سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

آقای فدایی! ساعت خواب! ...

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

 حسین فدایی به سناریوی انتخاباتی جریان انحرافی حمله کرده و آن را شیطانی نامیده است :

 «معتقدم سناریوی جریان انحرافی نیز ایجاد فضای دوقطبی است. آنها میخواهند هاشمی را مظهر طرفدار سرمایه داری و احمدی نژاد را مظهر مستضعفان و طرفدار عدالتخواهی معرفی کنند».

 «جریان انحرافی میخواهد با این تقسیم بندیها، ضعفهای خود را بپوشاند، مردم را فریب دهد و فقط بر فضای دوقطبی در جامعه تاکید کند». فدایی با اشاره به فعالیت جریان انحرافی افزود: «آنها هم اکنون با استفاده از کانونهای قدرت، ثروت و رسانه هایی که در اختیار دارند، تحلیلهای خود را بیان میکنند. باید ملت مراقب این تحلیلها باشند».

 شنیدن این سخنان از زبان آقای فدایی، آدمی را وادار به تامل و تفکر کرده و با این پرسش مواجه میکند که آیا آقای فدایی تازه از خواب بیدار شده و خبر ندارد که در چند سال گذشته در ایران چه گذشته است یا به خاطر ندارند که خودشان چگونه عمل کردند؟ اجازه دهید چند نکته به زعم خودم مهم را در این باره مورد تاکید قرار دهم.

اول – جریان انحرافی محصول عملکرد جریان موسوم به راست در 6 سال گذشته است. این جریان از دل نیروهای موسوم به راست، محافظه کار و اصولگرا متولد شد و در تمام مراحل تحت حمایت این جریان قرار داشت و اساسا پدیده ای مستقل از این طیف سیاسی کشور نیست. عنوان «جریان انحرافی» با این هدف خلق و طراحی شد که اذهان مردم را از پی بردن به نقاط ضعف اجرایی و ناتوانی مدیریتی طیف سیاسی اصولگرا منحرف کنند و تمام کاسه و کوزه را سر طرفداران رئیس جمهوری بشکنند که اگر حمایت همین آقایان نبود اساسا رئیس جمهور نمی شد.

 البته در این سالها، ظهور منتقدانی اصیل و اصولگرایانی منتقد و مخالف دولت را هم شاهدیم که نشان دهنده کثرت درونی این جریان است اما حتی همین منتقدان هم نمیتوانند نقش خود را در به قدرت رسیدن این جریان در دولت کمرنگ کنند و کاملا حساب خود را از دولت جدا سازند.

 دوم – تلاش برخی از آقایان از جمله همین آقای فدایی برای جدا کردن حساب رئیس جمهوری از جریان انحرافی، آب در هاون کوبیدن است. همه قرائن و دلایل نشان می دهد که احمدی نژاد از افراد شاخص جریان انحرافی، دفاع جانانه می کند و اساسا این عنوان را قبول ندارد و خود را هم از همین طیف میداند.

 وی و دوستانش قبول ندارند که یک جریان انحرافی در دولت وجود دارد. بلکه معتقدند کلیت دولت با محوریت شخص رئیس جمهوری، مورد حمله طیفی قرار دارد که دست آنان از قدرت و ثروت کوتاه شده است و با دشمن تراشی و جعل عنوان انحرافی، در صدد بازگشت به قدرت هستند. به نظر رئیس جمهوری، دیگر اصولگرایان همه گول آقای هاشمی را خوردند. چرا که ادعای وجود جریان انحرافی در دولت، خط فکری آقای هاشمی است. بنابراین خیلی نباید به ثمربخشی تلاشهای آقای فدایی و دوستانشان در این زمینه امید داشت. زیرا اگر جریان انحرافی مورد نظر آنان وجود داشته باشد، در آن صورت نماد و مصداق اتم و اکمل آن را باید شخص رئیس جمهوری دانست همان گونه که خود هم قبول دارد.

 سوم – این جریان - خواه انحرافی تلقی شود و خواه طیفی از اصولگرایان – برای رسیدن به قدرت، به شگرد ایجاد اختلاف میان نیروهای انقلاب متوسل شد و متاسفانه، توفیق هم یافت. آنان که خود در تمامی سالهای مدیریت آقای هاشمی رفسنجانی بر کشور، مصدر مسئولیتهایی بودند و از این طریق، قدرت و ثروتی برای خود دست و پا کردند، بعدها به این نتیجه رسیدند که به یک روش تبلیغاتی شوم و شبهه ناک متوسل شوند و با ایجاد یک فضای دوقطبی کاذب، خود را در نقطه مقابل آقای هاشمی رفسنجانی قرار دهند.

 در این مسیر، همه جریانهای افراطی و تندرو جناحها، البته با انگیزه های متفاوت همسو شده بودند و به آقای هاشمی حمله میکردند و از جمله وی را مصداق اشرافیت حکومتی در جمهوری اسلامی نشان میدادند. جریان موسوم به انحرافی با مطرح کردن این خط تبلیغاتی توانست غالب اصولگرایان را با خود همراه کند و با همراه کردن مردم، به قدرت برسد. آنان در تمامی این سالها، در مدیریت کشور هنر چندانی از خود نشان ندادند و تنها توفیق آنان، ایجاد شکاف عمیق میان نیروهای انقلاب بود که نتیجه تلخ آن را شاهدیم.

 چهارم – تاکید بر دوقطبی هاشمی – احمدی نژاد در این انتخابات هم در دستور کار طرفداران دولت و رئیس جمهوری قرار گرفته است. ولی این بار دوستان اصولگرا، در درون خود اختلاف نظر و رقابت انتخاباتی دارند و به همین دلیل، بخشی از اصولگرایان از جمله آقای فدایی حاضر نیستند در این زمین بازی کنند اما مگر مخالفت امروز آقایان با خط مشی احمدی نژاد و دوستانش، گذشته این طیف را میپوشاند؟ مگر آقایان یادشان رفته است که از همین دوقطبی کاذب برای برنده شدن در انتخابات شورای شهر، مجلس هفتم شورای اسلامی، ریاست جمهوری سال 84، مجلس هشتم شورای اسلامی و ریاست جمهوری سال 88 بهره بردند؟

 امروز هم آقایان نگران این هستند که جریان موسوم به انحرافی با استفاده از این شگرد تبلیغاتی، بر آنان غلبه کند و مجلس را در دست بگیرد و به همین دلیل، مهمترین استراتژی انتخاباتی حامیان احمدی نژاد را زیر سئوال میبرند و الا بعید می دانم دل آقای فدایی برای حقیقت و حتی آقای هاشمی رفسنجانی سوخته باشد و از این بابت به نقد جریان انحرافی تمایل پیدا کرده باشد.

علی شکوهی
 

 

تبلیغ جبهه پایداری در صفحه فیلترینگ! ...


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

سایت پیوندها (صفحه فیلترینگ اینترنت) در اقدامی عجیب سایت جبهه پایداری را در بخش پایداری اسلامی در سایت خود لینک کرده است و آن را به عنوان سایت پیشنهادی خود در صفحه اول نشان می‌دهد!

به گزارش «بازتاب امروز» به نقل از جهان، از آنجا که این سایت (صفحه فیلترینگ) یک سایت دولتی محسوب می‌شود که مدیریت آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، معلوم نیست قرار گرفتن نام یک گروه سیاسی در بخش پایداری اسلامی چه معنایی دارد؟!

اما نکته دیگر آن که عبارت «بیداری اسلامی» در این لیست به عنوان عجیب «پایداری اسلامی» تبدیل شده است!

http://s1.picofile.com/file/7242435913/TABLYQE_JEBHEYE_P8YD8RY_DAR_SAFHEYE_FYLTERYNGE_IRAN_19_10_90.jpg

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


حلقه-ی انحرافی با مأموریت به مهره-های سفید، کرسی-های مجلس نهم ر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   انوشیروان محسنی، نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشته :
 
 دولت مقصر اصلی وضعیت کنونی هوای شهر تهران و به خطر افتادن سلامت شهروندان تهرانی است.
   وی با تاکید بر این که اگر از اساتید شیمی دانشگاه ها سوال کنید سوخت کنونی استاندارد است یا خیر؟ حتماً پاسخ خواهند داد سوخت کنونی اصلا کیفیت ندارد، افزود: آقای رویانیان با چه تخصص فنی و پیشینه علمی می گوید بنزین کنونی با کیفیت است و موجب آلودگی هوا نشده و ایشان بر اساس کدام تجربه کارشناسی و بر مبنای کدام گزارش تحقیقاتی چنین حرفی را می زند؟
   عضو شاخص کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به این که کیفیت سوخت کنونی یورو 2 است، گفت: چه کسی می گوید کیفیت سوخت مصرفی یورو 4 است؟
   محسنی بندپی در واکنش به
مصاحبه اخیر رئیس ستاد مدیریت سوخت که گفته بود بنزین کنونی تولید داخل هیچ نقشی در وضعیت هوای تهران ندارد، اظهار کرد:
اقای رویانیان به جای سخنرانی در جمعی که اطلاع تخصصی ندارند بیاید در یک جمع دانشگاهی ادعای خود را مبنی بر استاندارد بودن سوخت کنونی مطرح کند تا پاسخ کارشناسی دریافت کند.
   وی با اعتراض به آن چه که آن را کم کاری دولت می نامید، تصریح کرد:
چرا دولت تا کنون اعتبار مصوب نمایندگان مجلس در خصوص پرداخت یک میلیارد دلار به متروی تهران را پرداخت نکرده است؟
   محسنی بندپی با تاکید بر این که بر اساس بررسی های علمی
اگر دولت این یک میلیارد دلار را به متروی تهران پرداخت می کرد، آلودگی هوای پایتخت 17 درصد کاهش می یافت، اضافه کرد:
در صورت پرداخت این مبلغ 2 میلیون سفر به سفرهای روزانه ای که از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می شود، اضافه می شد.
   وی با اشاره به این که دیگر ادامه این وضعیت برای مردم تهران غیر قابل تحمل شده، اعلام کرد:
متاسفانه نه تنها حمل و نقل عمومی تقویت نشد بلکه خبری هم از بودجه سالانه بخش حمل و نقل عمومی و یارانه این بخش نیست.
   این استاد دانشگاه با بیان این که کم کاری دولت به قیمت جان مردم تهران تمام شده، افزود: با این کم کاری های دولت، دیگر برای همه مشخص شده دولت اصلاً اعتقادی به حمل و نقل عمومی و توسعه آن ندارد.
   محسنی بندپی خواستار ورود مدعی العموم به این موضوع شد و گفت:
مدعی العموم باید در مورد عملکرد دولت وارد عمل شود و بررسی کند چرا دولت با عدم انجام وظایف قانونی اش این طور راحت جان مردم را به خطر می اندازد.
   وی با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد:
این سازمان به عنوان سازمانی که مسئولیت اصلی پیگیری بحث آلودگی هوای تهران و اجرای طرح¬هایی در جهت کاهش این آلودگی را بر عهده دارد، باید پاسخگو باشد.
   وی با اعلام این که از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در کاهش آلودگی هوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد:
در شرایطی که میزان مصرف سوخت در خودروهای نو داخلی حداقل دو برابر خودروهای استاندارد است، چه انتظاری می توان از خودروهای فرسوده داشت.
   نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان با تاکید بر این که کمیسیون های بهداشت و اقتصادی مجلس از ماده 233 برای بازخواست از دولت استفاده می کنند، خاطرنشان کرد :
باید نهادهای قضایی تکلیف مردم و قانونگذاران را مشخص کنند.

منبع: تهران سما

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   جریان انحرافی فشار خود را برای برکناری مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور و جایگزین کردن احمد زاده تشدید کرد. با نزدیک شدن به انتخابات مجلس نهم، فعالیت جریان‌های مختلف سیاسی برای تصاحب کرسی‌های بیشتری از مجلس رنگ جدی‌تری به خود گرفته است که در این میان از چندی پیش حلقه انحرافی در دولت نیز تمام توان خود را برای ورود به مجلس آغاز کرده است.
   کارشناسان سیاسی معتقدند حلقه انحرافی ‌از مهره‌های سفید برای تصاحب کرسی‌های مجلس نهم استفاده خواهد کرد.
   شنیده شده ‌حلقه انحرافی از چندی پیش به دنبال برکناری سید‌صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات و انتصاب روح‌الله احمدزاده کرمانی به این سمت است.
‌روح‌الله احمدزاده کرمانی ‌‌ریاست مرکز مطالعات و پایش راهبردی آموزش وزارت کشور و استانداری فارس را در کارنامه خود دارد.
وی اخیرا از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استعفا داده است.
   برخی صاحبنظران می‌گویند که این استعفا ‌یک اقدام از پیش طراحی شده برای ‌اجرای سناریوی حلقه انحرافی در تصاحب ستاد انتخابات وزارت کشور است.

منبع: فارس

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


یک مجلس، یک مدرس و یک علی مطهری!

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


فواد صادقی :
   ضرب المثلی قدیمی است که با یک گل بهار نمی شود، اما ظاهرا در پارلمان ایران بهار های ماندگار را یک گل می آورد.
   از زمانی که شهید بزرگوار سیدحسن مدرس ، با ایستادگی در برابر استبداد ودیکتاتوری، نام خود را در تاریخ معاصر ایران به عنوان نماینده ای که به مردم و وجدان خود وفادار بود و تمام هستیش را بر سر اصول خود گذاشت چند دهه بیشتر سپری نشده است.
   هستند کهنسالانی در جامعه ما، که دوران کودکی ونوجوانی خود را همزمان با دلاوری ها مدرس در مجلس سپری کرده اند واز او با حسرت یاد می کنند.
   حکایت مجلس هشتم وعلی مطهری نیز بی شباهت به حکایت مجلس مشروطه ومدرس نیست، کسانیکه علی مطهری را از نزدیک می شناسند می دانند که او برخلاف پدرش که انصافا به طرزی منحصر بفرد جامع جمیع جهات وخصایل حسنه بود، در همه ابعاد سرآمد نیست.
   نمی توان علی مطهری را دارای نبوغ علمی دانست و او را نظریه پرداز خطاب کرد، نمی توان از او بعنوان سیاستمداری تمام عیار وتحلیلگری پیچیده نام برد و نمی توان قدرت بیان وخطاب سحرگونه استاد مطهری را از زبان اوشنید،
اما علی مطهری ویژگی هایی دارد که برای مردم مهمتر از خصایل مذکور است.
   برجسته ترین صفات علی مطهری به نظرم سه خصلت، انسانیت، شجاعت وانصاف است، سه خصلتی که در سیاستمدارن جامعه ما ، حکم کیمیا را دارد و مردم هرچه میان چهره ها وشخصیتها آن را می جویند کمتر می یباند وبه همین خاطر است که سیاست در جامعه سیاسی ایران ، کم کم به یک ناسزا تبدیل می شود و افکار عمومی از سیاسیون زده شده اند.
   علی مطهری اهل تحلیلهای پیچیده ونظریه پردازی در حوزه سیاست نیست اما برخلاف بسیاری از شخصیتها وسیاستمدارن ما که با توجیه مصلحت، حتی به اندکی از یافته ها و فهمیده های خود عمل نمی کنند،
مطهری واقعا به هرآنچه می فهمد عمل می کند و از این رو هم وجدانی آسوده دارد وهم در برابر مردم سربلند است.
   در مجلسی که به زعم بخشی از جامعه ،اصول گرایان آن محافظه کار شدند واصلاح طلبان آن فرصت طلب،
علی مطهری بود که یک تنه بار اصولگرایی و اصلاح طلبی را بر دوش گرفت و علم صدای مردم را در خانه سرد ملت برافراشت.
   روز قبل از ثبت نام ، مطهری در جمعی خصوصی می گفت، که
از مسئولیت وفشارها خسته ودلزده شده است و شخصا تمایلی برای کاندیداتوری مجدد ندارد وترجیح می دهد که به زندگی پیش از مجلس هشتم بازگردد اما در برابر امیدی که به اوبسته شده، ومردمی که از او انتظار دارد پاسخی جز ادامه مسیر ندارد.
   باوجود آنکه به دوستان دیگری نیز از جمله جناب دکتر افروغ، اصرار زیادی برای کاندیداتوری وهمراهی مطهری در این مسئولیت دشوار کردم، این عزیزان پیشنهادم را نپذیرفتند وترجیح دادند که در این فضای سرد وسخت مجلس که شاید کار چندانی از دست یک نماینده ساخته نباشد به میدان ورود نکنند وبه سایر فعالیتهای فکری و فرهنگی بپردازند.
   اما به نظرم در شرایط کنونی که با عدم کاندیداتوری اکثر قریب به اتفاق شخصیتهای اصلاح طلب ، مستقل ها واصولگرایان منتقد، شورای نگهبان کار دشواری برای تایید صلاحیتها ندارد ، علی مطهری چیزی بیش از یک کاندیدای تهران وحداکثر یک نماینده مجلس نهم است.
   مطهری چه تایید صلاحیت بشود وچه نشود، چه رای میلیونی بیاورد وچه نیاورد در عرصه سیاسی جمهوری اسلامی به چهره ای منحصر به فرد وماندگار تبدیل شده است که سمبل سه خصلت انسانیت، شجاعت وانصاف و در یک کلام صدای مردم می باشد، از این رو رسم جوانمردی نیست که در این میدان او را تنها بگذاریم.
 

 

اندیشه شیطانی جریان انحرافی

 بر مبنای دوقطب احمدی نژاد - هاشمی

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت:
سناریوی جریان انحرافی ایجاد فضای دو قطبی است و آنها می خواهند هاشمی را مظهر طرفدار سرمایه داری و احمدی نژاد را مظهر عدالتخواهی معرفی کنند که این تقسیم بندی ها نشات گرفته از اندیشه های شیطانی است.
حسین فدایی عصر امروز در نشست هفتگی انصار حزب الله که با عنوان سناریوی انتخاباتی اصلاح طلبان و نقاب گمراه کننده جریان انحرافی در انتخابات در دفتر مرکزی این تشکل برگزار شد با اشاره به نقش دشمنان در نظام اسلامی ایران افزود: دشمنان پس از انتخابات 22 خرداد 88 به این نتیجه رسیدند که باید فتنه را آسیب شناسی کنند. به همین جهت یکی از راهبردهای اساسی خودرا بازسازی فتنه قرار داده اند.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی پس از اینکه متوجه شدند نمی توان روی ملت ایران حساب باز کرد افزود: آنها در انتخابات دهم ریاست جمهوری روی نیروهای دوم خردادی حساب کرده بودند اما برنامه آنها با بصیرت مردم به منصه ظهور نرسید به همین جهت بنا دارند در این دوره از انتخابات از ظرفیت های دیگر استفاده کنند.
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: قطعا ملت وفادار ایران با بصیرت ، وحدت زیر سایه ولایت این صحنه را برای دشمنان فراهم نخواهند کرد.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه به سناریوی دشمن در فضای سیاسی کشور اشاره کرد و افزود:
آنها می خواهند بین نیروهای وفادار نظام فضای دوقطبی را ایجاد کنند. یک قطب جریان چپ و قطب دیگر جریان راست و یا به عبارت دیگر می خواهند دو تابلوی سفید و سیاه را معرفی کنند.
به گفته فدایی دشمنان در تابلوی سفید جریان چپ را قرار داده اند و در تابلوی سیاه جریان راست را.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در عین حال تصریح کرد: البته معتقدم سناریوی جریان انحرافی نیز ایجاد فضای دو قطبی است. آنها می خواهند هاشمی را مظهر طرفدار سرمایه داری و احمدی نژاد را مظهر مستضعفان و طرفدار عدالتخواهی معرفی کنند.
وی این تقسیم بندی ها را نشات گرفته از اندیشه های شیطانی دانست و ادامه داد: جریان انحرافی می خواهد با این تقسیم بندی ها ضعف های خود را بپوشاند، مردم را فریب دهد و فقط بر فضای دوقطبی در جامعه تاکید کند.
فدایی با اشاره به فعالیت جریان انحرافی افزود: آنها هم اکنون با استفاده از کانون های قدرت، ثروت و رسانه هایی که در اختیار دارند تحلیل های خود را بیان کنند. باید ملت مراقب این تحلیل ها باشند بصیرت ملت بسیار مهم است.
وی در ادامه سخنانش در خصوص خروج برخی از مسئولان سابق از ساختار انقلاب اسلامی افزود: این سئوال مطرح می شود که چه اتفاقی افتاده که رئیس جمهور ، نخست وزیر و رئیس مجلس مجلس وقت مقابل جمهوریت و اسلامیت نظام ایستاده اند در پاسخ باید گفت آنها بن بست خود را به نظام و اسلام ربط می دادنددر صورتی که با حفظ هویت دینی می توان آسیب شناسی کرد. ما با آسیب شناسی هیچ مشکلی نداریم اما نباید آن را در جهت تخریب اسلام و انقلاب قرار دهیم.
فدایی گفت: خودخواهی ، تکبر و قدرت طلبی فردی همچون شیخ علی تهرانی باعث شد که وی از زیر پرچم ولایت خارج شود و زیر پرچم طاغوت قرار گیرد. همچنین میر حسین موسوی که طرفداران وی او را نخست وزیر محبوب امام معرفی می کردند در دوران دفاع مقدس استعفا داد. در اصل می خواست با استعفای خود رهبری را در شرایط بحران قرار دهد تا ناز او را بکشند و از وی بخواهند در صحنه حضور داشته باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود:
به غیر از فتنه گران هر جریان دیگری که بخواهد در مسیر خودخواهی و قدرت طلبی قرار بگیرد از مسیر ولایت زاویه می گیرد.
بنابر این گزارش حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه نشست هفتگی انصار حزب الله به پرسش شرکت کنندگان پاسخ داد.
از فدایی درباره آخرین وضعیت ائتلاف جبهه متحد با جبهه پایداری سئوال شد که وی در پاسخ گفت:
جبهه متحد اصولگرایان از همان ابتدا از جبهه پایداری دعوت کرد و دو نماینده نیز از سوی این جبهه به ساختار وحدت اصولگرایان معرفی شدند اما به دلایل خاص حاضر به شرکت در جلسات جبهه متحد نشدند.
وی گفت: حرف ما در جبهه متحد اصولگرایان این است که باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم واگر نقدی داریم آن را مطرح کنیم چرا که مهمترین مسئله حفظ وحدت در اردوگاه اصولگرایان است اگر این جریان سیاسی به لیست واحد نرسد آراء خرد می شود و خرد شدن آراء منجر به ورود جریان رقیب به مجلس می شود.
فدایی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا گزارش کمیسیون اصل نود درباره فتنه 88 با تاخیر در صحن علنی مجلس قرائت شد افزود: این گزارش از اهمیت بسیار خاصی برخوردار بود و روی آن کار شد و بنا بر آن شد تا قسمت های مهم گزارش کمیسیون در مجلس قرائت شود.
وی گفت: در این گزارش سعی شد نقش عناصر خارجی با عناصر داخلی در فتنه 88 لحاظ شود.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان همچنین درباره شناخت نامزدهای جریان انحرافی افزود: بصیرت ملت می تواند در این شناخت موثر واقع شود البته اگر شما مردم از نزدیک برخی از مهره های جریان انحرافی را می شناسید آنها را به دستگاههای ذیربط معرفی کنید.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که پیروزی جریان انحرافی در انتخابات مجلس نهم را چگونه ارزیابی می کنید و آیا این احتمال می رود که این جریان پیروز عرصه انتخابات شود اظهار داشت:
از هم اکنون نمی توان با قاطعیت درباره پیروزی جریانی خاص اظهار نظر کرد ضمن آنکه تاکنون برخی از افراد و نیروها مرزبندی خود را بین جریان انحرافی با دولت اعلام نکرده اند. ما باید از دولت حمایت کنیم قوه مجریه نماینده ملت است و باید از این قوه برای پیشبرد کشور حمایت کرد اما جریان انحرافی می خواهد احمدی نژاد را برای خود مصادره کند.
دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ادامه این نشست در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره اقبال مردم به جریان اصولگرا چیست؟، گفت: مردم به شخص خاص رای نمی دهند مردم به گفتمان انقلاب اسلامی رای داده اند و این آراء در انتخابات شوراهای دوم، مجلس هفتم، ریاست جمهوری نهم و مجلس هشتم تکرار شد.
به گزارش مهر ،وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا احتمال می رود سرنوشت احمدی نژاد همچون سرنوشت حجت الاسلام شریعتمداری شود؟ افزود: سرنوشت همه انسانها دست خودشان است اگر نیتی خوب داشته باشیم حتما بهشتی خواهیم شد و اگر این نیت بد باشد جهنمی می شویم اما در قبال عملکرد مسئولان باید بگویم کارگزاران و مسئولان نظام باید سرباز امام و رهبری و خادم ملت باشند و تحت تاثیر اجانب و شیاطین قرار نگیرند ضمن آنکه امیدواریم تمامی مسئولان در اموری که در دست گرفته اند موفق باشند و با بصیرت وظایف خود را انجام دهند.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


فتنه 88 را صداوسیما راه انداخت وَ مدیریت کرد ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    به گزارش فارس، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی
در جلسه علنی امروز (یکشنبه) طی تذکری آئین‌نامه‌ای، خواستار عدم برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی نوسانات بازار ارز و طلا شد.
وی گفت:
جلسه غیرعلنی قبلی که با حضور وزرای اقتصاد و صنعت برگزار شد، نه مفید بود و نه جهت‌گیری دولت را نشان می‌داد که عزم جدی برای کنترل بازار ارز دارد.
   اگر بناست این مذاکرات تکراری مطرح شود، استراحت نمایندگان در خارج از صحن مجلس، بهتر از گوش دادن به موضوعات تکراری مسئولان دولتی است.
   محجوب با ذکر این نکته که توضیحات مسئولان دولتی در خصوص مسائل اقتصادی اخیر حتی بقال سرمحله ما را هم قانع نمی‌کند، چه رسد به نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی تصریح کرد:
باید مسئولان دولتی درخواست تشکیل جلسه غیرعلنی را به مجلس ارائه دهند و آنها باید نمایندگان مجلس را توجیه و قانع کنند اما این اتفاق نمی‌افتد.
   در حال حاضر کارخانه‌های ما به دلیل نوسانات بازار ارز در حال تعطیل شدن است، افزایش 50 تا 60 درصدی قیمت ارز، تاب مقاومت کارخانه‌ها را می‌گیرد و آنان جزء تعطیلی، چاره‌ دیگری ندارند.
 
 مطابق ماده 103 آیین‌نامه داخلی مجلس آنچه که در جلسه تصمیم‌گیری می‌شود، با توجه به شرایط اضطرار نیست. نماینده مردم تهران در خانه ملت با تأکید بر اینکه جنگ ارز به راه افتاده است، گفت: چه موضوعی اضطراری‌تر از بررسی مسئله نوسانات بازار ارز و طلاست و بهتر است هیئت رئیسه دستور عملیاتی شدن ماده 103 آئین‌نامه داخلی مجلس را بدهد.
   در ادامه این جلسه
بهروز جعفری نماینده مردم سمیرم در خانه ملت نیز به بیان تذکری آئین‌نامه‌ای پرداخت و اظهار داشت: این جلسه چه علنی برگزار شود و چه غیرعلنی، فرقی ندارد. وی افزود: مسئولان دولتی مطالب و موضوعات مورد نظرشان را در روزنامه‌ها گفته‌اند و نوشته‌اند در حالیکه جلسه غیرعلنی باید برای بررسی مطالبی برگزار شود که در جامعه بیان نشده و مجلس و دولت بخواهد با یکدیگر درد و دل کنند. جعفری در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه موضوع نوسانات بازار ارز و طلا و بخش عمده‌ای از آن، ریشه در تحریم‌ها دارد، تصریح کرد: بسیار ضروری است که جلسه غیرعلنی با حضور وزیر نفت با توجه به اینکه در آستانه تحریم نفتی قرار داریم، برگزار شود.

 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   به گزارش بازتاب امروز، سایت «کاشف‌نیوز» ، بخش‌هایی از سخنان وحید یامین پور که چندی پیش در جمع دانشجویان یکی از دانشگاه ها عنوان شده، را منتشر می‌کند. ضمن اینکه بخشهایی از سخنان وی نقل قول های غیر مستندی از مقامات ارشد کشور و نیز عبارات نا مناسب نسبت به طیف های مختلف اجتماعی بود که انتشار آن به دلایل اخلاقی و حرفه ای صحیح نیست. پیش از این بدلیل مواضع فکری وی گفته می شد که از کاندیداهای انتخاباتی جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم خواهد بود. حال آنکه گویا وی ثبت نام نکرده است.
بخش هایی از اظهارات یامین پور به شرح زیر است:
   اگر استثنا قائل شوم در برخی از برنامه ها که در صدا و سیما رخ می دهد
باید بگویم که صدا و سیما رسما در بسیاری از مواقع به عنوان سرباز جبهه مقابل انقلاب اسلامی نقش ایفا کرده تا موافق با انقلاب ، یعنی همان غضنفر است که به دروازه خودی گل می زند، ما خیلی به حضور مارادونا نیاز نداریم با وجود غضنفر و در جنگ رسانه ای این را باید مهار کنیم .
   اینکه عرض می کنم رسما صدا و سیمای ما در بسیاری از مواقع در جنگ نرم سرباز ضد انقلاب بوده از این جهت است که یعنی نه تنها خیری از آن به جبهه فرهنگی نرسیده ، خیری از آن نیز برای ساختن فضای مطلوب انقلاب فرهنگی نرسیده و شرش خیلی از اوقات دامن گیر ما بوده و این اوضاعی است که صدا و سیما را در بر گرفته و متاسفانه ما هر سال در انتظار این هستیم که اتفاقی در این سازمان روی دهد اما هر بار متوجه می شویم که هر سال دریغ از پارسال و هر سال اتفاق بدتری به نسبت سال پیشش روی می دهد.
   صدا وسیما در ترویج سکولاریسم، رسمیت بخشیدن به زندگی منفک از دین نقش ایفا کرده و کار صدا و سیما مانند این است که تنها دو قوی سیاه در دنیا وجود دارد و شکارچی از خیر شکار تمام قوهای سفید دست کشیده و می خواهد قوی سیاه را شکار کند و نسل قوی سیاه را منقرض سازد . بعضی از کارهای صدا و سیما اینگونه است ، در حال منقرض کردن نسل برخی از گزاره های فرهنگی ما است.
   75 یا 80 درصد کارمندان صدا و سیما به موسوی رای دادند که واقعا هم اینگونه است و این نشانه است نه دلیل ، کسانی که بدنه صدا و سیما را تشکیل می دهند غالبا بدنه روشنفکر زده بالا شهر نشین هستند و خودشان به لحاظ نگاه جامعه شناختی متعلق به طبقه متوسط شهری بوده و نگاه های بی استقرار در حوزه ارزش های اسلامی دارند، دقت کنید نمی گویم غیر اسلامی می گویم استقرار ندارند و متزلزند و اهل تساهل و تسامح بوده و شریعت گرایی و نگاه ایدوئولوژی اشان به اسلام در حوزه سیاست، اقتصاد خود را متجلی می سازد و همچنین در اثری که از آنها در صدا و سیما متولد می شود تاثیرگذار هستند.
   آقای دارابی معاون سیما که به این سمت منصوب شده زمانی که وارد سازمان شد همه ما خوشحال بودیم که یک بچه حزب اللهی وارد سازمان شده است، اما اولین اقدام ایشان تعطیل کردن برنامه دیروز امروز فردا بوده و پس از آن نیز ما هر روز می دیدیم که با هر گروهی جلسه ای تحت عنوان دیدار صمیمی معاون محترم صدا و سیما با طنز پردازان، دیدار صمیمی معاون صدا و سیما با مداحان با فیلم بردارن و... برگزار می کند و وقتی علت را سئوال کردیم گفتند که این جلسه برای بهبود روابط اداری در آینده صورت می گیرد. ... با خود گفتم خب این می تواند یک دستور سازمانی از سوی معاون سیما باشد که به مدیر شبکه بگوید این کار را انجام بده و آن کار را انجام نده اما باید این جلسه در بهترین ساعات از تلویزیون پخش شود؟ مثلا وزیر راه می خواهد جایی را آسفالت کند آیا با کارگران جلسه گذاشته و فیلم می گیرد و یا دستور می دهد که کار صورت گیرد ؟
این ها رفتارهای تبلیغاتی و نمایشی بود که ما متوجه شدیم در حال جا افتادن بوده و هر چند روز یک بار صدا و سیما جلسه ای برگزار کرده و از خودش تقدیر می کند. دیدار صمیمی می گذارد و سکه و پول می دهد.
   زمانی که برنامه دیروز امروز فردا در اوج قرار داشت و بقال و سبزی فروش و راننده تاکسی نیز آن را نگاه می کردند، قائم مقام شبکه 3 به من گفت : ما داریم به خاطر تو فحش می خوریم، مثلا نیمه اول فوتبال فشنگ سازی بوشهر با بندر چموشک مارسی بود و به خاطر برنامه شما فوتبال را پخش نکردیم و به این دلیل مردم فحش می دهند، مردم فوتبال دوست دارند...
   مدیران سیما می گویند ما اصل تعادل را باید رعایت کنیم و اصل تعادل این است که در رسانه ما نه طاغوتی ها بتوانند آن چیزی که دوست دارند مشاهده کنند و نه حزب اللهی ها و برنامه ها باید برای مردم خاکستری طبقه متوسط ساخته شود.
   در سازمان معروف است که در مورد خدا و پیامبر می توانی راحت صحبت کنی اما در مورد سازمان نمی توانید صحبت کنید ، انتقاد از سازمان خط قرمز است. من اخیرا در وبلاگم نوشتم در سفری که به سمت بوشهر برای سخنرانی در مورد طرح ولایت داشتم ، با یکی از اساتید که سال ها پیش سخنرانی هایش بسیار از صدا و سیما پخش می شد همسفر بودم که وی آسیب شناس معروفی است و بیش از 60 سال سن دارد . آقای دکتر ..... که از من سئوال کرد زمانی است که در تلویزیون نسیتم و کجا هستم که گفتم ممنوع التصویر شدم و وی نیز به دلیل اینکه به صدا و سیما اعلام کرده طبق بررسی های صورت گرفته مهم ترین عامل استفاده از ماهواره تلویزیون جمهوری اسلامی است، ممنوع التصویر شده است و همچنین ممنوع المصاحبه و زمانی که به بوشهر رسیدیم گفت همین الان معاون سیما به من پیامکی ارسال کرد که با یک سایتی مصاحبه ای انجام بدهید و فضا را تلطیف سازید تا به صدا و سیما برگردید.
   در تاریخ صدا و سیما بی نظیر است که معاون و رئیس صدا و سیما بر علیه یک مجری و یا کارگردان با یک رسانه مصاحبه کنند که در مورد من این اتفاق افتاد. چرا ؟ به این دلیل که یک سیستم سیاسی در حال وارد کردن فشار بوده که این مجری در سازمان صدا و سیما چه می کند. مدیر بازنشسته یکی از شبکه های تلویزیونی اخیرا من را در جایی دید و گفت : اول انقلاب می گفتند ما بیش از 300 شبکه ساواکی در کشور داریم و همینطور بیش از 300 شبکه فراماسونری در کشور وجود دارد، شبکه های متصل به شبکه امنیت کشور یعنی ساواک منهدم شده اما حتی یکی از شبکه های فراماسونری در کشور منهدم نشده است و بخشی از این شبکه ها در تلویزیون نفوذ کرده است و یکی از اقداماتی که انجام دادند حذف شما و تعطیل کردن برنامه دیروز امروز فردا بوده است.البته این حرف ها، امنیتی بوده و سند و مدرک نیاز دارد که من ندارم...
   جریان انحرافی مشایی در حوزه فرهنگ چه می گوید؟ آیا اگر مشایی رئیس سازمان صدا و سیما شود تغییری در خط مشی سازمان به وجود می آید؟ هم اکنون صدا و سیما همان گونه کار می کند که مورد دلخواه مشایی است . مثلا مشایی به ایرانی گری و احساسات ناسیونالیستی تاکید می کند که در تلویزیون جمهوری اسلامی نیز حتی در ظاهر هم اینگونه است. دینی ترین مقوله فرهنگ ما را که به دفاع مقدس مربوط می شود در تلویزیون تحلیل محتوا کنید. کدام یک از فیلم ها و سریال ها این انگاره را تولید می کند که ما برای اسلام و حرف امام به جبهه رفتیم ؟ ... مطرح کردن دفاع از وطن در سریال های دفاع مقدس اجرای یکی از انگاره های مشایی است و اینکه نشان می دهد صدا و سیما در این راستا به خوبی به خدمت رسانی پرداخته است.
   آیا تاکنون در یک روزنامه و یا سایت اصلاح طلب دیده اید که از یک سریال تلویزیونی انتقاد شود، این مسئله خیلی به ندرت اتفاق می افتد.سریال های تلویزیونی دقیقا همان چیزی است که اصلاح طلب ها و بی بی سی می خواهد. بی بی سی چه میزان طرفدار برنامه 90 است؟ چقدر طرفدار هنرپیشه های طنزپرداز ما است؟ آیا دیده اید این سریال ها و برنامه ها را نقد کند؟
  فقط ما حزب اللهی ها نقد می کنیم. سریالها و فیلم های ما همان چیزی است که آنها می خواهند. جریان انحرافی در حوزه زن و مرد می گوید سختگیری نکنید، همینطور در حوزه حجاب و در تلویزیون هم این مسائل رعایت می شود. جو حاکم در خصوص جریان انحرافی نباید شما را گمراه سازد، اصلا جریان انحرافی چیست و از کجا پیدا شده؟ ... مشایی حرفش را می زند اما صدا و سیما آن گفته را اجرایی می کند و در این صورت شما که از جریان انحرافی، منحرف ترید . صدا و سیما میلیاردی هزینه می کند تا سخنان مشایی به عمل مبدل شود و اگر برنامه های صدا و سیما خصوصا سریال ها و فیلم ها تحلیل شود به همین نتیجه می رسیم .
   من بسیار ناراحت هستم که برنامه دیروز امروز فردا از رسانه جمهوری اسلامی ایران پخش شد و بر این باورم که اگر این برنامه به صورت سی دی در اختیار مردم قرار می گرفت دیگر نامی از صدا و سیما نبود. روزی که ما در این برنامه از سعید قاسمی دعوت کردیم تا در برنامه حضور یابد، من از مدیران ارشد برنامه فحش و ناسزا شنیدم، اما دعوتش را بلافاصله در زیر نویس تیزر برنامه قرار دادم تا نتوانند برنامه را کنسل کنند و بلافاصله رئیس سازمان تماس گرفت و شروع کرد صفت های نامناسب را به سعید قاسمی عنوان کردن...
   شما باید فضای مطالبه را افزایش دهید این فضا را آن قدر بالا نگه دارید تا صدا و سیما جرات نکند یک سریال بد پخش کند. سا ل ها است که بچه حزب اللهی ها از پخش برنامه 90 ناراحتند، چرا هر سال برنامه 90 شروع می شود. علت را از دارابی پرسیدم گفت: ما نمی خواهیم شما محور باشید و برنامه به اسم شما تمام شود.
گفتم تنها با من مشکل دارید؟ گفت: نه تمام برنامه ها به اینصورت اجرا خواهد شد مثلا برنامه شما، 90 و درستکار.
   در سال 84 از من پرسیدند که چرا می خواهم به احمدی نژاد رای بدهم که پاسخ دادم ، با توجه به مشابهت دیدگاه های کاندیداها این فرد با دیگران متمایز بوده لااقل این بار یه چیز دیگر را تجربه کنیم، شاید درست جواب بدهد،
ما در حال حاضر به آستانه یاس رسیدیم، احساس می کنیم یک تحولی باید صورت بگیرد، در حال حاضر ما یک احمدی نژاد نداریم که بفرستیم صدا و سیما را مدیریت کند. در حوزه فرهنگی من از تنوع استقبال می کنم، ضرغامی در حوزه رسانه دارای برجستگی هایی نیز بوده و تمام انتقادهای من متوجه ایشان نیست و منظور من افرادی که وی را احاطه کردند نیز بود، ضرغامی نسبت به برخی کاندیداهای ریاست بر سازمان ارجحیت داشته اما در حال حاضر به یقین رسیدم که ایشان اراده اصلاح ندارد...
   به نظر من فتنه 88 را صدا و سیما راه انداخت و خود نیز آن را مدیریت کرد این هم از معجزات صدا و سیما است. بعضی وقت ها صدا و سیما یک بچه حزب اللهی را می آورد در یک بخش هایی از تلویزیون قرار می دهند مثلا به خود من بارها می گفتند شما در شبکه بمان جواب بچه حزب اللهی ها را بده و آنها فکر کنند شما هم هستید، آنها می خواستند برخی مسائل مسئله روز نشود اما با وجود بچه حزب اللهی ها دهن یک عده ای بسته بماند. یک بار (یک) معاون (سازمان) در برنامه رادیو جوان دعوت شد و در آن زمان که برنامه سازها بسیار افتضاح کار می کردند، گفت "فکر کنید 10 درصد از افرادی که در این کشور زندگی می کنند حزب اللهی هستند.... این ها را عصبانی نکنید" نگاه این گونه به حزب اللهی ها، مثل وز وز پشه نمی گذارند ما کارمان را انجام دهیم، البته تقصیر خودمان است که اینگونه رفتار کردیم. و نگاه رسانه به ما اینگونه است. حقمان است. یک بار ...

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


بازی بدون باخت این جناح ...

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   یافته های خبرنگار رسالت نشان می دهد جریان انحرافی سعی دارد با دامن زدن به توقعات عمومی و طرح این مسئله در افکار عمومی و فرستادن آن در قالب لایحه بودجه به مجلس اقدام به یک بازی برد- برد نماید. اگر مجلس با افزایش مبلغ موافقت کرد که این موضوع به اسم این جریان تمام می شود و اگر لایحه با مخالفت مجلس مواجه شد گروه انحرافی در افکار عمومی وانمود می نماید که ما قصد داشتیم مبلغ یارانه ها را افزایش دهیم اما نمایندگان مجلس هشتم مخالفت کردند.
   گفتنی است هنوز دولت سهم بخش تولید را از یارانه ها نتوانسته پرداخت کند اما گروه انحرافی تلاش دارد در یک اقدام سیاسی با افزایش مبلغ یارانه های پرداختی به مردم توجهات را در آستانه انتخابات به خود جلب نماید.

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  حال شما خوبه؟
   ممنون. بدنیستم . خوبم . نمیدونم شاید هم بدم.
_ چطور مگه ؟
_ راستش بعضیها به من میگن که تو حالت خوبه ، بهترم هم میشی اما بعضیها حسابی نگران حال من هستند . فرق میکنه که پیش کدوم دکتر برم . یک دکتری هست که اینقدر به من امید میده که نگو و یک دکتر دیگه هست که به من میگه داری میری به سمت پرتگاه . یک دکتر دیگه هم که توی انگلیس درس خونده میگه که در آینده تورم کله ات میشه 70درصد . اما هنوز نشده . ولی شایدم بشه.
_ حالا خودت بگو حالت چطوره ؟ خودت متوجه نمیشی؟
_ نه والله . من سالهاست که متوجه نیستم . البته میدونم که حالم خوب نیست هی با این دکترهای مختلف سر وکله میزنم آخرشم معلوم نی چی بشه . مثلا 20سال پیش یک دکتری بود که یک قرصی نوشت برام بنام قرص تعدیل ، و گفت حالت خوب خوب میشه . خوب که نشدم هیچی ، حتی توی یک سالی کله ام 70 درصد تورم پیدا کرد. بعد یه دکتر خندان دیگه اومد که اوایل کمتر به من توجه میکرد و بیشتر دنبال پسر عمویم سیاست بود و می خواست اونو خوب کنه.
_بعد چی شد؟
_ هیچ چی بعد یک قرص به من داد بنام ساماندهی اقتصادی . یه جورایی بگی نگی حالم بهتر شد . بعد یه دکتر دیگه اومد و به من گفت که دکترهای قبلی همه شون قرصای اشتباهی به تو دادن و کلی ایرا د از اونا گرفت و بعد گفت : یه چند وقتی صبر کن دارم یه قرص برات میسازم که حالت رو خوب خوب میکنه.
_ قرصو بهت داد؟
_ آره داد. یه قرص خیلی بزرگ بود . اسمش هم بود طرح تحول اقتصادی. اول نمیتونستم این قرصو فرو بدم . گفتم از گلوم پایین نمیره . ولی دکتر گفت باید حتما بخوری خلاصه به هر بدبختیی بود قرص رو فرو دادم . دکتر هم چند تا مشت به پشتم زد و منم چند تا لیوان آب خوردم تا پایین رفت. البته دکتر گفت چن تا قرص دیگه هم هست که بعدا بهت میدم. حالا هم یکی از دکترهای دستیارش رو که قبلا کشتی گیر بوده مآ مور کرده که مرتب با دشمنای من کشتی بگیره ، تا حالم بهتر بشه.
_ حالت بهتر شد؟
_ اوایل حالم بهتر بود . بعد کمی تورم پیدا کردم . بعد تورم کم شد. اما دوباره زیاد شد . تا اینکه قرار شد امسال همه ی دکترها دست به دست هم بدن و جهاد کنند و حال منو خوب کنند.
_ خوب شد ؟
_ نه زیاد. تا اینکه یک روز گرم تابستون دیدم قلبم حسابی درد گرفته. رفتم پیش دکتر . دکتر بهم گفت : یه میکرب افتاده توی جونت . گفتم چیه ؟ گفت : اختلاسه . گفتم : اینکه چیزی نیست چند سال قبل هم یکی از اون بزرگاش افتاده بود توی جونم . گفت: این یکی خیلی بزرگتره . اینو که شنیدم خیلی ناراحت شدم . از اون وقت تا حالا قراره دکترا این میکرب را بکشند .
بعضی دکترها هم میگن که رشدت خیلی پایینه . اما دکتر فعلیم میگه که رشدت از 10 سانت هم بیشتره . یه میکربای خارجی هم هستند که میخوان حالمو بگیرن. حالا نمی دونم قرار ه چی بشه . خدا کنه دکتر بعدی که میاد یه قرصی بده حالمون خوب بشه.
_ دکتر بعدیت رو میشناسی؟
_ نه . ولی بعضیها میگن که دکتر بعدیم، الان دکتر تهرانه یعنی داره تهرانو مداوا میکه . بعضیها هم میگن شاید معاون اون دکتر خندان ، دکترت باشه . بعضیها هم حدس میزنن که رفیق صمیمی همین دکتر فعلی دکترم باشه. بعضیها هم چیزای دیگه ای میگن . خلاصه امیدوارم هر دکتری که میاد بتونه حال ما رو خوب کنه .
_ ما هم از خدا میخوایم که حالت خوب بشه آخه نمیدونی حال توکه خوب بشه ، چقدر حال ما رو هم خوب میکنه.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


96 سفرخارجی مشایی چه ضرورتی داشته؟!

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    احمد توکلی ظهر امروز در حسینیه نصرت مشهد که به همت مجمع ترویج فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار شده بود اظهار داشت:
یکی از سئوالی‌هایی که در کمیسیون خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح است طرح سئوال از وزیر امور خارجه در ارتباط با سفرهای خارجی مشایی است. در این راستا خواسته شده که صورت‌جلسه سفرهای خارجی مشایی ارائه شود.
96سفر خارجی در مدت 5 سال برای مشایی
   در مدت 5سال آقای مشایی 96 سفر خارجی داشته‌اند و اکنون در این سئوال این مطالب مطرح است که آقای مشایی کجا رفت، چرا به این سفرها رفت و اینکه چه ضرورتی برای این تعداد سفر خارجی برای رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور وجود داشته است. توکلی در ادامه به دیدار مشایی با سفیر اسبق آمریکا در اسرائیل در یکی از سفرهای خارجی مشایی اشاره کرد و گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور چه کاری با سفیر اسبق آمریکا در اسرائیل داشته است.
   مطابق قانون باید در دیدارهای خارجی نماینده وزارت امور خارجه برای ارائه صورتجلسه حضور داشته باشد.
   اما در سفرهای آقای مشایی این سئوال مطرح است که چرا نماینده وزارت خارجه در این دیدارها حضور نداشته است و یا اینکه چرا این دیدارها بدون حضور نماینده وزارت امور خارجه باید شکل بگیرد.

منبع: فارس

 متن کامل ذخیره شده

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    اعتدال : رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به تازگی از کشف 330 تن ماده مخدر در کشور در 9 ماه امسال خبر داده است. براساس گفته سردار مویدی بیشتر کشفیات مواد مخدر امسال را مخدرهای سنتی تشکیل می دهد.
همچنین تولید مخدرهای صنعتی نیز نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته است و آشپزخانه‌های تولید این ماده در کشور فعال هستند. البته پلیس با قدرت شناسایی و انهدام آشپزخانه های تولید شیشه را در دستور کار دارد.
کشف روزانه 1195 کیلوگرم ماده مخدر در کشور
   براساس اعلام آمار کشفیات مواد مخدر در 9 ماهه امسال روزانه به طور میانگین یکهزار و 192 کیلوگرم مواد مخدر در کشور کشف شده است. این آمارها حاکی از آن است که ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر رده های پلیس موفق به کشف هر ساعت 49 کیلوگرم انواع مواد مخدر می شوند. به گفته پلیس، مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی وارد و علاوه بر توزیع درکشور از طریق مرزهای غربی کشور به اروپا ترانزیت می شود.
استانهای رکورددار کشف مواد مخدر
   همچنین در 9 ماهه نخست امسال هفت استان رکورد دار کشف مواد مخدر بوده اند و 80 درصد از کشفیات امسال را به خود اختصاص دادند. در این میان سیستان و بلوچستان به عنوان خط مقدم برخورد با ورود مواد مخدر رکورددار بیشترین میزان کشفیات است و پس از آن فارس، خراسان جنوبی، هرمزگان، یزد، کرمان و خراسان رضوی قرار دارند. البته کشف مواد مخدر در این استانها باعث شده است که میزان کشف در سایر استانها به شدت کاهش یافته و درگیری با قاچاقچیان به مرز منتقل شود.
کاروان مسلحانه ترانزیت مواد مخدر نداریم
   از سوی دیگر فرمانده نیروی انتظامی رشد قابل توجه میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به دهه گذشته را تائید می کند. به عقیده سردار احمدی مقدم امروز دیگر شاهد حضور کاروانهای مسلح اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر نیستیم و دیگر کسی جرات حمل مواد مخدر با دوشکا را ندارد.
   به گفته فرمانده ناجا، در حال حاضر انتقال مواد مخدر در قالب جاسازی یا در کانتینرهای ترانزیتی انجام می شود. اما جرایم مرتبط با تجارت مواد مخدر همانند قتل، آدم ربایی و شرارت کاهش چشمگیری یافته است. در گذشته هر فردی به خود اجازه می داد به راحتی بر سر مواد مخدر اقدام به گروگانگیری یا ادم ربایی کرده و طعمه خود را به خارج از کشور انتقال دهد اما دیگر خبری از این اوضاع نیست.
انهدام 1600 باند تولید و توزیع مواد مخدر
   با توجه به افزایش فعالیت مافیا تولید و توزیع مواد مخدر امسال فعالیت پلیس بر شناسایی و انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر متمرکز شد. در این رابطه با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در 9 ماه نخست امسال هر روز به طور میانگین پنج باند و در مجموع یکهزار و 600 باند شناسایی و متلاشی شده است. این در حالی است که انهدام باندهای مواد مخدر نسبت به مدت مشابه افزایش 6 درصدی را نشان می دهد.
دستگیری هر ساعت 30 فروشنده و معتاد در کشور
   در همین رابطه سردار مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش 15 درصدی معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر می گوید: پلیس در هر ساعت نزدیک به 30 قاچاقچی و معتاد را شناسایی و دستگیر می کند به طوریکه در 9 ماه نخست امسال نیز 201 هزار و 500 نفر در ارتباط با مواد مخدر از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

منبع: مهر

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


مطهری: خدشه به حُرمت جمهوری اسلامی ...


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   محاسبه سرانگشتی نشان می‌دهد که با احتساب دلار 1119 تومانی دولتی و 1540 تومانی آزاد، دولت 262 میلیارد تومان یارانه غیرمستقیم به واردکنندگان خودرو می‌پردازد، چراکه آنها خودرو را با ارز دولتی وارد می‌کنند.
   دولت به تازگی فهرست 180 قلم کالایی را که حق استفاده از ارز دولتی برای واردات را ندارند، اعلام کرده است. در این فهرست نام بسیاری از کالاهای غیرضرور و مصرفی به چشم می‌خورد، اما جای خالی خودروهای وارداتی همچنان احساس می‌شود.
   در حالی که دولت سالانه مبالغ زیادی را به خودروسازان جهت حمایت از تولید داخلی پرداخت می‌کند و تلاش دارد که نیاز بازار خودرو با تولیدات داخلی پاسخ داده شود، اما در فهرست کالاهایی که وارداتشان منوط به ارز صادراتی است، نام خودرو به چشم نمی‌خورد؛ یعنی اینکه دولت همچنان برای واردات خودرو هم، ارز دولتی و به نرخی بسیار بسیار پایین‌‎تر از بازار آزاد می‌پردازد.
   فارغ از اینکه واردات خودرو به ایران خوب است یا بد، بازار را رقابتی می‌کند یا نمی‌کند و یا حتی ظرف چند سال گذشته توانسته انگیزش بالا بردن کیفیت در تولیدات داخلی را بیانگیزد یا خیر، باید به این نکته توجه داشت که در شرایط فعلی با روند کنونی واردات خودرو به کشور، دولت چه میزان ارز دولتی بابت واردات خودرو به واردکنندگان ارایه می‌دهد یا اینکه مابه‌التفاوت یارانه ارزی که دولت برای واردات خودرو به تولیدکنندگان خارجی می‌پردازد، چقدر است؛ چراکه به هرحال واردات خودرو
هم اکنون با ارز دولتی صورت می‌گیرد و مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی با بازار آزاد به طور متوسط 421 تومان بوده است.
   گزارش‌ها نشان می‌دهد که واردات خودرو در 9 ماهه ابتدای سال جاری به 30 هزار و 454 دستگاه، به ارزش 622 میلیون دلار رسیده است که البته این رقم، با احتساب ارز دولتی یعنی هر دلار، 1119 تومان (نرخ مرجع بانک مرکزی در روز پنجشنبه 15 دی ماه) است.
   بنابراین اگر ارزش همین میزان واردات با احتساب دلاری که هم اکنون با نرخ آزاد یعنی هر دلار 1520 تومان (نرخ بازار در چهارشنبه 14 دی ماه) وارد کشور ‌شود؛ یعنی واردکنندگان باید به ازای هر دلار، 421 تومان (مابه‌التفاوت نرخ مرجع بانک مرکزی و نرخ بازار آزاد) بیشتر می‌پرداختند.
بنابراین، این میزان واردات، 261 میلیارد و 862 میلیون تومان( 421* 622000000) به نفع واردکنندگان تمام شده است.
   بنابراین به طور متوسط هر دستگاه خودروی وارداتی 8 میلیون و 598 هزار و 607 تومان (261 میلیارد و 862 میلیون تومان تقسیم بر 30 هزار و 454 دستگاه خودرو)، یارانه دولتی بابت مابه‌التفاوت نرخ ارز مرجع و بازار از دولت دریافت می‌‎کند.
   به گزارش مهر، در 9 ماهه ابتدای سال جاری، جمهوری کره، امارات متحده عربی و عمان سه کشور عمده مبدا واردات خودرو در 9 ماهه سال جاری بوده‌اند.
در این میان، کشور کره با صادرات 17 هزار و 474 دستگاه خودرو به ارزش 304 هزار و 465 هزار دلار به کشور به لحاظ تعداد 57.38 درصد و به لحاظ ارزش 48.93 درصد از سهم کل واردات خودرو به کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین در این مدت از کشور امارات هشت هزار و 497 دستگاه خودرو سواری به ارزش 216 هزار و 315 هزار دلار خریداری کرده‌ایم که به لحاظ تعداد 27.90 درصد و از نظر ارزش 34.77 درصد از سهم کل واردات خودرو به ایران را به خود اختصاص داده است. میزان واردات خودرو از عمان نیز طی این مدت یک هزار و 649 دستگاه به ارزش 31 هزارو 272 هزار دلار بوده و این کشور از نظر تعداد 5.41 درصد و از نظر ارزش 5.03 درصد از سهم کل واردات خودرو به کشورمان را به خود اختصاص داده است. ‌در مورد سایر کشورها میزان واردات در 9 ماهه امسال دو هزار 834 دستگاه به ارزش 70 هزار و 161 هزار دلار بوده است که این میزان به لحاظ وزنی 9.31 درصد و به لحاظ ارزشی 11.27 درصد از سهم کل واردات خودرو به کشورمان را نشان می‌دهد.
   همچنین حمید صافدل، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت:
در فهرستی که برای محدودیت در تامین ارز دولتی تهیه شده است، نام خودرو نیست؛ چراکه این فهرست متشکل از کالاهای غیرضرور است.
   معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کارشناسان سازمان توسعه تجارت ایران در حال بررسی خودروهای وارداتی هستند. البته به دلیل حساسیت‌هایی که بر روی واردات خودرو در کشور وجود دارد، قرار گرفتن خودرو در چنین فهرستی باید با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار و حساسیت‌های لازم باشد که بر این اساس بررسی این امر، در دستور کار قرار گرفته است. وی تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک در مورد قرار گرفتن خودرو در چنین فهرست‌هایی اعلام نظر خواهیم کرد.

منبع: مهر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   اعتدال : همشهری ماه در گفت‌وگویی با علی مطهری نوشت:
من ابتدا یک‌ سلسله اصول و مبانی را پذیرفته‌ام، بعد می‌خواهم بر اساس آنها حرکت کنم، لذا می‌بینید که گاهی موضع‌گیری من به نفع اصولگراها تمام می‌شود و گاهی به نفع اصلاح‌طلب‌ها. گاهی هر دو گروه ناراحت و گاهی هردو خوشحال می‌شوند.
   در دولت نهم وضعیت آزادی بیان در مجموع قابل قبول بود.
ولی بعد از انتخابات سال 88 به نظرم دولت مایل بود به بستن فضاها و تا به امروز آزادی بیان مطلوب وجود ندارد، و این نقصی است در اصولگراها که به آزادی بیان به اندازه کافی بها نمی‌دهند و از این جهت رقبایشان نگاه بهتری دارند.
    آزادی‌ اجتماعی یعنی اینکه افراد در رفتار و عمل اجتماعی آزاد باشند. این را قبول دارم که
گروه موسوم به انحرافی یا اصلا خود دولت
(چون ما نمی‌توانیم آقای مشایی را از آقای احمدی‌نژاد جدا کنیم، خودشان هم می‌گویند طرز تفکرمان یکی است) در آزادی‌های اجتماعی با تسامح وتساهل بیشتری رفتار می‌کند. مثل بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها یا نوع برخوردشان با قانون عفاف و حجاب که خود آقای رئیس‌جمهور گفت اصلا دولت وظیفه‌ای در این زمینه ندارد و فقط باید کار فرهنگی کرد. یا فیلم‌های سینمایی‌ که امروزه اکران می‌شود و تفاوتی با فیلم‌های دوره اصلاحات ندارند و در برخی موارد بدتر هم هستند. یکی از انتقادات ما در دوره اصلاحات به حاکمیت همین نوع نگاه به آزادی‌های اجتماعی بود که به آزادی‌های غربی گرایش داشت.
   موضع‌گیری دولت درباره بازنشستگی استادان یا تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، به عقیده من بیشتر جنبه سیاسی دارد و الاّ خود این آقایان کاملا در جریان امر هستند. مخصوصاً درباره استادان دانشگاه، بعد از آنکه بسیاری از استادان بازنشسته شدند، مسوولان می‌آیند و می‌گویند که ما مخالفیم. از نظر تحمل انتقاد شاید دولت قبل کمی بهتر بود؛ البته من معتقدم شخص رئیس‌جمهور خیلی نسبت به انتقاد حساس نیست، اما اطرافیان و طرفداران ایشان خیلی تعصب دارند و تحمل انتقاد را ندارند.
   اساسی‌ترین ضربه‌ای که در این دوره به کشور وارد شده است، مخدوش شدن حرمت، قداست و جایگاه بلند نظام جمهوری اسلامی است.  یعنی تا قبل از دولت کنونی، پردة حرمتی بین ملت و حکومت وجود داشت.  به نظر من دولت فعلی با ادبیات و سیاستی که به‌کار برد، حرمت اصل نظام و خیلی از سابقه‌داران نظام را شکست. به تعبیر دیگر اعتماد مردم نسبت به نظام مخدوش شد. مردم احساس می‌کردند که سابقه‌داران و کسانی که در پیدایش این انقلاب نقش داشتند، آدم‌های برجسته و مهذبی هستند، ولی یک‌دفعه اتهام‌زنی‌هایی مثل این که فلانی دزد است و...، باب شد. پرده حرمت‌ها دریده شد. این، آسیب بزرگی بود که البته باید جبران بشود.
 آسیب دیگر مساله قانون‌شکنی و قانون‌گریزی است.
دولت قبح قانون‌شکنی را ریخت چون به صراحت اعلام کرد که من فلان قانون را قبول ندارم و اجرا نمی‌کنم.  یا گفت مجلس در رأس امور نیست یا خیلی‌جاها اصلا کاری به قانون نداشت و کار خودش را کرد. وقتی که دولت بگوید که من فلان قانون را اجرا نمی‌کنم، در واقع راه استبداد را باز می‌کند. مخصوصا اگر مجلس هم سکوت کند، معنی‌اش این است که ما داریم راه استبداد را هموار می‌کنیم. علت اینکه ما بر سوال از رئیس‌جمهور تأکید داریم، همین است که راه استبداد باز نشود.
   اگر امثال من در این مجلس نبودند، قطعا تندروی‌ها خیلی بیشتر بود. همین موضع‌گیری‌ها باعث شد که اینها در خیلی‌ از جاها کوتاه بیایند و عقب‌نشینی کنند یا نتوانند مثلا در مجلس میدان‌دار باشند. ما معتقد به کار جمعی حساب‌شده هستیم. البته توفیق در این راه تا حد زیادی بستگی دارد به اینکه ترکیب مجلس نهم چطور باشد. به‌هرحال من به این موضوع اعتقاد دارم و عملا هم دنبال این کار هستم. حتی تشکیلاتی مانند حزب هم می‌تواند در دستور کار باشد.
    قدرت دولت برای انجام کارهای پرسروصدایی که چه بسا کلی متخصص هم با آن مخالف هستند، از پایگاه اجتماعی خود آقای احمدی‌نژاد در تیپ فقیر و روستایی ناشی می شود. ایشان اساساً سیاست¬شان همین است، خودش هم می‌گوید که ما توده مردم را داشته باشیم، کاری به بقیه نداریم، کاری به نخبگان نداریم، مگر تعداد نخبه ها چقدر است؟ روش دولت هم بیشتر توزیع پول است. اما این، روش بسیار غلطی است، چون مردم را عادت می‌دهیم که بیایند پول بگیرند و بروند. برای دولت‌های آینده هم مشکل ایجاد می‌کند. اصلا عادلانه نیست. عامل دیگر جسارت و تهوری است که شخص رئیس¬جمهور دارد.
   حضور اصلاح طلبان در انتخابات به نفع نظام است. اشکال ندارد، آنها حرف خودشان را بزنند. تنور انتخابات هم گرم بشود. آنها که مخالف نظام نیستند. واقعیت این است که اصلاح‌طلب‌ها هم که نمی‌خواهند نظام سرنگون بشود. با توجه به شرایط دنیا و شرایط کشور آیا الان ما نباید از نظام دفاع کنیم؟ آیا نباید ما مشارکت را به هر قیمتی شده بالا ببریم؟ باید مسائل را از هم تفکیک کرد. اگر گروهی مطالباتی از حوادث انتخابات گذشته دارند، نباید انتخابات را به آن مطالبات مشروط کنند. می‌توانند کرسی‌های بیشتری از مجلس را بگیرند و از این طریق هم مطالبات¬شان را دنبال کنند. ما برای تقویت و دفاع از نظام در برابر دشمن، وظیفه داریم که کمک کنیم مشارکت بالا برود. به نظر من شرکت نکردن اصلاح‌طلبان در انتخابات اشتباه بزرگی‌ است چراکه اگر اینها شرکت نکنند و مشارکت هم در حد قابل قبولی باشد، این امر موجب انزوای آنها می‌شود.
   به نظر من سیاست کلی جریان‌های دولت این است که فضا یکدست بشود. ولی من معتقدم که باید مصلحان جامعه با این سیاست مقابله کنند و اجازه ندهند که این کار انجام بشود. همین که اعلام شده درصورتی‌که اصلاح‌طلب‌ها توبه کنند و به اشتباهشان اعتراف کنند، آزادند در انتخابات شرکت کنند، سیاست غلطی است، چرا که برخی از آنها اعتقاداتی دارند که نمی‌توان به آنها گفت از اعتقادتان درباره برخی وقایع دست بردارید. تفسیرشان از فلان واقعه، به شکل خاص است، نمی توان گفت آقا تو واقعیت را طور دیگری ببین، همانطورکه من می‌بینم.
   بخش کوچکی از اصلاح طلبان ساختارشکن بودند یعنی به دنبال تغییر چارچوب نظام بودند. اینها اغلب در خارج کشورند. یک عده‌شان که اصلا امکان ورود برایشان نیست چون در زندان‌اند. من معتقدم که مابقی اینها باید کاندیدا بشوند. فرض کنید که رد صلاحیت بشوند. اما آنها به وظیفه خودشان عمل کرده‌اند. آنها فردا در مقابل تاریخ و در مقابل مردم، پاسخگو هستند و در واقع با مردم و تاریخ اتمام حجت کرده‌اند.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


آقای معاون پارلمانی دولت ، بفرمایید نه دُم خروسی معلومه، نه از ق

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آیا در شرایطی که دولت برای ایجاد اشتغال دو و نیم برابر بیش از تکلیف قانونی، خیز برداشته است، در شرایطی که هر هفته شاهد افتتاح هزاران واحد مسکن مهر در اقصی نقاط کشور هستیم، می توان سخن از بحران و رکود اقتصادی زد؟
اعتدال : معاون حقوقی و پارلمانی دولت به نامه اخیر نادران و توکلی به رئیس مجلس واکنش نشان داد.
محمدرضا میر تاج الدینی در واکنش به اینکه این دو نماینده خواستار تشکیل جلسه فوق العاده برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور شده بودند، در یادداشتی که در سایت دولت منتشر شده است، نوشت:
این دو نفر به بهانه نوسانات اخیر نرخ ارز، وضعیت اقتصادی کشور را بحرانی جلوه داده و به فکر نجات آن افتاده اند، آیا در شرایطی که دولت برای ایجاد اشتغال دو و نیم برابر بیش از تکلیف قانونی، خیز برداشته است، در شرایطی که هر هفته شاهد افتتاح هزاران واحد مسکن مهر در اقصی نقاط کشور هستیم، می توان سخن از بحران و رکود اقتصادی زد؟
 

 


   درحالی برخی کارشناسان از سالها پیش موافق افزایش نرخ دلار بودند
که احمدی نژاد از سال 84 تاکنون همواره
"در حرف" مخالف افزایش نرخ دلار بود ولی این روزها فراتر از حرف کارشناسان، دلار "در عمل" به 1800 تومان رسیده و هیچ واکنشی از دولت به چشم نمی خورد،  پس کو آن دلاری که رئیس جمهور گفته 900 تومان هم نمی ارزد؟
   به گزارش فارس، سه ماه پیش در چنین روزی یعنی 13 مهرماه که دلار 1250 تومان بود، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جمع مردم همدان به بحث بازار ارز و فعالیت‌های عده‌ای در این بازار اشاره کرده و گفته بود:‌
"در بازار ارز نیز این کار را (اخلال در بازار) می‌کنند. ما آن‌قدر ذخیره ارزی داریم که تمام نیازهای کشور، ‌تمام واردات کشور و مسافرت‌های کشور را به خوبی انجام دهیم، به خدا اگر این زشت‌کاری‌ها و خودخواهی‌ها نباشد قیمت ارز باید پایین بیاید. الان یک دلار آمریکا در اقتصاد ما به اندازه 900 تومان هم نمی‌ارزد. آن‌ها وارد می‌شوند و هرچه بانک مرکزی می‌ریزد می‌خرند و فضاسازی می‌کنند و می‌گویند قیمت ارز باید بالا برود چرا؟"
   وی از ابتدایی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، همواره یکی از مخالفان اصلی افزایش نرخ دلار بود و در مقابل برخی کارشناسانی که از افزایش نرخ دلار دم می زدند، می ایستاد و البته طی چند سالی هم موفق شد حرف خود را به کرسی بنشاند.
اما حال نمی دانیم چه اتفاقی افتاده که دلار ثانیه ای افزایش پیدا می کند و طی همین مدت سه ماه هم که از اظهارات احمدی نژاد می گذرد، بیش از 500 تومان گران تر شده است، ولی در دولت و بانک مرکزی آب از آب تکان نمی خورد و هیچ واکنشی را شاهد نیستیم.
   رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی در اردیبهشت ماه سال جاری که دلار در بازار آزاد زیر 1200 تومان بود،
با تاکید بر تقویت پول ملی در مقابل ارزهای خارجی تصریح کرده بود " بانک مرکزی مامور شده که بازار ارز را کنترل کند و این کار را انجام خواهد داد."
رئیس جمهور گفته بود:
برخی می‌گویند اگر نرخ ارز را متناسب با تورم بالا ببریم، صادرات غیر‌نفتی افزایش می‌یابد که درست نیست.
احمدی نژاد در آن برنامه تلویزیونی با انتقاد از کسانی که اظهار می‌کنند قیمت ارز به 1300 تومان خواهد رسید، گفته بود: قیمت ارز در همین حدودی است که در قانون پیش‌بینی شده است و یک درصد بالا رفتن مهم نیست و جزو نوسانات بازار به شمار می‌رود.
احمدی‌نژاد در سالگرد هدفمندی: موافق گرانی ارز نیستم
  
رئیس جمهور به تازگی یعنی 29 آذرماه در همایش اولین سالگرد اجرای هدفمند سازی یارانه ها نیز خاطر نشان کرده بود: "بازار سکه و ارز ساماندهی خواهد شد ( شاید وضعیت فعلی طرح خرید باشد). در عین حال
منابع ارزی بسیار زیادی داریم و درآمد ارزی بیش از مصرف است. افرادی می گویند که قیمت دلار باید بالا برود اما این گفته پایه اقتصادی ندارد."
   مخالفت ظاهری دولت و رئیس جمهور با افزایش نرخ ارز و دستوراتی که احمدی نژاد بارها در سال جاری به بانک مرکزی داد تا بازار ارز را ساماندهی کند، در مقایسه با آنچه در عمل اتفاق می افتد شائبه های زیادی را از اقتصادی گرفته تا سیاسی در اذهان ایجاد می کند که خیلی از آنها دور از ذهن نیست.
   علاوه بر ماموریتی که احمدی نژاد در اردیبهشت ماه امسال به بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز داده بود،
اخیراً هم که دلار از مرز 1500 تومان فراتر رفت، به بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دستور داد که هر چه سریعتر بازار ارز را سروسامان دهد
ولی گویی توجهی به این دستورات نمی شود و شاید مسائلی پشت پرده مطرح باشد که ما نمی دانیم.

 متن کامل ذخیره شده

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


این اصلاح-طلبان نجیب ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    به گزارش عبرت نیوز سایت احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در تحلیلی صریح با حمله به دولت نوشت:
   با کنار کشیدن چهره‌های مشهور به اصلاح‌طلب از نامزدی انتخابات نهمین دوره مجلس، جریان اصلاح طلبی بعد از انقلاب در آستانه نقطه عطفی تاریخی قرار گرفته است. حقیقت این است که نظام جمهوری اسلامی و ارکان و قوای آن به جریان اصلاح طلب، منتقد و آمر به معروف و ناهی از منکر به شدت نیازمند است. آن هم در این دوره خاص که با دولتی قانون‌شکن و خودشیفته روبرو هستیم.
   چطور ممکن است که نام معاون اول رئیس جمهور در پرونده فساد مالی بزرگی مطرح باشد و رئیس‌جمهور در برابر پیگیری قاضی مبارزه با فساد دور کابینه خط قرمز بکشد و هیچ فریاد اعتراضی هم بلند نشود؟ چطور ممکن است با زد و بند، 3000هزار میلیارد دلار از منابع بانکی سوء استفاده شود و قاصر، گردن کلفتی هم بکند و گروه‌های سیاسی ساکت باشند؟ چطور ممکن است با وقاحت هرچه تمام‌تر داماد 30 ساله رئیس جمهور به ریاست موسسه حساس استاندارد منصوب شود و هیچ گروه و حزب سیاسی هم اعتراض نکند؟ اگر احزاب و گروه‌های سیاسی در این مواقع ساکت و خنثی باشند، پس به چه دردی می خورند؟
   جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به اصلاح طلب و منتقد نیاز دارد. متاسفانه گروه‌ها و چهره‌های مشهور به «اصلاح طلب» که از این نقطه عطف تاریخی به بعد باید آنها را «اصلاح طلبان قدیم» نام نهاد،
در 20 ساله اخیر که فضای سیاسی کشور باز و چند قطبی شده بود، تجربه موفقی از خود به جا نگذاشتند.
   مهمترین اشتباه «اصلاح طلبان قدیم» این بود که مرز خود را با دشمنان ایران و گروه‌های ضد انقلاب روشن نکرده بودند. برخی روزنامه نگاران و چهره‌های «اصلاح طلبان قدیم» هم در رسانه‌های داخلی صحبت می‌کردند و هم در بی بی سی و رسانه‌های ضد انقلاب. هم سرسفره جمهوری اسلامی بودند و هم سرسفره صهیونیسم و وهابیت. هم رفیق قافله بودند و هم شریک دزد.
   عجیب هم نبود که در سالهای اخیر رسماً و علناً از حمایت همه جانبه رسانه‌های بهایی و صهیونیستی و وهابی برخوردار شده اند. عجیب هم نبود که در سال 88 کارشان از براندازی نرم به براندازی سخت رسید و عجیب نبود که در 6دی 88 با تروریست‌های مجاهدین خلق، به پیوند عملیاتی رسیدند.
   بخش هایی از سران «اصلاح طلبان قدیم» ، به کعبه آمالشان، اروپا و آمریکا پناه بردند و برخی دنباله‌هایشان که در ایران مانده‌اند، به خیال خود انتخابات را تحریم کرده‌اند اما در حقیقت، به طور طبیعی از جریان سیاسی کنار رفته‌اند. این سرنوشت برای بخش برانداز «اصلاح طلبان قدیم»، محتوم و قابل پیش‌بینی بود. بالاخره نمی توان برای همیشه شریک دزد و رفیق قافله ماند. حوادث تلخ سال 88 هرچند ضربه ای محکم به نظام جمهوری اسلامی بود اما نقاب از چهره مدعیان منافق اصلاح طلبی برداشت و نشان داد عقبه فکری و سیاسی و مالی این عده نه در شهرها و روستاهای ایران بلکه در واشنگتن و لندن و تل آویو و ریاض است. از نظر سیاسی، کار بخش منافق و غربگرای «اصلاح طلبان قدیم» در نظام جمهوری اسلامی تمام است.
به همین دلیل هم هست که علناً و بی رودربایستی، غرب را برای حمله نظامی به ایران و یا حداقل تنگ‌ترکردن حلقه تحریم‌های اقتصادی تشویق و تحریک می‌کنند چرا که می دانند تنها «سوار بر تانک‌های آمریکایی» می توانند در ایران به قدرت بازگردند.
   البته در حوادث سال 88 بخش بزرگ و مهمی از «اصلاح طلبان قدیم» از عملیات براندازانه‌ای که با پشتیبانی سرویس‌های جاسوسی و رسانه‌ای صهیونیسم و وهابی اجرا می‌شد اعلام برائت کردند و نشان دادند واقعاً «اصلاح طلب» هستند و نه برانداز.
نشان دادند به حمایت بی‌بی‌سی و العربیه و رادیو فردا نیازی ندارند. نشان دادند ننگ حمایت انگلیس و آمریکا و اسرائیل را قبول نمی‌کنند. این اصلاح طلبان نجیب نباید از صحنه سیاسی کشور خارج شوند و عرصه از نقادی خیرخواهانه خالی کنند. آنها باید در صحنه بمانند و به تکلیف دینی و ملی خود عمل و در طیف «اصلاح‌طلبان جدید» جای خود را پیداکنند.
   «اصلاح‌طلبان جدید» که در این نقطه عطف تاریخی در حال تولد هستند به یاد داشته باشند که در نظام جمهوری اسلامی برخلاف نظام‌های سیاسی غربی، نقد و نقادی نه با نیت تخریب و از میدان به درکردن رقیب سیاسی، بلکه با نیت تقرب به خدا و ادای تکلیف دینی و ملی انجام می‌شود. به همین دلیل باید رویکرد خیرخواهانه و منصفانه داشته باشد.
   انتظار می‌رود «اصلاح‌طلبان جدید» که در حال تولد و پرکردن خلاء نقادی و اصلاح طلبی هستند، از تجربیات جناح‌های مختلف سیاسی استفاده کنند. نیت فعالیت سیاسی خود را نه الزاما کسب قدرت بلکه قرب‌الهی قرار دهند، پاکدست ولی فعال و مؤثر باشند،
ارتباط خود را با توده‌های مردم قطع نکنند، به تمامیت و جوهره قانون اساسی و جمهوریت و اسلامیت نظام وفادار باشند و با قدرت، از ثمره خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دفاع کنند. سلام بر «اصلاح‌طلبان جدید».

برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید


    طرح سئوال از رئیس جمهور در شرایط فعلی به نفع کشور نیست
   عضو شوار مرکزی جبهه متحد اصولگرایان در پاسخ به سئوالی مبنی بر طرح سئوال از رئیس جمهور در مجلس اظهار داشت: در قانون اساسی وظایفی از جمله سئوال، تذکر، استیضاح، تحقیق و تفحص از حقوق یک نماینده است. وی این مهم را یکی از نقاط قوت قانون اساسی کشور دانست و گفت: اگر تذکر یک نماینده منجر به سوء استفاده دشمنان بشود عقل سلیم حکم می کند از این گفتار و رفتار پرهیز شود و به سمت همگرایی و اتخاذ تصمیمات رو به جلو برای کشور حرکت کنیم.
   فدایی تصریح کرد: اگر رفتار و گفتار ما دشمن شاد کن باشد آن فعل و رفتار تحت هر پوششی کار درستی نیست و نباید انجام شود.
   دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر ارزیابی عملکرد مجلس هشتم، افزود:
مجلس هشتم در حوزه ضد استکباری و قوانین اقتصادی و کمک به مناطق محروم خوب عمل کرده است اما می توانست به مراتب بهتر از وضع موجود باشد.
   وی اظهار امیدواری کرد: مجلس نهم با تخصص محوری و کارآمدی بیشتر بتواند نقاط قوت بیشتر داشته باشد.
   فدایی در پاسخ به این سئوال که نظر شما در خصوص جبهه پایداری چیست، بیان داشت:
‌ سیاست ما این بوده که با تمام ظرفیت‌هایی که در حوزه اصولگرایی مطرح است تعامل مثبت داشته باشیم.
   وی ادامه داد:
اگر جبهه پایداری و جریانات مختلف اصولگرا ساز و کار جبهه متحد را بپذیرند لیست واحدی شکل خواهیم داد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


انتقاد تند اخوان از سکوت وکیل الدولهها در برابر پایمال شدن حق مر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آشفته بازاری است. به راستی چه کسی حامی کارگران و چه کسی حامی دولت احمدی نژاد است؟ چه نفعی از تخریب دولت عاید
علیخانی میشود و عباسپور از گل و بلبل جلوه دادن وضعیت کارگران چه سودی می برد؟
پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، کورش شرفشاهی – بحران کارگری و بی توجهی به این قشر زحمتکش، همواره مطرح بوده و متاسفانه آخرین نفراتی که مورد توجه قرار میگیرند کارگران هستند. این در حالی است که امروزه کارگران و خانواده هایشان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند.

   البته چندی قبل و پس از گذشت مدتها که جامعه و مسوولان، کارگران را فراموش کرده بودند، قدرت‌الله علیخانی نماینده قزوین در نطق میان دستورش در صحن علنی مجلس به مسائل و مشکلات کارگران حوزه انتخابیه اش پرداخت.
علیخانی می گوید:
کارگرانی هستند که حقوق نگرفته‌اند و کارخانه‌های آنها هم در حال تعطیلی به سر می‌برد؛ بنده چند روز پیش در شهر صنعتی الوند بودم که باید بگویم متاسفانه این شهر مثل یک شهر مرده می‌ماند، در حالی که در گذشته در آنجا کارگران در رفت و آمد بودند و ماشین‌ها کارگران را جا به جا می‌کردند، ولی امروز این شهر مثل قبرستان شده است.
نماینده قزوین با طرح این پرسش که ‌پول‌ها چه شد می افزاید:
معلوم نیست ‌پول‌ها را چه کسی خورده است. ‌برخی افراد به بهانه اینکه ‌می خواهند صنعت کشور را راه بیندازند، از برخی پول‌ها استفاده می‌کنند.
جالب اینجاست که نطق علیخانی با واکنش روح الله عباسپور نماینده بویین زهرا و آوج که هم استانی قدرت الله علیخانی است ، رو به رو شد.
وی در نطق خود می گوید: یکی از نمایندگان استان قزوین در مورد بحران کارگری در قزوین مطالبی را به منظور سوء استفاده از کارگران زحمتکش و ایثارگر همیشه در صحنه برای موج سواری و سوء استفاده انتخاباتی بیان نمود که به ایشان عرض می نمایم؛ همانگونه که استحضار دارید بحران کارگری در قزوین ریشه در سال 1378 یعنی دوران دولت اصلاحات دارد و در آن تاریخ استان قزوین 150 واحد بحرانی داشت ، ولی امروز 6 واحد بحرانی و 25 واحد مشکل دار داریم، شما را چه شده است که آن زمان وقتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بودید و سران حکومت همچون خاتمی و مدیران استان با شما همسو بودند، لب به سخن نمی گشودید و حرفی از کارگر نمی زدید، ولی امروز از وجود ارزشمند کارگران زحمتکش سوءاستفاده کرده و مرتب حرف های تکراری در مورد کارگران می زنید. جنابعالی اگر به فکر کارگر هستید همچون حجت الاسلام ابوترابی دیگر نماینده استان قزوین ، سران دولت و مقامات مسئول را دعوت به جلسه نمائید و در تعامل با مسئولین نسبت به حل مشکل آنها اقدام نمائید.
آشفته بازاری است. به راستی چه کسی حامی کارگران و چه کسی حامی دولت احمدی نژاد است؟ چه نفعی از تخریب دولت عاید علیخانی میشود و عباسپور از گل و بلبل جلوه دادن وضعیت کارگران چه سودی می برد؟
در این رابطه عیدعلی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین به «اعتدال» می گوید: کاری به حرفهای علیخانی و پاسخهای عباسپور ندارم اما به عنوان نماینده کارگران وظیفه دارم واقعیت را بگویم.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته اعلام کرده بود که 100 واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز مشکل دارند و 20 هزار کارگر نیز بیکار یا در معرض بیکار شدن هستند می گوید: آن موقع استاندار قزوین نسبت به این موضع گیری من اعتراض کرده بود، اما از آقایان خواستم که با مدیران اداره های صنایع، کار، تامین اجتماعی، درمان، کانونهای عالی کارگری و کارفرمایی جلسه بگذارند و سپس در این مورد اعتراض کنند.
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با اعلام اینکه نتیجه بررسی های این کمیته 6 ماه قبل تعیین شده است می گوید: این کمیته اعلام کرده که در حال حاضر 54 واحد تولیدی در قزوین مشکلات جدی دارند و کارگران این واحدها از 3 تا 34 ماه است حقوق نگرفته اند که البته کارخانجاتی همچون مه نخ و فرنخ مشکلات اساسی دارند.
وی با اعلام اینکه دهها مرغداری این استان تعطیل شده اند می گوید: گوشت زیاران بحران زده است و تعدادی از کارگران این واحد اخراج شده و 20 ماه است، حقوق نگرفته اند. کارخانه قفل ایران تعطیل است. چینی البرز تعطیل شده و کارگرانش 2 سال است سرگردان هستند.
کریمی با تاکید بر اینکه 65 واحد اعلام شده از سوی کمیته بررسی وضعیت واحدهای بحران زده، شامل بسیاری از واحدهای بحران دار نشده است میگوید: آمار واقعی بسیار بالاتر از این حرفهاست.
وی خطاب به کسانی که ادعا دارند واحدهای تولیدی قزوین بحران ندارند می گوید: حاضر هستیم در یک برنامه زنده تلویزیونی یا در جمع مردم و کارگران استان قزوین، در مورد وضعیت بحران کارخانجات با سند و مدرک مناظره کنیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با تاکید بر اینکه کاری به علیخانی و عباسپور ندارد می گوید: نه به خاطر دفاع علیخانی، دولت حساس شد و وضعیت کارگران بهبود یافت و نه به خاطر حمایت عباسپور از دولت، وضعیت کارگران بدتر از این شد.
وی خطاب به کسانی که در مورد کارگران حرف میزنند می گوید: مشکل کارگران را کسی می فهمد که حداقل 10 ماه است حقوق نگرفته باشد! شما چه می دانید کارگری که با این وضعیت گرانی و تورم، ماهیانه 300 هزار تومان حقوق دارد ، اما 34 ماه است حقوق نگرفته و نمی تواند حداقلهای یک زندگی فلاکت بار را تامین کند ، چه روزگاری را می گذراند وچه خاکی را بر سرش می ریزد؟!
کریمی از همه مسئولان خواست وضعیت کارخانجات بحران زده و کارگران بیکاری که ماههاست حقوق نگرفته اند را روشن کنند.

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال etedaal.ir بهمن اخوان نماینده مردم شریف تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس هشتم که سابقه حضور در مجالس پنجم و ششم را دارد، در واکنش به اظهارات مهدی کوچک زاده نماینده مردم شریف تهران نامه ای سرگشاده منتشر کرد. کوچک زاده دو روز قبل با نوشتن مطلبی در رسانه های حامی دولت، ضمن تقبیح اخراج رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها که به دلیل کتک کاری، توهین و ناسزا به نمایندگان مجلس، توسط رئیس مجلس از جلسه علنی پارلمان اخراج شده بود، از لاریجانی به شدت انتقاد کرد.
   هیات رئیسه مجلس نیز به نمایندگی از مجلس از مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها که در جلسه علنی، تمام نمایندگان مردم را با الفاظی زشت و غیر اخلاقی موردخطاب قرار داد، به قوه قضائیه شکایت کرده است.
   متن نامه اخوان خطاب به کوچک زاده چنین است:
   نامه سرگشاده بهمن اخوان نماینده تفرش در واکنش به حمایت کوچک زاده از اقدام مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها
   نماینده وکیل الدوله بار دیگر صحنه هایی از حمایت تام و تمام از دولت در رودررویی و مواجهه با دکتر لاریجانی رئیس مجلس و تمامی نمایندگان خانه ملت را که البته چیز جدیدی نیست به نمایش گذاشت.
   وی این بار می خواهد از این نمد برای خود کلاهی به قواره انتخابات ببافد تا بتواند با خیالی آسوده و به واسطه خوش خدمتی در لیست آنان قرار گیرد و با سودای کسب یک دوره دیگر نمایندگی حداقل برای 4 سال آینده خود، شغلی دست و پا کرده باشد و به جای نماینده ملت، حامی طرفدار و سینه چاک دولت باشد. سوال اینجاست آیا این معنای وکالت مردم است؟ عملکرد مردم مدارانه این حضرات برای همگان و مطلعین به حوزه قانونگذاری کشور روشن و واضح است که چقدر و در کجا پای منافع مردم ایستاده اند و تا کجا حتی حاضر شده اند به قیمت خوش خدمتی به ارکان و عوامل دولت به مصلحت مردم پشت کنند و عطای آن را به لقایش ببخشند.
   سوال دیگر اینکه همین آقایان و حضرات چرا نسبت به اخراج یک مسئول هتاک که نظم و انتظام جلسه علنی مجلس را برهم زده و طبق آئین نامه داخلی مجلس که همین نمایندگان بر سر اجرای دقیق آن سوگند خورده اند و تصریح دارد که رئیس مجلس می تواند شخص و اشخاص بی نظم را از صحن علنی اخراج کند، اینگونه برآشفته اند و می خواهند داد تظلم خواهی بستانند،
اما چشمان کم سوی خود را براین همه کج مداری و بی اعتنایی و عدم اقدام دولت در مورد اجرای قوانین مصوب مجلس بسته اند و حتی به اندازه یک سیلی نواخته شده بر چهره یک مسئول درجه 2 و یا 3 اقدام مقتضی از خود نشان نداده اند. آیا عدم اجرای این همه قانون بر زمین مانده که داد آن حتی تا به فلک رسیده است، به معنای نواختن سیلی بر چهره ملت و نمایندگان آنان نمی باشد؟
   و اما چند سوال دیگر از آقایان حضرات:
  این نمایندگان وکیل الدوله که به مدد رای ملت در مجلس حضور یافته اند و دیر زمانیست که آن را فراموش کرده اند چرا درباره وضعیت بیکاری و اوضاع نابسامان اشتغال در کشور و وعده های برزمین مانده دولت در این بخش سخن نمی گویند؟
  این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مورد وضعیت نابسامان بازار ارز و افزایش قیمت دلار تا مرز 1800 تومان علیرغم وعده های رئیس جمهور مبنی بر تثبیت آن در قیمت 1000 تومان چیزی نمی گویند؟
  این نمایندگان وکیل الدوله چرا در خصوص وضعیت و شرایط نامطلوب اقتصادی کشور و وضعیت نامناسب معیشتی مردم از دولت سوالی نمی پرسند؟
  این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مقابل گردن کشی های متعدد دولت در مقابل قانون و مجلس سخنی نمی گویند؟
  این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مورد نقش و ارتباط برخی نزدیکان دولت در خصوص پرونده فساد مالی اخیر فریاد نمی زنند؟
  این نمایندگان وکیل الدوله چرا در مورد 400 هزار میلیارد ریال وامی که دولت بعنوان تسهیلات وام زود بازده پرداخت کرده و کمترین میزان بازدهی را بدنبال داشته و تنها به حراج بیت المال منجر گردیده چیزی نمی گویند؟
  همین نمایندگان وکیل الدوله بودند که پس از اقدام سنجیده، مدبرانه و هماهنگ مجلس در کاهش روابط با دولت انگلیس عده ای را تحریک کرده تا با اشغال سفارت انگلیس بهانه بدست دشمن بدهند.
 چرا این نمایندگان وکیل الدوله در مقابل برزمین ماندن برخی فرمایشات رهبری توسط دولت و عدم توجه به آن سکوت اختیار کرده اند؟
    باید به این نمایندگان وکیل الدوله یادآور شد مهمتر از شعار حمایت از رهبری می بایست به صورت عملی و رفتاری در خط رهبری عمل کرد.
   در مجلس هشتم کم نیستند نمایندگانی که دارای سابقه آزادگی، ایثارگری و جانبازی و پاسداری می باشند و هم اینک لباس خدمت به مردم بعنوان نمایندگی در مجلس را بر تن کرده اند، پس سوء استفاده از نام شریف پاسداری در این قضیه قیاس نابجایی است که تنها می تواند بی منطق بودن ادله این نماینده حامی دولت را ثابت کند که گفته اند ادب مرد به ز دولت اوست و ارتکاب عمل زشت و طرفداری از آن که زشت تر و مذموم تر است، هیچ ارتباطی به سابقه و عبا و قبای کسی ندارد و نمی تواند برای هیچ کس مصونیتی بدنبال داشته باشد.
ای کاش ایشان که دم از انصاف و ادب و نزاکت می زنند و این گونه ساحت مدیریت مجلس شورای اسلامی را بر سر معامله با خواسته های خود گذاشته اند، می فهمیدند و می دانستند که حفظ اقتدار و کیان مجلس بسیار فراتر از حمایت از یک فرد هتاک و زشت خو می باشد. البته از کسی که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برآمده از آراء و نظرات ملت بزرگ ایران هستند، با لفظ" کرسی نشینان" یاد می کند نمی توان انتظار داشت که مردم تحقق امید و آرزوهای خود را در صورت وقامت او ببینند.
   ساحت مقدس مجلس شورای اسلامی در طول این دوره بارها و بارها شاهد و ناظر بر رفتار خلاف ادب و نزاکت، هتاکی ها، چانه زنی ها و یقه دری های این نماینده وکیل الدوله و غلام حلقه به گوش برخی دولتمردان بوده است و مردم در انتخابات آتی پاسخ خود در مورد عملکرد ایشان را خواهند داد، اگر چه که نمی توان به آگاه شدن و یا تنبه وی دلخوش کرد.
   ذکر این نکته ضروری است که نویسنده این مطلب خود در انتخابات دوره آتی مجلس شورای اسلامی ثبت نام نکرده است و همگان بدانند او به جهت حفظ موقعیت و یا جلب آرای مردم یا خوش آمد این و آن، اقدام به نگارش این نامه سرگشاده نکرده است و تنها با نیت دفاع از جایگاه و شان مقدس نهاد قانونگذاری در کشور برخود لازم دیدم این نکات را ذکر کنم.
   اما نماینده هتاکی که اینگونه اقدام در چار چوب آئین نامه داخلی از سوی رئیس مجلس را برنمی تابد، باید پاسخ دهد، رئیس مجلس بعنوان بالاترین شخص قوه مقننه در برابر کسی که اینگونه به تمام نمایندگان مجلس توهین و ناسزا روا داشته و به ساحت مقدس مجلس نسبت های ناروا نثار می کند چه رفتار و عکس العملی که به مذاق آقایان خوش باشد می بایست نشان می داد که به قبای حضرات هم برنخورد. همچنین مشخص می گردد این نماینده هتاک شان و شخصیت خود را هم ردیف با توهین های این فرد هتاک به ساحت مقدس مجلس می داند که اینگونه دفاع جانانه و مستدل رئیس مجلس را مورد انتقاد قرار داده و به دفاع از بی حرمتی ها پرداخته است.
   این نماینده باید بداند سیلی نواخته شده برچهره نماینده مجلس به معنای سیلی به آحاد ملت و نه به یک فرد می باشد که می بایست در جای خود به آن پرداخت.
   همگان بدانند نمایندگان و ملت شریف ایران در برابر اهانت ها به مجلس شورای اسلامی تاب و تحمل نخواهند داشت و در هر لحظه و هر شرایطی حاضر نخواهند بود، بخاطر منافع خود برروی آن معامله کنند و به هیچ شخصی از اشخاص و جریانات سیاسی نیز اجازه توهین به آن را نخواهند داد، اگرچه گاهی حرمت امامزاده از جانب برخی متولیان ساده لوح نگه داشته نشود.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی