سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

خوشچهره: برای هزینه انتخابات ارز را گران میکنند! ...

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   یک کارشناس اقتصادی گفت: داشتن اطلاعات برخی افراد از تغییرات نرخ ارز موجب ایجاد رانت می‌شود.
محمد خوش‌چهره با اشاره به تحلیل چند ماه گذشته خود مبنی بر وجود یک تفکر در بخشی از دولت که افزایش نرخ
ارز را به نفع دولت می‌داند، اظهار داشت: این تفکر به خسارت‌ها و پیامدهای دیگر این سیاست چندان اهمیت نمی‌دهد و تلاش می‌کند توجیهاتی برای این اقدام بیان کند.
او افزود:
طیف دیگر این جریان افراد فرصت‌طلبی‌اند که با سابقه سیاسی به دنبال درآمدها و منابع زیادی برای هزینه در انتخابات و بخش‌های دیگر هستند. این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در شرایط نرخ مصنوعی بالا، رانت به وجود می‌آید، گفت: اطلاع از تغییرات ارز موجب ایجاد رانت می‌شود و پس از مدتی بانک مرکزی به ظاهر دخالت می‌کند و نرخ ارز را به صورت محدود کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد:
این منابعی که دولت از فروش ارز به دست می‌‌آورد، چندان قابل ارزیابی و بررسی توسط دیوان محاسبات نیست.
خوش‌چهره تصریح کرد: عملکرد بودجه و شرکت نفت در نهایت قابل بررسی و محاسبه است، اما این تغییرات رانتی نرخ ارز، قابل رصد نیست؛ در حالی که رقم بسیار بالایی از سود است. این اقتصاددان با بیان اینکه
بخشی از عوامل افزایش نرخ ارز به مسایل اقتصادی مربوط است، تاکید کرد:
اما بخش اصلی و عمده مربوط به اراده سیاسی است که در پشت این جریان است.

 

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

    مرحوم دکتر مصدق طی نامه‌ای در آذرماه سال 1343 ضمن تمجید از کتاب سرگذشت فلسطین؛ چکی را به منظور حمایت از تجدید چاپ آن برای نویسنده کتاب (‌آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی‌) فرستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ دکتر مصدق پس از مطالعه کتاب هاشمی گفت: «از کتاب سرگذشت فلسطین نهایت استفاده را کردم حیف است که این کتاب در گوشه‌ای بلامطالعه بماند.»
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی