سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

جواب این 20،000 میلیارد تومنی که سال 90 اضافه گرفته شده با مجلس

 

 

  جواب این 20،000 میلیارد تومنی که سال

 90 اضافه گرفته شده با مجلسه یا دولت؟!   

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


      براساس محاسبه صورت گرفته توسط مرکز پژوهشهای مجلس طی سال 90 دولت از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی که بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه ها صورت گرفته است معادل 73.6 هزار میلیارد تومان افزایش درآمد داشته است.
این افزایش درآمد در حالی صورت گرفته است که کل اعتبار پیش بینی شده برای هدفمندسازی یارانه ها در بودجه سال 90 معادل 54 هزار میلیارد تومان بوده است، اما برآورد مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نشان می دهد درآمد دولت از محل افزایش قیمت حاملهای انرژی در سال 90 حدود 19.6 هزار میلیارد تومان بیش از رقم پیش بینی شده در بودجه سال 90 بوده است.
افزایش درآمد حاصل از بنزین در این دوره معادل 16.4 هزار میلیارد تومان، گازوئیل31.1 هزار میلیارد تومان،نفت سفید 4هزار میلیارد تومان، نفت کوره 9 هزار میلیارد تومان، گاز مایع 2.4 هزار میلیارد تومان، گاط طبیعی 9.6 هزار میلیارد تومان بوده است.
در این گزارش در تشریح نتایج حاصل از افزایش قیمت حاملهای انرژی و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها آمده است:
براساس اطلاعات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی گاز ایران در طول یک سال بعد از اجرای قانون هدفمندسازی یرانه ها مصرف نفت سفید 17.5 درصدکاهش،نفت گاز1.9 درصد کاهش،بنزین 5.3 درصد کاهش،گاز مایع 13.3 درصد کاهش ، نفت کوره 4.4 درصد افزایش و مصرف گاز طبیعی تقریبا تغییری نکرده است.

 

 گرانی تا کِی وَ کجا؟! ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


 تا زمانی که حمایت از مصرف کننده دروغی بیش نیست، کم فروشان، کم می فروشند و گرانفروشان، گران می فروشند و متقلبان، کالای تقلبی دست مردم بینوا می دهند و از هیچکس هم نمی ترسند! این سیر گرانی تا کی ادامه خواهد یافت؟ سازمان حمایت از مصرف کنندگان ؛ از چه کسی «حمایت» می کند؟
ماجرای آن مرد ساده دل را که وقتی دزدان واردخانه اش شدند و اموالش را بسته بندی می کردند و هزار بلاسرخودش و خانواده اش آورده اند، لابد خوانده اید که دزدان با زغال دایره ای به دورش کشیده بودند و به او اخطار کرده بودند پایش را از آن دایره بیرون نگذارد! آن مرد ساده دل چند بار یواشکی پایش را از دایره بیرون گذاشت و
وقتی دزدان فرش و اثاث و تمام اموال و جواهرش را بردند، تفاخر می کرد که وقتی دزدان سرگرم یغمای خانه و بی احترامی به اعضای خانواده اش بودند، حداقل ده بار پای خود را یواشکی از آن دایره بیرون گذاشته است!
 حکایت خبرنگاران و روزنامه نگاران جوان و ساده و نجیب مطبوعات است که یکی از مسؤولان سازمان حمایت از تولیدکنندگان خودرو انواع تولیدات قلابی و بنجل و مبارزه با مصرف کننده بینوا و محروم دست و پا چلفتی ایرانی را مثلاً به محاکمه کشیده و
سعی کرده بودند از او بپرسند: این سیرگرانی تا کی ادامه خواهد یافت و مردم بی پناه و بیچاره و مظلوم که حالا قرار است عیدیشان هم در پایان ماه سنبله یعنی تابستان آینده پرداخت شود و از350 هزار تومان، فقط پنجاه هزار تومان که حتی یک کفش تولید داخلی هم نمی توان با آن خرید دستشان را بگیرد، به کی باید پناه ببرند؟
 آن جناب هم با گردن ستبر و چهره بشاش و حالت خشنودی کامل که معمولا به آدمهای کاملا مرفه دست می دهد، از کارهای سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کننده (نام زنگی نهند بر کافور یا نام کافور نهند بر زنگی!) دفاع کرده و مردم را سرکار نشانده بود. ایشان افزایش بهای خودروهای خطرناک داخلی را کاری ضروری و اجتناب ناپذیر دانسته و به تولیدکنندگان چاق و مرفه پشتگرمی داده بود که بهای تولیدات ناقص و خطرناک خود را بالا ببرند و باکشان نباشد.
 آیا این تلفن 124 می تواند جوابگوی مردم باشد؟ دو هفته پیش با کلی نوسان بازار دلار، خودکار ساده ای که من اکنون با آن در حال نوشتن این مقاله هستم از بهای 600 تومان به 1600 تومان افزایش یافت! امروز دلار در بهای همه چیز حتی کله پاچه و سیراب شیردان و سبزی خوردن و کره و ماست و پنیر و گوشت سرخ و سفید اثر می گذارد.
 دیروز بسته-ای ماهی برزیلی که جزو خریدهای غذایی منزل بود، توجهم را جلب کرد؛ معلوم شد تخم میلیونها ماهی ایرانی در دریای کاسپین (خزر) و خلیج فارس و دریای مکران (عمان) را ملخ عربستان خورده
و امسال مجوز ورود ماهی از اقیانوس کبیر مجاور کشور برزیل داده شده است! من نمی دانم میلیونها ماهی در خلیج فارس و دریای مکران که وصل به اقیانوس هند است، کجا رفتند!
 در تمام اقلام موردنیاز مردم آثار فقدان یک سازمان «حمایت از مردم» مشهود است.
تا زمانی که حمایت از مصرف کننده دروغی بیش نیست، کم فروشان، کم می فروشند و گرانفروشان، گران می فروشند و متقلبان، کالای تقلبی دست مردم بینوا می دهند و از هیچکس هم نمی ترسند! آب در شیر می زنند و حلبی در خودرو و آخرش هم سازمان حمایت از مصرف کنندگان با بی اعتنایی خود، از آنها حمایت می کند!

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی