سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

یا با من هستی یا سختترین فشارها را تحمل کن

 

 

 

 

 

 

 

 یا با من هستی یا سخت‌ترین فشارها را تحمل کن

 

آفتاب: دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران است. او در پاسخ به خبرآنلاین درباره وضعیت فکری و موقعیت نخبگان در جامعه ایران در دهه هشتاد چنین گفت:

"وضعیت نخبگان در دهه 1380، برای خود آنها خیلی جالب نبود. اگر از دو سه سال نخست دهه 1380 بگذریم، دوران جالبی برای نخبگان ایرانی آغاز نشد. یعنی این دوران، دورانی نبوده که در آینده وقتی که نخبگان ایرانی به آن می‌نگرند، با خشنودی و رضایت از آن یاد کنند؛ چرا که آنها در این دوران در معرض انواع و اقسام فشارها بودند.

یعنی فشارهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گوناگونی را تحمل کردند. نخبگانی که در دانشگاه بودند، به گونه‌‌ای این فشارها را تحمل می‌کردند و نخبگانی که در عرضه مطبوعات یا نویسندگی بودند، به گونه‌ای دیگر. کا به هیچ‌وجه نمی‌توانیم بگوییم که نیمه دوم دهه 1380، دورانی است که نخبگان از آن با خاطره خوشی یاد خواهند کرد. شاید بتوان گفت این دوره، دوره‌ای است که اقشار و لایه‌های کمتر تحصیل‌کرده جامعه، یعنی توده‌های عوام، روزگار به مراتب بهتری را سپری کردند؛ زیرا حکومت در این دوران بیشتر سعی می‌کرد رضایت این اقشار را بدست بیاورد.
 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی