سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

این شروع جنگ نرم، «پان-ایرانیسم» نیست؟! ...

 

 

 این شروع جنگ نرم،

 «پان-ایرانیسم» نیست؟! ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


 اگر سیاست را به همان معنایی که عامه مردم از آن مراد می‌کنند در نظر بگیریم باید بگویم محمود احمدی‌نژاد یکی از سیاستمدارترین انسان‌های روزگار ماست.
سیاستمداری زیرک و باهوش که می‌داند چگونه رفتار کند و سخن بگوید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورد. آخرین نمونه‌اش همین چیزی است که درباره حکیم ابوالقاسم فردوسی فرموده و داد خلقی را درآورده. آقای احمدی‌نژاد چیز زیادی از ادبیات فارسی نمی‌داند و اگرچه در این سال‌ها آقای علی معلم دامغانی و هادی سعیدی کیاسری تخصصی‌ترین سخنرانی‌ها را درباره شعر فارسی به نام ایشان نوشته‌اند اما حقیقت امر همین است که می‌گویم. به قصد تحقیر و تخفیف هم نمی‌گویم. مگر رئیس‌جمهور باید حتما ادبیات بداند؟
رئیس‌جمهور خوب رئیس‌جمهوریست که امکان‌ها و اختیاراتش را خوب بشناسد، کشورش را دوست داشته باشد و بتواند از نیروهایش برای ساخت و آبادانی کشور به بهترین شکل استفاده کند. چنین رئیس‌جمهوری شاید از خواندن «توانا بود هرکه دانا بود» عاجز باشد اما هیچ‌کس چنین موضوعی را نشانه نقص و عیب یک رئیس‌جمهور نمی‌داند. آقای احمدی‌نژاد هم البته دعوی شعر و ادبیات ندارد. دعوی تاریخ و اسلام‌شناسی هم ندارد. او این جملات را به قصد و غرض خاصی می‌گوید. او می‌داند با گفتن این جمله که فردوسی رسالت پیامبر را احیا کرده واکنش بسیاری را برمی‌انگیزد. مشاوران آقای احمدی‌نژاد به ایشان گفته‌اند در این مشاجرات و منازعات پیروز میدان آقای رئیس‌جمهور است چون اغلب مخالفان برای رد سخن ایشان مجبورند مقداری- ولو اندک- متعرض فردوسی ‌شوند. متعرض فردوسی شدن همانا و در صف مخالفان ایران و ایرانی قرار گرفتن همان. رندان که می‌دانستند قصد و غرض آقای رئیس‌جمهور چیست خموشی پیشه کردند. من فقط در این میانه تعجبم از آقای رسول جعفریان بود که مثل یک معلم مهربان و دلسوز خواسته بود به آقای احمدی‌نژاد بقبولاند که اشتباه می‌اندیشد. من روی زدن گردنم شرط می‌بندم آقای احمدی‌نژاد حتی نمی‌تواند به مدت دو دقیقه درباره شاهنامه حرف معمولی و بدون اشتباه بزند چه رسد به اثبات دعوی گران و عجیبی مثل احیای سنت نبوی توسط فردوسی. او می‌خواهد خود را به عنوان فردی دوستدار ایران و ایرانی معرفی و مخالفانش را به ضدیت با ایرانیان متهم کند. البته اگر این حرف دربگیرد و مردم آقای احمدی‌نژاد را باور کنند بدون شک آنچه در ذهن و ضمیر آقای رئیس‌جمهور می‌گذرد تحقق پیدا خواهد کرد و صحنه سیاست ایران شاهد اتفاقات غریب و بدیعی خواهد شد. اما پرسش بنیادین همین است آیا کسی رئیس دولت دهم را باور می‌کند؟

موسوی، سیدعبدالجواد

 پیوندهای مرتبط:

احمدی نژاد: زیباترین جلوه فرهنگ، هنر است و خدا انسان را برای زندگی هنرمندانه خلق کرده است

احمدی نژاد: ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی