سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

آقایان! از پنانگ یاد بگیرید ...

 

 

 

 

 

 آقایان! از پنانگ یاد بگیرید ...

 

در حالی که مسوولات کشورمان از رشد اقتصادی، اشتغالزایی و جذب سرمایه های خارجی خبر می دهند ، واقعیت ها در جهان بیرون ، حاکی از آن است که مدیریت های اقتصادی کارآمد ، نه فقط در کشورهای قدرتمند که حتی در استان های ریز کشورهای آسیایی نیز بسیار بیشتر از کشور پهناور ، ثروتمند و البته مدعی ایران در این عرصه موفق ترند و شعارهایشان هم هرگز به اندازه مدیران ما که مدام از مدیریت جهان سخن می گویند نیست.

به عنوان یک نمونه موفق از رشد و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه های خارجی ، به یکی از استان های کوچک مالزی به نام " پنانگ" اشاره می کنیم که از نظر وسعت ، 1600 بار از ایران کوچک تر است اما موفقیتی بیشتر از ایران در عرصه اقتصاد داخلی و بین المللی اش دارد.

مـرجـع :
 http://farsiblog.mihanblog.com

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


من پاسخگو نیستم باید از استان پیگیری کنید ولی قرار است کارهایی ا

 

 

 

 

 من پاسخگو نیستم باید از استان پیگیری کنید

 ولی قرار است کارهایی انجام شود! ...

 

 

این در حالی است که صالح عزیز پور رئیس انجمن حمایت از مصدومان شیمیایی و جانباز 70 درصد شیمیایی در گفتگو با خبرنگار مهر از تعطیلی داروخانه سردشت خبر داد و افزود: مسئولان زحمت کشیدند و کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی را برای یک هزار و 500 مصدوم شیمیایی باقیمانده از حمله شیمیایی به سردشت ایجاد کردند ولی ای کاش پزشک معالج هم در کلینیک می گذاشتند تا تجهیزات بیخودی خاک نخورد.

وی افزود: پس از بارها مصاحبه و فشار رسانه ای از سوی خبرگزاری مهر و روزنامه ها بالاخره بنیاد شهید حرکتی انجام داد و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مسئولیت تامین پزشک معالج کلینیک تخصصی جانبازان شیمیایی سردشت را بر عهده بگیرد که بر خلاف تعهدات هنوز دانشگاه پزشکی مستقر نکرده است.

این جانباز شیمیایی سردشتی گفت: صحنه زشت و تاسف باری هست وقتی جانبازان شیمیایی را با اتوبوس پس از ساعتها راه برای درمان به ارومیه می برند در حالی که شهر ما سردشت است و کلینیک و درمانگاه هم داریم.

عنوان اصلی:
 هزار وُ پانصد جانباز شیمیایی سردشتی بدون پزشک!
 

مـرجـع :http://farsiblog.mihanblog.com

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


کاسه گدایی جلوی دولت ...

 

 

 

 

 کاسه گدایی جلوی دولت ...

 

 

ایشان وقتی وارد استودیو شد، قبل از شروع برنامه، به مجری‎ها دستور داد: «چه ‎چیزهایی بپرسید و چه چیزهایی نپرسید!» طوری با ما حرف می‌زد که گویی زرخریدش هستیم. در این چندسالی که از کار برنامه‌سازی سیما دور بوده‌ام ظاهرا رسانه ملی طوری با دولت رفتار کرده که امر برای بعضی دولتمردان مشتبه شده و رسانه ملی را ملک مطلق دولت می‌دانند.

یادم می‌آید اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد که تمام وقت برای سیما برنامه اقتصادی می‌ساختم، مسئولان اقتصادی دولت آن زمان از تهیه کننده سیما کلی حساب می‌بردند و جرات نداشتند به من بگویند مجری ات چی بپرسد و چی نپرسد. البته توقعات بیش از اندازه دولتمردان فعلی از رسانه ملی فقط به ملاطفت سازمان با این دولت مربوط نمی‌شود بلکه تشویق تهیه کنندگان رسانه ملی به جور کردن «مشارکت کننده مالی» در هزینه‌های برنامه و دراز کردن کاسه گدایی از سازمانهای دولتی هم خیلی در ایجاد این روحیه موثر بوده است. این اشتباه بزرگ باعث شده اغلب مسئولان دولتی تصور کنند می‌توانند با انداختن مشتی اسکناس جلوی سیما، تصمیم بگیرند مجری از آنها چه بپرسد و چه نپرسد.

سیاح نوشته است: به همین دلیل است که در این سال‌ها مسئولان دولتی با حضور در برنامه‌های سیما، صرفا برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند و کمتر تهیه کننده‌ای در صداوسیمای امروز می‌تواند از مسئولان درباره عملکردشان سوال جدی بپرسد. مثلا تصور کنید من بخواهم برنامه‌ای جدی داشته باشم و وزرا و دیگر مسئولان را درباره عملکردشان به چالش بکشم، تکلیف این برنامه در این فضا روشن است: شکست مطلق. هیچ مسئولی در چنین برنامه‌ای حاضر نمی‌شود. همه روابط عمومی‌ها آن‌را تحریم می‌کنند چون می‌دانند با انداختن مشتی اسکناس جلوی یک شبکه دیگر، می‌توانند رئیس‌شان را آنجا روی آنتن ببرند تا به دور از سوالات چالشی، با هر سوالی که دلش خواست روبه‌رو شود...

القصه... آن شب معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جریان برنامه به هیچ سوالی، درست پاسخ نداد و آخر سر هم دو قورت و نیمش باقی و کلی شاکی بود که چرا به من وقت ندادید تا حرف بزنم؟ چرا آن سوال را پرسیدید؟ چرا با آن لحن پرسیدید؟ چرا آن خبر را خواندید و... بنده خدا تصور می‎کرد ما ایام عیدی زن و بچه-‎مان را ول کرده‎ایم آمده‎ایم سر کار تا او را ضایع کنیم...!

عنوان اصلی :

افشاگری جالب یک تهیه کننده برنامه های اقتصادی از پشت پرده حضور معاون پارلمانی احمدی نژاد در سیما

مـرجـع :http://farsiblog.mihanblog.com

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


عامل اصلی بیکاری کدوم پرتقال-فروشه؟!

 

 

 عامل اصلی بیکاری کدوم پرتقال-فروشه؟!

 

تعداد بیکاران بشدت افزایش پیدا کرده است به طوری که خانواده ای در این کشور وجود ندارد که دو الی سه نفر بیکار فارغ التحصیل نداشته باشد.
نماینده مردم مهاباد گفت: متاسفانه بیشتر شعارها و قول‌های وزیر کار مبنی بر کاهش نرخ بیکاری، افزایش نرخ مشارکت نیروی انسانی، افزایش مشارکت زنان، افزایش امکانات فنی وحرفه‌ای محقق نشده است.
به گزارش خانه ملت، "سیدجلال محمودزاده" تصریح کرد: برای نمونه اگرآمار جوانان بیکار فارغ التحصیل دانشگاهی را با قبل از ایشان مقایسه کنیم می‌بینیم که تعداد بیکاران بشدت افزایش پیدا کرده است به طوری که خانواده ای در این کشور وجود ندارد که دو الی سه نفر بیکار فارغ التحصیل نداشته باشد.

وی افزایش نرخ بیکاری و کاهش توانمندی منابع انسانی را از جمله عوامل منفی در کارنامه وزارت کار برشمرد و وضعیت فنی وحرفه ای کشور را بسیار نامطلوب توصیف کرد به طوری که بیشتر رشته ها و کلاسهای تشکیل شده در فنی وحرفه ای عملاً کاربردی در جامعه نداشته و یا اشباع شده اند.

مـرجـع : http://farsiblog.mihanblog.com

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


گـنـَه کرد در بلخ آهنگری ، به تهران زدند دست وُ پای زری! ...

 

 

 گـنـَه کرد در بلخ آهنگری ، به تهران زدند دست وُ پای زری! ...

 


معاون درمان وزارت بهداشت از برخورد شدید با عوامل رهاسازی دو بیمار در حومه تهران خبر داد و گفت: افرادی که در این کار مقصر بوده اند از مسئولیتهای خود برکنار شده و شکایت قضائی موضوع در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد.

بر اساس این گزارش، دکتر حسن امامی رضوی روز دوشنبه در نشست خبری در ساختمان شماره 2 وزارت بهداشت به جزئیات پرونده رهاسازی دو بیمار در یکی از اتوبانهای اطراف تهران اشاره کرد و افزود: این کار خیلی زشتی است که بیماری را جایی دور از دسترسی رها کنند. قطعا هیچ پزشکی به خود اجازه نمی دهد چنین کاری کند.

وی با اشاره به نام بیمارستان امام خمینی (ره) که این دو بیمار در آنجا بوده اند، گفت: این بیمارستان بیشترین خدمات را به بیماران به ویژه بیماران در حال ترک اعتیاد ارائه می دهد.
 

متن کامل :http://farsiblog.mihanblog.com/post/2215

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 

 


با دستمال کثیف نمی‎توان یک شیشه را تمیز کرد! ...

 

 

 

 با دستمال کثیف نمی‎توان یک شیشه را تمیز کرد! ...

 

با کارشناسان مرکز روی این طرح کار کردیم، ظرف یکی دو ماه بعد، طرح مذکور به امضای 52 نماینده رسید و به مجلس تقدیم شد.

متأسفانه از این طرح به ‎دلیل این‎که محدودیت‎‎هایی برای نمایندگان به ‎وجود می‎آورد، استقبال نشد. از جمله این محدودیت‎ها ممانعت از سفر‎های خارجی، به دعوت شرکت‎های دولتی و خصوصی، ممنوعیت فعالیت اقتصادی در حین نمایندگی و پذیرفتن هدایا و همچنین توصیه به ادارات و بانک‎ها بود.

خیلی زود متوجه شدیم که زمینه برای رأی به آن فراهم نیست، بنابراین طرح به کمیسیون آیین‎نامه مجلس رفت که مصوبات این کمیسیون باید دو سوم آرا را به‎دست بیاورد. هربار که به‎دنبال طرح این موضوع در صحن مجلس بودیم، با تعلل یک عده که مخالف آن بودند، مواجه شدیم بنابراین کار پیش نرفت و ما هم دیگر امید چندانی نداشتیم.

بنابراین موفق به نظارت بر نمایندگان آن‎گونه که هدف شما بود، نشدید؟

سعی کردیم از فشار‎های داخلی استفاده کرده و جلوی تخلفات را بگیریم. یکی از آن‎ها اقدام رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس هفتم بود که توصیه‎نامه‎ای برای کسی نوشته بود و آقای حداد عادل که ریاست مجلس را بر عهده داشت، این موضوع را علنی کرد تا این نوع اقدامات کمتر صورت گیرد.

اگر می‎شد با این فشار‎ها نظارت را ادامه داد، دیگر چه ضرورتی به پیگیری چنین طرحی بود؟

اثر این نوع اقدامات در مجلس هفتم محدود بود. بدون وجود قانون، نمی‎شد انتظار داشت چنین خواستی کاملا محقق شود. من و همکاران حساس به موضوع، در پیگیری طرح مذکور همواره با مشکل رأی دوسوم مواجه بودیم، بنابراین از تلاش دست می‎کشیدیم.

جرقه پیگیری این طرح مجددا چه زمانی زده شد؟

زمانی‎که با آقای حداد عادل خدمت رهبری رسیدیم، تعبیر آقای حداد این بود که مجلس که ناظر بر همه است باید خودش منزه باشد. آقای حداد این عبارت را به‎ کار برد که «با دستمال کثیف نمی‎توان یک شیشه را تمیز کرد»، رهبر انقلاب هم چندبار از این مثال آقای حداد استفاده کردند.
متن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2214

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


در کشوری که میگویند آزادی بیان است ...

 

 

 

 در کشوری که می‌گویند آزادی بیان است ...

 

 

به عنوان آخرین سوال، عده‌ای معتقدند که شما از آنجایی که چهره ورزشی هستید، نبایستی وارد سیاست شوید تا رسانه‌های غربی و ...از شهرت و محبوبیت‌تان تبلیغات سیاسی نکنند. نظر شما چیست؟

مگر من حرف سیاسی زدم؟ دیدگاه خودم را نسبت به مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور بیان کردم. همه ناصر حجازی را می‌شناسند، به هیچ حزب، گروه و تشکیلاتی وابسته نبوده و نیستم. زمانی که به برنامه صدای آمریکا رفتم، با توجه به شرایط کشور، به سوالاتی که مرتبط با سیاست بود، به شکلی جواب دادم که بهتر است بگویم سکوت کردم و گفتم مشکلات را در داخل ایران به زبان خواهم آورد.
مطالب مرتبط :
انتقاد ناصرحجازی از طرح هدفمندی یارانه‌ها !

توصیه تند رجانیوز به ناصر حجازی!

مـرجـع  

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


بیمارستانی دو بیمار را کنار خیابان انداخت! ...

   
         
     

تصویر بزرگ

 

 

 

 بیمارستانی دو بیمار را کنار خیابان انداخت! ...

 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، چندی پیش 2 بیمار که در یکی از بیمارستان‌های دولتی تحت درمان قرار داشتند شبانه توسط یک دستگاه وانت‌بار از بیمارستان به یکی از کشتزار‌های اطراف تهران منتقل و در آنجا رها شدند.

بررسی‌ها نشان داد تنها دقایقی بعد یک راننده کامیون که در حال گذر از محل بوده با مشاهده موضوع مراتب را به نیروی انتظامی اطلاع داده است.

تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که بیماران مذکور به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های درمانی به این محل منتقل شده بودند.

متن کامل :  http://farsiblog.mihanblog.com/post/2212

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


مجوز رو دیگران صادر میکردند، ولی جمع کردنش از سالنها با ما بود!

 

 

 

 

 مجوز رو دیگران صادر می‌کردند، ولی جمع کردنش از سالن‌ها با ما بود! ...

 

اگرچه عادت ندارم در یک روز دوبار وبلاگ را به روز کنم و معمولا کمتر فرصت به روز کردن حتی نظرات را دارم اما این بار پس از تماشای فیلم شجاعانه ابراهیم حاتمی کیا با نام "گزارش یک جشن" خواستم بنویسم تا دین خودم را به این کارگردان ارزشی ادا کنم.

بالاخره پس از قریب به یکسال بغض فروخورده ابراهیم حاتمی کیا شکست اما این بار نه درکنار راین بر سر خدا فریاد کشید و نه در یک آژانس شیشه‌ای گذشته حاج کاظم را به رخ.

حاتمی کیای قصه گو قصه اش را با ازدواج آغاز کرد از یک عروسی کوچک اما پر از شور و عشق. حاتمی کیا از شادی جریان یافته در میان بخشی از جوانان می گفت که با ورود یک مامور و با ارائه یک حکم به یکباره این شادی بهم ریخت.


متن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2211

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


چطور مطمئن باشیم که دولت، انتخابات مجلس را به سلامت برگزار خواهد

 

 

 چطور مطمئن باشیم که دولت، انتخابات مجلس را به سلامت برگزار خواهد کرد؟

«چطور مطمئن باشیم که این دولت انتخابات مجلس را به سلامت و درستی برگزار خواهد کرد؟» این جمله را یک چهره اصلاح‌طلب نگفته است. این بخشی از سخنان یکی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس هشتم است. نورالله حیدری نماینده اردل و فارسان با بیان اینکه «وقتی بخشی از بدنه دولت، خواسته یا ناخواسته سهوا یا عمدا برخلاف قانون عمل می‌کند، چطور مطمئن باشیم که انتخابات درستی را برگزار خواهند کرد؟»

او یکی از نمایندگان منتقد دولت است که پس از اظهارات برخی مراجع و علما، از شکل‌گیری یک فرماسونری جدید در درون دولت ابراز نگرانی کرده و از تریبون مجلس به آن هشدار داد. او هرچند تمایلی به افشای اعضای این باند منحرف ندارد اما از رویکردهای انتخاباتی و غیرقانونی آنها پرد برداشت. پخش پول با عناوین مختلف اعم از کمک به مناطق محروم و توسعه ورزشگاه‌ها، تامین اعتبار برخی پروژه‌ها از سوی برخی دولت‌مردان به برخی نمایندگان مجلس، پروژه‌ای است که به گفته وی، می‌توان به آن «انگ سیاسی» زد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات که می‌گوید مستنداتی هم برای اثبات سخنانش دارد و از مراجعی همچون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور، نهادهای منتسب به مقام معظم رهبری، کمیسیون اصل نود مجلس و هیأت رئیسه مجلس در حال پیگیری تخلفات مالی دولت با شائبه‌های سیاسی است.

آقای احمدی‌نژاد که اصل قضیه را نمی‌پذیرد و به کل رد می‌کند که چنین مناسبات مالی‌ای در دولت‌شان باشد. ایشان اینگونه موارد را تقبیح کرده و می‌گویند اگر هم باشد باید جلویش گرفته شود و به دور از نظر ایشان چنین کارهایی صورت می‌گیرد. ادبیات ایشان همیشه همینطور است. البته بنده مستنداتم را هم برای ایشان فرستاده‌ام اما مطمئن نیستم که به سمع و نظر وی رسانده باشند.
متن کامل
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی