیا آن کارفرمایی که با هزار مشکل و دست انداز و دست نیاندازی تلاش می کند کارگاه کوچک یا بزرگی را به سرانجام برساند، می تواند رئیس این اتاق را نمایندة خود تلقی کند و آیا در انتخاب او نقشی دارد؟

   تدوین کنندگان و انشاء کنندگان این قانون زیرکانه در مادة 2 و با عبارت «... و آن دسته از تشکلهای ذی ربط که عضو اتاقها نیستند» در جایی که عملا حضور خود اتاق هم الزامی نیست، سعی کرده اند چنین وانمود کنند که در کنار اتاقها دیگر تشکلهای اقتصادی را در متن این قانون لحاظ کرده اند در حالی که در مواد تاثیر گذار دیگر مانند مواد 4، 5 ،8 ، 9، 10 ، 13و ... خبری از این عمومیت نیست و تاثیر گذاری در انحصار اتاقها باقی مانده است.
براستی جای سوال است که چه زمانی نقش اتاقها در اقتصاد ایران این چنین مهم بوده است که از این به بعد قرار است در تمام ارکان تصمیم گیری و اجرایی و قانونگذاری نقش داشته باشند.
   آیا لازم نیست به نتایج عملی و سیاسی اجتماعی مادة 4 دوباره بیاندیشیم؟ آیا رسمیت دادن به گزارشها و معیار های متخذه از سوی یک بخش غیر حاکمیتی که تنها درصد کوچکی از بخش خصوصی را تشکیل می دهد- که هم فضای اجتماعی- سیاسی و رسانه ای کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و هم به واسطة رسمی بودن، فضای تصمیم گیری های دولتی و غیر دولتی را در اختیار خود خواهد گرفت- به صلاح است؟
آیا ممکن نیست روزگاری کسانی در راس چنین دستگاههایی قرار بگیرند که برای تحت تاثیر قراردادن – مثلا – فضای انتخاباتی اقدام به تدوین معیارهایی کنند که با واقعیت های عملی کشور فرسنگ ها دور است؟
   آیا – مطابق مادة 5- باید رسمیت تشکلهای اقتصادی دیگر در دستان این یک درصد باشد؟ تبصرة یک این ماده شرایطی را فراهم می کند که عملا اتاقهای بازرگانی ریاست و ولایت[!] تام و تمام بر دیگر تشکلها پیدا می کنند.

   چرا از میان تمام تشکلهای اقتصادی، تنها این اتاقها هستند که باید در تدوین دستور العمل اجرایی موضوع مادة 9 این قانون حضور داشته باشند؟ به علاوه مواردی مانند این ماده مصداق واگذاری اعمال حاکمیتی به بخش خصوصی است که در تضاد کامل با قانون اساسی می باشد. مادة 28 نیز مصداق دیگری از واگذاری اعمال حاکمیتی به غیر دولت است.

   چرا باید در مادة 13 روسای اتاقها چنین نقش پر رنگی در سطح استانها پیدا کنند و عملا نبض تشکلهای اقتصادی را در اختیار خود بگیرند؟ آیا این تبعیضی آشکار میان بخشهای مختلف جامعه بدون دلیلی موجه نیست که مخالف شرع، عقل و قانون اساسی است؟

   اگر چه مادة 23 فعلی این قانون(مادة 24 طرح) با تعدیل مواجه شد ولی ذیل این ماده در الزام به ارسال فرمها به اتاقها نیز مصداقی آشکار از تبعیضی است که هنوز منطق و توجیه آن روشن به نظر نمی رسد؟

   در مجموع به نظر می رسد این قانون:
اولا به دلیل تبعیض آشکار و ناروا میان قسمت های مختلف بخش خصوصی و ثانیا واگذاری اعمال حاکمیتی به غیر دولت در مغایرت و مخالفت آشکار با شرع و قانون اساسی است و در ضمن
به دلیل واگذاری معظم امور اقتصادی به بخش کوچکی از جامعه، مصالح اعلای سیاسی – امنیتی کشور را لحاظ نکرده است و زمینة ایستادگی در برابر نظام را برای بخش کوچکی از جامعه که از رانتهای مختلف قانونی برخوردار شده، فراهم نموده است. امید است شورای محترم نگهبان با توجه به ایرادات آشکار این مصوبه از نهایی شدن آن به شکل مقتضی جلو گیری فرماید.

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قطعی کابل در خلیج فارس و آتش‌ سوزی در مسیر روسیه را علت کاهش سرعت اینترنت اعلام کرد و درباره کاهش سرعت اینترنت در روزهای اخیر گفت‌: برخی موارد کاهش سرعت، مقطعی و بر اثر قطعی کابل در خلیج فارس بود که در نصف روز وصل شد.
اگر بخواهیم سرعت اینترنت کشور در دو هفته اخیر را توصیف کنیم، شاید انتخاب این تصویر طنز کافی باشد!
اینها هم تصاویری هستند که سال گذشته از قطعی کابل اینترنت در خلیج فارس منتشر شد:
سرعتی مشکل ساز که در بارگذاری همین مطلب هم مشهود است و متاسفانه، حتی نمی‌دانیم چه زمانی برطرف خواهد شد!

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


این جاسوس روسی، 87 سال، در ایران چه میکرده!؟ ...

    نظر
 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   گئورگی وارطانیان در دوران فعالیت خود در سازمان اطلاعات و امنیت شوروی و روسیه نشان ستاره طلایی قهرمان اتحاد جماهیر شوروی؛ نشان لنین و تعداد زیادی از نشان های افتخار ملی این کشور را کسب کرد.
   به گزارش «بازتاب» و به نقل از واحد مرکزی خبر؛ وارطانیان که با نام مستعار امیر سال ها درایران زندگی کرد، همراه همسرش در دوران جنگ جهانی دوم سالها برای سرویس جاسوسی شوروی فعالیت کرد که شناسایی تعداد زیادی از جاسوسان آلمان نازی و افرادی که قصد ترور سران کشورهای شوروی ، انگلیس و آمریکا را در اجلاس سال 1943 تهران داشتند از جمله سوابق وی است.
 پدرش نیز جاسوس شوروی بود که به دستور سازمان جاسوسی شوروی (کا گ ب) راهی ایران شد و گئورگی در آن زمان شش سال داشت. وارطانیان با وجودی که شوروی متفق انگلیس بود در 16 سالگی وارد این مدرسه شد و همه فارغ التحصیلان این مدرسه را که به قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی شوروی فرستاده شدند؛ شناسایی و به مسکو اطلاع داد.
   در سال 1954 گئورگی وارطانیان به شوروی بازگشت و بعد از دوره آموزشی در ارمنستان سال ها در خارج از کشور برای سرویس جاسوسی شوروی فعالیت کرد و تا دهه 1980 که به شوروی بازگشت فعالیت های وی افشاء نشد.
 گئورگی وارطانیان در دوران فعالیت خود در سازمان اطلاعات و امنیت شوروی و روسیه نشان ستاره طلایی قهرمان اتحاد جماهیر شوروی؛ نشان لنین و تعداد زیادی از نشان های افتخار ملی این کشور را کسب کرد.
   نام و مشخصات این جاسوس بزرگ شوروی در سال 2000 نخستین بار منتشر شد و به عقیده کارشناسان وی از جمله 100 جاسوس بزرگ تاریخ جهان محسوب می شود.

 متن کامل
 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   در واکنش به اخبار منتشره در خبرگزاری ها ، ارگان رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) اعلام کرد: شصت و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رئیس دانشگاه بدون جمع بندی و مصوبه قانونی خاتمه یافت.
   واکنش فرهاد دانشجو:‌ رئیس جلسه کامران دانشجو بود که دستور رأی گیری داد و من انتخاب شدم
   دانشجو افزود: 4 نفر از اعضای هیئت امنا اصرار داشتند جلسه به تاخیر بیفتد تا تمامی گزینه‌ها برنامه‌های خود را به صورت حضوری مطرح کنند که اکثریت اعضا این تاخیر را صلاح و نیاز ندانستند. لذا بر اساس اعلام رئیس جلسه که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است اعلام شد تا رأی‌گیری انجام شود و هر کس مایل به رای گیری است رای خود را اعلام کند.
   وی در ادامه گفت: تا پیش از نماز مغرب و عشاء رأی‌گیری انجام شد که نتیجه آن مشخص شده و بنده رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد شدم و نتیجه آن به شورای عالی فرهنگی ارسال می‌شود.
   دکتر فرهاد دانشجو اظهار داشت: توصیه می‌کنم همه اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد نظر اکثریت اعضا را که رسم مردم سالاری دینی است قبول داشته باشند و در نهایت هر چه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم بگیرد، همان است.
   عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: مایل نبودم رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد شوم و اعلام کرده بودم که بر اساس تکلیف یا اجماع مایل به کاندیداتوری هستم اما امروز جلسه‌ای با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم و از وی خواستم اگر وی واقعا مخالف کاندیداتوری من است اعلام کند تا من کاندیدا نشوم که وی اعلام کرد که همه اعضا می‌توانند کاندیدا شوند.
   دانشجو اظهار داشت: در حال حاضر اجماع حاصل نشد اما تکلیف شد که کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد شوم.
   دولت احمدی نژاد از سال ها پیش به دنبال برکناری جاسبی از این سمت بود و در این مسیر تقابلات زیادی بین هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به وجود آمد.
   به نظر می رسد با وضعیت جدید دور تازه ای از اختلافات عمیق چند ساله در این باره شکل بگیرد .
فرهاد دانشجو کیست؟
   فرهاد دانشجو متولد دامغان و دارای رتبه استاد تمامی در رشته مهندسی سازه و مهندسی زلزله از گرایش های رشته مهندسی عمران در دانشگاه تربیت مدرس است.
   فرهاد دانشجو دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مهندسی سیستم های اطلاعات از دانشگاه Queen Mary College انگلستان است و
دکتری خود را در رشته مهندسی عمران در گرایش مهندسی سازه و مهندسی زلزله از دانشگاه Westminister University Central London Polytechnic کشور انگلستان دریافت کرده است.
   فرهاد دانشجو برادر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم و خسرو دانشجو عضو شورای اسلامی شهر تهران است.

 متن کامل

 خبر کاملتر

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


رد صلاحیت رقبای پروین احمدینژاد ...

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  
 قانون راه اعتراض را نشان داده است و طبعاً باید این موضوع از مجاری قانونی پیگیری شود. وی با بیان اینکه
رد صلاحیت در هر انتخاباتی اتفاق می‌افتد و به همان نسبت اعتراض ها هم باید از مجاری قانونی پیگیری شود، اظهار داشت: این موضوع در مراحل بالاتر رسیدگی می‌شود و بنده حدس می‌زنم که مثل دوره‌های قبل در خصوص برخی از افراد رد صلاحیت شده، تجدید‌نظر شود و بیش از این هم نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم.
نماینده تهران
در پاسخ به به خبرنگاری که ارزیابی‌ او از رد صلاحیت علی مطهری را جویا می شد،گفت:
به هر حال آنها به این موضوع اعتراض می‌کنند و به آن رسیدگی می‌شود.
   خبرنگار یکی از رسانه‌ها درباره رد صلاحیت گسترده چهره‌های حامی دولت سؤال کرد که حداد عادل در این زمینه گفت:
بنده نمی‌خواهم در این زمینه بحث مصداقی بکنم و نه می‌خواهم از رد صلاحیت‌ها دفاع کنم و نه از اعتراض‌ها. چون ورود به این مسئله مستلزم اطلاع از جزئیات است.
   برنامه حداد عادل برای ریاست مجلس آینده، دیگر موضوعی بود که رئیس مجلس هفتم درباره آن اظهار داشت: اصلاً الان وقت طرح این سؤال است؟ اکنون تنها چیزی که برای من مسلم است این است که کاندیدای نمایندگی مجلس هستم. وی گفت شما می‌خواهید راجع‌ به مسائلی از من حرف بشنوید که علاقه‌مند به ورود به آن نیستم.
   عضو جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به پرسشی
درباره آخرین وضعیت حضور یا عدم حضور جبهه پایداری و نحوه تعاملش با جبهه متحد اصولگرایان، هم گفت: در حال حاضر مشغول فعالیت هستیم و بنای ما بر پیوستن و یکی شدن اصولگرایان است و بر این موضوع اصرار داریم.
   حداد عادل در پاسخ به این پرسش که لیست جبهه متحد چه زمانی تمام می‌شود، تصریح کرد: تا روز مهلت قانونی فعالیت‌های انتخاباتی فرصت هست.
وی درباره اینکه گفته می شود، درخصوص لیست جبهه متحد او محور رایزنی‌ها در مجلس است، گفت:
بنده همیشه گوش خوبی برای شنیدن هستم و هر آنچه که به ذهنم برسد به دوستان عرض می‌کنم.
   حداد عادل در خصوص ترور صبح امروز یکی از دانشمندان هسته ای در تهران هم، گفت:
طبعاً انتخاب این تاریخ که همزمان با سالگرد شهادت شهید علی‌ محمدی است، هدف دار بوده است؛ ولی باید توجه داشته باشیم هر پرچمی که از دست سرداری می‌افتد سردار دیگری آن را بلند می‌کند.
   نماینده تهران در پاسخ به پرسشی درباره لیست های انتخاباتی و تأثیر آن در آرایش مجلس نهم، این موضوع را بدون پاسخ گذاشت و گفت:
الان وقت بحث کردن در این مسائل نیست. در زمان شهادت دانشمندان ما بحث‌های رقابت‌های انتخاباتی رنگ می‌بازد.

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   اعتدال : در شهر گرمسار، هجده نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی شده اند که تنها شش نفر از آن ها از شانس قابل قبولی برای جلب آرای مردم برخوردارند. غلامرضا کاتب، حسن رکنی، علی همتی و خواهر رییس جمهور از آن جمله اند. بنا بر این گزارش،
تمام پنج رقیب پروین احمدی نژاد که یکی اصلاح طلب و مابقی، اصولگرایان وابسته به جبهه متحد اند از سوی هیئت اجرایی وزارت کشور رد صلاحیت شده اند.
   پیش از این، به یکی از رقبای خانم احمدی نژاد پیشنهاد شده بود که سمت هایی در دولت بپذیرد و از نامزدی از شهر گرمسار منصرف شود. این پیشنهاد از سوی این رقیب اصولگرا رد شده بود.
   با توجه به این که شهر گرمسار، محل تولد رییس جمهور است، شکست خواهر وی در انتخابات مجلس می تواند معانی و پیامدهای تلخی برای جریان آقای احمدی نژاد در پی داشته باشد.
   اقدام هیئت های اجرایی وزارت کشور در رد صلاحیت بسیاری از نامزدهای اصلاح طلب و اصولگرای منتقد آقای احمدی نژاد و رییس دفتر او، انتقادهای گسترده ای را میان مردم و نیروهای سیاسی کشور پدید آورده است.
   وزیر کشور گفته است رد صلاحیت هیئت های اجرایی ، امسال 17 درصد بوده که نسیت به دوره قبلی انتخابات، از کاهش 23 درصدی بر خوردار است.
   رد صلاحیت شده ها تا جمعه فرصت دارند اعتراض خود را به وزارت کشور بفرستند.

منبع: فرارو

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


رد صلاحیت های معنی دار ؛ دست دولت رو شد! ...

    نظر
 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   چند سالی است بحث وجود اعتیاد در مدارس مطرح می‌شود اما وزیر آموزش و پرورش یک تنه در مقابل کارسناسان و رسانه‌ها ایستاده است و هر بار این مسئله را یا تکذیب می‌کند یا می‌گوید آمارش را اعلام می‌کنیم. استدلال حمید رضا بابایی هم این است که «من نمی‌توانم با اعلام این مسائل، کار آموزش و پرورش را زیر سئوال ببرم. سابق بر این نیز از این نگاه می‌گفتند. من از کیان خانواده بزرگ آموزش و پرورش دفاع می‌کنم که بگویم مدرسه امن است. اگر بگویم امن نیست، چه چیزی دیگر برای آموزش و پرورش می‌ماند؟ مسائل زیادی از جمله اقتصادی، اجتماعی و فردی وجود دارد که باعث این موضوع می‌شود. ما هیچ گاه اعتیاد را تکذیب نکرده‌ایم. ولی آمار را باید با دلیل ارائه کرد.» حالا مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر به میدان آمده و می‌گوید دسترسی دانش‌آموزان به قرص‌های روانگردان و شیشه تهدیدآمیز است.
   امروز محمدمسعود زاهدیان اعتقاد دارد وزارت آموزش و پرورش با کتمان کردن اطلاعات مشکل را پیچیده‌تر می‌کند: «وزارت آموزش‌وپرورش باید پاسخگوی مواد مخدر پخش شده در مدارس باشد. اگرچه آلودگی مدارس به مواد مخدر درصد کمی دارد اما با توجه به آسیب‌پذیری بالای جمعیت جوان و تغییر رویکرد استفاده از مواد مخدر و روان‌گردها، وجود مواد صنعتی در مدارس آسیب‌ها را در جامعه افزایش می‌دهد.»
در حالی که آقای وزیر اعتقاد دارد نباید آماری از وضعیت اعتیاد دانش‌آموزان منتشر شود، مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگوی آلودگی مدارس به مواد اعتیادآور باشد: « در حالی که این وزارتخانه مسئول اعلام وضعیت مدارس است، باید با ارائه اطلاعات، آگاهی مردم را در این زمینه بالاتر ببرد تا آنها نیز با سطح آگاهی واقعی، در روند سالم‌سازی مدارس از اعتیاد نیز به ما کمک کند اما این در حالی است که کتمان کردن اطلاعات مشکل را پیچیده‌تر می‌کنند.
   نیروی انتظامی در چارچوب مدارس نباید به برخورد انتظامی بپردازد. نوع برخورد با مدارس در سطح آموزش و پرورش و کاملا فرهنگی و پرورشی است.‌» زاهدیان پیچیدن نسخه فرهنگی برای مدارس را راهکار اساسی حل این موضوع می‌داند: «درصد کشف مواد مخدر در مدارس، ناچیز و در حد مصرف فردی بوده است که مقابله با آن نیز از طریق برخوردهای انضباطی در مدارس انجام شود و مراکز انتظامی و پلیس مواد مخدر نیز عوامل توزیع آن را شناسایی و برخورد کنند. هوشیاری و آگاهی خانواده‌ها، اولیای مدارس و مربیان باید به قدری بالا باشد که در صورت مشاهده با اقدامات مناسب هم فرد را به سمت سلامتی سوق بدهند و هم از آلودگی سایر دانش‌آموزان جلوگیری شود. با توجه به قرار گرفتن دبیرستانی‌ها در سن بلوغ باید رفتار و دوستان او توسط خانواده رصد شود.» حالا باید منتظر ماند و دید که آقای وزیر همچنان بر پاک کردن صورت مسئله تاکید دارد یا بالاخره با قبول واقعیت به فکر چاره‌ای برای حل مشکل رسوخ اعتیاد و افزایش آن بین دانش‌آموزان خواهد افتاد

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   عصرایران - فرایند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، دو مرحله کلی دارد: ابتدا هیات های اجرایی که زیر نظر دولت و مشخصاً وزارت کشور فعالیت می کنند صلاحیت ها را بررسی و عده ای را مردود می کنند و سپس هیات های نظارت که تحت امر شورای نگهبان هستند ضمن بررسی شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده ، بررسی مجدد صلاحیت همه نامزدها را در دستور کار قرار می دهند و نهایتاً شورای نگهبان فهرست نهایی رقبا را اعلام می کند.
   هم اکنون هیات های اجرایی دستپخت خود را بیرون داده و در همین مرحله اول قریب به یک پنجم کاندیداها را از گردونه رقابت ها خارج کرده اند!
   البته بدیهی است که تعدادی از این افراد واجد شرایط لازم برای کاندیداتوری نبوده اند ؛ به عنوان مثال کسی که دارای محکومیت کیفری موثر است یا مدرک تحصیلی قانونی را برای ثبت نام ندارد ، طبیعتاً در همین مرحله رد صلاحیت می شود اما سخن بر سر این است که رد صلاحیت های گسترده منتقدان دولت چه از میان اصولگرایان و چه از بین معدود اصلاح طلبان موجود در عرصه ، شائبه سیاسی کاری وزارت کشور دولت دهم را به شدت تقویت می کند.
   وقتی در میان رد صلاحیت شدگان ، منتقدان مهم دولت در مجلس و برخی طراحان و پیگیران سوال از رئیس جمهور وجود دارد و در رأس همه آنها علی مطهری رد صلاحیت می شود ، آیا مردم که در سکوت خود با تیزبینی ناظر بر امور هستند حق ندارند بپرسند که معنی این رد صلاحیت های عجیب و غریب چیست؟!
   البته باید اذعان داشت که دولت در این یک مورد واقعاً فراجناحی عمل کرده و هم از میان اصولگرایان و هم از بین اصلاح طلبان افراد زیادی را رد صلاحیت نموده است
و البته وجه مشترک همه این افراد نیز این بوده که با دولتی ها کنار نیامده اند.
   واقعاً اگر فردی مانند علی مطهری به این دلیل رد صلاحیت شود که ملتزم به قانون اساسی و اسلام و ولایت فقیه نیست ، پس دیگر چه کسی در این مملکت مسلمان است؟ آیا علی مطهری نماز نمی خواند و روزه می خورد که از نظر آقایان التزام به دین ندارد؟ اگر این گونه است درباره خودشان چه می توان گفت؟!
   ای کاش آقایان برای حذف رقیبان خود ، به جای آن که از قانون اساسی و دین و ولایت مایه بگذارند ، آنقدر صداقت می داشتند که بگویند : ما وکیل الدله می خوایم ؛ افرادی مانند علی مطهری در مجلس "موی دماغ" هستند و همان بهتر که بروند به دانشگاه تا در آنجا هم ایشان را بازنشسته کنیم!
   حسابش را بکنید که اوضاع به حدی نامتعارف و ناعادلانه است که رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین واکنش به اقدام هیات های اجرایی هیات سه نفره ای را مامور بررسی این موضوع کرده است تا حق کسانی که بناحق صلاحیت شان رد شد احیا شود.
   البته رد صلاحیت شدگان امکان اعتراض و تأیید صلاحیت دارند و شورای نگهبان نیز قطعاً آن دسته از تصمیمات هیات های اجرایی را که وفق قانون تشخیص ندهد وتو خواهد کرد و از این رو احتمال بازگشت بسیاری از چهره های موجه رد شده - اعم ازاصولگرا و اصلاح طلب و مستقل - وجود دارد ولی تا بدین جای کار باید گفت که آنچه وزارت کشور انجام داده است در تضاد با سیاست کلی نظام درخصوص هر چه باشکوه برگزار کردن انتخابات است.
   البته می توان این گزینه را نیز مورد تأمل قرار داد که رد صلاحیت های صورت گرفته توسط دولت ، ترفندی برای سنگین سازی فضا برای بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان است تا برخورد با کاندیداهای متصل به مراکز قدرت و ثروت دولتی برای این شورا هزینه بیشتری داشته باشد.
   این دوره از انتخابات به دلایل متعدد ، با نامزدهای کمتری نسبت به قبل برگزار می شود و
اگر مسوولان بررسی صلاحیت ها نیز سعه صدر نشان ندهند و تیغ رد صلاحیت ها را تیز تر و تیز تر کنند ، بیش از هر چیز گیوتین بر گردن میزان مشارکت مردم برافراشته اند و این در حالی است که بزرگان نظام تأکید بسیار دارند بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ؛ امر مهمی که تحقق آن منوط است به این که همه ایرانیان با هر طرز فکری در چارچوب قانون اساسی ، کاندیدا یا کاندیداهایی نزدیک به طرز تفکر خود بیابند و به انگیزه پیروزی آنها جمعه تعطیل خود را به پای صندوق ها بروند.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


افروغ: فاصله نیت وَ عمل دولت ...

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   " آیت الله مجتهدی روزی به طلبه ها گفت : می خواهید بدانید چرا مردم از روحانی‌ها ناراحت هستند؟ بنده از خودم می گویم. من آن‌قدر تمکن دارم که گران‌قیمت‌ترین ماشین‌ها را بخرم ولی گفتم چون حوزة علمیه اداره می‌کنم باید ساده زندگی کنم، و ممکن است طلاب به من تأسی کنند لذا به خداوند عرض کردم خدایا من ماشین نمی‌خرم تو هم برای من هر موقع خواستم جایی بروم وسیله‌ای را جور کن و دعایم مستجاب شد. شما هم سعی کن حتی‌المقدور ماشین نداشته باشی، و پیاده در کوچه و خیابان قدم بزنی، تا مردم شما را ببینند و فکر نکنند که همة روحانیون ماشین دارند، و وضع همة آنها هم خوب است، و شاید یکی از مواردی که الان عده‌ای از ما روحانیون ناراحت هستند، همین مطلب باشد، حتی سعی کنید بنز و ماشین‌های جدیدی که مال دیگران است سوار نشوید، مردم که نمی‌دانند این ماشین مال شما نیست."

خاطرات زندگی آیت الله حاج احمد مجتهدی

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   محمد علیخانی نماینده اصلاح طلب مجلس هفتم گفت: به استناد عضویت در احزاب غیرقانونی رد صلاحیت شدم.
وی در گفت و گو با خبرنگار بازتاب ، با بیان این که رد صلاحیتش بر اساس استناد سه بند بوده است ، گفت : از یک سو به استناد بند 1 و 3 ماده 28 قانون انتخابات، مربوط به «اعتماد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران» و «ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه» رد صلاحیت شده ام.
وی افزود: در بندی دیگر اینجانبا را به استناد بند 3 ماده 30 مبتنی بر عضویت در احزاب غیر قانونی هم رد صلاحیت کردند.
این نماینده اصلاح طلب مجلس هفتم افزود: حال آنکه بنده اصلا عضو هیچ حزبی نیستم و اصلاح طلب بودن هم در معنای عام به معنی "حزب غیر قانونی" نیست.
گفتنی است محمد علیخانی فرزند شیخ قدرت الله علیخانی است و در انتخابات مجلس هشتم هم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.
در حال حاضر هیات اجرایی محمد علیخانی و پدرش قدرت الله علیخانی دو چهره اصلاح طلب قزوین را با هم رد صلاحیت کردند.
 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   اعتدال : دکتر عماد افروغ در مورد رد صلاحیت‌های گسترده نمایندگان توسط هیئت‌های اجرایی گفت: «اقدام هیئت اجرایی در مورد رد صلاحیت‌ها مدبرانه و عاقلانه نبوده است اما به نظر من برای اولین بار شاهد یک رفتار صادقانه از سوی دولت هستیم و صداقتشان را مورد ستایش قرار می‌دهیم، اما معتقدیم که این صداقت منطبق با واقعیت و حقیقت نیست.» وی افزود: «شناختی که ما از برخی از این نمایندگانی که رد صلاحیت شده‌اند، داشتیم، این بود که آنها آبروی مجلس هشتم بوده‌اند و به هر حال با آن نگرش انتقادی خودشان سعی می‌کردند که مجلس را از یک دولت‌گرایی پارلمانی خارج کنند و اجازه مانور بیش تر را به وکیل‌الدوله‌ها ندهند ولی ظاهرا این وکیل الدوله ‌ها به لحاظ منشی و رفتاری منحصر به مجلس نبوده‌اند.» «ما توقع نگاه بی‌طرفانه‌ای از هیئت‌های اجرایی داریم و هیئت اجرایی نباید در خدمت دولت که باید در خدمت مصالح ملی و قانون اساسی باشد و به نظرم هیئت نظارت با این کار سلامت و در واقع بی‌طرفی خود را زیر سوال برد و در نظر اهل خبره و فن، این تصمیم بسیار ناشیانه، خام و عجولانه بود.» «رد صلاحیت نمایندگانی که جایگاه ویژه‌ای در نگاه ملت دارند مثل آقای مطهری، کاتوزیان و دیگرانی که من الان حضور ذهن ندارم و مواضع شجاعانه‌ای که در مجلس داشته‌اند، نشان می دهد که در نیت مرتبطین دولت چه می‌گذرد.»
   وی با بیان اینکه من این را به فال نیک می‌گیرم که نیت دولت رو آمد و به رفتار تبدیل شد، گفت: «من امیدوارم که شورای نگهبان به این رد صلاحیت‌ها توجه ویژه‌ای بکند. حال ممکن است که برخی از این افراد اعتراض بکنند و برخی نکنند.»
  «من الان دقیقا نمی‌دانم، اما ظاهرا قانون می‌گوید تنها رد صلاحیت‌هایی باید مورد تجدید نظر واقع شوند که رد صلاحیت شدگان معترض باشند، و اگر آنها اعتراضی نداشته باشند، رسیدگی به این مساله در دستور کار نخواهد بود اما من معتقدم شورای نگهبان حتما باید به این رد صلاحیت‌های معنی دار توجه کند.»
«به هر حال این تصمیم حکایت از شکاف بین انتظارات، توقعات و پیش‌بینی‌های مردم با تصمیمات هیئت اجرایی دارد و امیدوارم خود هیئت اجرایی متوجه اشتباه خود بشود و تصمیمات خود را تغییر بدهد.»
   نماینده اصولگرای مجلس هفتم ادامه داد:
«در سال‌های گذشته من کمتر می‌دیدم که بین نیت و عمل دولت سازگاری وجود داشته باشد، اما از این جهت یک سازگاری دیده می‌شود و من آن را ما به فال نیک می‌گیرم، هر چند این که این صداقت در جهتی صحیح و مطابق با واقعیت و حقیقت نبود و این، مورد اعتراض ماست.» «ما در گذشته در مورد منش کلی دولت این را معتقد بودیم که دولت بیشتر می‌خواهد از فرصت‌ها استفاده کرده و در برخی اوقات موج سواری نماید، اما در این مورد موج سواری، فرصت طلبی و استفاده ابزاری جایگاهی نداشت و دولت باید تصمیم قاطعی می‌گرفت و شاهد این تصمیم بودیم.»
  «در گذشته معتقد بودیم که نیت دولت چیز دیگری است اما چیز دیگری را عمل می‌کند و ما نباید فریب ظاهر آنها را بخوریم امروز با این اقدام دولت ثابت شد که این تحلیل درست است و نیت دولت چه می‌باشد. این نشان می‌دهد که حق با کسانی بود که می‌گفتند دولت رفتار ماکیاولیستی و فرصت طلبانه دارد.»
   وی با بیان اینکه این اقدام ستاد اجرایی انتخابات زمینه‌ساز نامطمئن بودن مردم از برگزاری سالم انتخابات از سوی هیئت‌های اجرایی خواهد بود، گفت: «ما در یکی از گفتگو‌های قبلی خود اشاره به فرایندی کردیم که در دستور کار عده‌ای از صاحبان قدرت است که با اتخاذ آن به گونه‌ای بر حضور حداکثری مردم تاثیر خواهد گذاشت.» «همچنین من پیشتر خاطر نشان کرده بودم که ممکن است در این انتخابات اتفاقات ناگواری نیز رخ دهد که بنا به مصلحت از گفتن آن‌ها خودداری کرده بودم، اما امروز واقعیت‌هایی رخ داده است که دیگر نیاز به پیش‌بینی، پیش‌گویی و خود‌داری از بیان آن‌ها به خاطر مصلحت نیست.»
   نماینده اصولگرای مجلس هفتم افزود:
«با اقدام اخیر هیئت اجرایی می‌توان گفت، آفتاب آمد دلیل آفتاب؛ به عبارت دیگر بخشی از آنچه ما بنا به مصلحت نگفتیم، امروز رخ عیان کرد و انشاءالله پرده‌های دیگر این سناریو رخ عیان نکند.»

  «امیدواریم مسئولین اصلی کشور از جمله شورای نگهبان از این اشاره و اقدام هیئت اجرایی انتخابات تا آخر سناریو را بخوانند و پیش‌گیری‌های لازم را در جهت دخالت‌های بی‌رویه دولت در سلامت انتخابات که به تعبیر مقام معظم رهبری که دارای «اِشکال مضاعف» است، جلوگیری کنند.»

منبع: فرارو

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


دولت مزد سوال ناکام از احمدی نژاد را داد: مطهری رد صلاحیت ، ..

 

دولت مزد سوال ناکام از احمدی نژاد

 را داد: مطهری رد صلاحیت، تابش تایید!

ظاهرا کاتوزیان، داریوش قنبری، محجوب، عباسپور، نصیرپور، نادر قاضی‌پور، نورا، دستغیب، علیخانی و..رد شده اند./علیخانی: طبیعی است هیات اجرایی دولت احمدی نژاد نگذارد مخالفینش به مجلس نهم راه یابند

همان گونه که برخی پیش بینی می کردند، دولت دهم مزد سوال ناکام از رییس خود را داد و در حالی که تابش، رییس فراکسیون اصلاح طلبان مجلس را تایید کرده، دکتر علی مطهری را رد صلاحیت کرد!

به گزارش خبرنگار «بازتاب امروز»؛ اکثر نمایندگان شاخص منتقد دولت اعم از اصولگرا و اصلاح طلب از سوی دولت رد صلاحیت شدند. از جمله علی مطهری خبر رد صلاحیتش برای انتخابات مجلس نهم از سوی هیات های اجرایی وزارت کشور را تایید کرد.

نماینده تهران در گفت وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه نامه اعلام نظر هیات های اجرایی وزارت کشور صبح امروز به منزل وی ارسال شده است، اظهار داشت:در نامه هیات?های اجرایی آمده است که بنده به استناد بند 1 و 3 ماده 28 قانون انتخابات، صلاحیتم رد شده است.
به گفته وی، این دو بند مربوط به «اعتماد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهروری اسلامی ایران» و «ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه» است.
مطهری که از این موضع گیری وزارت کشور تعجب کرده بود در پاسخ به اینکه آیا به نتیجه اعلام شده اعتراض خواهید کرد یا نه، گفت: فعلا قصدی ندارم.

او که می?گفت صلاحیت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم، از سوی هیات?های اجرایی رد شده و این مساله باعث تعجب همه شده است، افزود: شنیده?ام که آقایان کاتوزیان و عباسپور را هم رد صلاحیت کرده?اند ولی با خود آنها صحبتی نداشته?ام.

 

علیخانی:مخالف دولت احمدی نژاد بودن هزینه دارد

قدرت الله علیخانی اعلام کرد که هنوز شایعاتی مبنی بر رد صلاحیتش توسط هیات اجرایی انتخابات به وی ابلاغ نشده و این موضوع را در حد شایعاتی قوی شنیده است.

وی در گفت و گو با بازتاب امروز گفت: طبیعی است که دولت احمدی نژاد دوست نداشته باشد که من نماینده مجلس باشم و هر تلاشی را هم در این باره انجام می دهد.

وی افزود: هیات اجرایی انتخابات را دولت تعیین می کند، فعلا هم حرف این است که هیات اجرایی امثال ما را رد صلاحیت کرده است.

علیخانی با بیان اینکه  طبیعی است که هیات اجرایی دولت احمدی نژاد نگذارد مخالفینش به مجلس نهم راه یابند، گفت: مخالف دولت احمدی نژاد بودن هزینه دارد. هر چند هنوز این رد صلاحیت را خودشان به طور رسمی به من اعلام نکردند.

 

عدم احراز صلاحیت 40 تن از نمایندگان فعلی مجلس؟
سایت قانون هم نوشت: پس از آنکه نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس نهم اعلام شد،‌ خبرهای رسیده به قانون حاکی از رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت حدود 40 تن از نمایندگان فعلی مجلس است.

شنیده‌های خبرنگار پارلمانی ما حاکی از آن است که حدود 40 نفر از نمایندگان فعلی مجلس که برای نهمین دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده بودند با رد صلاحیت هیات‌های اجرایی انتخابات مواجه شده‌اند.

محمدمهدی شهریاری نماینده بجنورد، انوشیروان محسنی بندپی نماینده چالوس، علی مطهری نماینده تهران،‌ حمیدرضا کاتوزیان نماینده تهران، فرهاد دلق‌پوش نماینده آستارا، داریوش قنبری نماینده ایلام، علیرضا محجوب نماینده تهران، علیرضا عباسپور تهرانی‌‌فرد نماینده تهران، ‌مجید نصیرپور نماینده سراب، حسن خسته‌بند نماینده بندرانزلی، مطورزاده نماینده خرمشهر، غلامحسین مسعودی ریحان نماینده ابهر و هریر، حسنی نماینده لارستان، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، ‌عباسعلی نورا نماینده زابل و قدرت‌الله علیخانی نماینده قزوین از جمله نمایندگانی هستند که زمزمه رد صلاحیت آنها شنیده شده است.

البته عده‌ای از این نمایندگان اعلام می‌کردند که تاکنون خبر رسمی مبنی بر رد صلاحیت خود نشنیده‌اند.

محمدرضا تابش، مصطفی کواکبیان و عبدالله کعبی نیز از اعضا فراکسیون خط امام هستند که شنیده می‌شود، تایید صلاحیت شده‌اند. مسعود پزشکیان نماینده تبریز نیز از روند تایید صلاحیت خود ابراز بی‌اطلاعی کرد.

 

واکنش باهنر به ردصلاحیت نمایندگان منتقد دولت: اقدامی تنگ نظرانه است
 نایب رئیس مجلس که از رد صلاحیت نمایندگان اصولگرای منتقد دولت متعجب بود در واکنش به اخباری درباره رد صلاحیت نمایندگان منتقد دولت آن را اقدامی تنگ نظرانه خواند.

محمدرضا باهنر در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس درباره رد صلاحیت نمایندگان منتقد دولت گفت: اگر این کار انجام شده باشد کاری بسیار تنگ نظرانه است.

وی در پاسخ به اینکه مجلس در این خصوص اقدامی خواهد کرد گفت: مجلس به دنبال این است که قانون دقیق اجرا شود و بر اجرای دقیق قانون هم اصرار دارد. قاعدتا برای برگزاری انتخبات پرشور باید این نگاه تنگ نظرانه را کنار گذاشت.

اسامی کامل چهل نماینده ردصلاحیت شده
جهان نیز عصر امروز نوشت: امروز سه شنبه در راه رو های مجلس شنیده شد که بیش از 40 نماینده فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند اما خبرنگار جهان اسامی 40 نماینده را بدست آورد.

چهار نماینده فعلی شهر تهران، پنج نماینده از آذربایجان شرقی، چهار نماینده از استان آذربایجان غربی، 2نماینده از استان اردبیل، یک نماینده از اصفهان، یک نماینده از استان البرز، یک نماینده از استان ایلام، 2 نماینده از خراسان شمالی، 2 نماینده از خوزستان، یک نماینده از استان زنجان، 2 نماینده از سیستان وبلوچیستان، چهار نماینده از استان فارس، یک نماینده از استان قزوین، سه نماینده از استان کردستان، یک نماینده ازاستان کرمان، سه نماینده از استان گیلان، 2 نماینده از لرستان و یک نماینده از استان مازندران رد صلاحیت شده اند.

این رد صلاحیت ها در مرحله اول و توسط هیات های اجرایی انجام شده و طبق قانون این نمایندگان چهار روز فرصت دارند تا اعتراض کنند. اسامی 40 نماینده به شرح زیر است:

چهار نماینده فعلی شهر تهران
1- علی مطهری نماینده تهران
2- حمید رضا کاتوزیان نماینده تهران
3- علی عباسپور نماینده تهران
4- علیرضا محجوب نماینده تهران

پنج نماینده از آذربایجان شرقی
5- رضا رحمانی نماینده تبریز
6- مجید نصیرپور نماینده سراب
7- غلامحسین اهری نماینده اهر و هریس
8-سلمان خدادادی نماینده ملکان
9- رضا علیزاده نماینده ورزقان

چهار نماینده از استان آذربایجان غربی
10-جلال محمود زاده نماینده مهاباد
11-نادر قاضی پور نماینده ارومیه
12-سلیمان جعفرزاده نماینده ماکو
13- علی زنجانی نماینده نقده

دو نماینده از استان اردبیل
14-وکیل سپه نماینده پارس آباد
15-یونس اسدی نماینده مشکین شهر

یک نماینده از اصفهان
16- محمد ضابطی نماینده نطنز

یک نماینده از استان البرز
17- فاطمه آجرلو نماینده کرج

یک نماینده از استان ایلام
18-داریوش قنبری نماینده ایلام

دو نماینده از خراسان شمالی
19- موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد
20-محمدمهدی شهریاری نماینده بجنورد

دو نماینده از خوزستان
21- مصطفی مطور زاده نماینده خرمشهر
22- خلیل حیات مقدم نماینده ماهشهر

یک نماینده از استان زنجان
23- سید فاضل موسوی نماینده خدابنده

دو نماینده از سیستان وبلوچیستان
24- پیمان فروزش نماینده زاهدان
25-یعقوب جدگدل نماینده چابهار و نیک شهر

چهار نماینده از استان فارس
26- داوود محمدجانی نماینده آباده
27-محمد حسن دوگانی نماینده فسا
28- سید احمدرضا دستغیب نماینده شیراز(فرزند فخرالدین)
29- علی اصغر حسنی نماینده لارستان

یک نماینده از استان قزوین
30-قدرت الله علیخانی نماینده قزوین

سه نماینده از استان کردستان
31-عبدالجبار کرمی نماینده سنندج
32- سید عماد حسینی نماینده قروه
33-اقبال محمدی نماینده سنندج

یک نماینده ازاستان کرمان
34-مصطفی رضاحسینی نماینده شهربابک

سه نماینده از استان گیلان
35- سید مهدی صادق نماینده آستانه
36- فرهاد دلق پوش نماینده آستارا
37- بهمن محمدیاری نماینده طوالش

دو نماینده از لرستان
38- هادی مقدسی نماینده بروجرد
39- محمد محمدی سلسه و دلفان

یک نماینده از استان مازندران
40-انوشیروان محسنی بند پی نماینده نوشهر و چالوس

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی