سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

زمان ما و خوارج زمانِ علی(ع)

زمان  ما و خوارج زمانِ علی(ع)

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

         استاد شهید آیة الله مرتضی مطهری درباره اوج و گسترگی آزادی بیان و عقیده در زمان  حضرت آقا امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) می نویسد:
الف ((امیرالمؤمنین علی (ع) با خوارج در منتهی درجه آزادی و دموکراسی رفتار کرد. او خلیفه است و آنها رعیتش; هرگونه اِعمال سیاستی برایش مقدور بود اما او زندانشان نکرد و شلاقشان نَزد و حتی سهمیه ی آنان را از بیت المال قطع نکرد، به آنها همچون سایر افراد می نگریست.
خوارج در همه جا در اظهار عقیده آزاد بودند و حضرت خودش و اصحابش با عقیده با آنان روبرو می شدند و صحبت می کردند، طرفین استدلال می کردند، استدلال یکدیگر را جواب می گفتند.
شاید این مقدار آزادی در دنیا بی سابقه باشد که حکومتی با مخالفین خود تا این درجه با دموکراسی رفتار کرده باشد.
می آمدند در مسجد و در سخنرانی و خطابه ی علی(ع) پارازیت ایجاد میکردند خوارج در نماز جماعت به علی(ع) اقتدا نمی کردند زیرا او را کافر می پنداشتند.
))
ب)
یا درباره خوارج می فرمود:

((
برای شما (خوارج) بر عهد? ما سه‌ چیز است‌:
یکی‌ اینکه‌: شما را از مساجد خدا منع‌ نکنیم‌؛ چون‌ مساجد را خداوند قرار داده‌ است‌ تا ذکر خدا در این‌ مساجد بشود
و شما ممنوع‌ از ورود در مساجد و ذکر و نماز نیستید.
دوّم‌:
ما ابتدا به‌ جنگ‌ با شما نمی‌کنیم‌.
و سوّم‌ اینکه‌:
تا هنگامی‌ که‌ دستهای‌ شما با ماست‌ و در تحت‌ حکومت‌ ما هستید و علیه‌ ما قیامی‌ ندارید، ما از فَی‌ء و بیت‌المال‌ و غنائمی‌ که‌ باید بشما داده‌ شود شما را منع‌ نمی‌کنیم‌.»
منبع: مجموعه آثار جلد 16(چاپ هفتم)- فصل جاذبه و دافعه علی(سلام الله علیه)- بخش دموکراسی علی(ع) - صفحه311
 

مجلس مافیای محصولات کشاورزی را افشا کند

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دست‌های مرئی و نامرئی و مافیا در واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی دخیل است و کمیسیون کشاورزی مجلس نیز همه این‌ها را بررسی می‌کند و اجازه نخواهد داد که مافیا بیش از این جولان بدهد.   الان در فصل برداشت بازار اشباع از میوه به ویژه وارداتی است که اثرات زیانبار آن بر تولید طی سالهای آینده مشخص خواهد شد. اگر این روند ادامه داشته باشد با اجرای هدفمندی یارانه‌ها که هزینه‌های تولیدات کشاورزی یافته واردات بی رویه هم تاثیر مضاعفی گذاشته و کشاورزی سنتی از گردونه تولید خارج می‌شود که ادامه آن باز مهاجرت‌های بی‌رویه، ناامنی‌های اجتماعی و از بین رفتن آب و زمین زراعی خواهد بود.  در حال حاضر انواع میوه‌های سردرختی و فصل خارجی مانند میوه، هلو ، آلو، انگور و پرتقال را در کشور شاهد هستیم.  از آنجایی که کشاورزی ما سنتی است قیمت‌های تمام شده بالا، نرخ بهره‌وری پایین، تورم بالا و نرخ تسهیلاتی که توسط بانک‌ها داده می‌شود بیشتر است در حالی که در کشورهای دیگر نرخ وام‌ها 2 الی 3 درصد و تورم اقتصادی هم پایین است. از سوی دیگر زیرساخت‌های تولید نیز در کشور فراهم نیست و همه اینها باعث شده که تولیدات ما قابل رقابت با کشورهای دیگر نباشد. از آنجایی که کشاورزی ما سنتی است قیمت‌های تمام شده بالا، نرخ بهره‌وری پایین، تورم بالا و نرخ تسهیلاتی که توسط بانک‌ها داده می‌شود بیشتر است در حالی که در کشورهای دیگر نرخ وام‌ها 2 الی 3 درصد و تورم اقتصادی هم پایین است. از سوی دیگر زیرساخت‌های تولید نیز در کشور فراهم نیست و همه اینها باعث شده که تولیدات ما قابل رقابت با کشورهای دیگر نباشد.  اگرچه اعتقادی به درهای بسته و نبودن واردات و صادرات ندارم اما عرضه و تقاضا باید ثابت باشد اما طی سالهای گذشته به دلیل ناهماهنگی‌هایی که بین دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و بازرگانی شاهد بودیم موجب واردات بی‌رویه و به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار شده که به تبع آن نوسان‌های زیاد قیمت را در بازار شاهد بودیم.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی