سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

شکایت نماینده ها درباره فساد 3 هزار میلیاردی منتفی شد

    نظر

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   ?صالح نیکبخت وکیل بانک صادرات در پرونده 20 سال پیش در گفت و گو با «شرق» گفت:مرتضی رفیق دوست متهم ردیف دوم پرونده اختلاس 123میلیاردی تنهت 6سال در زندان بود.
فاضل خداداد کی اعدام شد؟
اوایل آذرماه سال 74 اعدام شد.
یعنی از زمانی که دادگاه شروع شد تا زمان اعدامش حدود پنج ماه طول کشید؟
بله.
وقتی اعدام ‌شد، شما بودید؟
خیر، ولی من چند روز قبل از اینکه اعدام شود و در حالی‌که هنوز او نمی‌دانست حکمش تایید شده با او ملاقاتی داشتم.
حکم کی تایید شد؟
اواخر آبان.
مطمئن هستید که خداداد اعدام شد؟
بله! مطمئنم.
تحویل‌دار، رییس و معاون بانک در نهایت چند سال در زندان ماندند؟
هرکدام از اینها به اندازه نصف مدت حکم‌شان در زندان ماندند. به تحویلدار چک‌های رمزدار دو بار عفو خورد و بالاخره بعد از حدود هشت یا 9 سال زندان آزاد شد.
رییس و معاون چطور آزاد شدند؟
نصف مدت زندان را کشیدند و آزاد شدند. در مورد آقای رفیقدوست هم زیاد خبر ندارم؛ تنها یادم هست به دلیل چکی که او به مبلغ 14میلیون تومان بابت بدهی به فاضل داده و او هم چک را به بانک داده بود و پرداخت نشده بود، به مجتمع قضایی الهیه آمد که آنجا او را دیدم که با لباس شخصی و بدون محافظ بود؛ با یک پژو آمد و رفت. گویا در مرخصی بودند.
چه سالی بود؟
فکر می‌کنم 75 یا 76.
در نهایت متهم ردیف دوم کی به صورت رسمی آزاد شد؟
فکر می‌کنم 82 آزاد شد.
مگر حبس ابد نبودند؟ چطور آزاد شدند؟
حبس ابد بود، ولی او مامور خرید زندان اوین می‌شود و می‌توانسته بیرون بیاید. بعد هم عفو می‌خورد و آزاد می‌شود.
چطور متهم ردیف اول اعدام می‌شود. متهم ردیف دوم فقط شش سال در زندان می‌ماند؟.
ایشان چون قبل از اینکه ماجرا کشف شود تمام وجوه را بازپرداخت کرده بود، حکم حبس ابد به او داده بودند و دو بار عفو موردی به او داده و آزاد می‌شود.
و بعد دوباره تحویلدار و رییس بانک و معاون برگشتند به بانک صادرات؟
احتمالا! ولی خبر دقیق ندارم.
نهایتا کل پول برگشت؟
نهایتا کل پول به استثنای یک‌میلیاردی که خداداد نداشت که بدهد و بابت آن ملک خیابان فرشته را که الان بر سر آن میان بانک صادرات و وزارت مسکن مناقشه هست و مدعی ثالثی هم دارد، برگشت.
من می‌خواهم چند نکته از آن هفت جلسه دادگاه بگویم. معرف خداداد در بازپرسی گفته بود من هیچ سمتی در این قضیه نداشتم و اختلاس به شکل غیرباندی و غیرگروهی صورت گرفت. در نتیجه بازپرس پرونده با قرار سبکی او را آزاد کرده بود. چیزی که برای من خیلی جالب بود، برخورد رییس دادگاه بود که در بازجویی مسلط بود، زیرا در همان جلسه اول از ایشان سوال کرد که نقش شما چه بوده و او گفت: من سمتی در اختلاس فاضل خداداد نداشتم؛ سپس از او سوال کرد که شما فاضل خداداد را به بانک معرفی کردید؟ گفت: بله. آقای اژه‌ای پرسید: «اگر شما فاضل خداداد را معرفی نمی‌کردید، اصلا اینها او را می‌شناختند.» وی پاسخ داد: نه. قاضی گفت: یعنی اگر شما فاضل خداداد را معرفی نمی‌کردید، اصلا چنین جرمی پیش می‌آمد؟ مرتضی گفت: خیر! و این‌گونه دادگاه استنتاج خود را کرد. از اینجا موضوع اختلاس تبدیل شد به یک اختلاس باندی و جمعی. چون قانون مجازات مرتکبان ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری می‌گوید مجازات این اختلاس حبس ابد است مگر اینکه مفسد فی‌الارض باشند در این صورت مجازات مفسد فی‌الارض دارد. نکته دیگری که جالب بود، این بود که آن دادگاه علنی بود و تاثیرات بسیار مثبتی داشت. وکلا هم در دفاع آزادی داشتند و حساب جاری همه افراد و نهادها که در حدود 50هزار سند شد. توسط بازرسان رسیدگی شد، ولی دادگاه هم به گزارش بازرسان اکتفا نکرد. مستقیما یک کارشناس رسمی دادگستری که از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور هم بود، برای رسیدگی به حساب‌های مورد نظر انتخاب کرد.
آیا درست است که ما این دو پرونده؛ یعنی اختلاس معروف به 123میلیارد تومانی را با تخلف مالی سه‌هزارمیلیارد تومانی اخیر مقایسه کنیم. چه از حیث رقم، چه از حیث نوع اتفاقی که افتاده؟
اصلا با هم قابل مقایسه نیست. اختلاس 123میلیارد تومانی از لحاظ مشابهت کیفی، حقوقی و مکانیزمی که صورت گرفته اصلا با تخلف سه‌هزارمیلیارد تومانی قابل مقایسه نیست. اگر رقم باقیمانده اختلاس سال 71 بانک صادرات را جلو این آقایان بگذارند، قهر می‌کنند ولی اختلاس و برداشت از حساب دولت چه کم چه زیاد باشد نشانه فساد در دستگاه مالی کشور است و سلب اعتماد عمومی را همراه دارد. در شرایط کنونی توصیه می‌شود همه مراجع بانکی و مالی درگیر به‌جای اینکه جنگ و دعوا کنند که چه کسی اول متوجه شده، در درجه اول همان کاری را که بانک صادرات در آن زمان کرد، انجام دهند تا تمام مبلغ مورد سوءاستفاده به نظام بانکی کشور بازگردد. البته این کار سختی است چون تخلفی که الان شده در مقابل تخلف آن زمان مثل فیل و فنجان است، هم از حیث رقم‌ها و هم از لحاظ تعداد افراد دخیل در ماجرا. درگیر شدن چند بانک کشور اعم از دولتی و خصوصی در این ماجرا غم‌انگیز و وحشتناک است. شاید خیلی مهم نباشد که عنوان این موضوع اخیر چیست. مهم این است که سیستم بانکی کشور منافذ و شکاف‌های بزرگی در خود دارد که می‌شود از آن سوءاستفاده کرد و کرورکرور پول برد.
پس متخلسان در پرونده 3000میلیارد تومانی رکورد زدند؟
حتما پرونده اخیر یک رکوردزنی تاریخی است؛ و در واقع به ضرر من رکورد زدند.
چرا به ضرر شما؟
برای اینکه من زمانی ادعا می‌کردم وکیل بزرگ‌ترین پرونده تخلف مالی کشور بودم اما حالا کسانی هستند که با فاصله زیاد جای مرا می‌گیرند!
با توجه به نحو یاد کردن شما از دادگاه پرونده 123میلیارد باید گفت ورود ‌اژه‌ای به این پرونده را به فال نیک می‌گیرید؟
بله! چون او تجربه رسیدگی به آن اختلاس و چند پرونده مالی سنگین دیگر را دارد و دارای تجربه است.
و اگر همان محسنی‌‌اژه‌ای زمان سال 74باشد به آینده پرونده امیدوار هستید؟
او دیگر در این پرونده نمی‌تواند قضاوت کند ولی وظیفه ذاتی دادستان کل کشور نظارت بر اقدامات دادستان‌های حوزه‌های قضایی کشور است و در چارچوب قانون و ابلاغ ریاست قوه قضاییه می‌تواند نقش موثری داشته باشد. من پیشنهاد احاله پرونده اخیر از اهواز به تهران را کرده بودم و در حکم ریاست قوه هم آمده بود ولی نمی‌دانم چرا هنوز ارجاع نشده است، هرچند تحقیقات اولیه باید در محل تکمیل شود.
 

 

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   حسین نجابت نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شکایت روز گذشته 11 نفر از نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور و اطرافیانش بر اساس ماده 233 آیین‌نامه داخلی پارلمان در خصوص تخلف سه هزار میلیارد تومانی، از تشکیل جلسه امروز این 11 نماینده برای بررسی این موضوع خبر داد.
وی در بیان توضیحاتی پیرامون این جلسه گفت:
با توجه به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید فضای آرامی در سطح جامعه وجود داشته باشد تا مسئولین بتوانند به مسئله تخلف سه هزار میلیارد تومانی رسیدگی کنند و با عنایت به اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس در حال رسیدگی به این موضوع است، امضاء‌کنندگان نامه شکایت بر اساس ماده 233 آیین‌نامه،
تصمیم گرفتند تا رسیدگی کامل کمیته ویژه کمیسیون اصل 90 به این مسئله و روشن شدن کامل مسائل، فعلاً نامه شکایت خود را پیگیری نکنند.
به گزارش فارس، ماده 233 می‌گوید که هر گاه یک نارسایی یا کوتاهی یا خلافی به وسیله رئیس‌جمهور، وزرا یا رؤسای سازمان‌های اجرایی صورت گیرد، نمایندگان مجلس می‌توانند به کمیسیون اصل 90 شکایت کنند تا به مسئله رسیدگی شود و اگر تشخیص داده شود که فرد محکوم است، رسیدگی قضایی می‌شود.
بر اساس ماده 233، هر گاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.
این ماده تصریح می‌کند که کمیسیون حداکثر ظرف مدت 10 روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.
در تبصره این ماده آمده است که چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد، موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.
در تبصره دیگر هم عنوان شده که در صورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش دهد، طرح استیضاح در صورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

حسین نجابت، احمد توکلی، الیاس نادران، علیرضا زاکانی و پرویز سروری نمایندگان تهران، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان، جواد جهانگیرزاده و نادر قاضی‌پور نمایندگان ارومیه، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران، امین‌حسین رحیمی نماینده ملایر و سید حسین دهدشتی نماینده آبادان، 11 نماینده‌ای هستند که بر اساس ماده 233 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره تخلف 3 هزار میلیاردی به کمیسیون اصل 90 شکایت کرده بودند.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


الله کرم: در 80 منطقه کشور احتمال درگیری های انتخاباتی هست / زیب

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: ارزش گاز موجود در میدان پارس جنوبی حداقل معادل 120 سال صادرات و فروش نفت ایران است.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت:
ارزش ثروت میدان گازی پارس جنوبی در صورت تبدیل این گازها به فرآورده تا 10 برابر قابل افزایش است.
وی افزود:
براساس برآوردهای انجام شده با در نظر گرفتن نرخ جایگزینی هر بشکه نفت خام معادل 50 دلار، میدان پارس جنوبی دارای چهار هزار و 400 میلیارد دلار ارزش اقتصادی (در صورت خام فروشی) است.
مدیر عامل نفت و گاز پارس اضافه کرد:
چنانچه هر بشکه نفت خام معادل 100 دلار در نظر گرفته شود ارزش خام فروشی این ثروت عظیم ملی حدود هشت هزار و 800 میلیارد دلار می شود و اگر این ثروت عظیم ملی در داخل کشور و در زنجیره نفت و گاز و پتروشیمی تبدیل به فرآورده های نهایی و ارزش افزوده آن در داخل کشور ایجاد شود، مقدار این ثروت می تواند به 10 برابر افزایش یابد.
   سوری ابراز داشت: در 100 سال گذشته، درآمد ایران از محل صادرات و فروش نفت خام 880 میلیارد دلار بوده که چنانچه با نرخ جایگزینی هر بشکه نفت خام 50 دلار، ارزش آن را به روز معادل سازی کنیم حدود سه هزار و 600 میلیارد دلار می شود.
   مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس بیان داشت:
ارزش گاز موجود در میدان پارس جنوبی حداقل معادل 120 سال صادرات و فروش نفت ایران با نفت بشکه ای 50 دلار و با یک محاسبه واقعی تر (نفت بشکه ای 100 دلار) معادل 240 سال صادرات و فروش نفت ایران است.

وی یادآور شد: هم اکنون بیش از 48 هزار میلیارد تومان (معادل 48 میلیارد دلار) طرح و پروژه در شرکت نفت و گاز پارس، بدون محاسبه پتروشیمی ها و دیگر موارد سرمایه گذاری در پارس جنوبی در دست اجراست که امسال 16 میلیارد دلار به این میزان سرمایه گذاری افزوده خواهد شد.
مدیر عامل نفت و گاز پارس گفت: پیش بینی می شود در برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور نیز میزان سرمایه گذاری در پارس جنوبی به 60 میلیارد دلار برسد.

 

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   به گزارش عصر ایران روزنامه دیلی استار به نقل از الله کرم در این باره نوشت :‌" حدود 80 منطقه در کشور وجود دارد که احتمال بروز ناآرامی های انتخاباتی در آنها بالاست ."
الله کرم هشدار داده است :‌"
این مساله بار دیگر فرصتی برای مخالفان خواهد بود تا تنش ایجاد کنند ، همان طور که در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایجاد کردند ؛ مقامات کشور باید در این باره هوشیار باشند."
  
الله کرم در این مصاحبه منتقدان اصولگرای محمود احمدی نژاد را به دو دسته تقسیم کرد و افزود :‌" دسته اول از منتقدان احمدی نژاد اصولگرایانی هستند که وابسته به جریان راست بازاری هستند ، این دسته حمایت قاطعی از احمدی نژاد ندارند و منتظرند تا او اشتباه کند تا از اشتباهات احمدی نژاد به نفع خود بهره برداری کنند ."
الله کرم افزود :‌
"‌ اما دسته دوم از منتقدان اصولگرای احمدی نژاد که اصولگرایان واقعی را تشکیل می دهند در واقع به دلیل نزدیکی وی به اسفندیار رحیم مشایی رییس دفترش به وی انتقاد دارند ."
وی با اشاره به اینکه
هدف مشایی از اظهارات و موضعگیری های خود جلب و جذب آرای حامیان اصلاح طلب در انتخابات آتی است ، این استراتژی وی را ناموفق خواند و افزود که بدنه اجتماعی حامی اصلاح طلبان با این گونه اظهارات به مشایی متمایل نخواهند شد.
   الله کرم در خاتمه پیش بینی کرد که
هر گروه یا جریانی که به رهبری نزدیکی بیشتری داشته باشد ، پیروز احتمالی انتخابات آتی خواهد بود.
  
در این گزارش دیلی استار که درباره انتخابات آتی مجلس در ایران است ،
صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران نیز مشارکت داشت .
  
زیبا کلام نیز با اشاره به احتمال حضور کم رونق حامیان اصلاح طلب در انتخابات آتی مجلس گفت که
حتی اگر رهبران اصلاح طلبان از حامیان خود بخواهند در این انتخابات شرکت کنند بعید است به جز درصدی از حامیان مردمی، این دعوت را اجابت کنند.
   با این حال زیبا کلام انتخابات آتی را رقابتی بین سه جناح می داند که از نظر او حامیان احمدی نژاد و مشایی ، اصولگرایان سنتی و اصلاح طلبان
اضلاع احتمالی این سه ضلع رقابتی خواهند بود.
   زیبا کلام احتمال تحریم انتخابات از سوی اصلاح طلبان را زیاد می داند و می گوید حتی با فرض شرکت نامزدهایی از اصلاح طلبان در این انتخابات هیچ تضمینی برای تایید صلاحیت این نامزدها از سوی شورای نگهبان وجود ندارد.

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


اگر دل دلیل است

 

اگر دل دلیل است

سراپا اگر زرد و پژمرده ایم
ولى دل به پائیز نسپرده ایم

چو گلدان خالى لب پنجره
پر از خاطرات ترک خورده ایم

اگر داغ دل بود، ما دیده ایم
اگر خون دل بود، ما خورده ایم

اگر دل دلیل است، آورده ایم
اگر داغ شرط است، ما برده ایم

اگر دشنه دشمنان، گردنیم
اگر خنجر دوستان، گرده ایم

گواهى بخواهید، اینک گواه
همین زخم هایى که نشمرده ایم!

دلى سر بلند و سرى سر به زیر
از این دست عمرى به سر برده ایم

 

« قیصر امین-پور »


تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


خط قرمز وقاحت کجاست؟

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   در راستای اینکه در کشورما حدود و مرزها چندان تعریف‌ و تثبیت‌شده نیست و هرروزه مرزهای مختلفی جابه‌جا می‌شود، لازم است مانند قیمت طلا و ارز مظنه آن‌را جست و برآن‌اساس عمل کرد.
یک روز خطوط قرمز چنان دور و بر یک جریان سیاسی خاص محکم می‌شود که درازکردن پا هم گناهی نابخشودنی می‌شود و زمانی دیگر همین خطوط قرمز برای جریان دیگری مجالی به وسعت کشور فراهم می‌کند تا جولان دهد و خودش هم خطوط را جابه‌جا کند و بر دست و پای حریف ببندد و البته این‌چنین نیز نمی‌ماند و دوباره همین جریان در محدوده‌ای به وسعت یک مربع کوچک، محصور خطوط قرمز دیگری می‌شود و به همین ترتیب، بازی با خطوط قرمز ادامه پیدا می‌کند. یا مثل خط فقر که هر روز کسی گوشه‌ای از آن‌را گرفته و به تناسب موقعیت و جایگاهش آ‌ن‌را بالا و پایین می‌کشد، می‌توان بسیار بر این خطوط متحرک اضافه کرد: نرخ تورم و آمار بیکاری و...
در جریان اختلاس جدید، اگرچه سؤالات بیشماری مطرح شد، اما یک سؤال به‌نظر می‌رسد سؤال مهمی باشد که پاسخ به آن می‌تواند جلوی بسیاری از رفتارها و گفتارهای هزینه‌بر و مسئله‌ساز را بگیرد. این سؤال را چند روز پیش،
رئیس قوه‌قضاییه مطرح کرد و آن این بود که «مرزهای وقاحت کجاست؟»
   بسیاری از رفتارها و گفتارهای سیاستمداران در چند سال گذشته باعث ایجاد این سؤال مهم شده است. به‌نظر می‌رسد که برخی مرز را نیز جابه‌جا کرده‌اند.
 قبل‌ترها آدم‌ها اگر می‌خواستند دروغ بگویند، سعی می‌کردند که چشم‌هایشان را به چشم مخاطب ندوزند؛ یعنی خودبه‌خود مردمک چشم‌ها به زمین دوخته می‌شد و دروغ که تمام می‌شد، دوباره به جای اولش بازمی‌گشت. قبل‌ترها آدم‌ها دروغ که می‌گفتند، برای باورکردن مخاطب بود و اگر لازم بود، قسمی نیز چاشنی آن می‌کردند؛ اما امروزه گویی باورکردن مخاطب هم مورد توجه نیست.
  
قبل‌ترها اگر کسی اشتباهی می‌کرد، اگر آن‌را هم نمی‌پذیرفت، لااقل طلبکار نمی‌شد و تلاش نمی‌کرد که دیگران را نیز وادارد که همان اشتباه را تکرارکنند. قبل‌ترها اگر کسی اشتباهاً پای کسی را لگد می‌کرد، بی‌آنکه فکر کند، زبانش به عذرخواهی باز می‌شد...
قبل‌ترها شیوه زندگی این‌گونه بود. مرزی وجود داشت که هرکسی نامی بر آن نهاده بود: شرمندگی، ملاحظه دیگران و در خشن‌ترین حالت آن «وقاحت». این مرز مثل خط صفر مرزی کشورها ثابت بود و تجاوز از آن پیامدهای نامطلوبی داشت. کسی از آن جلوتر نمی‌رفت و هرکس فقط به خاطر خودش و نه دیگران، آن‌را رعایت می‌کرد.
 اما چندی است که هرکس این مرز باریک را مانند طنابی برداشته و به دور دستش گره زده و هرجاکه لازم دیده، آن‌را باز کرده و اگر هم چندان لازم نبوده، آن را بسته نگاه می‌داشت.
نتیجه این می‌شود که دروغ می‌گویند و چشم‌درچشم مخاطب می‌دوزند تا مبادا لحظه‌ای در راستی آن دروغ تردید کند. تکرارش می‌کنند تا مبادا فرصتی برای حرف راست باقی بماند. اگر اشتباه می‌کنند، چنان بر آن پای می‌فشارند که مبادا در درستی آن خدشه‌ای وارد شود.
  
نگاه کنید به اظهارات مسئولان دستگاه‌هایی که با پرونده اختلاس بزرگ درگیرند. نه‌تنها هیچ‌کس آن‌را برعهده نمی‌گیرد، که عالم و آدم منهای وجود نازنین خود و دم و دستگاهشان را مقصر جلوه می‌دهند و آن مرز معروف را بیشتر از این نیز جابه‌جا می‌کنند و جایزه و دست‌مریزاد هم می‌طلبند.
   کاش می‌شد این مرز را آن‌قدر محکم کرد که هیچ‌کس را توان تکان‌دادن آن نباشد.
شاید اگر روزی که یک مسئول فلان مسئول کشوری مافوق را در حد «آخرین پیامبر» می‌دانست، تنبیه می‌شد، نه تشویق و ترفیع درجه، امروز دیگر کسی همچون فرماندار یک شهرستان، سفر رئیس‌جمهور را با «شب قدر»، شب مراد مؤمنان یکی نمی‌دانست.
  
بدون تردید یکی از علت‌های مهم این موضوع همین است که جابه‌جایی مرز وقاحت ارتباط مستقیم و عمیقی پیدا کرده با منافع شخصی و قدرت و فرصت‌های بیشمار مادی و معنوی حاصل از آن. طبیعی است که این مرز باریک و ظریف در برابر این‌همه موقعیت وسوسه‌برانگیز، نه یک خط قرمز که نخی بیرنگ و ضعیف گردد که راحت‌ترین کار جابه‌جاکردن آن باشد.
   کاش آن‌قدرکه بر روی خطوط ممنوعه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی تأکید می‌شود، به خط قرمزی به نام «وقاحت» نیز توجه می‌شد؛ خط قرمزی که وجودش نه‌تنها امنیت و آرامش کیان سیاسی و اجتماعی ما را تأمین می‌کند، بلکه حریم‌های خانوادگی و ارتباطات میان فردی ما را نیز تضمین می‌کند.

 

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   اخبر اختلاس که در جامعه منفجر شد، موج انفجار همه را گرفت. دیگر پوسته مصلحت هم نتوانست آن‌را بپوشاند. هرچند مسائل و غده‌های کوچک‌تر تاکنون تحت نام مصلحت به‌اصطلاح عوام ماست‌مالی می‌شد و اشخاص جایگاه و قدرت خویش را عین نظام و دین و کشور می‌دانستند و به مصلحت آن گره می‌زدند، اما اختلافات واضح میان دو طیف قدرتمند، این‌بار داستان را طور دیگری رقم زد.  وزن‌کشی و زورآزمایی بسیار جدی شده است. یک سر طناب در دست طیف آقای احمدی‌نژاد و سر دیگرش در چنگ منتقدان و مخالفان قوی وی در مجلس و سایر نهادهاست.
   هر دو گروه همدیگر را متهم می‌کنند، هر دو هم ادعاهایی دارند. ظاهراً انتساب به اذناب استکبار و اصحاب فتنه و... خیلی چسبناک نیست  و این‌بار غول شکم‌گنده اختلاس، دهانش را به‌پهنای یک جناح یا گروه گشوده است  و گروه دیگر همه نیرو و همت خویش را جمع کرده که مخالفان و رقیبان را در دهان این غول بیندازد. به همین سبب گروهی (دولتیان) معتقدند که قوه‌قضاییه و مجلس در کاربرد ابزار نظارتی خویش و انجام‌دادن وظایف قانونی خود کوتاهی کرده‌اند و مدعی هستند خودشان پیگیر این موضوع بوده‌اند. ازآن‌طرف، منتقدان در قوای دیگر (قضاییه و مجلس) همه تقصیرات را به گردن قوه مجریه و بانک مرکزی می‌اندازند و البته ریشه این فساد را در جریان انحرافی (اطرافیان رئیس‌جمهور) جست‌وجو می‌کنند؛  چه آنکه رئیس محترم دستگاه قضا علناً گفته بود که مقصر اصلی قوه مجریه است و احمد توکلی، از نمایندگان شاخص مجلس، هم با عصبانیت تأکید کرده بود که اگر خودکشی نمی‌کنید، حداقل استعفا دهید و بروید.
   در این مملکت تا کنون مسئولان از سپر مصلحت و تکلیف استفاده می‌کردند و از زیر بار مسئولیت‌ها شانه خالی می‌نمودند. استعفا و برکناری ابداً در کار نبود. به گفته خودشان نمی‌خواستند سنگر قدرت را ترک کنند. حالا اینکه عملکردشان هزاران ترَک در دیوار اعتماد مردم به‌وجود می‌آورد، مهم نبود. وقتی در اخبار و رسانه‌ها می‌شنویم که در کشورهای کره یا ژاپن، مدیری به خاطر اختلاس ناچیزی که در زیرمجموعه مدیریتی‌اش رخ داده یا به دلیل قصور در اعمال وظایفش، پلی فرو ریخته، خودکشی می‌کند، باید این‌را به حساب شانه خالی کردن گذاشت یا حس مسئولیت‌پذیری زیادشان؟
   به‌هرحال وقتی شنیدیم که دو مدیر ارشد استعفا داده یا برکنار شده‌اند، دهان همگان به‌اندازه دهان همان غول اختلاس از تعجب باز شد. خوشحالی سراپای مردم را فرا گرفت که بالاخره این باب در کشور ما هم باز شده و مسئولان ما هم از این کارها بلدند. متأسفانه این شیرینی چندان دوام نیاورد.
خیلی زود یکی از مدیران به اطلاع عموم رساند که حاضر به کناررفتن نیست. این مدیر محترم کلی هم ادعا دارد که کاشف خود او بوده و گناه بر گردن دیگری است. اصلاً انگارنه‌انگار که این اختلاس به این عظمت در بانک تحت مدیریت وی روی داده است.
از طرف دیگر، گفته‌اند مدیرعامل بانک ملی استعفا کرده؛ اما از ایران هم خارج شده است. آن یکی حاضر به ترک سنگر نیست و دیگری سنگر را رها کرده و فرار را بر قرار ترجیح داده است. گروهی بر آن‌اند که دومی را پرانده‌اند. حال در زیر پر و بالش چه داشته، نمی‌دانیم.
  
درسی که می‌توان از این حال و هوا آموخت، این است که بالاخره با این مدیریت نابه‌سامان و بخوربخور، چگونه می‌خواهیم اوضاع مملکت را به‌سامان کنیم؟
 فرض کنیم که قاضی کارکشته و ماهری همچون آقای اژه‌ای این پرونده را به سرانجام برساند، چه تضمینی وجود دارد که این غول از جای دیگری دهان باز نکند؟ چاره‌ای نیست جز اینکه برگردیم و با زنجیر محکم قانون دست و پای این غول را ببندیم.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


خوشچهره: برای هزینه انتخابات ارز را گران میکنند! ...

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   یک کارشناس اقتصادی گفت: داشتن اطلاعات برخی افراد از تغییرات نرخ ارز موجب ایجاد رانت می‌شود.
محمد خوش‌چهره با اشاره به تحلیل چند ماه گذشته خود مبنی بر وجود یک تفکر در بخشی از دولت که افزایش نرخ
ارز را به نفع دولت می‌داند، اظهار داشت: این تفکر به خسارت‌ها و پیامدهای دیگر این سیاست چندان اهمیت نمی‌دهد و تلاش می‌کند توجیهاتی برای این اقدام بیان کند.
او افزود:
طیف دیگر این جریان افراد فرصت‌طلبی‌اند که با سابقه سیاسی به دنبال درآمدها و منابع زیادی برای هزینه در انتخابات و بخش‌های دیگر هستند. این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در شرایط نرخ مصنوعی بالا، رانت به وجود می‌آید، گفت: اطلاع از تغییرات ارز موجب ایجاد رانت می‌شود و پس از مدتی بانک مرکزی به ظاهر دخالت می‌کند و نرخ ارز را به صورت محدود کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد:
این منابعی که دولت از فروش ارز به دست می‌‌آورد، چندان قابل ارزیابی و بررسی توسط دیوان محاسبات نیست.
خوش‌چهره تصریح کرد: عملکرد بودجه و شرکت نفت در نهایت قابل بررسی و محاسبه است، اما این تغییرات رانتی نرخ ارز، قابل رصد نیست؛ در حالی که رقم بسیار بالایی از سود است. این اقتصاددان با بیان اینکه
بخشی از عوامل افزایش نرخ ارز به مسایل اقتصادی مربوط است، تاکید کرد:
اما بخش اصلی و عمده مربوط به اراده سیاسی است که در پشت این جریان است.

 

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

    مرحوم دکتر مصدق طی نامه‌ای در آذرماه سال 1343 ضمن تمجید از کتاب سرگذشت فلسطین؛ چکی را به منظور حمایت از تجدید چاپ آن برای نویسنده کتاب (‌آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی‌) فرستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ دکتر مصدق پس از مطالعه کتاب هاشمی گفت: «از کتاب سرگذشت فلسطین نهایت استفاده را کردم حیف است که این کتاب در گوشه‌ای بلامطالعه بماند.»
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


علی مطهری: جبهه پایداری ابزار دست احمدینژاد و مشایی است

 

علی مطهری: جبهه پایداری

 ابزار دست احمدی‌نژاد و مشایی است

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

  علی مطهری می‌گوید اکثر موسسان جبهه پایداری زحمتی برای انقلاب نکشیده‌اند و در اثر اتفاقاتی جای انقلابیون راستین را گرفته‌اند. تشکیل جبهه پایداری موجب تفرقه در بین اصول‌گرایان است، ریشه شکل‌گیری این جبهه را بیشتر هواهای نفسانی می‌دانم تا مبانی فکری؛ بیشتر بغض با آقای هاشمی و لاریجانی و قالیباف و ... محرک این افراد برای تشکیل این جبهه بوده و کمتر به فکر حفظ انقلاب از آسیب‌ها هستند.  من احساس می‌کنم حادثه‌ای شبیه آنچه که در مشروطه رخ داد در حال رخ دادن است، یعنی فرصت‌طلب‌هایی می‌آیند و انقلابیون اولیه را کنار می‌زنند و مسیر انقلاب را تغییر می‌دهند. البته وجود آقای لنکرانی در میان آنها یک وصله ناجور است. حیف ایشان است که در کنار آن افراد قرار گیرد و پیش‌بینی می‌کنم که ایشان جدا می‌شود.
   عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درپاسخ به اینکه
جبهه پایداری چه گروهی از جامعه را نمایندگی می‌کند؟، اظهار داشت:
اینها قبل از آنکه گروهی از جامعه را نمایندگی کنند، نمایندگی آقای احمدی‌نژاد و آقای مشائی را به عهده دارند و این که می‌گویند ما آقای احمدی‌نژاد را قبول داریم اما مشایی را قبول نداریم، یک تناقض است. چون آقای احمدی‌نژاد بارها گفته است که من افکار مشایی را قبول دارم و مشایی فردی زلال است. بنابراین این دو از هم تفکیک‌ناپذیرند و در واقع یک روح در دو بدن‌اند. در واقع جبهه پایداری ابزار دست احمدی‌نژاد و مشائی قرار گرفته است.
   نماینده تهران در مجلس هشتم همچنین با اشاره به اظهارات اعضای این تشکل درباره اینکه نمایندگی قشر حزب‌الهی را دارند، گفت:
این فقط یک ادعاست، بخش عظیمی از حزب‌اللهی‌ها از جمله سپاه و بسیج به خاطر سکوت اعضای جبهه پایداری در سال‌های گذشته در مقابل انحرافات فرهنگی دولت و تز مکتب ایران و حمایت متعصبانه آنها از دولت، این جبهه را قبول ندارند.
  
به نظر من اساساً جبهه پایداری به خاطر آن سکوت‌ها و حمایت‌‌ها از عوامل مؤثر شکل‌گیری جریان موسوم به انحرافی بوده است. زمانی که بنده فریاد می‌زدم که این دولت از نظر فرهنگی لیبرال است، یا خطر تز مکتب ایران را گوشزد می‌کردم، این افراد در مجلس و غیرمجلس به من حمله می‌کردند و انحرافات فرهنگی دولت را قبول نداشتند و مسأله مکتب ایران را هم یک مسأله فرعی و غیر‌قابل طرح می‌دانستند.
در واقع جریان انحرافی محصول عملکرد موسسین جبهه پایداری است.
 

وکیل مشایی: مجلس صلاحیت برکناری موکلم را ندارد

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   سید علی‌اصغر حسینی در گفت‌وگو با قانون درباره انتشار خبری به نقل از یک عضو کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مبنی بر احتمال برکناری مشایی و بقایی از سمت خود به دلیل شکایت‌های برخی نمایندگان علیه این دو مقام دولتی، گفت: کمیسیون اصل 90 صلاحیت تصمیم‌گیری برای مقامات را ندارد.
وکیل رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اینکه چنین خبری مبنای قانونی ندارد، به صلاحیت‌های کمیسیون اصل 90 در قانون اساسی اشاره کرد و افزود: بر اساس این اصل، مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه و یا قوه قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام کند.
بنابراین در قانون نیامده است که کمیسیون می‌تواند به برکناری مقامات دولتی رأی دهد.
وکیل مشایی با بیان اینکه حدود صلاحیت کمیسیون اصل 90 مشخص است، اظهار کرد: این خبر اصلا مبنای قانونی ندارد و این آقایان نمی‌‌توانند تصمیم گیری کنند که یک مقام دولتی همچنان بر سر کار خود باشد یا اینکه برکنار شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از رسانه‌ای کردن شکایت رییس دفتر رییس جمهور علیه برخی مداحان و انتقاد از دستگاه قضایی به علت رسیدگی نکردن به آن شکایت‌ها،‌ دادستانی تهران اقدامی در جهت رسیدگی به این شکایات انجام داده است؟ گفت: خوشبختانه بعد از آن اظهارنظر، دستگاه قضایی رسیدگی به این شکایت‌ها را در دستور کار خود قرار داده و رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده است.
حسینی در پاسخ به این پرسش که مشایی از چه افراد یا گروه‌هایی شکایت کرده است؟ گفت: به وکالت از موکلم 10 شکایت را علیه برخی از افراد حقیقی مطرح اما عمده شکایت‌ها متوجه برخی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها است که به دلیل ممنوعیت قانونی نمی‌توانم نام آنها را افشا کنم.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


فرماندار همدان: روز ورود احمدینژاد مثل شب قدر است

 

فرماندار همدان: روز ورود احمدی‌نژاد مثل شب قدر است

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   حسن قهرمانی‌مطلق بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان همدان با اشاره به سفر هیئت دولت به همدان، بر میزان اهمیت پرشور بودن استقبال از هیئت دولت در همدان تأکید کرد و اظهار داشت: روز ورود رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی به همدان، به مثابه شب قدر این استان است چرا که اگر در شب قدر برنامه سرنوشت یک ساله آدمی رقم می‌خورد  در این سفر سرنوشت چند سال و یا حتی آینده این استان رقم می‌خورد.
وی با اشاره به نگرش‌های مختلف دینی، سیاسی، اجتماعی و فرامنطقه‌ای هر فرد، خاطرنشان کرد: در امر استقبال از رئیس جمهور، هر فردی هر نگرشی که داشته باشد این مهم را مورد توجه قرار می‌دهد چرا که در این زمینه رقابت شایسته و مثبتی صورت می‌گیرد.
فرماندار همدان با اشاره به سفر احمدی‌نژاد به نیویورک خاطرنشان کرد: دکتر احمدی‌نژاد در این سفر بیانات قابل توجهی را مطرح کرد و حضور و استقبال مردم نیز مهر تأییدی بر گفته‌های وی شد که با این وصف ما نیز باید استقبال چشمگیری را در همدان برای وی رقم بزنیم.
وی متذکر شد: استقبال از هیئت دولت نوعی مهر تأیید مواضع محکم و مستحکم دولت نظام جمهوری ایران در قبال استکبار جهانی است چرا که استکبارستیزی موضوع مورد توجه دکتر احمدی‌نژاد در سفر به نیویورک نیز بود.
قهرمانی‌مطلق اظهار کرد:
امر استقبال از هیئت دولت را از منظر عرق ولایی، مذهبی، ملی و جهانی هم که باشد وظیفه‌ای است که باید بر اساس رسالت خود به آن توجه کنیم.
به گفته وی، استقبال از هیئت دولت امری مورد توجه دوستان و دشمنان این نظام است که با تیزبینی خاصی رصد می‌شود که با توجه به بیداری اسلامی باید از این مهم حمایتی همه‌جانبه کرد و حضوری پررنگ را به منصه ظهور رساند.
فرماندار همدان اضافه کرد: در امر حضور در استقبال از هیئت دولت باید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنانی که خواهان تضعیف پایه‌های این نظام هستند معادلات شومشان بهم بریزد و زبانشان کوتاه شود.
وی خطاب به مسئولان شهرستانی همدان متذکر شد:
در زمینه تبلیغات و نصب بنر و... برای تبریک ورود هیئت دولت به همدان به هیچ عنوان نباید از اعتبارات دولتی استفاده شود چرا که استفاده از اعتبارات دولتی در این راستا شرعاً و عقلاً مجاز نبوده و ممنوع است. (((!؟ ...)))
قهرمانی‌مطلق عنوان کرد: در حال حاضر فضای بصری شهر برای ورود هیئت دولت به همدان آماده است و یک بسیج عمومی در این زمینه شکل گرفته است که به واقع بسیار سازمان‌یافته است.
وی با اشاره به شورای برنامه‌ریزی استان همدان نیز یادآور شد: در این جلسه، اعتبارات فرهنگی استان همدان درصدبندی و ابلاغ شده است که در آن اعتبارات مناسبی برای ساخت حوزه‌های علمیه، مساجد و مصلی‌ها، ورزش استان و ورزش مدارس، ارشاد اسلامی، کانون‌های فرهنگی مساجد، سازمان تبلیغات و... اختصاص داده شد.
فرماندار همدان با تأکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه حضور هیئت دولت به همدان، گفت:
با توجه به برنامه‌های متعدد رئیس جمهور در استان همه امکانات در اختیار باشد و از این نظر مشکلی وجود نداشته باشد.
وی در پاسخ به درخواست حضور احمدی‌نژاد یا وزیران وی به شهرهای کوچکی چون مریانج، تصریح کرد:
در گذشته حضور یک وزیر حتی در مرکز یک استان هم عادی نبود، اما به برکت دولت خدمت‌گذار در حال حاضر شهرهای کوچک نیز خواسته حضور مقامات ارشد کشوری را دارند که این به دلیل آن است که خطوط و محدودیت‌ها شکسته شده است.
قهرمانی‌مطلق گفت: به شرط تأیید، مسیر استقبال از رئیس‌جمهور در همدان همان مسیر گذشته به مقصد استادیوم قدس خواهد بود که بر این اساس مرکز ثقل تجمع استقبال باید در این استادیوم دیده شود.
   وی با اشاره به سفرهای اول تا سوم هیئت دولت به استان همدان، با بیان اینکه در دور نخست سفر احمدی‌نژاد به همدان، این شهرستان 148 مصوبه داشت، یادآور شد: اعتبار ملی که از این طریق شهرستان همدان گرفته 354 میلیارد تومان و اعتبار استانی 14 میلیارد و 330 میلیون تومان بوده است که جمع دو اعتبار تخصیص یافته 366 میلیارد و 927 میلیون تومان بوده است.
   فرماندار همدان با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی مصوبات دور نخست سفر 95 درصد بوده است،
گفت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری به همدان، 112 مصوبه شهرستانی داشتیم که اعتبار ملی که بنابر آن به شهرستان همدان تخصیص داده شد، 191 میلیارد تومان و استانی 20 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که در مجموع 211 میلیارد و 430 میلیون تومان بوده است که پیشرفت فیزیکی 92 درصد را داشته است.
وی با بیان اینکه در سفر چهارم احمدی‌نژاد به همدان پروژه‌هایی که به هر دلیلی به اتمام نرسیده مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: پروژه‌هایی که قابلیت اجرا دارد، اجرایی شده و پروژه‌هایی که قابلیت اجرا ندارد، حذف خواهد شد.
قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه دور سوم سفرهای احمدی‌نژاد به همدان به نسبت قبل وضعیت بسیار بهتری داشت، خاطرنشان کرد:
این سفر 201 مصوبه داشت که اعتبار ملی آن 184 میلیارد تومان و استانی آن 28 میلیارد تومان بوده که در مجموع 212 میلیارد تومان با 36 درصد پیشرفت فیزیکی بوده است.
معاون برنامه‌ریزی فرماندار همدان نیز ضمن تأکید بر لزوم توجه به امر استقبال از هیئت دولت در همدان، گفت: آموزش و پرورش نواحی 1 و 2 و بخش نهاوند باید در ارتباط با گروه سرود 2 هزار نفری دانش‌آموزان هماهنگی‌های لازم و کافی را داشته باشند.
محمدعلی محمدی اذعان کرد:
همه دستگاه‌ها باید هم و غم خود را در ارتباط با همکاری در زمینه استقبال از هیئت دولت به کار گیرند تا به درستی پوشش داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا دو روز آینده آمادگی کاملی برای دریافت و نصب بنرهای استقبال ادارات و دستگاه‌های همدان را در استادیوم قدس داریم تا به این واسطه نیز بتوانیم فضاسازی مناسبی را داشته باشیم.
 

 78 هزار تن خرمای نخل‌داران هرمزگانی به فروش نرفت

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   رئیس انجمن خرمای استان هرمزگان گفت: 78 هزار تن خرما روی دست نخل‌داران هرمزگانی مانده است.
ابراهیم پورحیدری افزود:
نبود نقدینگی، ندادن تسهیلات بانکی به مباشران جهاد کشاورزی برای خرید خرما، کمبود امکانات بسته‌بندی و فرآوری خرما و ضعف صادرات از مشکلات نخلداران هرمزگانی در فروش محصول‌شان است.
   رئیس سازمان تعاون روستایی هرمزگان نیز با بیان این ‌که سالانه 143هزار تن خرما از 38 هزار هکتار نخلستان در هرمزگان برداشت می‌شود، تصریح کرد: این سازمان تاکنون ابلاغیه خرید تضمینی خرما از کشاورزان هرمزگانی دریافت نکرده است.
   حمزه رادمنش اظهار کرد: 35 هزار تن خرمای برداشت شده صرف تازه‌خوری می‌شود،20 هزار تن به مصرف دام می‌رسد و
10 هزار تن نیز خرمای بسیار مرغوب پیارم است که قبل از برداشت مشتری دارد.
رئیس خانه کشاورز هرمزگان هم پیشنهاد داده است دولت خرمای نخلداران این استان را برای قحطی‌زدگان سومالی خریداری کند.
ابوطالب جوادی
اعلام نشدن قیمت خرید تضمینی خرمای نخلداران هرمزگانی را علت این پیشنهاد عنوان کرد.
   از هفته گذشته شرکت‌های تعاونی خصوصی خرید توافقی 14 نوع خرما از 50 نوع خرمای تولیدی هرمزگان از نخلداران شهرستان‌های رودان، حاجی‌آباد و بخش فین شهرستان بندرعباس را آغاز کرده‌اند.
   بالاترین قیمت خرما در حال حاضر تعیین شده 3 هزار و500 تومان و کمترین 150 تومان است که قیمت خرما در بازار بندرعباس از 3 هزار تومان تا 500 تومان در نوسان بوده است.
برداشت خرما در هرمزگان هر سال با نوع نوبر آل‌مهتری از اول خرداد آغاز می‌شود و با برداشت خرمای پیارم در آبان پایان می‌یابد.
  
هرمزگان مقام چهارم تولید خرمای کشور را دارد که مرغوب‌ترین خرمای آن پیارم نام دارد که از نخلستان‌های حاجی‌آباد اواخر آبان برداشت می‌شود و 80 درصد این خرما به کشورهای اروپایی، کانادا، هند، چین و روسیه صادر می‌شود.
   جمهوری اسلامی ایران بعد از کشور تونس دومین صادرکننده خرما در جهان است و سالانه یک میلیون تن خرما از 224 هزار هکتار نخلستان در کشور برداشت می‌شود و 104 هزار تن آن به ارزش 139 میلیون دلار صادر می‌شود.
مقام اول تونس در صادرات به علت کیفیت بسته‌بندی آن است و این امر موجب شده هر کیلو خرمای صادراتی آن 48 دلار خریداری شود.
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


مشکل عمده-ی ایران از نوع ِ ژاپنی است! ...

از ادعای مدیریت بر جهان تا سوء مدیریت در داخل

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

 * آقای احمدی نژاد در شرایطی از مدیریت بر جهان سخن می گوید که کشورمان با مشکلا ت متعدد اقتصادی مواجه است. ایران دارای سومین نرخ تورم بالا در میان 161 کشور در حال توسعه جهان است و از نظر رشد اقتصادی در رتبه 110 قرار دارد.

*نرخ بیکاری علی رغم تمام وعده ها هنوز تک رقمی نشده و این در حالیست که تعریف اشتغال در کشور عوض شده و فردی با دو ساعت کار در هفته هم شاغل محسوب می شود.
رشد روز افزون قیمت ها به ویژه قیمت مسکن، اقشار آسیب پذیر را با مشکلا ت فراوانی مواجه کرده و گرانی گریبان مردم را گرفته است.

* فرار مغزها از کشور شدت گرفته و فقط در 80 روز ابتدای سال جاری، 1000 نفر جوان ایرانی با مدرک لیسانس برای ادامه تحصیل از کشور خارج شده اند و آمریکا اولین مقصد اغلب آنها بوده است و البته دولت همواره این آمارها را تکذیب می کند.

*در رخدادی جدید، بزرگترین اختلا س تاریخ کشور در بانک ها شکل می گیرد و در شرایطی که سفارش رئیس دفتر رئیس جمهور و معتمد نزدیک او اسفندیار رحیم مشایی، در امضای پای نامه های مرتبط با جریانات مرتبط با اختلا س دیده می شود، احمدی نژاد، دولت خود را پاک ترین دولت معرفی می کند. دولت در حالی دم از مدیریت بر جهان می زند که مدیریت آن در داخل کشور در عرصه های مختلف با علا مت های سوال جدی مواجه است که نمونه بارز آن اختلا س 3000 میلیارد تومانی است که سر نخ آن به رئیس دفتر رئیس جمهور و بانک های مهم تحت نظارت دولت می رسد.

* ممکن است طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس باز هم قربانی مصلحت اندیشی های سیاسی شود و باز هم هیات رئیسه مجلس، بدون آن که اسامی کسانی را که امضای خود را پس گرفته اند منتشر کند مدعی شود امضای طراحان سوال از رئیس جمهور از حد نصاب افتاده، اما این پرسش از ذهن افکار عمومی خارج نمی شود که دولتی با این همه نمودهای ضعف در مدیریت، چگونه می تواند ادعای مدیریت بر جهان را داشته باشد؟ 

 مشکل عمده-ی ایران از نوع ِ ژاپنی است! ...

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   روزنامه خراسان نوشت :
یک مقام ارشد دولتی که هر از گاهی پیشنهادهای جالبی را در سطح عمومی مطرح می کند، در دیدار اخیر خود با برخی فعالان اقتصادی از آنها خواسته است تا برخی اصطلاحات غلط در بازار داخلی را کم کم اصلاح کنند.
وی به عنوان نمونه اظهار داشته که باید تخمه ژاپنی را با نام واقعی آن یعنی «جابانی یا جابونی» که منطقه ای در اطراف دماوند است، به مردم معرفی کنیم .

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


الف منتشر کرد: خانواده احمدینژاد در سفر کاری وی به آمریکا +عکس

 

الف‌ منتشر کرد: خانواده احمدی‌نژاد در سفر کاری وی به آمریکا +عکس

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

  سایت الف نوشت: به دنبال انتشار خبر درخواست ویزا برای سفر همسر، پسر، عروش، دختر، داماد و نوه رئیس‌جمهور برای سفر به آمریکا به همراه هیات دیپلماتیک ایران الف‌ منتشر کرد: خانواده احمدی‌نژاد در سفر کاری وی به آمریکا +عکسو تکذیب حضور داماد، دختر و نوه رئیس‌جمهور در این سفر، توسط دفتر رئیس‌جمهور؛ برخی رسانه‌ها و بینندگان چنین برداشت کرده بودند که خبر همراهی خانواده آقای احمدی‌نژاد در سفر نیویورک تکذیب شده است.
برای رفع سوتفاهم و اثبات حضور برخی از اعضای خانواده آقای احمدی‌نژاد در این سفر کاری، یک عکس از این سفر منتشر می‌شود. این عکس را سایت رسمی رئیس‌جمهور (president.ir) منتشر کرده بود ولی اکنون از سایت خود حذف کرده است.
در این عکس، مهدی احمدی‌نژاد، عروس و مادر عروس رئیس‌جمهور در ردیف وسط مشخص هستند.
یادآوری می‌شود
در فهرست افرادی که امسال برای همراهی رئیس‌جمهور در سفر کاری به نیویورک، برایشان درخواست ویزای آمریکا شده بود نام همسر، پسر، عروس، دختر، داماد و نوه رئیس‌جمهور وجود داشت ولی داماد و دختر و نوه رئیس‌جمهور به دلیل نرسیدن یا عدم صدور ویزا نتوانستند آقای احمدی‌نژاد را در این سفر همراهیی کنند اما پسر، عروس، همسر و مادر عروس رئیس‌جمهور (همسر آقای مشایی) در این سفر حضور داشته‌اند و در عکس فوق به روشنی حضور دارند.
اکنون لازم است دفتر رئیس‌جمهور بدون بهانه‌جویی به این سوالات پاسخ دهد:
هزینه سفر امسال رئیس‌جمهور به نیویورک، چقدر بوده است و همراه بردن اعضای خانواده رئیس‌جمهور (شامل پسر و عروس) در سفر به آمریکا چه توجیهی داشته است؟
متاسفانه دفتر رئیس‌جمهور از خبرنگار الف برای جلسات مصاحبه با رئیس‌جمهور محترم دعوت نمی‌کند و با حضور خبرنگار الف در این جلسات مخالفت می‌کند. به همین دلیل از خبرنگاران دیگر رسانه‌ها که چنین امکانی برای‌شان مهیاست دعوت می‌شود خیلی صریح و روشن سوالات فوق را از آقای احمدی‌نژاد بپرسند و همچنین از ایشان توضیح بخواهند که چرا فرزندان ایشان در سال 1387 بدون نوبت عازم حج تمتع شده‌اند؟
از هموطنان محترم به‌ویژه هموطنان مقیم آمریکا هم که در روزهای اخیر با ارسال میل خبر الف را تایید کرده‌اند درخواست می‌شود مستندات خود از حضور خانواده مقامات در سفرهای کاری را برای پیگیری به (info@alef.ir) ارسال بفرمایند.
 

در صورت دستگیری مشایی، احمدی نژاد استعفا می‌دهد!

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری صراط نوشت: روزنامه واشنگتن‌پست ضمن انتشار خبری پیرامون اختلاس کلان از نظام بانکی کشور و حواشی آن‌، با اشاره به حمایت‌های قاطع و پیوسته رییس‌جمهور از رییس دفترش تاکنون، بدون ذکر منبعی مشخص مدعی شد احمدی‌نژاد پیش از این تهدید کرده است که در صورت دستگیری مشایی، استعفا خواهد داد.
این روزنامه آمریکایی افزوده است: کلاهبرداری بانکی اخیر سبب افزایش فشار به احمدی‌نژاد شده که این فشار بعد از ماجرای عزل وزیر اطلاعات همواره رو‌به‌رشد بوده است.
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


اظهارات دو عضو مجلس خبرگان علیه آیت?الله دستغیب

اظهارات دو عضو مجلس خبرگان علیه آیت?الله دستغیب

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   صبح امروز خبر استعفای آیت الله علی-محمد دستغیب به نقل از برخی رسانه های ضد انقلاب منتشر شد. خبری که تاکنون از سوی هیچ منبع رسمی تایید نشده است. دیگر اعضای مجلس خبرگان رهبری هم این خبر را تایید نکرده اند.
آیت الله عبدالله کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه
"علی محمد دستغیب هیچ جایگاهی در مجلس خبرگان ندارد"،
به وی هشدار داد که مواظب باشد با طناب فتنه‌گران در چاه بدعاقبتی سقوط نکند. وی در خصوص استعفای علی‌محمد دستغیب، به فارس گفت: آقای علی‌محمد دستغیب با مواضعی که در جریان فتنه همسو با دشمنان اسلام و معاندان نظام گرفت، جایگاه و موقعیت خود را به عنوان نماینده مجلس خبرگان در میان اعضا از دست داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه دستغیب هیچ جایگاهی در مجلس خبرگان رهبری ندارد، تصریح کرد: هشدار و تذکرهای جدی به وی داده شد و در چارچوب آیین‌نامه مجموعه‌ متنابهی از اعضا طرح عزل وی را مطرح کردند و در کمیسیون تحقیق نیز نسبت به عزل وی تأکید و تأیید شد.
اما به دلیل رأفت و سعه‌ صدر مقام معظم رهبری و پیشنهاد ایشان اعضا تصمیم گرفتند که این مسئله را در دستور کار قرار ندهند.
همچنین آیت الله حسینی شاهرودی با اینکه مجلس خبرگان رهبری هیچ ارزش و اهمیتی به اتهامات آقای دستغبب قائل نیست، گفت:
آقای دستغیب باید از اینکه جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی وی و مواضعش را تحمل می‌کنند، خوشحال باشد.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه علی‌محمد دستغیب به آیت‌الله مهدوی‌کنی و تکرار اتهامات وی به نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت:
متاسفانه در حالی شاهد اتهام‌زنی‌های بی‌ارزش آقای دستغیب به نظام جمهوری اسلامی هستیم که ایشان در 2 اجلاس اخیر خبرگان شرکت نکرده است.

 

دولت از پاسخ به مطالبات مردم می ترسد،

 دق دلش را سر صنایع خالی می کند

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   رئیس انجمن صنایع غذایی مازندان به شدت از سیاستهای دولت درباره صنعت لبنیات انتقاد کرد و خوستار پاسخگوی مسئولان شدرئیس انجمن صنایع غذایی مازندران در همایش صنعت لبنیات کشور که امروز در ساری برگزار شد گفت: "دولت پشت اعداد و ارقام غیر واقعی مخفی شده و می ترسد به مطالبات مردم جواب گوید، بعد هم دق دلش را سر صنایع خالی می کند و می گوید شما ضرر بدهید."

به گفته دکتر اسماعیل خاتمی مقدم، در حال حاضر،
با حذف یارانه صنعت شیر، ناگهان، فشارهای اقتصادی به واحدهای تولیدی لبنیات وارد شده و بسیاری از آنها در معرض ورشکستگی قرار گرفته اند.

به گفته این فعال اقتصادی،
"شیر مدرسه" به عنوان یکی از شاخصهای توزیع لبنیات در سطح جامعه، توسط دولت چنان نابود شده است که دیگر از آن خبری نیست.

خاتمی مقدم در ادامه افزود: "به طور مثال
در همین همایش از وزارتهای بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی و صنایع و معادن و تجارت دعوت کردیم تا حرف تولیدکنندگان صنایع لبنیات را بشنوند،
ولی مسئولان آنها، خود را پشت امضاهایشان مخفی کرده اند و می ترسند به مردم جواب بدهند."

این مسئول صنعت غذا در ادامه سخنانش افزود:
"شرایطی ایجاد شده که سلامت جامعه به خطر افتاده، اقتصاد بخش قابل توجهی از صنایع لبنیات با مشکل مواجه شده ولی کسی احساس ناراحتی نمی کند. چرا فکر می کنید مردم و صاحبان صنایع، متوجه نمی شوند در حق آنها ظلم می شود."

وی در قسمت دیگری از سخنانش گفت: "
هنوز تولید کنندگان شیر، به خاطر فروش شیر خود در سال گذشته، 200 میلیارد تومان از دولت طلبکارند، ولی دولت به دلایل مختلف نمی خواهد یا نمی تواند پول آنها را بپردازد. چون پولها جایی می رود که محل صحبت ما نیست.
از طرف دیگر 30 درصد از درآمد یارانه ها باید به صنایع اختصاص می یافت، ولی دولت نه تنها پولی نپرداخت، بلکه با چانه زنی روی قیمت مواد لبنی، به صنایع توهین کرد.
"

وی در ادامه از قطع یارانه شیر انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی دولت در این زمینه شد.

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی