سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

خوشچهره: فضای سرد انتخاباتی، وَ توزیع پول در برخی شهرستانها ...

 


برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید


   یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی:
هم نقطه قوت و هم نقطه آسیب‌پذیر نظام، سرمایه‌ای به نام مردم است ، تبلور این سرمایه مردمی ، حضور و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها بویژه انتخابات است که البته این حضور الزاماتی دارد و تحت عنوان باور و اعتماد به وجود می‌آید.
   وی سرمایه‌های مادی و مالی، سرمایه‌های انسانی، سرمایه علمی و سرمایه اجتماعی را از جمله موتورهای محرک جوامع طی ده‌های گذشته برشمرد و گفت: امام خمینی (ره) سرمایه‌ای فراتر از این چهار سرمایه ایجاد کرد و آن ، سرمایه‌ای به نام مردم است.
 ‌ امام با استفاده از سرمایه مردمی توانست یک رژیم سرسپرده و تحت سلطه جهانی را ساقط کند و معادلات جهانی را برهم بزند، پس از پیروزی انقلاب نیز که استکبار جهانی بر روی تجزیه‌طلبی در داخل کشور ما کار می‌کرد امام(ره) با استفاده از این همین سرمایه‌های مردمی مفهوم وحدت در مقابل تفرقه را مطرح کردند و چند فتنه پشت سر گذاشته شد؛ هرچند که برخی موارد نظیر قائله کردستان هزینه‌هایی برای نظام در بر داشت.
  پس از انتخابات سال 88 من در برنامه‌ای در تلویزیون گفتم که مردم بعد از انتخابات تشنه خبر هستند ولی چون بعضا صداقت وجود ندارد، مردم خود را با آب مسموم رسانه‌های بیگانه سیراب می‌کنند، در انتخابات قبلی حرف من این بود که جدا از بحث حقانیت جناح‌بندی‌ها ، برای یکسری از مردم سوال ایجاد شده است که باید به آن پاسخ داد.
  امام (ره) همچنین تاکید کردند که مجلس در راس امور است البته متاسفانه همین یکی دو سال پیش بود که برای تضعیف مجلس، عده‌ای تفسیر کردند که این حرف امام (ره) حرفی مقطعی بوده است و البته دیدیم که پاسخ‌هایی به آن داده شد، اینکه مجلس در راس امور است یعنی درست است که رییس‌جمهور ، رییس قوه مجریه و رییس هیات دولت است ولی صلاحیت هیات دولت از سوی مجلس تایید می‌شود و مجلس است که با بررسی لوایح، بودجه و غیره اداره کشور را تنظیم می کند.
   وی با بیان اینکه دشمنان بر روی سرمایه‌های مردمی و تضعیف و باور و اعتماد مردم کار می‌کند تا وفاداری آنها را دچار خدشه کند افزود:‌ نباید اجازه داد که دشمن در نظام تصمیم‌گیری ما تاثیرگذار باشد. خوش‌چهره با بیان اینکه یکی از راهها برای نفوذ به نهاد مهمی نظیر مجلس ، وام‌دار کردن نماینده‌هاست، از سرد بودن فضای انتخاباتی در کشور انتقاد کرد و گفت: انتخابات مجلس، استراتژیک است و موفقیت آن ، وابسته به مشارکت بالای مردم است و اگر می‌خواهیم موفق شویم باید یک انتخابات صد در صدی و داغ برگزار شود بنابراین هر جریانی که تنور انتخابات مجلس را سرد می‌کند باید شناسایی شود و زیر سوال برود.
    چند روز دیگر سوم دی ماه و آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس است ولی هنوز فضای کشور برای انتخابات سرد است و من چون من در وسط میدان و تحت هجوم جدی هستم که در انتخابات شرکت کنم این مساله را به خوبی درک می کنم ولی من شرکت نخواهم کرد و برای این مساله دلایل خاص خودم را دارم؛  متاسفانه این روزها می‌بینیم که جریاناتی سازمان یافته با توزیع پول در برخی از شهرستان‌ها کار خود را برای انتخابات آغاز کردند و اگر این کار ادامه پیدا کند ظرف روزهای آینده شاهد اخبار و حوادثی در این زمینه خواهیم بود، رفتن به این سمت به معنی سلب باور و اعتماد مردم در نتیجه کمتر شدن مشارکت مردمی است.
   در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان به گزارش اخیر تفریغ بودجه در مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس در گزارش اخیر خود اعلام کرد که 64 درصد از بودجه سال 88 رعایت نشده است به نظر شما این مشکل از کجا ناشی می شود و به طور کلی ارزیابی شما از عملکرد مجلس هشتم چیست؟ خوش‌چهره پاسخ داد:
چنین اتفاقی بدین معنی است که مجلس شان و جایگاه خود را پایین آورده که تحقق چنین اتفاقی میسر شده است و متاسفانه این مساله مطلوب سازمان سیا و موساد است؛ مسوولیت افراد ، امانتی نزد آنهاست و در نتیجه مسوولیت را باید به اهل آن داد و قرآن به صراحت می‌فرماید که فرد اصلح ، قوی و امین است.
    اگر می بینیم که یک چالش بزرگ اقتصادی ایجاد شده ، یعنی از ابتدا فرد مناسب بالای سر این کار گذاشته نشده است.
  
این استاد دانشگاه ، در پایان در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان درباره نقش احزاب اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند احزاب داروی شفابخش هستند در حالی که احزاب در حال حاضر داروی مسکن هستند،  من معتقدم که احزاب را باید از منظر سرمایه‌های مردمی نگاه کرد چرا که اگر حزبی پایه جمهوریت داشته باشیم ولی صداقت و تقوا نداشته باشد، برای کشور تبدیل به سم می شود.
منبع: ایسنا

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


من فقط از خدا زن میخوام ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   خدایا من زن میخوام دلم گرفته، بعضی وقتها آنقدر دلم میگره و تحت فشار می افتم که دلم می خواد با تمام وجود گریه کنم دیگه خسته شدم از این همه فشار، از این همه سنت و فرهنگ غلط، از این همه بی توجهی اطرافیان و مسئولان، البته حق هم دارند، خودشان خرشان از پل گذشته و احتیاجات روحی و جسمی شون برطرف شده، چرا دیگه خودشون رو بخاطره ما به زحمت بندازند؟!  منم خودم وقتی می خواستم کنکور بدم، مدام به خودم می گفتم بذار کنکورم که تمام شد، تجربیاتم رو در اختیار بقیه میذارم و کمکشون میکنم راحت تر درس بخونند، ولی کو! اصلا حتی دریغ از یه کار کوچیک که براشون کرده باشم، پس بیخودی نباید از بقیه انتظار کمک و توجه داشته باشم، خیلی انتظار بیجاییه!!!!!!!!!!!!!!! ولی واقعا دیگه مستاصل شدم ، نمیدونم چه کنم.
آه!!!!!!!!!!!!!!!!!! به خدا این چیزایی که تو تلویزیون نشون میدن واقعیت نداره ولی آخه مگه احساسات، منطق حالیش میشه؟!!!!!! امان از دست این بزرگترهای نادان و ظاهربین ! حتی مارا هم مثل خودشون کردند، آخه یکی نیست به اینا بگه: باباجون! اگه این احساسات و غرایز از راه درست و عاقلانه و طبق دستورالعمل خدا و پیغمبر اجرا نشه، بدبختی میاره، افسردگی میاره، هزارجور بیماری روحی و جسمی و انحرافات میاره!! خیر ! اصلا گوششون بدهکار نیست که نیست!!! واقعا برای خودمون متاسفم، با این که دین و راهکارهای کاملا عملی اون را داریم، دنبال بیراهه و به اصطلاح، راه چاره میگردیم!!! آخه من دردمو به کی بگم ایها لناس! آخوندامون هم که کاری نمی کنند، فقط یه سری حدیث را تکرارمکررات میکنند، فکر می کنند هنر کردند و مشکل حل شد!
دلم گرفت از آسمون، هم از زمین هم از زمون، تو زندگی چقدر غمه، دلم گرفته از همه میگند ما دختر دست گلمونو که تو پنبه بزرگش کردم، بده به یه پسر آسمون جل بی همه چیز بیکار!؟ مگه بچمونو از سر راه اوردیم؟ بله! بچتونو از سر راه نیاوردید، خیلی هم پاش زحمت کشیدید، حاضر هم نیستید به پسری مثل من بدیدش، ولی حاضرید بدیدش دست پسرای خیابونی!، حاضرید ولش کنید به حال خودش تا از روی نیاز به ابراز و دریافت احساسات و عواطف، نا خودآگاه به هزار چیز نکبت و کوفت و زهرمار مثل، خودآراییی برای جلب توجه دیگران و جوونایی مثل من ، خودارضایی، دوستیهای خیابونی و... تن بده، بعدم که من بخوام برم خواستگاری با هزارجور مانع تراشی و سخت گیری های پوچ و بی دلیل مانع ارضای صحیح تمایلاتشون بشد! طوری که نیست! بکنید! نتیجش هم همین میشه که الآن دارید می بیند، همین قیافه های عجق وجق تو خیابونا، دخترهای مجرد با سن بالا و...، بازم احتیاج هست بگم!؟
تا اسم زن و ازدواج رو میاریم ، بیکاری حالا ازدواج کنی!؟ برو حال کن، فکر میکنی جایی خبریه؟! نه بابا!، اونایی هم که گرفتند پشیمونند، حالا بیکارید، دغدغه ندارید، بعدا که ازدواج کنی حسرت الآنتو میخوری، به غلط کردن می افتیا! آره! به غلط کردن می افتیم، اونم چه غلط کردنی! همینه که این همه جوون بیکار داریم، چون که انگیزه ای برای کار کردن نیست، اگه هم کسی سر سوزنی داشته باشه با این حرفای شما همش در نطفه خفه میشه میره پی کارش. آه!!!!!!!!!!!!!!! شما با این سیاست های تربیتی تون و دولت هم با بی توجهی به این فرهنگ سازی های مدرک گرایی مدرن، ما را به خودتون وابسته میکنید، خوب استعمار میکنید، بعد هم که احتیاج به ازدواج، هم دم ، همصحبت و شریکی برای غم و شادیهامون میخوایم، مار را به حال خودمون رها میکنید، ما هم که مستعمره ی شما و کاملا وابسته، کاری از دستمون بر نمیاد، از اون طرف هم که خونواده ی عروس، میگه مهریه فلان مقدار، خونه نمیدین کجا، ماشین کجا و...................... خلاصه اگه خیلی دوستت هم داشته باشند، برا احتیاط،- بلاخره دخترشونو از سر راه که نیووردند!، به قول خودشون با مهریه ی سنگین آنچنان دستی تو پوست گردو می کنند که واقعا آدم می مونه چی بگه!!!!!!!!!!!!!!!!!
آه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 89/12/6-9:15PM بعضی وقتا خیلی دلم میگیره، فکر می کنم اگه زن داشتم باهاش دردودل میکردم، بهم توجه میکرد، ناراحتی هامو بهش میگفتم، بهم take it easy;)میگفت: منم میگرفتمش تو آغوشمو بهش میگفتم، میدونستی من خوشبخت ترین مرد دنیام؟ چون یه همچین همسری مثل تو دارم! ولی فکر نمیکنم این چیزا عملی بشه، اینا مال فیلماست! آدم زنرا برا چی میخواد؟ برا همراهی تو زندگیش، برا این که توسختی و آسونی، غم و شادی باهاش باشه، نه بعد از این که همه ی سختی ها را پشت سر گذاشت، همه چیز بدست آورد، حالا بره زن بگیره!، دیگه این زن به چه دردی میخوره؟!، فقط میشه یه نون خور اضافه، زن وقتی زنه که تو سختی ها با کسی همراه بشه،اونم بخاطره خود فرد نه بخاطره مال و اموال خودش یا باباش! آخی خدا!!!!!!!!!!!!!! دلم میخواد بمیرم، از این دنیا، آدماش، کاراشون، کارای خودم، افکارمون، رسم و سنتامون،حرفای مردم،رفتارهای غلطمون، تهاجم فرهنگی، وضع اقتصادی، بی ثباتی زندگیمون، بی توجهی به خدا، و ... همه و همه خسته شدم، دیگه حال زندگی کردن ندارم. من زن میخوام، ولی نه کار دارم، نه پول، نه مدرک درست و حسابی، نه وضعیت پایدار سربازی، نه خونه، نه ... خداییش تو دختر دست گلتو حاضر بودی به یه آسمون جولی مثل خودت بدی؟! چقدر مرگ برام شیرینه
خدایا! من لایق این همه نعمتت نیستم! همش ناشکری، غر زدن، بد اخلاقی، گناه، تنبلی و ... دیگه چی بگم! از دستم خسته نشدی؟ بخدا خودم از این همه ناشکری ناراحتم ولی بازم میکنم! تو به من یاد دادی تنها کسی که تو ای دنیا به فکرده منه، خودتی، تو ای که از رگ گردن به من نزدیکتری، غمخوار منی، به فکر منی، هرطوری هم که باشم دوستم داری، وقتی غم و غصه تمام وجودما میگیره، فقط تو به فکرمی، ولی خدایا مناوا بازم زن میخوام، میخوام با یکی حرف بزنم، درددل کنم، کمکم کنه،کمکش کنم، به فکرم باشه، راز دلما بهش بگم، آخه دلم یه وجود فیزیکی میخواد که باهاش حرف بزنم، لمسش کنم، شالّا میشد خودت یه جوری تو قالب یه آدم بیای پیشم، من که بهتر از تو ندارم، به دادم برس، دیگه خسته شدم. از بس این دخترا با عشوه و ناز و ادا حرف می زنند، آرایش کرده میاند بیرون، دیگه خسته ام.
کمک 89/12/12 pm6:0 دلم گرفته و فکر می کنم نوشتن بهترین راه برای آرامشم باشه، اگرچه می دانم که بهتر از آن هم هست و آن قرآن است، خواندن آن، گوش دادن به آن، تفکر و تدبر در آن، خواندن تفسیر آن واقعاً آدما 180 درجه تغییر حال میده ولی با این که می دونم اکثراً بهش عمل نمیکنم، حالش را ندارم و مطمئنم که علتش گناهانم، اعمال، افکار و رفتار بدم است ? نمیدونم چی بگم، 18/12/89 9:30PM خدایا من که از دستت راضی نیستم، آخه این انصافه اینقدر مردارا به زنا وابسته کنی،نامرد! تازه مرد با این همه قدرت و ابهت و توانایی باید بره نازه این ضعیفا را بکشه، بخدا انده نامردیه، مگه من چه گناهی کردم که باید دلم یخواد با یه دختر حرف بزنم، درددل کنم، ابراز و دریافت احساسات بکنم، آقا دلم نمی خواد ولی چیکار کنم که این دل بیسّاحاب دست از سرم بر نمیداره، دردما به کی بگم، 23/12/89 5:30PM خدایا اگه بدونی چه حالی میشم وقتی یه دختری را میبینم، چقدر دلم میخواد باهاش حرف بزنم، درد دل کنم، بگیرم بغلش کنم، باهام همدردی کنه، بهش نگاه کنم، کمکم کنه، باهام حرف بزنه، ولی آخه با هرکسی که نمیشه دوست شد، اصلا آدم آگه بخواد این کارارو بکنه که دیگه به کار دیگه ای نمی رسه! همش میشه هوس بازی،منم که اصلا نه این کارا رو دوست دارم و نه شدنه و اصلا حالشو ندارم پس من این دل وامونده رو چجوری آروم کنم؟
دیگه خسته شدم، اصلا کسی به فکر ما جوونا نیست، چقدر ما بدبختیم که برا یه چیز طبیعی و عادی مثل این که همه جوره امکان برطرف کردنش هست و خدا هم راهشو بهمون نشون داده کاری نمی کنیم و خودمون با افکار و سنت های غلطمون دست و بال خودمونو بستیم، چقدر بدبختیم، خاک برسر ما، کاشکی یکی به اینا بفهمونه که کاسه داغتر از آش یعنی چه؟!، آخه مگه ضرر ازدواج موقت بیشتر از زنا و روابط نامشروع و دوستی های خیابونی است که ما به وفور تو شهرمون شاهدش هستیم، البته ناگفته نمونه که برای این که اسم کشورمون پسوند اسلامی بودن را داره یدک میکشه، خیلی از چیزها را اصلا نباید صداشو دربیاریم،چرا؟!، خوب این که مشخصه، برا این که یه وقت اسم اسلام و مسلمون تو دنیا بد در میره، حالا تو کشور چه خبره و مردم به چه بدبختی هایی دچارند و چه کارای اشتباهی می کنند که که مهم نیست، مهم اینه که ظاهر درست باشه، مردم به درک!
چقدر گفتم، گناه نکنم تا خدا کمک کنه و درسما بخونم و پیشرفت کنم تا بعدا یه جوری اسباب ازدواجمون فراهم بشه، ول افسوس که نه خودمون افسارمون دست خودمونه و نه مردم و دولت مردامون آدم و به فکر ما، از اون جایی هم که خدا گفته تا خودتون نخوایید و کاری نکنید، من براتون کاری نمی کنم، و یه جای دیگه هم گفته که، آنچه از بدی ها و شر به شما میرسه تقصیر خودتونه، فکر میکنم حالا حالا ها باید نقدا سماغ بمکیم! بله! خدایا! میشه یه جوری اشتباهای مارا نادیده بگیری و یه کاری برا ما صورت بدی؟! بجون خودت خیلی گیرم، کمک!!! 90/1/6-8:15 AM حتی اگه آدم بهترین دوست دختر ها راهم داشته باشه،هیچ وقت آن دختر نمی تونه آن کاری را که همسر آدم براش میکنه را انجام بده،چون تنها کسی که همیشه با آدم هست،همسر آدمه،همیشه کمکت میکنه، همیشه باهات هست،در سختی و راحتی،ناراحتی و شادی.
تنها این همسر آدمه که میتونه واقعا در وقت احتیاج کنار آدم باشه،چون ازدواج یه نوع التزام و تعهد میاره؛ تنها این همسر آدمه که وقتی واقعا بهش احتیاج داریم کنارمونه، تنها این همسر آدمه که می تونه بخاطره طرف مقابل، از خود گذشتگی بکنه، از سود و منفعت خودش برای شاد کردن و کمک به همسرش بگذره، ولی من نمی دونم،چطوری میشه این احساسات را در دوستی های خیابونی یا اینترنتی ایجاد کرد،چرا میدونم!، اصلا نمیشه ایجاد کرد،این غیر ممکنه، می دونی چرا؟، چون مثل ازدواج نیست که التزام داشته باشه، مثل ازدواج نیست که مردم بخواند و حتی بتونند، به طرفشون توجه کنند،چون رسمیت نداره، اصولا تنها هدف این نوع روابط بر پایه ی، منفعت شخصی و خودخواهی افراد است، ولی در روابط زناشویی، از اساس مبنا بر از خودگذشتگی و منفعت دوطرفه هست، بخاطره همینه که ازدواج،اگه موفق و صحیح انجام بشه باعث رشد آدم میشه،حتی به نظر من اگه منجر به طلاق هم بشه باز هم سود داره،چون که تجربیاتی که از طریق ازدواج میشه بدست آورد، از هیچ راه دیگری نمی توان بدست آورد، اگه مثبت بهش نگاه کنیم افراد زیادی بوده اند که از طریق همین ازدواج ،هدفشون را در زندگی پیدا کردند، تونستند رشد کنند و حتی با سرعت تصاعدی؛کم نیستند کسایی که حتی طلاق گرفتند ولی آنچنان تجربه ای کسب کردند که با یک عمر تجرد می توان بدست آورد، ولی باید به آن مثبت نگاه کنیم، که نمی کنیم.
اصلا بحث بحث طلاق نیست،این بدترین حالت موجود است،که اگه قبل از ازدواج با افراد متخصص مشورت کنیم و با مطالعه ی کتب مناسب و مورد تایید و کاربردی خود را مسلح کنیم احتمال خطا به چند درصد کاهش می یابد،خدا کمک می کند،مطمئن باشید? ولی مشکل ما این است که از ترس طلاق یا اصلا به این راحتی ها ازدواج نمی کنیم یا مهریه ی سنگین و رسوم غلط را الم می کنیم! درواقع داریم میگیم آقا من حاضرم دختر/پسر دسته ی گلم دوست داشته باشه، استمنا بکنه، مشکلات روحی و بهدش هم مشکلات جسمی پیدا بکنه ولی با کسی ازدواج کنه که خوشبختش کنه،حالا این خوشبختی را کی تعریف کرده و به چه قیمتی بدست بیاد را دیگه ... 27/1/90 -9:5’PM این که خدا گفته زن و مرد با هم اختلاط نکنند، بهم نگاه نکنند، بهترین مسجد زن کنج خانه اش است، چون احساسات درگیر میشه، این جذابیتی که زن برای مرد و مرد برای زن داره، چون خود خدا میدونه چی آفریده، همه ی این ها را برای استحکام خانواده گذاشته، ولی ما سوء استفاده می کنیم، چون سیستم افکارمان را عوض کردند و ما هم پذیرفتیم که مثل غربی ها بی بند و بار باشیم-، البته از نوع افراطی آن، فقط جنبه های منفی و شهوانی آنها را می بینیم.- و بخاطر این احتیاجی که به همسر داریم و خود را با این افکار غربزده محدود کرده ایم، نشانه های احتیاج، خود را در دوستی ها، نوع لباس پوشیدن ها و ... نشان می دهد. 31
/1/90 ----4:20’PM مشکل اجتماع ما امروزه این است که با وجود احساس احتیاج به ازدواج، ایجاد رابطه با جنس مخالف و ارتباطات احساسی و حتی جنسی بین افراد فکر می کنیم فردی که ازدواج می کند باید حتما تماما در اختیار خانواده و همسر و زندگیش باشد ولی این که او فردی نوجوان است را فراموش کرده ایم=< باعث می شویم که فرد از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنه و ازدواج را به تاخیر بیاندازه. حاضریم نیازمان را سرکوب کنیم و دچار مشکلاتی بشویم ولی پا روی اعتقادات و باورهای غلط خود نگذاریم. ما نمی توانیم عوامل سکسی و جنسی را از بین ببریم، ولی میتوانیم افکار و باورهای خود را عوض کنیم.
با تماس ، نظر تون را صادقانه بیان کنید ممنون!

مرجع : سایت دکتر محمد آذربایجانی

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر می فهمند حکوکت کنم؟

 

 چگونه باید بر مردمی که از

 مردم من بیشتر می فهمند حکوکت کنم؟
 

 اسکندر قبل از حمله به ایران از خود می پرسید چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر می فهمند حکوکت کنم؟ یکی از مشاوران به او گفت: کتابهایشان را بسوزان و بزرگان و خردمندان شان را بکش. اما یکی دیگر از مشاوران پاسخ داد: نیازی به چنین کاری نیست. از میان مردم آن سرزمین، آنها را که نمی فهمند به کارهای بزرگ بگمار. آنها را که می فهمند و باسوادند، به کارهای کوچک و پست بگمار. بی سوادها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچ گاه توانایی طغیان نخواهند داشت. فهمیده ها و باسوادها هم یا به سرزمین های دیگر کوچ می کنند و یا خسته و سرخورده عمر خود را تا لحظه ی مرگ در گوشه ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی