سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

از قدیم گفتن \پول زیاد\بچه رو فاسد میکنه! انقدر بفکر خوشگذرونی ن

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نظام سلامت کشور با چالش جدی مواجه است، تاکید کرد: مردم از سلامت خود غافل شده اند و این نگران کننده است.
به گزارش مهر، دکتر شاهرخ رامین گفت: با مشکلاتی که بر سر راه اجرای طرح پزشک خانواده وجود داشته و از طرفی با عدم احقاق منابع مالی، نظام سلامت با چالش جدی مواجه شده است.
وی افزود: با توجه به هدفمندی یارانه ها پیش بینی می شود که هزینه های حوزه سلامت به صورت مستقیم با مصرف انرژی مانند سایر بخشها و به صورت غیر مستقیم با کاهش کالری و پروتئین در سبد خانواده افزایش خواهد یافت.
رامین گفت: در شرایط فعلی که یارانه ­ها به صورت مستقیم پرداخت می شود بیشتر خانواده ها این پول را صرف مخارجی می کنند که به زعم خودشان واجب تر از هزینه های بهداشت و درمان است و در نتیجه از سلامت خود غافل می شوند و این نگران کننده است.
عضو کمیسیون بهداشت درمان ادامه داد: در کمیسیون بهداشت و درمان جلسات متعددی با حضور روسای دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شده است و با گزارشهای مبسوطی که در کمیسیون ارائه شد آماری به دست آمد که نشان می دهد به رغم همه کسری هایی که در نظام سلامت از لحاظ مالی وجود دارد اما مسئولین و پرسنل این حوزه با از خود گذشتگی و تلاش مضاعف سعی کردند که اجازه ندهند این نقص، کمبودی در نظام ارائه خدمات سلامت به جامعه ایجاد کند.
وی در پایان گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان وظیفه خود می دانند که این موضوعات را به صورت کارشناسانه و با اعداد و ارقام دقیق به معاونت راهبردی ریاست جمهوری اطلاح دهند و پیگیری کنند که با اجرای قانون و تامین منابع همانطور که در قانون دیده شده بزودی کسری منابع تامین شود.

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


ایران ویج - معنای واژه های "زرنگی" و "آدم زرنگ" می تواند از تعابیر مختلفی برخوردار باشد.

گاهی اوقات "زرنگی" به ذکاوت و استعداد در انجام موفقیت آمیز کارها اطلاق میگردد و گاهی نیز به توانایی های ذهنی و جسمی. متاسفانه در اندیشه برخی از مردم به اشتباه این دو واژه به معنای زیر پا گذاشتن حقوق دیگران، رعایت نکردن قانون و نادیده گرفتن آداب اجتماعی در نظر گرفته می شود. در ادامه به 11 عملی که بعضی افراد از آن تعبیر به "زرنگی" میکنند اشاره می کنیم:

1- عبور از چراغ قرمز
رانندگانی که با دیدن چراغ زرد بجای کم کردن سرعت خود پایشان را روی پدال گاز فشار می دهند تا گرفتار چراغ قرمز نشوند، به این خاطر که چند ثانیه ای جلو بیفتند، تصور میکنند با عملی هوشمندانه اقدام به "زرنگی" میکنند که بر خلاف تصور این کار سبب افزایش احتمال تصادفات در معابر و تقاطع خیابانها میگردد و در اصل ریسک صدمات جانی و مالی را افزایش می دهند.

2- عبور از لاین مخالف
ترافیک شهر طاقت فرسا و خسته کننده است ولی این دلیل نمی شود در خیابانی دو طرفه زمانیکه پشت انبوهی از اتومبیل ها گیر افتاده ایم و لاین مخالف خلوت است، از خط ممتد تجاوز کرده و با سرعت زیاد در لاین مربوط به مسیر مقابل از کنار بقیه عبور کنیم.

3- اشتباه در پس گرفتن باقی پول
حتماً زیاد برخورد کرده اید زمانیکه اقدام به خرید کالایی میکنید، فروشنده به دلیل تراکم کاری در برگرداندن باقی پول شما اشتباه کرده و مبلغ بیشتری را باز میگرداند. شما متوجه میشوید، آیا اشتباه فروشنده را به او یادآوری می نمایید و وجه اضافه را به وی بر میگردانید؟ گاهی در بانکها نیز از این قبیل اشتباهات رخ میدهد و باید وجه دریافتی اضافه را برگرداند. مطمئناً مایل نیستید پول ناسالمی در زندگی شما وارد شود!

4- خیانت در روابط
خیانت های جنسی و احساسی، برقراری رابطه هم زمان با چند نفر و عدم صداقت به هیچ عنوان "زرنگی" محسوب نشده و مصداق بارز بی شخصیتی و بی بندو باری محسوب میگردد.

5- کم کاری در محل کار
برخی کارمندان کم کاری و انجام ندادن مسئولیت هایشان بطور کامل و در وقت مقرر را نوعی "زرنگی" می پندارند و سعی میکنند تا حد امکان از بار وظایفشان کم کنند. زمان غیر معقولی را به انجام کارهای شخصی، غیبت، و بیکاری میپردازند و در انتها احساس میکنند سر شرکت و مدیران خود کلاه گذاشته اند. معمولاً اینگونه افراد همیشه در همان رده شغلی خود باقی می مانند و هیچگونه پیشرفته در مقام و درآمدشان حاصل نمی شود.

6- زیر آب زنی در محل کار
عمل زشت و ناپسند دیگری که ممکن است به "زرنگی" تعبیر شود، توطئه چینی علیه دیگر کارمندان است که باعث شود از کار اخراج شوند و یا وجهه شان تخریب گردد. حسادت و انگیزه های مادی ممکن است باعث شود فردی با القای مسائل نادرست در ذهن مدیر شرکت باعث بیکار شدن همکارش شود و بعد از آن احساس "زرنگی!" کند در صورتیکه این عمل بسیار زشت و بر خلاف همه موازین اخلاقی و اجتماعی می باشد.

7- استفاده غیر مجاز از خدمات بیمه ای دیگران
گران بودن هزینه های درمانی و مخارج بیمارستانها دلیل بر این نیست که فردی برای دریافت خدمات درمانی از دفترچه فرد دیگری استفاده کند و آنرا "زرنگی" تصور کند چرا که این اقدام وی تاثیرات مخرب بسیاری در سازمانهای مربوطه بر جای میگذارد.

8- هجوم برای دریافت نذورات
در ایامی که به مناسبتهای مذهبی نذورات و غذاهای نذری به عموم ارائه میشود متاسفانه برخی افراد که گاهی وضعیت مالی بسیار خوبی نیز دارند با اتومبیلهای خود در خیابانها به دنبال مراکز نذری هجوم آورده و تا حد امکان اقدام به دریافت و پر کردن اتومبیل خود از انواع غذاها میکنند و اجازه نمی دهند خانواده های نیازمند تر سهم بیشتری ببرند. در انتها هر کس بیشتر نذورات جمع کرده باشد در تصور خود "زرنگتر!" محسوب میشود.

9- تعویض البسه پس از استفاده
موضوع دیگری که گاهی مشاهده میشود این است که فردی پس از خرید لباس از آن در مراسمی استفاده کرده و روز بعد به بهانه های مختلف اقدام به پس دادن جنس به فروشنده می نماید و در ذهن خود به خاطر این "زرنگی" احساس غرور و رضایت میکند.

10-  پرخوری در میهمانی ها
شاید برخورد کرده باشید با اشخاصی که در میهمانی ها همانند میدان جنگ به فکر جمع آوری غنائم و استفاده هرچه بیشتر و بهینه تر از مواد غذایی و امکانات میزبان می باشند و به هنگام صرف غذا حداکثر تلاش خود را برای انباشتن انواع غذاها مینمایند. اینگونه افراد به نوعی حس "زرنگ" بودن درونشان موج می زند.

11- تقلب در امتحانات
افرادی که در امتحانات از انواع و اقسام روشهای کلاسیک و نوین تقلب در امتحان بهره می برند و به این ترتیب از پس سوالات دشوار در امتحان مربوطه بر می آیند باید بدانند که تقلب در حقیقت نوعی کلاه گذاشتن بر سر خودشان است و نه "زرنگی." دانشجویی که از طریق تقلب به مدرک دست یابد مطمئناً نخواهد توانست در باز کار موفق شود.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


جامعه سالم کیلوئی چنده!؟

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  پزشکان هشدار می‌دهند که مصرف نکردن شیر و محصولات لبنی، ضررهای فراوان دارد و احتمالاً به نوعی مرگ خاموش منجر می‌شود. متخصصان اعلام می‌کنند که میانگین مصرف لبنیات در کشور، 50 کیلوگرم کمتر از میزانی است که باید باشد. مردم گله می‌کنند که لبنیات دائماً گران می‌شود، و قدرت خرید آن‌ها روز به روز کاهش می‌یابد. کارخانه‌های لبنی اصرار می‌کنند که چاره‌ای جز افزایش قیمت محصولات ندارند و هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌شود. مسؤولان اما همان حرف‌های همیشگی را تکرار می‌کنند و در نهایت هیچ اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.
تناقض‌ دولت در حرف و عمل؛ مصرف نکردن لبنیات چه تبعاتی دارد؟
فرارو- پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، طی 9 ماه، محصولات لبنی به دلایل مختلف و راه‌های متفاوت، 28 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. با این وجود، چند روز گذشته نیز بار دیگر کارخانه‌های لبنیات‌سازی برای افزایش 10درصدی اقدام کرده‌اند.
سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان همچنان بر طبل انکار می‌کوبد، افزایش قیمت‌ها را غیرقانونی می‌داند. رئیس این سازمان نیز تأکید می‌کند که با هرگونه افزایش برخوردی مقابله خواهد کرد.
اما مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی، نظری دیگر دارد. او 10درصد افزایش این محصولات را تأیید کرده و گفته است که صنایع قادر نیستند با قیمت‌های کنونی، فعالیت‌های خود را ادامه دهند. چرا که شیر خام به عنوان مواد اولیه لبنیات، 50 درصد گران شده است. سازمان حمایت و دامداران هم نتوانسته شیرخام را به قیمت 600 تأمین کند و به مصوبه کارگروه تنظیم بازار عمل نشده است.
وزارت جهاد کشاورزی هم، آمارهای غیرواقعی ارائه داده و کمبود شیرخام مورد نیاز کارخانه‌ها همچنان به قوت قبل باقی مانده است. تمام این دلایل باعث شده است که در چند روز گذشته شرکت‌های لبنی سراسر کشور، محصولات خود را بین 8 تا 10درصد افزایش بدهند و هیچ اهمیتی برای مجوز سازمان حمایت قائل نباشند.
مدیران سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سایر مسؤولان، این بار نیز موضع انفعالی در پیش گرفته‌اند و به اظهار نظرهای «غیرقانونی است» و «برخورد می‌شود» اکتفا کرده‌اند. اما تجربه نشان داده است که پس از مذاکره و نشست با فعالان بخش لبنی، ناچار می‌شوند افزایش قیمت‌ها را بپذیرند. به این ترتیب دیگر صدای کسی بلند نمی‌شود تا افزایش بعدی و تکرار دوباره همین داستان.
بلای مصرف نکردن لبنیات
شاید باورش کمی دشوار باشد اما بر اساس تحقیقات مشخص شده است که قد روستاییان ایرانی در سال‌های اخیر نسبت به گذشته کوتاه‌تر شده و دلیل آن مصرف کم لبنیات و به ویژه شیر است.
وزارت بهداشت از 5 سال گذشته، پژوهشی را آغاز کرده است. نتایج این پژوهش نشان داده که روستاییان ایرانی به علت مصرف ناکافی شیر، بیشتر دچار ضعف عمومی بدن و لاغری می‌شوند.
پزشکان توصیه می‌کنند که هر فرد حداقل روزانه یک لیوان شیر (300 سی سی) مصرف کنند. چرا که پوکی استخوان از دیگر عوارض مصرف نکردن شیر است.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی بر این باور کاست که پوکی استخوان یا مرگ خاموش گریبانگیر بسیاری از افراد سالمند به ویژه زنان شده است؛ بنابراین، لازم است زمینه‌ای فراهم شود که همه مردم بتوانند روزانه یک لیوان شیر مصرف کنند.
همچنین بر اساس دستورهای پزشکی در شرایط آلودگی هوا، برای کاهش صدمات به دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش، ضروری است مصرف شیر و لبنیات افزایش داده شود.
هر اندازه که قیمت محصولات لبنی، افزایش بیشتری می‌یابد، از میزان این محصولات در سبد خرید خانوارها کاسته می‌شود. این در حالی است که هم‌اکنون متوسط مصرف لبنیات 50 کیلوگرم کمتر از حد لازم است. افزایش قیمت شیر هم در پی حذف شیر یارانه‌ای، سبب شد تا بسیاری از مردم کم درآمد مصرف شیر را از سبد روزانه غذایی خود کم کنند.
کارشناسان عقیده دارند که بیماری‌های ناشی از عوارض مصرف کم شیر، بار اقتصادی زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند. آن‌ها بر این باورند که سیاست‌های دولت برای تبلیغ و ترویج مصرف شیر و سایر مواد لبنی، بعید است که به ثمر بنشیند. چرا که دولت برای اثبات اهمیت مصرف مواد لبنی باید حداقل نرخ این محصولات را ثابت نگه دارد و در عوض کیفیت آن‌ها را روز به روز ارتقا بخشد.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


جامعه سالم کیلوئی چنده!؟

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  پزشکان هشدار می‌دهند که مصرف نکردن شیر و محصولات لبنی، ضررهای فراوان دارد و احتمالاً به نوعی مرگ خاموش منجر می‌شود. متخصصان اعلام می‌کنند که میانگین مصرف لبنیات در کشور، 50 کیلوگرم کمتر از میزانی است که باید باشد. مردم گله می‌کنند که لبنیات دائماً گران می‌شود، و قدرت خرید آن‌ها روز به روز کاهش می‌یابد. کارخانه‌های لبنی اصرار می‌کنند که چاره‌ای جز افزایش قیمت محصولات ندارند و هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌شود. مسؤولان اما همان حرف‌های همیشگی را تکرار می‌کنند و در نهایت هیچ اقدام خاصی انجام نمی‌دهند.
تناقض‌ دولت در حرف و عمل؛ مصرف نکردن لبنیات چه تبعاتی دارد؟
فرارو- پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها، طی 9 ماه، محصولات لبنی به دلایل مختلف و راه‌های متفاوت، 28 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. با این وجود، چند روز گذشته نیز بار دیگر کارخانه‌های لبنیات‌سازی برای افزایش 10درصدی اقدام کرده‌اند.
سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان همچنان بر طبل انکار می‌کوبد، افزایش قیمت‌ها را غیرقانونی می‌داند. رئیس این سازمان نیز تأکید می‌کند که با هرگونه افزایش برخوردی مقابله خواهد کرد.
اما مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی، نظری دیگر دارد. او 10درصد افزایش این محصولات را تأیید کرده و گفته است که صنایع قادر نیستند با قیمت‌های کنونی، فعالیت‌های خود را ادامه دهند. چرا که شیر خام به عنوان مواد اولیه لبنیات، 50 درصد گران شده است. سازمان حمایت و دامداران هم نتوانسته شیرخام را به قیمت 600 تأمین کند و به مصوبه کارگروه تنظیم بازار عمل نشده است.
وزارت جهاد کشاورزی هم، آمارهای غیرواقعی ارائه داده و کمبود شیرخام مورد نیاز کارخانه‌ها همچنان به قوت قبل باقی مانده است. تمام این دلایل باعث شده است که در چند روز گذشته شرکت‌های لبنی سراسر کشور، محصولات خود را بین 8 تا 10درصد افزایش بدهند و هیچ اهمیتی برای مجوز سازمان حمایت قائل نباشند.
مدیران سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سایر مسؤولان، این بار نیز موضع انفعالی در پیش گرفته‌اند و به اظهار نظرهای «غیرقانونی است» و «برخورد می‌شود» اکتفا کرده‌اند. اما تجربه نشان داده است که پس از مذاکره و نشست با فعالان بخش لبنی، ناچار می‌شوند افزایش قیمت‌ها را بپذیرند. به این ترتیب دیگر صدای کسی بلند نمی‌شود تا افزایش بعدی و تکرار دوباره همین داستان.
بلای مصرف نکردن لبنیات
شاید باورش کمی دشوار باشد اما بر اساس تحقیقات مشخص شده است که قد روستاییان ایرانی در سال‌های اخیر نسبت به گذشته کوتاه‌تر شده و دلیل آن مصرف کم لبنیات و به ویژه شیر است.
وزارت بهداشت از 5 سال گذشته، پژوهشی را آغاز کرده است. نتایج این پژوهش نشان داده که روستاییان ایرانی به علت مصرف ناکافی شیر، بیشتر دچار ضعف عمومی بدن و لاغری می‌شوند.
پزشکان توصیه می‌کنند که هر فرد حداقل روزانه یک لیوان شیر (300 سی سی) مصرف کنند. چرا که پوکی استخوان از دیگر عوارض مصرف نکردن شیر است.
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی بر این باور کاست که پوکی استخوان یا مرگ خاموش گریبانگیر بسیاری از افراد سالمند به ویژه زنان شده است؛ بنابراین، لازم است زمینه‌ای فراهم شود که همه مردم بتوانند روزانه یک لیوان شیر مصرف کنند.
همچنین بر اساس دستورهای پزشکی در شرایط آلودگی هوا، برای کاهش صدمات به دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش، ضروری است مصرف شیر و لبنیات افزایش داده شود.
هر اندازه که قیمت محصولات لبنی، افزایش بیشتری می‌یابد، از میزان این محصولات در سبد خرید خانوارها کاسته می‌شود. این در حالی است که هم‌اکنون متوسط مصرف لبنیات 50 کیلوگرم کمتر از حد لازم است. افزایش قیمت شیر هم در پی حذف شیر یارانه‌ای، سبب شد تا بسیاری از مردم کم درآمد مصرف شیر را از سبد روزانه غذایی خود کم کنند.
کارشناسان عقیده دارند که بیماری‌های ناشی از عوارض مصرف کم شیر، بار اقتصادی زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند. آن‌ها بر این باورند که سیاست‌های دولت برای تبلیغ و ترویج مصرف شیر و سایر مواد لبنی، بعید است که به ثمر بنشیند. چرا که دولت برای اثبات اهمیت مصرف مواد لبنی باید حداقل نرخ این محصولات را ثابت نگه دارد و در عوض کیفیت آن‌ها را روز به روز ارتقا بخشد.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


آقای دولت یادت باشد! ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   پاسخ پرسش «کی بود» کاملا به کاری وابسته است که دنبال فاعل یا عاملش می گردیم. بعضی وقت ها « این حقیر»? « بنده»? و ... و کلماتی از این قبیل است? گاهی هم صفات و القاب توهین آمیز یا تحقیر کننده. چرا؟
آقای دولت یادت باشد!
تابناک- من بودم? کار من بود? دیدید چکار کردم? و... . آیا این ها جملات رایجی نیست؟ و آیا ما در طول روز بارها و بارها با چنین جملاتی مواجه نمی شویم؟
وجه مشترک این جملات چیست؟ این گزارش می خواهد با مطالعه موردی? شما را به اندیشیدن درباره این موضوع دعوت کند.
ارز? در کشور ما? سال هاست که از کارکرد و جایگاه خود خارج شده و از چیزی اعتباری و اسنادی به کالایی قابل خرید و فروش تبدیل شده است. این یک.
دوم این که کالایی به نام ارز در کشور ما با نوسان بسیار روبرو است. به عبارتی ریسک آن بالا است.
سوم این که این کالا? علیه تولید? اشتغال? و امنیت ملی عمل می کند.
چهار و پنج و شش و... را هم می توان بر این فهرست افزود.
حالا باید برویم سراغ عامل این وضعیت؛ یا به عبارت دقیق تر، عامل اصلی این وضعیت.
از جهات بسیاری می توان ادعا کرد که مهم تر عامل در پدید آمدن این وضعیت قوه مجریه است. نوع کنش های دولت است که ارز را به این صورت در آورده است.
حالا اگر به آرشیو رسانه ها مراجعه کنیم? کمتر موردی می یابیم که یکی از مسئولان دولتی مسئولیت این وضعیت را به عهده گرفته باشد. عذرخواهی و استعفا که اصلا در قاموس آنان پیدا نمی شود تا کسی دنبال معنایش باشد. در چنین مواردی با اتکا به اصل فرافکنی هزاران مقصر غیر مسئول می توان برای آن پیدا کرد و اگر کسی در این سخن چون وچرا کند باید آماده هر اتهامی باشد.
در عوض? وقتی اندکی از التهاب بازار ارز در طی این سال ها فرو نشسته است مسئولان و دستگاه ها در مصاحبه و ارسال خبر از یکدیگر سبقت می گیرند و خود را تنها یا مهم ترین عامل حل این مشکل معرفی می کنند.
آنچه در روزهای اخیر? درباره ارز رخ داد نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر وقت ارز گران می شود? متولیان یا ساکتند یا دنبال توطئه گر می گردند؛ اما وقتی کمی از التهاب بازار کاسته می شود باید میکروفن ها و ضبط صوت ها را روشن کرد و سخنرانی غرای مسئول مربوط را به خورد مخاطبان داد.
این گزارش را می توان همچنان ادامه داد? اما می خواهیم با یک خواهش آن را پایان دهیم: « آقای دولت? یادت باشد شما ارز را ارزان کرده ای؛ موقعی هم که گران شد دنبال مقصر نگردی! قبول؟»
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


نقش معاونین پارلمانی دولت در انتخابات مجلس نهم ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  اعتدال : عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، با بیان اینکه امکان سوء استفاده دولت از معاونین پارلمانی‌اش، برای تحقق خواسته‌های انتخاباتی، وجود دارد، گفت: اگر خدایی نکرده دولت بنای انتخاب و گزینش وکیل الدوله داشته باشد، که این قطعا کار خلافی است، از معاونین پارلمانی خود سوء استفاده می‌کند.
سید رضا اکرمی با بیان اینکه امکان سوء استفاده دولت از معاونین پارلمانی‌اش، برای تحقق خواسته‌های انتخاباتی خود، وجود دارد، گفت: متاسفانه در کشور ما مسائل سیاسی روی همه چیز سایه افکنده و گاهی مسئولان دولتی به دلیل قرارگرفتن در فضای انتخابات وظایف اصلی خود را فراموش می کنند.
نماینده مردم تهران ،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت به تناسب زمان وشرایط می تواند، کم و زیاد شود اما ظاهرا قرار نیست در این کشور از بین برود.
وی، ادامه داد: اگر خدایی نکرده دولت بنای انتخاب و گزینش وکیل داشته باشد، که این قطعا کار خلافی است، از معاونین پارلمانی خود سوء استفاده می‌کند، این درحالی است که معاونین باید به وظیفه اصلی خود عمل کنند.
عضو جامعه روحانیت مبارز، تصریح کرد: وظیفه اصلی معاون پارلمانی وزارت خانه معلوم و مشخص است، این افراد در واقع نظراتی که وزارتخانه مربوطه در مورد لوایح، طرح‌ها ،مدیریت‌ها، عزل و نصب‌ها ،سوال و تذکر است را از مجلس به وزارتخانه یا از وزارت خانه به نماینده منتقل می کنند.
این عضو فراکسیون روحانیت مجلس هشتم، معاونین پارلمانی را رابط و یاری کننده مجلس با وزارتخانه‌‌ها دانست و گفت: پرداختن به وظایف انتخاباتی در حیطه کاری معاونین نیست، ضمن اینکه وظایف انتخابات مربوط به وزارت کشور است و این وزارتخانه مسئولیت اجرایی انتخابات را دارد.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، با تاکید براینکه هیچ وزارت خانه‌ای نباید در کار وزارت خانه دیگر دخالت کند، تصریح کرد: اعمال نفوذ یا جهت دهی انتخاباتی معاونان پارلمانی دخالت درکار سایر مجموعه‌های انتخاباتی است ، اما متاسفانه در جامعه ما کارهای خلاف اخلاق و قانون بیشتر شده است.
یک منبع آگاه در مجلس در گفت و گو با منابع خبری، گفت: رفتار معاونین پارلمانی وزارتخانه ها در پیگیری کار و درخواست های نمایندگان تبعیض آمیز شده و این مسئولین درخواست های نمایندگانی که احتمال رای آوردن آنها در مجلس نهم قطعی است را سریعتر و بهتر پیگیری می کنند.
منبع: خانه ملت

 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   وی در پاسخ به درخواست شرکت‌کنندگان‏ از مسئولین دولت و به‌خصوص رییس‌جمهور خواست نسبت به تحصیل فرزندان مهاجرین افغان‌ها توجه و مشکلات آنان را رفع کنند. وی گفت: جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان مهاجرین که بعضا ناشی از مشکلات مالی است، یکی از کارهای مهم در زمینه صدور انقلاب و بسط تمدن ماست؛ ضمن این‌که محرومیت فرزندان کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند، با اخلاق اسلامی و روحیات ملت ما سازگار نیست
اعتدال : مسئولین و فعالین هیئت‌های افغانی با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، در این دیدار با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: بعد از حادثه عاشورا، جامعه اسلامی دستخوش مصائب بسیار بزرگی شده بود، اما شاید بزرگ‌ترین مصیبتی که در جامعه اسلامی پدید آمده بود، از بین رفتن اخلاق بود؛ این بی‌اخلاقی هم فقط در میان حاکمان نبود، بلکه در میان مردم عادی هم بروز کرده بود.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی کار بزرگ امام سجاد(ع) تأکید و توصیه و ترویج اخلاق صیحح و اصلاح اخلاق فاسد جامعه و دعوت جامعه به اخلاق اسلامی بود، به نوعی که ایشان پایه گذار یک اقدام فرهنگی شدند.
یادگار امام راحل با اشاره به دعای مکارم اخلاق صحیفه سجادیه، اظهار داشت: فرازهای مختلف این دعا نشانگر توجه امام سجاد (ع) به اخلاق است؛ در این دعا امام بعد از صلوات بر پیامبر(ص) می‌فرمایند:"وَبَلِّغْ بِایمانى اَْمَلَ الْایمانِ، وَاجْعَلْ یَقینى اَفْضَلَ الْیَقینِ، وَانْتَهِ بِنِیَّتى اِلى‏ اَحْسَنِ النِّیَّاتِ، وَ بِعَمَلى اِلى‏ اَحْسَنِ الْاَعْمال اَللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفَِ نِیَّتى، وَصَحِّحْ بِما عِنْدََ یَقینى"، یعنی ایمانم را به درجه کامل‏ترین ایمان رسان، و یقینم را برترین یقین گردان، و نیتم را به بهترین نیت‏ها منتهى ساز، و کردارم را به بهترین کردارها تبدیل کن. بارخدایا، نیّتم را به لطف خود، کامل و خالص گردان. وی گفت: واقعیت این است که اگر نیت‌ها پاک شود و همه چیز برای خدا باشد، اخلاق برقرار خواهدشد. منشأ همه رذایل، بدی‌ها و زشتی‌ها چیزی نیست جز این‌که نیت ما پاک و احسن نباشد. حسن خمینی تاکید کرد: اگر همین درس و توصیه و سفارش امام سجاد را سرلوحه قرار دهیم، جامعه اسلامی یک گام به پیش نهاده‌ایم و بدی‌ها و ناپاکی‌ها به سمت بهبود و صلاح پیش خواهندرفت.
وی با بیان این‌که تمام بدی‌های این روزها ناشی از نبودن نیت پاک است، گفت: کسی برای خدا بدی نمی‌کند، تهمت نمی‌زند، دروغ نمی‌گوید، ربا و دزدی انجام نمی‌دهد؛ باید در این ایام برای تحول در جامعه از امام سجاد یاری گرفت. وی، افغان‌ها را به خود باوری، تلاش و رفاقت دعوت کرد و در پاسخ به درخواست شرکت‌کنندگان از مسئولین دولت و به‌خصوص رییس‌جمهور خواست نسبت به تحصیل فرزندان مهاجرین افغان‌ها توجه و مشکلات آنان را رفع کنند. وی گفت: جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان مهاجرین که بعضا ناشی از مشکلات مالی است، یکی از کارهای مهم در زمینه صدور انقلاب و بسط تمدن ماست؛ ضمن این‌که محرومیت فرزندان کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند، با اخلاق اسلامی و روحیات ملت ما سازگار نیست.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


پیش فروش کامل وَ رایگان! ...

 

 پیش فروش کامل وَ رایگان! ...

آقا بگم انبارهای نفت وُ گاز را رو مردم باز کنند

وَ تمامش رو تا سال 1400 ، بطور رایگان،

 پیش-فروش بِـِــدَن، به مردم! ...

 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آفتاب: نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:
رقابت اصول‌گرایان با یکدیگر به نفع فتنه و انحراف است.در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی، بعضی اصول‌گرایان بی‌دلیل با هم به رقابت پرداختند که موجب شد، تعدادی از اصلاح‌طلبان به مجلس راه پیدا کنند.
محمدرضا باهنر شامگاه پنج‌شنبه در نشست جبهه متحد اصول‌گرایان در استان کرمان اظهار داشت:
انتخابات مجلس نهم مانند همه انتخابات‌های دیگر ویژگی‌ها و اهمیت خاص خود را دارد، اما این انتخابات یک انتخابات استثنایی است.
باهنر افزود:
این اتنخابات نخستین انتخاباتی است که بعد از فتنه بزرگ سال 88 برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: گروه‌ها و رقیب‌های مختلف در زمینه انتخابات اگر چه تاکتیک‌های متفاوتی دارند، اما سیاست‌های اصلی آنها به مرور زمان به هم نزدیک‌تر می‌شود.
باهنر اذعان داشت: فشارها و تهدیدهای خارجی طی یک سال گذشته به مراتب افزایش پیدا کرده است و جریان استکبار از همه جوانب به ایران و مواضع ایران حمله می‌کند.
وی تاکید کرد:
محور اصلی فعال در منطقه که کشورهای مختلف روی آن حساسیت دارند، بحث بیداری اسلامی کشورهای مسلمان است که ظرف مدت کوتاهی حکومت‌های وابسته و دیکتاتور منشانه، یکی پس از دیگری نابود شدند و حرکت رو به جلوی مردم در این کشورها آغاز شده است.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:
گاهی اوقات عدم تحلیل درست از اتفاقات بیرونی هم ما را به انحراف می‌کشاند و مسلمانی که زمان و موقعیت خود را نشناسد، زمینه‌های انحراف و اشتباه فکر کردن و اشتباه عمل کردن را به وجود می‌آورد.
وی گفت: چند ماه قبل به دستور مقام معظم رهبری همایش بیداری اسلامی در تهران برگزار شد و رهبری تحلیل درست و شفافی از حوادث، انحرافات و آسیب‌هایی که در بطن این انقلاب‌ها وجود داشت را تبیین کردند که عمیق‌ترین نوع تحلیل از نوع بیداری اسلامی بود.
باهنر اظهار داشت: بیداری اسلامی حرکتی رو به جلو است که طی آن نظام استکبار، سنگرهای خود را به نوبت از دست می‌دهد.
وی افزود: در داخل کشور نیز بعضی از مسئولان از بیداری اسلامی به نام بیداری انسانی تعبیر کردند که تعبیری کاملا اشتباه است و ما باید بپذیریم که انقلاب‌های منطقه از نوع بیداری اسلامی است.
باهنر با اشاره به اینکه بعضی از رهبران انقلاب‌های منطقه اسلام‌گرا نیستند و دنبال کسب شهرت و مقام هستند، عنوان کرد: آن چنان موج بیداری اسلامی در این کشور ها وسیع است که این رهبران چاره‌ای جز اینکه بیان کنند، حرکت مردم بیداری اسلامی است، ندارند.
وی اذعان داشت: در اوایل انقلاب ما هم جریان‌های مختلفی وجود داشتند که حرف خود را می‌زدند و ما نباید از انقلاب‌های منطقه در این برهه زمانی انتظار بسیجی خالص بودن و حزب‌اللهی بودن را داشته باشیم.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نظام استکبار احساس می‌کند که ایران مرکز پیام این حرکت‌ها است و سعی دارد، این انقلاب‌ها را به ایران نسبت دهد، در حالی که هیچ اثر فیزیکی از ایران در این کشورها پیدا نکردند و این در حالیست که انقلابیون منطقه همه خود را فرزند امام خمینی (ره) می‌دانند.
باهنر با تاکید بر اینکه سران کشورهای غربی را به خواندن نامه امام (ره) به گورباچف دعوت می‌کنیم، گفت: جنبش تسخیر وال‌استریت در 80 کشور دنیا در حال حرکت است و مردم این کشورها همه از نظام سرمایه‌داری متنفر هستند.
وی با توجه به قطعنامه‌های جدید از سوی غرب علیه پرونده هسته‌ای ایران اذعان داشت: 20 درصد اورانیوم را تغلیظ و صفحات سوخت راکتورها را تهیه و تولید کردیم و کمتر از یک ماه آینده سوخت تولیدی کشورمان را در راکتور هسته‌ای کشور استفاده می‌کنیم.
باهنر عنوان کرد: با وجود تحریم‌ها کشور ما هزینه‌های زیادی را پرداخت کرده است، اما درآمدها و سود این تحریم‌ها بیشتر از ضررشان است.
وی تصریح کرد:
سیاست راهبردی غرب در انتخابات مجلس نهم این است که مردم را از وضع موجود در کشور ناامید کنند تا در انتخابات شرکت نکنند.
باهنر بیان کرد:
فتنه‌گران سال 88 با عنوان اصلاح‌طلبی با موضع زیادی در بحث انتخابات فعالیت دارند که گروه خارج‌نشین اصلاحات اصل تحریم انتخابات را در پیش گرفته‌اند و گروه داخلی هم برای شرکت در انتخابات شرط و شروط تعیین می‌کنند.
وی افزود:
سیاست اصلی اصلاح‌طلبان این است که حضور مردم در انتخابات را کم‌رنگ کنند و مردم را از رفتن به پای صندوق رأی منصرف کنند، زیرا بارها گفته‌اند که هر چه مردم در انتخابات کمتر شرکت کنند، به نفع اصلاحات است.
باهنر اظهار داشت:
به تعبیر بعضی، جریان انحراف، جریانی بود که از درون اصولگرایی ساخته شد و کسانی در این جریان حضور داشتند که به فساد و رانت‌خواری و ... وابستگی داشتند.
وی با اشاره به اینکه بصیرت داشتن و مسلمان ماندن، خیلی دشوار است، گفت: شمر هم در کنار مولا علی (ع) مبارزه کرد و حتی جانباز شد و همان فرد پس از چند سال، سر پسر امام را جدا کرد.
باهنر تاکید کرد: به هر حال روزی قدرت و پول سراغ انسان می‌آیند و معیارهای انسان را تغییر می‌دهند.
وی افزود: این مجموعه دو هدف را دنبال می‌کند که یا انتخابات منحل شود و یا خودشان تعداد نماینده زیادی را به مجلس بفرستند و اگر هیچ کدام از این دو را نتوانستند، مانند فتنه 88 کل انتخابات را زیر سئوال ببرند.
باهنر اظهار داشت: فشارهای داخلی و خارجی ممکن است، موجب شود تا مجلسی مانند دوران اصلاحات داشته باشیم و همین حساسیت‌ها دلیل به وجود آمدن چتر کلی اصولگرایی با نام جبهه متحد اصولگرایان شد.
وی عنوان کرد: بایدها و نبایدهای اصولگرایی از بیانات مقام معظم رهبری استخراج شده است و اعلام شد که هر فردی که این قوانین را قبول دارد، اصولگرا است.
باهنر با اشاره به اینکه جبهه پایداری تاکنون به این جمع نپیوسته است، گفت: اگر منسجم شویم، فتنه و انحراف نمی‌تواند، کاری انجام دهد.
وی تصریح کرد: شورای اصولگرایان استان کرمان بسیار فعال و متحد هستند، در صورتی که از نام‌های مختلفی استفاده می‌کنند و این به علت تدین افراد سیاسی کرمان است که در اصولگرایی هیچ اختلافی با هم ندارند.
باهنر اذعان داشت: در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی، بعضی اصولگرایان بی‌دلیل با هم به رقابت پرداختند که موجب شد، تعدادی از اصلاح‌طلبان به مجلس راه پیدا کنند و نباید بگذاریم در این دوره چنین اتفاقی تکرار شود.
وی با تاکید بر اینکه اساسنامه اصولگرایان استان کرمان، عالی‌ترین اتحاد اصولگرایی در کشور است، بیان کرد: در بین اصولگرایان افرادی باید گذشت و ایثار داشته باشند و احساس تکلیف کرده و از صحنه خارج شوند.
باهنر افزود: امیدواریم با موفقیت از این انتخابات گذر کنیم، زیرا انتخابات مجلس شورای اسلامی روی انتخابات ریاست جمهوری آینده تاثیرگذار است.
وی گفت: افراد باید طبق نظرسنجی‌ها کاندید شوند که در بعضی مناطق این نظرسنجی‌ها به قدری شفاف است که نیاز به کار علمی ندارد و در بعضی مناطق نیاز به نظرسنجی با کار علمی دقیق است.
باهنر خاطرنشان کرد: در انتخابات باید فرد اصلح غیر‌قبول را فدای فرد صالح قابل قبول کنیم و همچنین تعداد کاندیدهای اصولگرایان در مناطق مختلف باید به حداقل برسد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه: عدم رضایت مردم از عملکرد دولت

 

برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید


   نائب رییس دوم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی :
در سیستان و بلوچستان مردم در ابتدا از پرداخت نقدی یارانه ها رضایت نسبی داشتند ،
 اما چون در استان ما هزینه های تمام شده در حمل و نقل زیاد است و متاسفانه تورم خصوصا در طی این 12ماه ، 2 برابر متوسط کشور بوده ، این مساله برای مردم آزار دهنده بوده است.

   مردم ما از یک سو یارانه دریافت کرده اند و از سوی دیگر با تورم بسیار زیاد روبه رو بودند ، که این تورم به مردم آسیب رسانده و قدرت خرید آنها را شدیدا کاهش داده است ؛ بعد از چند ماه مشخص شد که مردم از یارانه های دریافتی نصیبی نبرده اند و حتی سطح زندگی آنها نیز افت داشته است.
   توزیع سهام عدالت نیز در منطقه به شیوه درستی انجام نشد ، نواقص بسیار زیادی را در روند اجرای آن شاهد بودیم و بخش قابل توجهی از مردم هنوز سهام خود را دریافت نکرده اند.
   به وضوح عدم رضایت مردم را نسبت به عملکرد دولت می ببینیم ، تکلیف مردم روشن نیست و شرکتی هم وجود ندارد که بتواند از حقوق سهام داران دفاع کند.
   وی به مصوبات سفرهای استانی دولت به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و ادامه داد: عمده طرح ها و مصوباتی که برای منطقه سرنوشت ساز بود، اجرایی نشده و یا نتوانسته اند آنرا عملیاتی کنند؛ این مساله به خصوص در بخش توسعه صنعتی و معادن مشهود است و همچنین در بخش راه آهن ، ناموفق بودن این طرح ها اثبات شده است.
   برخی مصوبات دولت حتی ارزش مصوب شدن را نداشت و برخی از آنها مانند آبادانی روستاها و جاده سازی تکرار مصوبات مجلس بودو متاسفانه به طرح های کلانی که نیاز استان بود و به انها نیاز داشتیم ، جامعه عمل پوشانده نشد.

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


* طلسم واگذاری به کارگران 22 ماهه شد
   22ماه پیش شورای‌عالی اشتغال طرح واگذاری کارتهای اعتباری خرید 1.5میلیون تومانی را برای کارمندان و کارگران تصویب کرد اما تا به امروز جز واگذاری نمادین به 13کارگر هیچ کار دیگری انجام نشده است!
21 ماه پیش واگذاری کارت اعتباری خرید به کارگران، کارمندان دولت، کمی بعدتر بازنشستگان و به قول وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در درازمدت برای همه ایرانیان در شورای عالی اشتغال مطرح و به سرعت مراحل تصویب را طی کرد.
   طرحی که به دلیل وابستگی مستقیم به منابع بانکی و تسهیلاتی همان راهی را رفت که پیش‌تر از آن بسیاری از طرح‌ها مانند زودبازده‌ها، خوداشتغالی و بعد از آن هم مشاغل خانگی رفت.
کارت‌های اعتباری در دام تسهیلات
در واقع نگاه خوشبینانه شورای عالی اشتغال به پذیرش فوری آن توسط سیستم بانکی کشور؛ مسئله‌ای بود که در زمان برنامه ریزی برای تصویب طرح واگذاری کارت‌های اعتباری خرید کارگران به هیچ وجه در نظر گرفته نشد و امروز می‌بینیم طرح سرنوشتی جز یک تبلیغ زودگذر و پیشنهادی برای بایگانی نداشت.
شاید در همان ابتدای تصویب طرح گروه‌هایی از کارمندان دولت توانسته باشند از مزایای این طرح برخوردار شوند ولی ناپخته بودن اجرای آن در فضای کارگری باعث شد تا این موضوع برای کارگران و مشمولان قانون کار فقط در حد یک برنامه دست نیافتنی باقی بماند.
   حال پس از 22 ماه از زمان تصویب این طرح نه تنها هیچگونه گزارش آماری و شفافی در این زمینه وجود ندارد بلکه نتیجه تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز راه به جایی نبرده است و تاکنون کارگران نتوانسته‌اند از این امکان برخوردار شوند.
توقف 22ماهه یک مصوبه
طی ماه‌های گذشته و پس از مطرح شدن این موضوع که اجرای طرح به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است برخی از مسئولان این وزارتخانه با دلایلی مانند روشن نبودن تعداد کارگران مشمول و همچنین لزوم ارائه لیست‌هایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ پرونده کارت‌های اعتباری را مسکوت گذاشته است.
از سویی خود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اخیرا عدم اجرای طرح واگذاری کارت‌های اعتباری کارگران را مورد انتقاد قرار داده است و در چندین مرحله توقف اجرای این طرح در بخش کارگری را مورد سوال قرار داده است.
حتی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به صراحت اعلام کرد که اگر مسئله واگذاری کارت‌های اعتباری کارگران با ارائه لیست از سوی وزارتخانه متبوعش حل می‌شود، حاضر است این کار را انجام دهد.
واگذاری نمادین هم کارساز نشد
البته پیش‌تر نیز در اردیبهشت ماه امسال شیخ الاسلامی با هدف آغاز شدن واگذاری کارت‌های اعتباری کارگران و شکسته شدن این طلسم در روز کارگر به صورت نمادین واگذاری کارت‌ها را به 13 کارگر آغاز کرده بود. اما این طرح هم به اصطلاح نگرفت و تا به امروز کارگران منتظر دریافت کارت‌ها هستند.
علی اکبر عیوضی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در مورد طرح واگذاری کارت‌های اعتباری خرید به کارگران، مسئولان قبل از اینکه راهکارهای اجرایی شدن طرح و ساز و کار آن را فراهم کنند آن را به جامعه کارگری اعلام کرده اند، گفت: با این حال دیدیم که تاکنون زمینه اجرای آن فراهم نشده است.
عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، اظهار داشت: پس از تصویب واگذاری کارت‌های اعتباری خرید در شورای عالی اشتغال، کارگران بسیاری زمان واگذاری کارت‌ها را پیگیری می‌کنند و ما نیز به عنوان نمایندگان آنها پاسخ روشنی نداریم.
عیوضی کمبود نقدینگی را از مهم‌ترین دلایل عدم اجرای طرح واگذاری کارت‌های اعتباری کارگران خواند و بیان داشت: همراهی کارفرمایان و تامین منابع مالی از سوی سیستم بانکی کشور می‌تواند به عدم واگذاری کارت‌ها پایان دهد.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


منتجب نیا : دو نگرانی عُمده-ی اصولگرایان ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز علت شایعه پراکنی اصولگرایان در مورد اصلاح طلبان را فرار از مخمصه اختلافات بین گروه‌های مختلف اصولگرا ارزیابی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا به ایلنا در این زمینه گفت: اصولگرایان نگران دو مسئله عمده هستند اول اینکه در صورت شرکت اصلاح طلبان در انتخابات با فضای حاکم بر کشور می‌توانند در انتخابات مجلس پیروز شوند و اکثریت را به دست گیرند.
وی افزود: به همین دلیل است که فعالان سیاسی اصولگرا بعضا در صحبت‌هایشان یکدیگر را تهدید می‌کنند که اگر بین خودشان اختلاف بیاندازند مجلس ششم تکرار می‌شود و این مسئله نشان از نگرانی عمیق اصولگرایان دارد چرا که حضور اصلاح طلبان را تهدیدی جدی برای حکومت خود می‌دانند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی دیگر نگرانی اصولگرایان را عدم حضور پررنگ مردم در انتخابات ارزیابی و تاکید کرد: اصولگرایان برای فرار از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شدند به هر وسیله‌ای متوسل می‌شوند که یکی از این راه‌ها شایعه پراکنی در مورد حضور اصلاح طلبان در انتخابات و یکی دیگر از این روش‌ها معرفی چهره‌های نا‌شناس به عنوان اصلاح طلبان است.
وی افزود: البته این روش‌ها نشان از سطحی نگری آن‌ها دارد چرا که مردم ما آگاه‌تر از آن هستند که آلترناتیوی غیر واقعی برای اصلاح طلبان داشته باشند.
وی گفت: این‌ها مجلس و دولت را در دست گرفتند که بتوانند کشور را مدیریت کنند، اما عملکرد دولت مردم را نگران کرده است و مردم به آن رویکرد منفی دارند و مجلس نیز در این مساله مقصر است.
این فعال سیاسی تاکید کرد: بخش زیادی از ضعف‌های دولت به دلیل عملکرد مجلس است و اینکه مجلس دست دولت را بازگذاشته است.
قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان با اشاره به پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان گفت: اصلاحات یک جریان سیال و مردمی است که توانسته است پایگاه خود را به دست بیاورد.
وی یادآور شد: اصلاح طلبان در جامعه مقبولیت دارند و از سوی دیگر اصلاحات راه خود را پیدا کرده است.
منتجب نیا ادامه داد: یکی از امتیازات اصلاحات اکثریت تحصیلکرده آن است، چرا که اکثر آن‌ها چهره‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی هستند که البته هنوز تغییر و تحولی برای شرکت آن‌ها در انتخابات ایجاد نشده است.

 


 

همایش بانوان جبهه پایداری پنجشنبه

در تهران برگزار شد

برای تصویر کامل روی آن کلیک


 

حجت الاسلام حمید رسایی عضو مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: جبهه پایداری در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران و برای افزایش مشارکت سیاسی، اقدام به شناسایی نیروها و کاندیداهایی که توانایی لازم برای حضور در مجلس را دارند و در راستای سیاست های رهبری گام برمی دارند، کرده است و در سراسر کشور گزینه ها و کاندیداهایی که با جهت گیری جبهه پایداری همراه بوده اند را شناسایی و با آنها وارد مذاکره شده و از آنها دعوت کرده برای مشارکت در انتخابات ثبت نام کنند ...

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی