سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

باز هم دیدید که حتی یک مخالف وُ منتقد هم نداشت!!! ...

 

 

 

 

 

 

 باز هم دیدید که حتی یک مخالف وُ منتقد هم نداشت!!! ...

 

 

 

برخی اوقات رفتارهایی مشاهده می شود که گویی شرایط به گونه ای است که انتقاد حتی در حوزه های غیر حساس در تلویزیون که اتفاقا به سود مدیران این نهاد است، به رسمیت شناخته نمی شود.

نکته جالب در این میان، اینکه در میان همه افرادی که مصاحبه می شدند، حتی یک نفر هم دیده نشد که خلاف نظر مدیران شبکه و مسئولین صدا و سیما سخن بگوید و از سریال شبکه انتقاد کند، بلکه همگی، آن را تأیید می کردند!

اگر مسئولین صدا و سیما در حوزه غیر حساسی همچون یک سریال و یک فیلم، انتقادها را برنتابند و تلاش کنند همه توان رسانه ای خود را برای انتقاد نکردن از یک فیلم بسیج کنند، چگونه می توان انتظار داشت که این رسانه در حوزه های حساس و در بررسی درست عملکرد مسئولان سیاسی و اقتصادی این فضا را در اختیار مردم و افکار عمومی قرار دهد؟

به هر حال، باید توجه داشت که باز هم بعضی کوته بینی ها و کج سلیقگی ها، دامنگیر چنین مواردی نشود و در پایان، همچون دوستی خاله خرسه، نتیجه عکس داده و زحمات عوامل تهیه یک اثر فرهنگی را بر باد دهد، چرا که دست کم باز برخورد کردن با چنین مواردی در رسانه هایی از جنس «تابناک» در فضای مجازی، نشان داد که مشک اگر خود ببوید، نیازی نیست که عطار به زور از خوبی آن بگوید.

مـتـن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2144

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


تا سـوسـک شود هر که در او غـَش باشد! ...

 

 

 

 

 

 

 

 تا سـوسـک شود هر که در او غـَش باشد! ...

 

 

 

 

دولت به قانون عمل کند و به داد کشاورزان برسد

اگر دولت فعلی و دولتهای قبل در بیش از دو دهه-ی گذشته به قانون عمل کرده بودند ، سیل کشاورزان بیکار به کلان-شهرها سرازیر نمیشد! ... اگر دولت نهم وَ دهم به قانونی که خود آنرا در بوق وُ کرنا میکنند ، عمل میکردند ، سیل میوه-ها وَ سایر محصولات کشاورزی را آقازاده-ها خیلی راحت به کشور وارد نمیکردند تا کشاورزان نجیب ما در شـُرُف ِ وَرشکستگی قرار نمیگرفتند! ...

مـتـن کامل:

http://farsiblog.mihanblog.com/post/2142

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


آیت الله هاشمی: حوادث منطقه هشدار دهنده است

 

 

 

 آیت الله هاشمی: حوادث منطقه هشدار دهنده است

 

مطالبه و حقوق طبیعی که هر انسانی دارد حقوقی است که در قانون اساسی آمده، مردم به خصوص جوانها حاضر نیستند به شیوه گذشته زندگی اجتماعی و سیاسی داشته باشند حتما نیاز هست ما آماده باشیم تا با تقاضاهای مردم فاصله زیاد نداشته باشیم حوادثی که شما در حال حاضر در منطقه می بینید واقعا خیلی هشدار دهنده و خوشحال کننده است .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد:استحکام دانشگاه را جدی بگیرید و برنامه ریزی هایی که به شما ابلاغ می شود را بسیار جدی دنبال کنید .

امروزه با ارتباط موجود دنیا و شاهراه های اطلاعاتی در قالب اینترنت ، ماهواره و... اطلاعات علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی خیلی سریع منتقل می شود و ما باید از لحاظ فرهنگی وسیاسی به گونه ای برخورد کنیم که واقعا این بچه ها را قانع کند که دستورات اخلاقی و اعتقادی که ما داریم تمام اینها قابل اثبات است.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


بیکاری در ایران بیش از سی درصد است؟! ...

 

 

 

 

 بیکاری در ایران بیش از سی درصد است؟! ...

 

علی پاکزاد: آیا بیکاری در اقتصادی ایران بیش از 30 درصد است؟ این نرخ بیکاری بازهم از سوی کسانی عنوان می شود که معتقدند تغییر تعریف اشتغال در سال 85 باعث انحراف آمارهای بیکاری در کشور است.

آمارهایی که در گزارش مرکز آمار ایران از سه ماهه اول سال جاری اخرین ارایه گزارش رسمی در موردش باید دانست که در ان میزان نرخ بیماری با بیش از 2 درصد افزایش نسبت به سه ماهه اخر سال 88 به رقمی حدد 14.6 درصد رسیده است و رئیس مرکز امار ایران به رغم آنکه عنوان کرده بود نرخ بیکاری شش ماهه تابستان و پاییز را باهم منتشر می کند هنور در این زمینه اقدامی صورت نداده است و نرخ بیکاری نیز به جمع آمارهای منتشر نشده دولت اضافه شده است.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


یا با من هستی یا سختترین فشارها را تحمل کن

 

 

 

 

 

 

 

 یا با من هستی یا سخت‌ترین فشارها را تحمل کن

 

آفتاب: دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او در پاسخ به خبرآنلاین درباره وضعیت فکری و موقعیت نخبگان در جامعه ایران در دهه هشتاد چنین گفت:

"وضعیت نخبگان در دهه 1380، برای خود آنها خیلی جالب نبود. اگر از دو سه سال نخست دهه 1380 بگذریم، دوران جالبی برای نخبگان ایرانی آغاز نشد. یعنی این دوران، دورانی نبوده که در آینده وقتی که نخبگان ایرانی به آن می‌نگرند، با خشنودی و رضایت از آن یاد کنند؛ چرا که آنها در این دوران در معرض انواع و اقسام فشارها بودند.

یعنی فشارهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گوناگونی را تحمل کردند. نخبگانی که در دانشگاه بودند، به گونه‌‌ای این فشارها را تحمل می‌کردند و نخبگانی که در عرضه مطبوعات یا نویسندگی بودند، به گونه‌ای دیگر. کا به هیچ‌وجه نمی‌توانیم بگوییم که نیمه دوم دهه 1380، دورانی است که نخبگان از آن با خاطره خوشی یاد خواهند کرد. شاید بتوان گفت این دوره، دوره‌ای است که اقشار و لایه‌های کمتر تحصیل‌کرده جامعه، یعنی توده‌های عوام، روزگار به مراتب بهتری را سپری کردند؛ زیرا حکومت در این دوران بیشتر سعی می‌کرد رضایت این اقشار را بدست بیاورد.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


سخنان ابراهیم حاتمی کیا را در برنامه راز

 

 

 

 

 

 

 سخنان ابراهیم حاتمی کیا

 

 را در برنامه راز

 

-مخاطبان قدیمی ام از من توقع داشتند که من مانند گذشته حرکت کنم و حرف بزنم و همان گونه قدم بردارم. ولی این راه من نیست. من باید جای خودم را پیدا می کردم. باید در حوزه ی اجتماعی وارد منظر تازه ای می شدم. منظری که هیچ نسبتی با دوران گذشته ندارد. جایگاه خودم از زاویه ی نسلی که با این انقلاب و شکل گرفته و در این فضا عمری را گذرانده و دیده بان موضوعات حال حاضر کشور است. که دلنگران است.

-من باید به مسئله جوانان می نگریستم. مساله ی مهم این جامعه ی سرتاپا جوان. ندیدن جوانان چنین کشوری ، از نظر من ظلم است و از نظر دیگران به نوعی خودخواهی و محافظه کاری من تلقی می شد. ولی من وارد این حوزه شدم. حوزه ای پیچیده و با ریسکی بالا. و برای منی که نوع فیلم سازی ام در ذهن مخاطبین جور دیگری شکل گرفته است بسیار خطرناک.

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


استاد مَـرد ِ رنـد وَ شـاگـرد زیـرک!...

 

 

 

 

 استاد مَـرد ِ رنـد وَ شـاگـرد زیـرک!...

 

 

استاد دانشگاه با این سوال شاگردانش را به یک چالش ذهنی کشاند:آیا خدا هر چیزی که وجود دارد را خلق کرد؟

شاگردی با قاطعیت پاسخ داد:"بله او خلق کرد"

استاد پرسید: "آیا خدا همه چیز را خلق کرد؟"

شاگرد پاسخ داد: "بله, آقا"

استاد گفت: "اگر خدا همه چیز را خلق کرد, پس او شیطان را نیز خلق کرد. چون شیطان نیز وجود دارد و مطابق قانون که کردار ما نمایانگر صفات ماست , خدا نیز شیطان است!"

شاگرد آرام نشست و پاسخی نداد. استاد با رضایت از خودش خیال کرد بار دیگر توانست ثابت کند که عقیده به مذهب افسانه و خرافه ای بیش نیست.

شاگرد دیگری دستش را بلند کرد و گفت: "استاد میتوانم از شما سوالی بپرسم؟"

استاد پاسخ داد: "البته"

شاگرد ایستاد و پرسید: "استاد, سرما وجود دارد؟"

استاد پاسخ داد: "این چه سوالی است البته که وجود دارد. آیا تا کنون حسش نکرده ای؟ "

شاگردان به سوال مرد جوان خندیدند.

مرد جوان گفت: "در واقع آقا, سرما وجود ندارد. مطابق قانون فیزیک چیزی که ما از آن به سرما یاد می کنیم در حقیقت نبودن گرماست. هر موجود یا شی را میتوان مطالعه و آزمایش کرد وقتیکه انرژی داشته باشد یا آنرا انتقال دهد. و گرما چیزی است که باعث میشود بدن یا هر شی انرژی را انتقال دهد یا آنرا دارا باشد. صفر مطلق (460- F) نبود کامل گرماست. تمام مواد در این درجه بدون حیات و بازده میشوند. سرما وجود ندارد. این کلمه را بشر برای اینکه از نبودن گرما توصیفی داشته باشد خلق کرد." شاگرد ادامه داد: "استاد تاریکی وجود دارد؟"

استاد پاسخ داد: "البته که وجود دارد"

شاگرد گفت: "دوباره اشتباه کردید آقا! تاریکی هم وجود ندارد. تاریکی در حقیقت نبودن نور است. نور چیزی است که میتوان آنرا مطالعه و آزمایش کرد. اما تاریکی را نمیتوان. در واقع با استفاده از قانون نیوتن میتوان نور را به رنگهای مختلف شکست و طول موج هر رنگ را جداگانه مطالعه کرد. اما شما نمی توانید تاریکی را اندازه بگیرید. یک پرتو بسیار کوچک نور دنیایی از تاریکی را می شکند و آنرا روشن می سازد. شما چطور می توانید تعیین کنید که یک فضای به خصوص چه میزان تاریکی دارد؟ تنها کاری که می کنید این است که میزان وجود نور را در آن فضا اندازه بگیرید. درست است؟ تاریکی واژه ای است که بشر برای توصیف زمانی که نور وجود ندارد بکار ببرد."

در آخر مرد جوان از استاد پرسید: "آقا، شیطان وجود دارد؟"

زیاد مطمئن نبود. استاد پاسخ داد: "البته همانطور که قبلا هم گفتم. ما او را هر روز می بینیم. او هر روز در مثال هایی از رفتارهای غیر انسانی بشر به همنوع خود دیده میشود. او در جنایتها و خشونت های بی شماری که در سراسر دنیا اتفاق می افتد وجود دارد. اینها نمایانگر هیچ چیزی به جز شیطان نیست."

و آن شاگرد پاسخ داد: شیطان وجود ندارد آقا. یا حداقل در نوع خود وجود ندارد. شیطان را به سادگی میتوان نبود خدا دانست. درست مثل تاریکی و سرما. کلمه ای که بشر خلق کرد تا توصیفی از نبود خدا داشته باشد. خدا شیطان را خلق نکرد. شیطان نتیجه آن چیزی است که وقتی بشر عشق به خدا را در قلب خودش حاضر نبیند. مثل سرما که وقتی اثری از گرما نیست خود به خود می آید و تاریکی که در نبود نور می آید.

نام مرد جوان یا آن شاگرد تیز هوش چیزی نبود جز ، آلبرت انیشتن !

عنوان اصلی متن : شاگرد زیرک و استاد!

مـرجـع  

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


بیکار شدن بیش از صد هزار صیاد بوشهری؟

 

 

 

 

 

_بیکار شدن بیش از صد هزار صیاد بوشهری؟

 

 

 

آفتاب: عسگر جلالیان از بیکار شدن بیش از 100 هزار نفر از صیادان بوشهری به‌واسطه افزایش قیمت گازوییل و بنزین و کمبود این سوخت‌ها در این منطقه خبر داد و گفت: متأسفانه کار در بوشهر به جایی رسیده که صیادهای بوشهری ماهی مورد نیاز خود را با ماهی‌های وارداتی از نیوزلند تامین می‌کنند.

نماینده دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی، همچنین افزود: بعد از افزایش قیمت بنزین و گازوییل، در منطقه بوشهر بنزین با قیمتی بیش از 400 تومان و گازوییل هم با قیمت 360 تومان به صیادها داده می‌شود که این موجب تعطیل شدن کار صیادی در این منطقه شده است.

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


اگر دولتی را دید که خلاف میکند ، ملت باید تودهنی به او بزند ...

 

 

 

 اگر دولتی را دید که خلاف می‌کند،‌_

 

 

 ملت باید تودهنی به او بزند ...

 

 

اگر دولتی را دید که خلاف می‌کند،‌ ملت باید تودهنی به او بزند. اگر چنانچه دستگاه جابری را دید که می‌خواهد به آنها ظلم کند، ‌باید شکایت از او بکنند و دادگاه‌ها باید دادخواهی بکنند؛ ‌و اگر نکردند خود ملت باید دادخواهی بکند. برود توی دهن آنها بزند.
آفتاب: امام خمینی(ره) در بخشی از پیام 12 خود به ضرورت اصلاح امور و همچنین حقوق دولت و ملت اشاره می‌کند و می‌فرمایند:


متن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2126

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


پل آشتی رو که نباید خراب کرد! ...

 

 

 

 پل آشتی رو که نباید خراب کرد! ...

 

 

بزرگواری نقل میکرده که سالها دود چراغ خورده وُ مطالعه کرده بود تا بتواند کتابی را که یک عمر مقصود وُ هدفش بوده بنویسد. نوشتن کتاب که تمام میشود ، بیشتر از جانش از آن مراقبت میکرد وَ حتی در سفرهای دور وُ دراز هم همراه خودش می-برد. هیچکس نمی-تواند از حاصل یک عمرش غفلت کند. دسترسی به صنعت چاپ وُ تکثیر هم در آن دوران ، کار آسانی نبوده است. می-گفت در یکی از سفرهایش از زیارت «عتبات عالیات» ، بعد از مرز ایران ، راهزنان به کاروانشان حمله کرده وَ همه را غارت میکنند ؛ کتاب ارزشمند او هم به یغما میرود.

متن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2125 

«عـبـــد عـا صـی»