سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

این جاسوس روسی، 87 سال، در ایران چه میکرده!؟ ...

    نظر
 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   گئورگی وارطانیان در دوران فعالیت خود در سازمان اطلاعات و امنیت شوروی و روسیه نشان ستاره طلایی قهرمان اتحاد جماهیر شوروی؛ نشان لنین و تعداد زیادی از نشان های افتخار ملی این کشور را کسب کرد.
   به گزارش «بازتاب» و به نقل از واحد مرکزی خبر؛ وارطانیان که با نام مستعار امیر سال ها درایران زندگی کرد، همراه همسرش در دوران جنگ جهانی دوم سالها برای سرویس جاسوسی شوروی فعالیت کرد که شناسایی تعداد زیادی از جاسوسان آلمان نازی و افرادی که قصد ترور سران کشورهای شوروی ، انگلیس و آمریکا را در اجلاس سال 1943 تهران داشتند از جمله سوابق وی است.
 پدرش نیز جاسوس شوروی بود که به دستور سازمان جاسوسی شوروی (کا گ ب) راهی ایران شد و گئورگی در آن زمان شش سال داشت. وارطانیان با وجودی که شوروی متفق انگلیس بود در 16 سالگی وارد این مدرسه شد و همه فارغ التحصیلان این مدرسه را که به قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی شوروی فرستاده شدند؛ شناسایی و به مسکو اطلاع داد.
   در سال 1954 گئورگی وارطانیان به شوروی بازگشت و بعد از دوره آموزشی در ارمنستان سال ها در خارج از کشور برای سرویس جاسوسی شوروی فعالیت کرد و تا دهه 1980 که به شوروی بازگشت فعالیت های وی افشاء نشد.
 گئورگی وارطانیان در دوران فعالیت خود در سازمان اطلاعات و امنیت شوروی و روسیه نشان ستاره طلایی قهرمان اتحاد جماهیر شوروی؛ نشان لنین و تعداد زیادی از نشان های افتخار ملی این کشور را کسب کرد.
   نام و مشخصات این جاسوس بزرگ شوروی در سال 2000 نخستین بار منتشر شد و به عقیده کارشناسان وی از جمله 100 جاسوس بزرگ تاریخ جهان محسوب می شود.

 متن کامل
 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   در واکنش به اخبار منتشره در خبرگزاری ها ، ارگان رسانه ای دانشگاه آزاد اسلامی (آنا) اعلام کرد: شصت و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای انتخاب رئیس دانشگاه بدون جمع بندی و مصوبه قانونی خاتمه یافت.
   واکنش فرهاد دانشجو:‌ رئیس جلسه کامران دانشجو بود که دستور رأی گیری داد و من انتخاب شدم
   دانشجو افزود: 4 نفر از اعضای هیئت امنا اصرار داشتند جلسه به تاخیر بیفتد تا تمامی گزینه‌ها برنامه‌های خود را به صورت حضوری مطرح کنند که اکثریت اعضا این تاخیر را صلاح و نیاز ندانستند. لذا بر اساس اعلام رئیس جلسه که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است اعلام شد تا رأی‌گیری انجام شود و هر کس مایل به رای گیری است رای خود را اعلام کند.
   وی در ادامه گفت: تا پیش از نماز مغرب و عشاء رأی‌گیری انجام شد که نتیجه آن مشخص شده و بنده رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد شدم و نتیجه آن به شورای عالی فرهنگی ارسال می‌شود.
   دکتر فرهاد دانشجو اظهار داشت: توصیه می‌کنم همه اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد نظر اکثریت اعضا را که رسم مردم سالاری دینی است قبول داشته باشند و در نهایت هر چه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم بگیرد، همان است.
   عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد تصریح کرد: مایل نبودم رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد شوم و اعلام کرده بودم که بر اساس تکلیف یا اجماع مایل به کاندیداتوری هستم اما امروز جلسه‌ای با آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم و از وی خواستم اگر وی واقعا مخالف کاندیداتوری من است اعلام کند تا من کاندیدا نشوم که وی اعلام کرد که همه اعضا می‌توانند کاندیدا شوند.
   دانشجو اظهار داشت: در حال حاضر اجماع حاصل نشد اما تکلیف شد که کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد شوم.
   دولت احمدی نژاد از سال ها پیش به دنبال برکناری جاسبی از این سمت بود و در این مسیر تقابلات زیادی بین هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به وجود آمد.
   به نظر می رسد با وضعیت جدید دور تازه ای از اختلافات عمیق چند ساله در این باره شکل بگیرد .
فرهاد دانشجو کیست؟
   فرهاد دانشجو متولد دامغان و دارای رتبه استاد تمامی در رشته مهندسی سازه و مهندسی زلزله از گرایش های رشته مهندسی عمران در دانشگاه تربیت مدرس است.
   فرهاد دانشجو دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مهندسی سیستم های اطلاعات از دانشگاه Queen Mary College انگلستان است و
دکتری خود را در رشته مهندسی عمران در گرایش مهندسی سازه و مهندسی زلزله از دانشگاه Westminister University Central London Polytechnic کشور انگلستان دریافت کرده است.
   فرهاد دانشجو برادر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم و خسرو دانشجو عضو شورای اسلامی شهر تهران است.

 متن کامل

 خبر کاملتر

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی