سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

کاسـبـــی ِ دلـواپـســـی ...

    نظر

 

 

 امام خمینی وَ اشخاص خودسَـر ... 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید

  بسم الله الرحمن الرحیم

 دکتر غلامعلی رجایی :  "آنهایی که به اسم اسلام مشغول شده اند به اعمال «خود سری» ، اینها کرم هایی هستند که باطن این نهضت را به فساد خواهند کشید.» (صحیفه امام ، ج 11ص 313 ) آنهایی که با ادبیات امام آشنا هستند و صحیفه امام را خوانده و می خوانند، می دانند امام به ندرت با چنین ادبیاتی صحبت نموده و به این تلخی از عمل شخص یا اشخاصی انتقاد کرده است. امام در ابتدای این فرمایش با عکس العمل شدید در برابر عمل بعضی حزب اللهی هایی که در ماههای آغازین انقلاب در کمیته ها و..در اقتدا به روش ناپسند مارکسیست ها با ادعای دفاع از ارزشها به حقوق و املاک و سرمایه قانونی بازاریها و مردم ثروتنمد دست درازی می کردند و بساط مصادره انبارهای پر از کالا و منازل وسیع و املاک ..راه می انداختند و گمان می کردند دارند به اسلام و انقلاب خدمت می کنند، ضمن زدن مثال جالبی می فرمایند: "کارهای کمونیست ها را می کنند به اسم اسلام. کارهای مارکسیست ها را می کنند به اسم اسلام. حرف های آنها را می زنند به اسم اسلام و این نهضت از داخل دارد می پوسد. مثل یک خربزه ای که از بیرون شما آب به آن می دهید، به آن توجه می کنید، یک وقت که می خواهید بچینید می بینید از باطن خراب شده. شما در ظاهر هی خدمت کنید. هی چی بکنید. یک وقت ببینید که نهضت شما کرم زده است. از باطن خراب شده است." این بیان تند و غیر متعارف عمق نگرانی ایشان را ازخودسریهای سال 58 نشان می دهد .من نمی خواهم مثل بعضی دوستان اصولگرا با نقل گزینشی بیانات امام درگذشته در زمان حال برای آنها مصداق سازی و مشابهت سازی نموده و همانند آنان نظر مبارک امام را مصادره به مطلوب کنم. اما حداقل نتیجه ای که از بیان این فرمایش می شود گرفت این اصل مهم واستراتژیک و حیاتی است که: با نادیده گرفتن قانون و ضابطه و به تعبیر ایشان " خودسری" و ایستادگی در برابر قانون، - که اکنون در این دولت به مذاق بعضی دلواپس ها خوش آمده است – به شدت باید برخورد شود . امنیت یک طرفه شده است! هرجا کسی که غیر اصولگرا باشد به جایی برای سخنرانی رفته یا می رود نیروهای قانون شکن و خود سر -که متاسفانه غالبا از جوانهای کم اطلاع و مظلوم! دانشجو هستند- در اجرای دستوری که از مرکزیت به آنها داده شده!، احساس تکلیف نموده و در مراسم حضور می یابند، صف می کشند ، شعار می دهند و مجلس برهم می زنند و در این میان آنچه بر زمین افتاده و می افتد جسدی بنام قانون است! حکایت جالبی است! بخشی از یک تفکر و جناح دولت از دست داده! به مدد برخی حمایتها از یک سو و تسامحهای بیجای مقامات سیاسی ،امنیتی و انتظامی در دولت کنونی از سوی دیگر، آنقدر میدان را وسیع دیده و می بیند که برای تفکر رقیب که از قضا با رای مردم حاکم شده است، هیچ جا و منزلتی حتی در حد حرف زدن قائل نیست و مهم اینکه با ضعف برخورد مسولین ذی ربط، عملا در برابر این قانون ستیزی-های مکرر که حتی صدای رهبری را هم درآورده پاداش هم می بیند!
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی
 

 

 

  جهت مراجعه به مرجع متن، یا عنوان اصلی، به پیوند فوق اشاره کنید


  بسم الله الرحمن الرحیم

   تاجیک، نصرت اله - دلواپسی برای مذاکرات هسته‌ای و کفن‌پوشی سیاسی نوعی کاسبی شده. ظاهرا منافع تحریم‌ها برای عده‌ای شیرین است ولی مساله اصلی موج جدید کاسبان، مذاکرات هسته‌ای نیست بلکه مشکل دست‌بالانداشتن سیاسی- اقتصادی است. متاسفانه این جماعت آنقدر کم‌حوصله هستند که طاقت صیفی‌کاری هم ندارند چه رسد به باغداری و رعایت قوانین اقلیت و اکثریت و آماده‌کردن خود برای سر صندوق‌ها تا سال دیگر! رنگ‌‌وبوی سخنان برخی از حاضران در همایش دلواپسان سفارت سابق آمریکا آنقدر حماسی بود که به‌وضوح نشان از آن داشت که آنچه در ذهن برخی از حاضران می‌گذرد و بر زبانشان جاری شد، فرا‌تر از اعلان دلواپسی است. یکی مردم را به قیام و دیگری، آنها را به شورش دعوت کرد و سومی هم گفت علاقه‌مند است گلیم از زیر پای دولت بکشد.
به‌نظر می‌رسد این چندماهی که اینان از کما بیرون آمده‌اند خیلی به آنها سخت گذشته که الان در لانه جاسوسی آمریکا اینچنین فریاد می‌زنند. برای رفع نگرانی کاسبان دلواپس سعی می‌کنم توضیحاتی اندرباب اهمیت و زوایای گوناگون سیاست خارجی و روابط بین‌المللی ایران در شرایط کنونی بدهم. سیاست خارجی ایران راه‌های متعددی را برای پیمودن دارد. اما هم‌اکنون شرایط جهانی و منطقه‌ای به‌گونه‌ای است که دیگر تعدد راه و ابزارهای طی آن، اهمیت چندانی نداشته بلکه اثرات منطقه‌ای و جهانی هر مسیر، انعکاس آن روی ایران و افق دیدی که برای اتخاذ راهبرد بعدی برای ایران فراهم می‌کند، مهم‌تر است. یعنی در‌ گذار از مرحله فعلی و حرکت به سمت چشم‌انداز ترسیمی در اسناد بالادستی سیاست خارجی و تاکید بر هر یک از اهداف مذکور در آنها، به جغرافیای منطقه‌ای محدود نخواهد ماند و بالعکس، متغیرهای فرامنطقه‌ای بر تحولات سیاست خارجی و مناسبات ایران اثر‌گذار خواهد بود. بنابراین با درنظرگرفتن مهم‌ترین بازیگران و متغیرهای موثر در رویکردهای جمهوری اسلامی، تقابل و همسویی قدرت‌های رقیب منطقه‌ای وابسته و فرامنطقه‌ای دارای منافع در درون جغرافیای سیاسی منطقه با جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت بوده و باید به‌عنوان یک عامل مهم در معادلات امنیت و توسعه منطقه در نظر گرفته شود. با توجه به این عوامل، ورود به فضای تحلیلی سیاست خارجی می‌طلبد که راهبردهای درازمدت‌تر که میزان تصمیم‌گیری‌های مرحله‌ای را کمتر، برداشت‌های شخصی و سلیقه‌ای و تغییرات سریع اهداف سیاست خارجی را به صفر نزدیک کند و در عوض چنین راهبردهایی حاصل تعامل با محیط پیرامونی باشد که باعث کاهش مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی شود. عدم شناخت کافی از محیط سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی باعث می‌شود تا نتوانیم با اتخاذ روش‌های صحیح و مناسب با راهبردهای طراحی‌شده و مواضع درست و طولانی‌مدت، از امکانات و ظرفیت‌های تولیدشده در سیاست خارجی، روابط بین‌الملل، منطقه‌ای و اوضاع جهانی برای کسب و تامین منافع ملی بهره‌برداری بهینه کنیم. بنابراین آنچه آفت سیاست خارجی کشور و سم مهلک برای آن محسوب می‌شود، پوشاندن لباس جناحی بر آن، بر سر هر کوی و برزن‌نشاندن و به‌تاراج‌گذاشتنش و نهایتا هر دم آن را به رنگ و بویی آغشتن است که نه خود بدانیم چه معجونی است و نه دیگران تکلیف خود را با ما می‌دانند!  

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی