سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

واردات دولت احمدینژاد دو وُ نیم برابر واردات سه دولت قبل

 

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 

برای تصویر بزرگ کلیک کنید،

 

 رؤیت تمام مطلب وَ عکسها در «متن کامل».

 

 

 واردات ‌دولت احمدی‌نژاد دو وُ نیم برابر واردات سه دولت قبل

 

نفت 100 دلاری صادر کردیم و کالای چینی وارد کردیم. امارات را اولین صادر کننده کالا به کشورمان کردیم که حالا ادعای جزایر سه گانه و خلیج جعلی کند، ، تا کارگر ایرانی بیکار بماند و کارگاه کفش تبریزی از رونق بیافتد... دل دلسوزان تولید در این شش سال خون شد، که ایا ما فضولات دام و طیور هم نداشتیم که باید آن را هم وارد می کردیم؟

جالب است که 43 درصد از کل واردات جمهوری اسلامی ایران (تقریبا از بدو تاسیس تا کنون) تنها در 6 سال دولت احمدی نژاد انجام شده است؛ دولتی که اتفاقا بیش از تمام دولت های قبلی در خصوص عدالت، توجه به تولید، جلوگیری از تجمل گرایی، مبارزه با تبدیل بازارهای ایران به محل فروش کالاهای امپریالیسم و استکبار جهانی و... حساسیت نشان داده است.

زمانی که مراجع و رهبری وارد مساله واردات می شوند و نسبت به کثرت کالاهای وارداتی و آسیب آن به تولید داخلی هشدار می دهند و از سوی دیگر، کارگران برای دریافت حقوق عقب افتاده خود جلوی ریاست جمهوری تجمع می‌کنند، دیگر مساله واردات مساله پر شدن جیب عده ای نوظهور نوکیسه و سیاه بختی کارگران یک کارخانه نیست؛ موضوع، موضوعی ملی به شمار می رود.

در کشوری مثل ایران، که اگر نفت را از صادرات آن بگیریم، چیز زیادی باقی نخواهد ماند، واردات چونان سم مهلکی است که آرام آرام اشتغال را می خورد، چرخ کارخانه ها را از کار باز می دارد و نهایتا امنیت اقتصادی مردم جامعه را بر هم می زند.

جالب است که در 30 سال پس از انقلاب اسلامی ایران، در هیچ دولتی چون دولت عدالت محور رشد واردات مشاهده نمی شود! حتی در دوران هاشمی رفسنجانی که همیشه متهم به رواج مصرف گرایی و ورود کالاهای غربی می شود، رشد واردات طی 8 سال 55 درصد بوده، این در حالی است که تنها در شش سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، رشد واردات ـ آن هم در مقایسه با 8 سال قبلی ـ بیش از 98 درصد رشد داشته است.

اگر دولت های موقت و بنی صدر و رجایی را که هریک در دوران التهاب بودند و عمر کوتاهی داشتند، فاکتور بگیریم، از سال 1360 تا کنون، تنها دولتی که در آن واردات کاهش داشته است، دولت میرحسین موسوی بوده است.

در این دوران میانگین رشد سالانه واردات 4.47-(منفی 4ممیز 47) درصد بوده است. در سال 1360، مجموعا 13515 میلیون دلار واردات داشته ایم که این میزان در سال 1361 با کاهش بیش از 12 درصدی به 11845 میلیون دلار می رسد.
-------------
تمامی اطلاعات این گزارش، اعم از آمار واردات طی سال های 1360تاکنون از مرکز آمار بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران استخارج شده است.
 

متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 

 


بازگشت احمدی نژاد به دولت بعد از ده روز خانه نشینی

نمایش تصویر در وضیعت عادی

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 

برای تصویر بزرگ کلیک کنید،

 رؤیت تمام مطلب وَ عکسها در «متن کامل».

 

 بازگشت احمدی نژاد به دولت بعد از ده روز خانه نشینی

گویا دیشب جمعی از نمایندگان حامی احمدی‌نژاد هم جلسه ای سه ساعته با او در منزلش داشته اند و او طی سخنانی خطاب به نمایندگان مجلس گفته: "من جانم را برای ولایت گذاشتم و اعتقاداتم به ولایت فقیه قوی‌تر از گذشته شده است ".

نماینده مردم بم خاطرنشان کرد: این جلسه از ساعت 19:30 تا 22:30 در منزل احمدی‌نژاد در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

گفتنی است یکشنبه دو هفته قبل بعد از تصمیم به تغییر حجت الاسلام حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات، وی با حکم رهبر انقلاب ابقا شد و این امر بازتابهای گسترده ای داشت.

با این وجود ادامه یافتن خانه نشینی احمدی نژاد باعث انتقادات گسترده سیاسیون، روزنامه نگاران و نمایندگان مجلس و به ویژه شمار زیادی از حامیان احمدی نژاد از وی شده بود، چنان که در جلسه دیروز مجلس نمایندگان ضمن سر دادن شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، چندین بار خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی برای بررسی این موضوع کردند، درخواستی که با اشاره لاریجانی به مصلحت نبودن ملتهب شدن فضای کشور مورد موافقت قرار نگرفت.
 

متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


علی مطهری : نوع برخوردی که با معترضان صورت گرفت، بحران را تشدید

 


علی مطهری نماینده تهران :

نوع برخوردی که با معترضان صورت گرفت، بحران را تشدید کرد

 

نماینده تهران خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات، ماجرا به این شکل بود که عده‌ای واقعا فکر می‌کردند که تقلب شده است. این طور فکر می‌کردند و کلکی هم در کار نبود. البته که تقلب نشده، اصلا فرض کنیم که رهبران این معترضین هم انسان‌های خائنی بودند و به آمریکا و اسرائیل وابسته بودند؛ ولی به هر حال حوادث به گونه‌ای رخ داد که بعضی از افراد، ظن به تقلب در انتخابات پیدا کردند.

وی همچنین با بیان اینکه «ما نباید این اعتراض را- از طرف مردمی که اکثریت قاطع آن‌ها نظام و ولایت فقیه را قبول دارند- به انقلاب تبدیل کنیم»، گفت: می‌بایست اجازه می‌دادیم حرف‌شان را بزنند و در مقابل پاسخ بشنوند تا آن هیجان فروکش کند و در نهایت با افراد آشوب‌طلب برخورد جدی می‌کردیم. من فکر می‌کنم این روش درست نبود که از همان اول فضا را بستند و اجازه ندادند که آن افراد حر‌فشان را بزنند و این اصلا اتفاق خوبی برای انقلاب ما نبود.

مطهری در واکنش به این که در حال حاضر کشور در آرامش است، شما هنوز ماجرا را حل شده نمی‌دانید؟، تصریح کرد: نه. خیلی‌ها قانع نشده‌اند. مهم‌ترین استدلال این افراد است این است که اگر هیچ اتفاقی نیافتاده -که به نظر من نیافتاده- چرا اجازه نمی‌دهید طرف مقابل حرفش را بزند. حال این حادثه گذشت، خوب است برای آینده عبرت باشد.

 

عنوان اصلی : از کجا می‌گویید در آخرین پیچ تاریخ هستیم؟

مـتـن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


کمبود پرستار؛ دلیل وقوع مرگهای پنهان در بیمارستانها

 


 

کمبود پرستار؛ دلیل وقوع مرگ‌های پنهان در بیمارستان‌ها

 

کمبود کادر پرستاری و بروز عفونت‌های بیمارستانی باعث می‌شود تعدادی از بیماران بستری در مراکز درمانی جان خود را از دست بدهند این در حالی است که هیچگاه آماری از فوت این قبیل بیماران ارائه نمی‌شود و نمی‌دانیم چه تعداد بیمار دچار مرگ‌های پنهان می‌شوند.
آفتاب: کمبود کادر پرستاری و بروز عفونت‌های بیمارستانی باعث می‌شود تعدادی از بیماران بستری در مراکز درمانی جان خود را از دست بدهند این در حالی است که هیچگاه آماری از فوت این قبیل بیماران ارائه نمی‌شود و نمی‌دانیم چه تعداد بیمار دچار مرگ‌های پنهان می‌شوند.

متن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


نامه سرگشاده توکلی درباره ادعاهای ایجاد اشتغال

 

 

 نامه‌ سرگشاده توکلی درباره ادعاهای ایجاد اشتغال
 

همین امر خلاف سبب می‌شود که بعضی از مقامات دولتی با ارائه ارقام بی‌اساس وضع موجود را موفق جلوه داده و از حساسیت تصمیم گیران برای اصلاح امور بکاهند. یک پیامد مهم ادامه این وضع کاهش اعتماد عمومی و فرصت سازی برای شایعه پردازان است که فضای کشور را آلوده می کند. اینجانب برای هشدار در این زمینه بحث وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری را در سطور آتی می‌شکافم و برای مقابله با این قانون گریزی زیانبار به حال دولت و ملت، از شما انتظار همراهی دارم.
 

اخیراً آقای رئیس جمهور و معاون اول وی بر این مطلب پا می‌فشارند که در سال 1389 تعداد 1.6 میلیون نفر به شغل دست یافتند و سال آینده نیز قول ایجاد 2.5 میلیون فرصت شغلی را داده‌اند. این ارقام به دلایل و قرائن زیر درست به نظر نمی رسد:
 

1- نرخ بیکاری با نرخ رشد تولید ناخالص داخلی نسبت عکس دارد. یعنی هر چه نرخ رشد تولید بیشتر باشد، به طور معمول، نرخ بیکاری کمتر خواهد بود. نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) برخلاف قانون و رویه تاریخی چند سالی است که منتشر نمی‌شود. همانگونه که اشاره شد بانک مرکزی آخرین نرخ رشدی را که اعلام کرده است، مربوط به فصل زمستان 1387 است و پس از آن دیگر به طور رسمی اعلان نکرده است. به نظر می‌رسد چون روند نرخ رشد GDP از پاییز 1386 به بعد نزولی شده بود و وضعیت نامطلوبی را نشان می‌داد، بانک مرکزی از انتشار ارقام رشد، منع شده باشد و گرنه اگر ارقام رشد بالا بوده باشد، دلیلی ندارد که بانک مرکزی از ارائه آنها خودداری کند. بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ادارات ویژه‌ای برای رصد کردن و تولید آمارهای اقتصادی دارند و مسلماً کارشناسان آنها بیکار ننشسته‌اند و به خدمات معمول خود مشغولند، از محاسبه نیز عاجز نبوده‌اند. قبول اعلان نرخ‌های جعلی نیز نه شایسته بانک و مرکز آمار است و نه دست به اینکار می‌زنند؛ بنابراین دستور مافوق باید مانع انتشار آمار رشد و بیکاری و ارقام مشابه شده باشد. روند تغییرات شاخص رشد به قرار زیر بوده است.[1]
متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 

 


آیا دهه شصت در دهه نـَوَد تکرار خواهد شد؟

 

 

آیا دهه شصت در دهه نـَوَد تکرار خواهد شد؟

من البته دکتر احمد ی نژاد را مانند نویسنده این سطورکذاب نمی دانم وهرچند خوشبختانه از آغاز به او و مشی او اعتقادی نداشته ام اما هرگز توهین به او و هر کس دیگر را روا ندانسته و نمی دانم.

این روزها زمزمه سوال ار رییس جمهور درمجلس مطرح شده و عده ای ازنمایندگان هم پای آن را امضا کرده اند.

اگر اتفاق دیگری ا زجنس اتفاق اخیر- برکناری وزیر اطلاعات - بیفتد که بعید نیست ممکن است جنس برخورد یا روی گردانی از رییس دولت توسط اصولگرایان لرزان در اعتقاد به احمدی نژاد! و بویژه مجلسیان بگونه دیگری باشد که در دهه 60 شاهد آن بودیم.

این اتفاق هرچند ممکن است منتقدین یا مخالفین یا تائبین از ایشان را در داخل وحتی خارج خوشحال کند ولی از آنجا که برای کشور خصوصا با توجه به اوضاع حساس منطقه هزینه زیادی در بر خواهد د اشت باید رییس دولت را از راهی که می رود که غایت آن معلوم است هر چند قدری دیر شده است برحذر داشت و به تعبیری نجات داد.

متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


ریخت وُ پاش میلیاردی به بهانه ملیت وَ هنر ...

 

 

 

_ریخت وُ پاش میلیاردی به بهانه ملیت وَ هنر ...

آیا این جشنواره را در تهران نمی توان برگزار کرد؟مگر در ستایش خلیج فارس نیست؟ چرا جشنواره به هرمزگان و سواحل خلیج فارس نرفت؟

اما سئوال دیگر آن است که مخاطب یک جشنواره کیست؟آیا جشنواره بدون مخاطب عام رسمیت دارد و معنا پیدا می کند؟آیا چند میلیارد هزینه کردن برای میهمانی تنها 800 نفر است؟ضمن اینکه گفته می شود بسیاری از میهمانان دیگر قرار است طی روزهای آینده به خرج دولت عازم جزیره سیاحتی کیش شود!این میهمانی به چه معناست؟

مـتـن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

  


ذخیره ارزی 100میلیارد دلاری کجاست؟

 

 

_ذخیره ارزی 100میلیارد دلاری کجاست؟

 

سخن بر سر این نیست که آیا باید آن دو میلیارد برای بخش آب تصویب می شد یا نه؟ بلکه دغدغه نوشتار حاضر این است که چه بر سر حساب ذخیره ارزی آمده ، به گونه ای که به قول رئیس کمیسیون تلفیق مجلس که آن را مستند به اطلاعات بانک مرکزی کرده ، « حتی یک دلار » هم ته آن باقی نمانده است؟! آن هم بعد از سال ها رونق بازار نفت و درآمد چند صد میلیارد دلاری و سخنان مسوولان مبنی بر این که حساب ذخیره ارزی به بالاترین حد خود در تاریخ کشور رسیده است ؛ سخنان رئیس جمهور در آبان 89 در همایش بزرگ نظامی بانکی در مسیر توسعه و تحول کشور را بخوانید:

«... دیگران ذخیره ارزی ما را 100 میلیارد دلار عنوان کردند که البته قطعاً بیش از این مقدار است و چقدر خوب است این ظرفیت از طریق بانک‌های کشور فعال شود. »


مـتـن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2229

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


دوره گردی ، حمالی و لبو فروشی از پست وُ میزی که تو را بی دین کند

 

 

 

 دوره گردی ، حمالی و لبو فروشی از پست وُ میزی که

 تو را بی دین کند بهتر است!

 

ما متولی جامعه نیستیم ما باید خودمان را درست کنیم / دوره گردی ، حمالی و لبو فروشی از پستی میزو قدرتی که تو را بی دین کند بهتر است قدرت نباید بر ما سوار شود / اسلام هیچگاه اجازه نداده تا منکری را به خاطر معروفی انجام دهیم/ آیا کفر بهتر از این اسلام نیست؟ / هرکس با ما باشد را خوب می دانیم و هرکس با ما نباشد بد است!/ امروز پول و تبلیغات و قدرتها بر دموکراسی حاکم شده-اند/ نباید در امور مردم تجسس کرد و به دین مردم شک کرد / مشکل این است که ما دوا را به درد تبدیل می کنیم / یکی از خصوصیات بسیار مهم و درس آموز حضرت علامه طباطبایی تحمل قول مخالف بود/ احساس برتری نسبت به دیگران خوب نیست / متاسفانه ما به جای توجه به اخلاق دینی، سلیقه خود را بر دین تحمیل کرده ایم و بیشتر به ظاهر دین چسبیده ایم و از این ظاهر قصد دیگری داریم! نباید مردم را از دین ترساند/ حوادثی نظیر سقوط هواپیما نیاز به حسن تدبیر دارد. به خصوص تکرار این حوادث درست نیست و نشان از بی-تدبیری دارد و نباید بی-تدبیری خود را به پای مشیت الهی بگذاریم! خداوند به ما عقل و تدبیر داده تا از آن استفاده کنیم/ در جامعه علی رغم همه شعارهایی که داده می شود به زنان ظلم می شود زنها هرچقدر هم که بد باشند اما مظلومند
 

متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

  

 


یکی از روشهای مهم سلب اطمینان از مردم! ...

 

 

 

 

 یکی از روشهای مهم سلب اطمینان از مردم! ...

 

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خانه‌ملت افزود: بیش از سه سال است که بانک مرکزی آمار برخی از شاخص‌های مهم اقتصادی کشور را اعلام نکرده است.

نماینده اصفهان تصریح کرد: ناگفته ماندن برخی آمارها و اختلاف نظرهای چشمگیر در برخی دیگر، اطمینان عمومی به صحت آمار و ارقام اقتصادی را مختل کرده است.

این حامی سابق دولت، با بیان این‌که نبود آمارهای اطمینان بخش، امکان تجزیه و تحلیل ساختارها و سیاست‌های اقتصادی کشور را از بین می‌برد.

فولادگر با گفتن اینکه اعلام آمار برخی شاخص‌های پراهمیت، حتی اگر رشد منفی اقتصادی را نیز نشان دهند، به معنی تضعیف دولت نیست، ادامه داد: حتی اگر برخی آمارها، خبر از ناموفق بودن برخی سیاست‌های اقتصادی دارند، باید اعلام شوند تا کارشناسان اقتصادی بر اساس تحلیل‌های مبتنی بر اطلاعات صحیح، مشکل را برطرف کنند.
 

به گزارش خانه ملت، عدم اعلام نرخ رشد اقتصادی از سوی بانک مرکزی وارد چهارمین سال خود شده است و این بانک هر بار به علت‌های مختلف از ارائه آن خودداری می‌کند؛ مرکز آمار ایران نیز پس از اعلام نرخ بیکاری در بهار سال گذشته، تاکنون هیچ نرخ بیکاری دیگری را اعلام نکرده و علت آن را آماده نشدن نرخ بیکاری دو استان خوانده است.
 

 عنوان اصلی :

کتمان آمار واقعی و عملکردهای ضعیف، به بهبود اقتصاد کشور کمک نمی‌کند

مـرجـع : http://farsiblog.mihanblog.com

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی