سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

واردات دولت احمدینژاد دو وُ نیم برابر واردات سه دولت قبل

 

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 

برای تصویر بزرگ کلیک کنید،

 

 رؤیت تمام مطلب وَ عکسها در «متن کامل».

 

 

 واردات ‌دولت احمدی‌نژاد دو وُ نیم برابر واردات سه دولت قبل

 

نفت 100 دلاری صادر کردیم و کالای چینی وارد کردیم. امارات را اولین صادر کننده کالا به کشورمان کردیم که حالا ادعای جزایر سه گانه و خلیج جعلی کند، ، تا کارگر ایرانی بیکار بماند و کارگاه کفش تبریزی از رونق بیافتد... دل دلسوزان تولید در این شش سال خون شد، که ایا ما فضولات دام و طیور هم نداشتیم که باید آن را هم وارد می کردیم؟

جالب است که 43 درصد از کل واردات جمهوری اسلامی ایران (تقریبا از بدو تاسیس تا کنون) تنها در 6 سال دولت احمدی نژاد انجام شده است؛ دولتی که اتفاقا بیش از تمام دولت های قبلی در خصوص عدالت، توجه به تولید، جلوگیری از تجمل گرایی، مبارزه با تبدیل بازارهای ایران به محل فروش کالاهای امپریالیسم و استکبار جهانی و... حساسیت نشان داده است.

زمانی که مراجع و رهبری وارد مساله واردات می شوند و نسبت به کثرت کالاهای وارداتی و آسیب آن به تولید داخلی هشدار می دهند و از سوی دیگر، کارگران برای دریافت حقوق عقب افتاده خود جلوی ریاست جمهوری تجمع می‌کنند، دیگر مساله واردات مساله پر شدن جیب عده ای نوظهور نوکیسه و سیاه بختی کارگران یک کارخانه نیست؛ موضوع، موضوعی ملی به شمار می رود.

در کشوری مثل ایران، که اگر نفت را از صادرات آن بگیریم، چیز زیادی باقی نخواهد ماند، واردات چونان سم مهلکی است که آرام آرام اشتغال را می خورد، چرخ کارخانه ها را از کار باز می دارد و نهایتا امنیت اقتصادی مردم جامعه را بر هم می زند.

جالب است که در 30 سال پس از انقلاب اسلامی ایران، در هیچ دولتی چون دولت عدالت محور رشد واردات مشاهده نمی شود! حتی در دوران هاشمی رفسنجانی که همیشه متهم به رواج مصرف گرایی و ورود کالاهای غربی می شود، رشد واردات طی 8 سال 55 درصد بوده، این در حالی است که تنها در شش سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، رشد واردات ـ آن هم در مقایسه با 8 سال قبلی ـ بیش از 98 درصد رشد داشته است.

اگر دولت های موقت و بنی صدر و رجایی را که هریک در دوران التهاب بودند و عمر کوتاهی داشتند، فاکتور بگیریم، از سال 1360 تا کنون، تنها دولتی که در آن واردات کاهش داشته است، دولت میرحسین موسوی بوده است.

در این دوران میانگین رشد سالانه واردات 4.47-(منفی 4ممیز 47) درصد بوده است. در سال 1360، مجموعا 13515 میلیون دلار واردات داشته ایم که این میزان در سال 1361 با کاهش بیش از 12 درصدی به 11845 میلیون دلار می رسد.
-------------
تمامی اطلاعات این گزارش، اعم از آمار واردات طی سال های 1360تاکنون از مرکز آمار بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران استخارج شده است.
 

متن کامل

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی