سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

در نمازت گری? انگورها را بشنوی

    نظر

 

 




در نمازت گری? انگورها را بشنوی

دور شو از خود که بانگ دورها را بشنوی

در نمازت گری? انگورها را بشنوی



تار شد شب های تنهاییت، چنگی زن به دل

تا صدای هق هق تنبورها را بشنوی



رکعتی از رنگ بیرون آی، ای همرنگ نور

نور شو، تا ربٌنای نورها را بشنوی



سعی کن آیینه را هر صبح، لب خوانی کنی

سعی کن با یک نظر، منظورها را بشنوی



پنبه را از گوش بیرون آر، ای حلاج وهم

تا اناالحق گفتن منصورها را بشنوی



بی که موسی باشی از طور تجلی بگذری

بی که اسرافیل باشی صورها را بشنوی



تو سلیمان می توانی شد، ولی با چند شرط

شرط اوّل آن که حرف مورها را بشنوی



شرط آخر آن که برگردی به ظهر کربلا

محو عاشورا شوی و شورها را بشنوی

 

اسفند ماه ????- دهلی نو
 

  مرجع    

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی


 


امام خمینی: ادب را از رسانههای دشمن یاد بگیرید

 

 

 

 

 

 

امام خمینی: ادب را از رسانه‌های دشمن یاد بگیرید

 

 

آفتاب: ابتکار در سرمقاله خود با عنوان «افراط‌گرایی از مختار تا امروز!» نوشت:

*شنبه‌شب قسمتی از سریال مختارنامه از شبکه 1 سیما پخش می‌شد. به‌طور تصادفی، این قسمت از سریال به مسائل روز چنان مرتبط و شبیه بود که گویا این فیلم برای عبرت‌آموزی و پنددهی درباره اتفاقات روز ساخته و پخش می‌شود. در این قسمت از سریال تاریخی، پدیده‌ای به نام «طرفداران افراطی» خودنمایی می‌کرد.

این گروه از امیر خود می‌خواهند که اجازه دهند چنین و چنان کنند. وقتی مختار جلوی افراط‌گرایی آن‌ها می‌ایستد، متهم به سازش‌کاری و... می‌شود. جملاتی بدین مضمون به آن‌ها گفته که ممکن است راه‌گشای ما شود: «خطر افراط‌گرایی و کج‌اندیشی از خطر اردوگاه دشمن کمتر نیست.»
 

 متن کامل

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


مادربزرگ کلاهقرمزی از نوهاش میگوید!

 

 

 

مادربزرگ کلاه‌قرمزی از نوه‌اش می‌گوید!
 

مادربزرگ کلاه‌قرمزی از نوه‌اش می‌گوید!

 

پروین شمشکی نخستین تهیه‌کننده برنامه‌های عروسکی کلاه‌ قرمزی خود را خالق این شخصیت و حتی به قول بعضی‌ها مادربزرگ کلاه‌قرمزی می‌داند.
کلاه‌قرمزی می‌تواند مهمترین اتفاق نوروزی تلویزیون باشد چرا که خبرهایی از تولید بی‌سر و صدای آن می‌رسد. پروین شمشکی نخستین تهیه‌کننده برنامه‌های این عروسک در گفت‌وگو با همشهری جوان از ناگفته‌ها‌ی این عروسک دوست‌داشتنی می‌گوید.

متن‌ها را کی می‌نوشت؟
متن نداشتیم! شاید از 150 برنامه، پنج تا متن هم ازشان نگرفتیم. نامه‌هایی را که پدرها و مادرها می‌فرستادند. بررسی می‌کردیم و موضوع آن‌را در اختیار طهماسب قرار می‌دادیم و آنها براساس نامه کار را می‌گرفتند و کلاه‌قرمزی نقش بچه‌ای را می‌گرفت که کار بدی را که در نامه نوشته شده بود، انجام داده و طهماسب او را نصیحت می‌کرد. بداهه و بده و بستان‌هایشان فوق‌العاده بود. قبل از ضبط هم کمی تمرین می‌کردند و هنرمندی‌شان روی صحنه به اوج می‌رسید.

 متن کامل

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


سیاستمداران بداخلاق ...

 

 

 

 

 

« بخور. کم کم بهش عادت میکنی! »

« بهداشت و درمان کوپنی، اقدامی وطن-پرستانه است »

 

 

سخنی با سیاستمداران بداخلاق

این بگم بگم ها از چیست؟ آیا از اخلاق است یا از بداخلاقی ؟ آیا شالوده دین اسلام بر منش های والای اخلاقی بنا نهاده نشده است؟ آیا پیامبر ما پیامبر رحمت و اخلاق نبود؟

جالب این است که در این گذرگاه به عیان دیده ایم و دیده اند ، آنان که اخلاق بهتری داشته اند در دنیا و آخرت پیروز تر و موفقتر بوده اند. مع الوصف باز هم بداخلاقی، تماممان را فرا گرفته است و گویا اصلاً نمی خواهیم پندی بگیریم.

 حال که این اتهامات رواج پیدا کرده و تبدیل شده به یک معضله و ناهنجاری اجتماعی، چرا دستگاههای قضایی رفع اتهام نمی کنند و یا محاکمه ای در کار نیست ؟ و با کسی بخاطر افترائات و اتهامات برخوردی نمی شود و این پرسشی است که همه می پرسند، چرا؟

اکنون سالهاست که سخن از ثروت های باد آورده و مفاسد اقتصادی می شود، کدام مفسد اقتصادی دستگیر شده؟ و به اتهاماتش رسیدگی شده است ؟ و به مردم اطلاع رسانی شده است ؟ الا چند دانه نا درشت.
 

 متن کامل

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 


جمعه خشم در عربستان

 

 

جمعه خشم در عربستان

( مجموعه عکسها در ادامه مطلب )

همزمان با جمعه خشم در عربستان، مردم این کشور در شهرهای مختلف به خیابان‌ها ریختند تا با وجود تدابیر شدید امنیتی و تهدیدهای صورت گرفته توسط سران آل‌سعود، اعتراض خود را نسبت به خفقان موجود در این کشور اعلام کنند.

 

 متن کامل

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 

 

 


آیتالله سیستانی: تظاهرات حق همه مردم است

 

 

 

 

 

 

آیت‌الله سیستانی: تظاهرات حق همه مردم است

 

 

 

 

 

آفتاب: آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید بلندپایه ساکن عراق، توصیه‌هایی را در مورد تظاهرات در عراق به نمایندگان خود در سراسر این کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری براثای عراق‌، دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی‌، توصیه‌های این مرجع بلندپایه شیعه را در مورد تظاهرات و پیامدهای آن، به تمامی نمایندگانشان در سراسر عراق اعلام کرده است.

دفتر آیت‌الله سیستانی اعلام کرده است: مرجعیت عالیقدر‌، دردهای شهروندان از کمبود خدمات و افزایش فساد در سازمان‌های دولتی که هم دولت و هم خود سازمان‌ها در آن مقصر هستند را درک می‌کند.

دفتر آیت‌الله سیستانی با اشاره به هشدار چندین باره ایشان در مورد مشکلات موجود اعلام کرد:‌ آیت‌الله سیستانی تظاهرات را حق تمامی افراد می‌داند، اما بر این نکته تاکید دارد که تظاهرات نباید رنگ کشتار و خراب کردن اموال عمومی و خصوصی به خود بگیرد که متاسفانه چند بار این اتفاق افتاده است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی

 


علی مطهری: از گزارش 25 بهمن تا گزارش کوی دانشگاه

 

 

توجه! توجه! ...

 

علی مطهری:

 

از گزارش 25 بهمن تا گزارش کوی دانشگاه

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خود در بررسی اصلاح تبصره 2 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 1378 به پیشنهادی رای دادند که بر اساس آن کاندیداتوری نمایندگی مجلس با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن به اضافه حداقل 5 سال سابقه مدیریت یا فعالیت اجرایی آموزشی و پژوهشی همچنین حرفه‌ای سیاسی و قضایی و تقنینی (4 سال نمایندگی مجلس)، پس از اخذ مدرک تحصیلی خواهد بود.

اصل نمایندگی و اصل انتخابات در این است که مردم به دور از اعمال نظرها و گزینش ها افراد واجد شرایط را انتخاب کنند. اما اینکه دستگاهی بیاید و به جای مردم نظارت کند و به مردم بگوید به علت عدم شناخت و تشخیص اینکه کدام نماینده مدافع حقوق شهروندی است، ما به شما نمایندگان را معرفی خواهیم کرد، این مساله با روح مردم‌سالاری در تضاد است.

 متن کامل

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی