سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

پوزش واعظ مشهور از مردم : انقلابی که ما می خواستیم ، اینها نبود

پوزش واعظ مشهور از مردم: انقلابی که ما می خواستیم، اینها نبود

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

         شیخ حسین انصاریان، شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان پس از چند بار قسم خوردن گفت: مایی که شعار دادیم، منبر رفتیم، بیانیه دادیم، شما رو فرستادیم جلو که انقلاب کنید، دنبال میز و پست نبودیم و نیستیم?، ?اما این وضعی که پیش اومده رو نمی خواستیم?. وی در میانه قرآن به سر گرفتن، با سوز و گداز خطاب به مردم اظهار کرد: ?مردم! ما رو ببخشید?؛ ?ما به شما وعده هایی دادیم که نشد. نمی خواستیم شما تو فشار باشید ...

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با اشاره به برخی مشکلات و نابسامانی های موجود در کشور، از مردم عذرخواهی کرد. این واعظ مشهور که مراسم احیای وی یکی از شلوغترین برنامه های تهران است و در شبهای 19 و 21 رمضان از سیما پخش شد، دیشب پس از چند بار قسم خوردن گفت: مایی که شعار دادیم، منبر رفتیم، بیانیه دادیم، شما رو فرستادیم جلو که انقلاب کنید، دنبال میز و پست نبودیم و نیستیم?، ?اما این وضعی که پیش اومده رو نمی خواستیم?.
 
 وی در برنامه قرآن به سر گرفتن، با سوز و گداز خطاب به مردم اظهار کرد: ?مردم! ما رو ببخشید?؛ ?ما به شما وعده هایی دادیم که نشد. نمی خواستیم شما تو فشار باشید نمی خواستیم گرونی باشه و ...?

 
 وی ?با بیان این که در برخی موارد انقلاب دست نامحرمان افتاده، حدود دو سه دقیقه از برخی مشکلات تبری می جست و از مردم طلب بخشش می کرد?. غیر از امام زمان نباید به کس دیگری امید داشته باشیم.
   گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، یکی از مشهورترین خطبای کشور است که سالانه در نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور، برنامه های پرجمعیتی دارد و مردم با سخنان و نوای روضه ها و مناجات کمیل او آشنایند. وی در زمان جنگ نیز حضور زیادی در دوکوهه و جمع رزمندگان اسلام داشت و اکنون نیز یکی از سخنرانان ثابت برنامه عزاداری بیت رهبری است.

 

واکنش مجلس به اختلاس3هزار میلیاردی ...

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   وضعیت تأسف‌باری است که در سال گذشته تنها برای دو هزار میلیارد تومان اعتبار مترو، بین دولت، مجلس و شهرداری بحت و جدل مفصلی شد و حال فرد یا افرادی به راحتی خیلی بیشتر از این مبلغ را از بانکی اختلاس کرده است.
http://s1.picofile.com/file/6567186116/KKACA1SCGUACAO0K2N3CAPXJ9NWCA3L6M0FCAHJ82LNCAUJ6UIYCAG4HP7VCAOUA96ZCAEHC6F0CAE3RF0PCA5PXXY3CALF5HY4CAEO966LCAW2YS0ACA00JYT9CA5I6QPBCAGW75JBCANKHKR6.jpgپیرو افشاگری آینده درباره اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، نمایندگان مجلس به این موضوع واکنش نشان دادند.
"ارسلان فتحی‌پور" گفت: اختلاس سه‌هزار میلیارد تومان از بانک صادرات، خبر ناگوار و تأسف برانگیزی است.
 اختلاس چنین مبلغ بزرگی از یکی از بانک‌های کشور گویای دست‌های پشت پرده در این بانک و فراهم کردن مقدمات انجام چنین اختلاسی است.
 وضعیت تأسف‌باری است که در سال گذشته تنها
برای دو هزار میلیارد تومان اعتبار مترو، بین دولت، مجلس و شهرداری بحت و جدل مفصلی شد و حال فرد یا افرادی به راحتی خیلی بیشتر از این مبلغ را از بانکی اختلاس کرده است.
   با مبلغ اختلاس شده، دولت به راحتی می‌توانست برای یک میلیون نفر از جوانان بیکار کشور، شغل ایجاد کند، ولی این مبلغ به راحتی در جیب عده‌ای رفته است و دستگاه‌های نظارتی در این باره سکوت کرده‌اند.
فتحی‌پور تأکید کرد: مبلغ اختلاس شده، مبلغ اندک و ناچیزی نیست و این موضوع و دست‌های پشت پرده این اختلاس باید از سوی دستگاه‌های ناظر همچون سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه به‌طور جدی پیگیری شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس به‌زودی و در هفته‌های آینده بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهد و از مسئولان مربوط و بانک مرکزی برای توضیح چگونگی انجام این اختلاس توضیح می‌خواهد.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


خروجی اگـزوز برخی از خودروهای خارجی ، از هوای تهرات تمیزترست!!!

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   با گذشت 5 ماه از سال 90، تهران یک روز هم هوای پاک نداشته و در نیمه دوم سال به خاطر پایداری و وارونگی هوا، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها افزایش یابد.
دکتر یوسف رشیدی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام این مطلب گفت: بنزین ترکیبات سرطان‌زا دارد و اگر نسوخته وارد هوا شود، سرطان‌زاست و خودروهایی که در کشور تولید می‌شوند عموماً تکنولوژی پایینی دارند و حتی الزام معاینه فنی خودروها در کشورمان رعایت نمی‌شود.
وی افزود: ایست قلبی، تنگی نفس و خیلی بیماری‌های دیگر، از جمله آثار و عوارض آلودگی هوا به شمار می‌آید.
وی با تاکید بر این که خودروهای استاندارد خارجی به درجه‌ای از تکنولوژی رسیده‌اند که خروجی اگزوز برخی از آن‌ها از هوای تهران تمیزتر است، اظهار کرد: این در حالیست که خودروهای ما به زور استاندارد یورو 2 می‌گیرند.
رشیدی با تاکید بر این که امسال در ایام عید که شهر خلوت بود نیز تهران یک روز هم هوای پاک نداشت، گفت: ما باید بتوانیم مقدار تولید آلودگی هوا را به توان تحمل اتمسفر رسانده و میزان آلودگی هوا را به یک چهارم وضعیت کنونی کاهش دهیم.
وی تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان مهم‌ترین راه حل آلودگی هوا را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: بحث آلودگی هوا شاید مهم‌تر از بحث یارانه‌هاست، چون به صورت مستقیم با سلامتی شهروندان سر و کار دارد.
رشیدی با تأکید بر این که ما در کشورمان از موتورسیکلت‌هایی استفاده می‌کنیم که دیگر در هیچ نقطه‌ای از دنیا از آن‌ها استفاده نمی‌شود، اعلام کرد: 75 تا 85 درصد آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه و باقی‌مانده آن ناشی از کارخانه‌ها و منازل است.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تشبیه وضعیت آلودگی هوای امروز تهران به 10 سال پیش پایتخت مکزیک، خاطرنشان کرد: از نظر ذرات معلق هم شبیه عراق هستیم و در مجموع از نظر کیفیت هوا وضعیت خوبی در دنیا نداریم.
 

   اسمم رو نمیخواد بنویسی ، فیش هم نمیخوام! ...

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

   او جواب داد :اره(بله) و ادامه داد:سواد ندارمه که بخوام فیش پر هکنم (من سواد ندارم که بخواهم فیش پر کنم)
و اصلا" فیش نخوامه فقط پول ره بیرن هدن این بیچاره های وسه (اصلا" فیش نمی خواهم فقط پول مرا بگیرن و بدهند
برای این بیچاره ها)
در حال گفتن این جمله دست در جیب خود برد و 5 عدد دو هزار تومانی از پول خود را که به نظر می رسید کل پول بیشتر از بیست هزار تومان نیست را در آوره و به سمت مسئول باجه داد.
من هم بخاطر اینکه بتوانم سر صحبت را با او باز کنم و از طرفی فیش بانکی را هم برای او پر کنم از او پرسیدم چقدر می خواهی واریز کنی و او گفت ده هزار تومان.
مجددا از وی پرسیدم نام واریز کننده را چه بنویسم که او جواب داد مه اسمه ناخوانه بنویسی.من فیش نخامه(اسم مرا نمی خواهد بنویسی و من فیش نمی خواهم)
بعد از اینکه کار بانکی ام تمام شد در بیرون از بانک ایستادم تا این شخص را ببینم.در حالیکه خستگی ناشی از کار روزانه و آن ظاهر به ظاهر ساده اما بزرگ منش و لباس های مندرس او دوباره جلوه گر دیدگانم بود با نگاهم او را تعقیب کردم تا آنکه او در آن سوی خیابان سوار تاکسی شد و رفت و من ماندم و انسانیت این مرد که حداقل ظاهرش و مخصوصا" دستان پینه بسته و صورت آفتاب سوخته اش نشان می داد که شاید او خود به همین پول بیشتر احتیاج داشت .اما براحتی از آن گذشت تا درس انسانیت را من و امثال من از او یاد بگیریم.

((( کاخهای مجلل بر روی کوخ-های دیگران بنا میشود. امام علی (ع)

ع.ع :  بُخل وُ زراندوزی دیگران ، عامل فقر وُ قحطی است ؛ کافی است به آمار مواد خوراکی-ای که ابر-قدرتها به دریا میریزند تا تناسب نظام سرمایه-داری وَ سلطه حفظ شود ، مراجعه فرمایید. )))

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


من در مناظره ها و بعد از فتنه خوب سیما را مدیریت کردم! ...

 

 من در مناظره ها و بعد از فتنه خوب سیما را مدیریت کردم! ...

 

  گفته اید نحوه تعامل صدا و سیما با رئیس جمهور هیچ تغییری نکرده است. از هر دو جهت به این اظهار نظر شما ایراد وارد است. با این تحولات چند ماه اخیر، اگر تعامل صدا و سیما هیچ تغییری نکرده، نشان دهنده بی تفاوتی شما به عنوان رئیس صدا و سیما و یک نخبه است و می توانید با همان روندی که شما و دوستانتان دیگران را بی بصیرت خوانده اید، این بار خودتان کم بصیرت، دچار بی بصیرتی موضعی و امثالهم خوانده شوید. اگر هم نحوه ی تعامل شما تغییر کرده و آن را انکار می کنید، ...

 1- در قسمتی از مصاحبه ی شما که در شماره ی 103 هفته نامه ی پنجره درج شد، در پاسخ به سؤالی در رابطه با این که چرا تصاویر حوادث عاشورای 88 را پخش کردید گفته اید می خواستم به مردم «بگویم...»! مگر سازمان صداوسیما در شما یک نفر خلاصه می شود که می خواسته اید بگویید؟ به کار بردن ناخواسته فعل اول شخص مفرد از جانب شما، یک دنیا حرف دارد که تفسیرش،ذکر مصیبت است.
2-
به گفته شما «به آقای موسوی گفتم شما 13 میلیون رأی آوردید که این رأی یک رأی استثنایی است با صراحت به ایشان گفتم با تبلیغات صداوسیما بود که چهره شما ظرف چند هفته برجسته شد»
آیا 13 میلیون رأی آقای موسوی را شما با صداوسیما به ایشان داده اید؟
3- به عنوان کسی که به آقای احمدی نژاد رأی داده و قویاً از کرده ی خود پشیمان است و به این نتیجه رسیده که به قول شما اجتهادش غلط بوده، عرض می کنم
اگر عدالت برقرار می شد و به مظلومانی همچون آقایان هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری اجازه می دادید تا برای دفاع از ناموسشان -که همان آبرویشان است- در سیما حاضر شوند، شاید نسبت آرا تغییر می کرد .

پس برخی عوامل رسانه شما نهایت سعی خود را کردند تا آقای احمدی نژاد رأی بیاورند، حتی به قیمت پایمال شدن حق مظلوم و ریخته شدن آبروی مؤمن. مثلاً می خواستید چه کنید؟ نکند منظورتان از این که ما با تبلیغات صدا و سیما چهره ی موسوی را برجسته کردیم این بوده که مثلاً می خواستید مناظره ای برگزار کنید بین آقای احمدی نژاد و نه موسوی، بلکه بین احمدی نژاد و خودش؟ یا نه بین احمدی نژاد و کروبی، بین احمدی نژاد و مشایی؟ کار دیگری از دست شما بر می آمد؟ آیا صداوسیما در ایام پس از انتخابات یک رسانه ی حزبی بود یا یک رسانه ی ملی؟ این که شما خودتان این قدر در این گفت و گو خودتان را تحویل گرفته اید و در ماه مبارک رمضان برای خود تند و تند نوشابه باز فرموده اید، از نشانه های مهمان نوازی تان است، اما بیانگر این است که بهتر است که کلاً همین رویه ی بکر بودن را ادامه داده و خیلی مصاحبه نکنید!
4- وقتی بنا بر مصاحبه ی خود آقای پور حسین، ایشان حق ورود به مناظره ها را نداشته و باید فقط زمان را اعلام می کردند، چطور می خواسته اید عدالت را در مناظره ها برقرار کنید؟
نقش و تأثیر دکتر پورحسین را که یک روانشناس، استاد دانشگاه و مدیر شبکه ی سیماست، در حد یک تایمر تقلیل داده اید و هوش ما را هم در حد جلبک حساب کرده اید؟؛
وگرنه چطور کسی می تواند با این اعتماد به نفس این گونه با افتخار بگوید من در مناظره ها و بعد از فتنه خوب سیما را مدیریت کردم و این گونه شکوهمندانه خودش از خودش قدردانی کند؟!
5-
صدا و سیما به عنوان رسانه ی ملی، چرا باید میتینگ انتخاباتی نامزد پیروز در انتخابات را به طور زنده از دو شبکه پخش کند؟ آیا این رسانه ی ملی است یا رسانه ی حزبی؟ رسانه ای که در آن افراد غایب و غیر کاندیدا در انتخابات، وقتی از آنها نام برده می شود، حق حضور در سیما برای دفاع از آبروی خود را ندارند، چرا باید به کسی که هنوز سکان دار دولت است دوباره فرصت دهد تا به انتقادات پاسخ بگوید؟ وقتی دولتی هنوز در مصدر قدرت است و رئیس آن مجدداً نامزد انتخابات می شود، اجتناب ناپذیر است که اکثر صحبت ها و انتقادات نامزدهای دیگر به عملکرد و رویکرد دولت جاری برگردد. به این ترتیب آیا خنده دار نیست که صداوسیما این را مصداقی از تضییع حق آقای احمدی نژاد بداند، ولی نام بردن به صراحت از هاشمی و ناطق نوری و خانواده هایشان و نسبت دادن دزدی و ناپاکی به آنان را ظلم تلقی نکند و به موجب آن وقتی برای دفاع برای آنان در نظر نگیرد؟
6- در مصاحبه گفته اید نحوه ی تعامل صدا و سیما با رئیس جمهور هیچ تغییری نکرده است. از هر دو جهت به این اظهار نظر شما ایراد وارد است.
با این تحولات چند ماه اخیر، اگر تعامل صدا و سیما هیچ تغییری نکرده است، نشان دهنده ی بی تفاوتی شما به عنوان رئیس صدا و سیما و یک نخبه است و می توانید با همان روندی که شما و دوستانتان دیگران را بی بصیرت خوانده اید، این بار خودتان بی بصیرت، کم بصیرت، دچار بی بصیرتی موضعی، ناکام در عرصه ی بصیرت و امثالهم خوانده شوید. اگر هم نحوه ی تعامل شما تغییر کرده و آن را انکار می کنید، صداقت شما به عنوان رئیس صدا و سیما بیش از پیش زیر سؤال می رود.
7- نکته ی دیگری که در مصاحبه دیده می شود و بسیار تأسف برانگیز بود، این است که
شما مبنای برنامه ریزی و اتخاذ رویکرد و موضع صداوسیما را متأسفانه همان طور که کارشناسان و منتقدین حدس می زدند، موضع گیری و اظهار نظر رسانه های خارجی و معاند قرار داده اید.
یعنی هرگاه آنها گفتند صفر، ما باید بگوییم نه یک، هرگاه گفتند سلام، ما باید بگوییم خداحافظ، هرگاه گفتند فلانی با فلانی اختلاف نظر دارد ما باید بگوییم خیر همه با هم خوبند و همه چیز آرام و امن و امان است، اگر گفتند رئیس جمهور با رهبری اختلاف نظر دارد و به موجب آن قهر کرده، ما فارغ از صحت و سقم قضیه، باید انکار کنیم و بگوییم خیر و ای پدر سوخته های معاند! چرا چشم ندارید خوشی ما را ببینید! حالا که این طور شد، از چپ و از راست در خبر ساعت 8، 9، 14، 19، 20:30، 21، 22 و 22:30 می گوییم که رابطه ی ما با هم پدر و پسری است!
8-
این که شما چرا در این مدت فقط با مجله پنجره مصاحبه کرده اید، احتمالاً بی ارتباط با گروه رسانه ای نزدیک به شما نیست.
عزیزانی که در اتاق فکر دیروز، امروز، فردا چنان کردند که نظر مردم در مورد صدا و سیما و علی الخصوص برنامه های سیاسی اش منفی تر شود.
9- در آخر هم مجدداً این سؤال خنده دار را می پرسم؛ آیا واقعاً به نظر شما صدا و سیما موسوی را 13 میلیونی کرد؟ البته از جهتی واقعاً شاید هم این گونه بوده است.
شاید اگر صدا و سیما منصفانه و بی طرفانه به رسالت رسانه ای اش عمل می کرد، رأی موسوی از 13 میلیون بیشتر یا کمتر می شد. این که شما رأی موسوی را کم کردید یا زیاد خیلی محل بحث بنده نیست؛ آن چه عذاب آور است، این است که تنها وسیله ای که ظرفیت اقناع مردم و معترضین به انتخابات را داشت، سیما بود که شما رئیسش بودید. ای کاش واقعاً می دانستید که صدا و سیما رسانه ی شخصی یا حزبی یا گروهی نیست.

 مـرجـع 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


زمان ما و خوارج زمانِ علی(ع)

زمان  ما و خوارج زمانِ علی(ع)

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

         استاد شهید آیة الله مرتضی مطهری درباره اوج و گسترگی آزادی بیان و عقیده در زمان  حضرت آقا امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) می نویسد:
الف ((امیرالمؤمنین علی (ع) با خوارج در منتهی درجه آزادی و دموکراسی رفتار کرد. او خلیفه است و آنها رعیتش; هرگونه اِعمال سیاستی برایش مقدور بود اما او زندانشان نکرد و شلاقشان نَزد و حتی سهمیه ی آنان را از بیت المال قطع نکرد، به آنها همچون سایر افراد می نگریست.
خوارج در همه جا در اظهار عقیده آزاد بودند و حضرت خودش و اصحابش با عقیده با آنان روبرو می شدند و صحبت می کردند، طرفین استدلال می کردند، استدلال یکدیگر را جواب می گفتند.
شاید این مقدار آزادی در دنیا بی سابقه باشد که حکومتی با مخالفین خود تا این درجه با دموکراسی رفتار کرده باشد.
می آمدند در مسجد و در سخنرانی و خطابه ی علی(ع) پارازیت ایجاد میکردند خوارج در نماز جماعت به علی(ع) اقتدا نمی کردند زیرا او را کافر می پنداشتند.
))
ب)
یا درباره خوارج می فرمود:

((
برای شما (خوارج) بر عهد? ما سه‌ چیز است‌:
یکی‌ اینکه‌: شما را از مساجد خدا منع‌ نکنیم‌؛ چون‌ مساجد را خداوند قرار داده‌ است‌ تا ذکر خدا در این‌ مساجد بشود
و شما ممنوع‌ از ورود در مساجد و ذکر و نماز نیستید.
دوّم‌:
ما ابتدا به‌ جنگ‌ با شما نمی‌کنیم‌.
و سوّم‌ اینکه‌:
تا هنگامی‌ که‌ دستهای‌ شما با ماست‌ و در تحت‌ حکومت‌ ما هستید و علیه‌ ما قیامی‌ ندارید، ما از فَی‌ء و بیت‌المال‌ و غنائمی‌ که‌ باید بشما داده‌ شود شما را منع‌ نمی‌کنیم‌.»
منبع: مجموعه آثار جلد 16(چاپ هفتم)- فصل جاذبه و دافعه علی(سلام الله علیه)- بخش دموکراسی علی(ع) - صفحه311
 

مجلس مافیای محصولات کشاورزی را افشا کند

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دست‌های مرئی و نامرئی و مافیا در واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی دخیل است و کمیسیون کشاورزی مجلس نیز همه این‌ها را بررسی می‌کند و اجازه نخواهد داد که مافیا بیش از این جولان بدهد.   الان در فصل برداشت بازار اشباع از میوه به ویژه وارداتی است که اثرات زیانبار آن بر تولید طی سالهای آینده مشخص خواهد شد. اگر این روند ادامه داشته باشد با اجرای هدفمندی یارانه‌ها که هزینه‌های تولیدات کشاورزی یافته واردات بی رویه هم تاثیر مضاعفی گذاشته و کشاورزی سنتی از گردونه تولید خارج می‌شود که ادامه آن باز مهاجرت‌های بی‌رویه، ناامنی‌های اجتماعی و از بین رفتن آب و زمین زراعی خواهد بود.  در حال حاضر انواع میوه‌های سردرختی و فصل خارجی مانند میوه، هلو ، آلو، انگور و پرتقال را در کشور شاهد هستیم.  از آنجایی که کشاورزی ما سنتی است قیمت‌های تمام شده بالا، نرخ بهره‌وری پایین، تورم بالا و نرخ تسهیلاتی که توسط بانک‌ها داده می‌شود بیشتر است در حالی که در کشورهای دیگر نرخ وام‌ها 2 الی 3 درصد و تورم اقتصادی هم پایین است. از سوی دیگر زیرساخت‌های تولید نیز در کشور فراهم نیست و همه اینها باعث شده که تولیدات ما قابل رقابت با کشورهای دیگر نباشد. از آنجایی که کشاورزی ما سنتی است قیمت‌های تمام شده بالا، نرخ بهره‌وری پایین، تورم بالا و نرخ تسهیلاتی که توسط بانک‌ها داده می‌شود بیشتر است در حالی که در کشورهای دیگر نرخ وام‌ها 2 الی 3 درصد و تورم اقتصادی هم پایین است. از سوی دیگر زیرساخت‌های تولید نیز در کشور فراهم نیست و همه اینها باعث شده که تولیدات ما قابل رقابت با کشورهای دیگر نباشد.  اگرچه اعتقادی به درهای بسته و نبودن واردات و صادرات ندارم اما عرضه و تقاضا باید ثابت باشد اما طی سالهای گذشته به دلیل ناهماهنگی‌هایی که بین دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و بازرگانی شاهد بودیم موجب واردات بی‌رویه و به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار شده که به تبع آن نوسان‌های زیاد قیمت را در بازار شاهد بودیم.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی