سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

ادامه-ی این برخوردها ناشی از چیست؟

 

 

 ادامه-ی این برخوردها ناشی از چیست؟

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

 به نظر می‌رسد که شرایط جدیدی برای آقای هاشمی‌ رفسنجانی شروع شده است. البته این نه بار نخستین است که هاشمی ‌رفسنجانی با شرایط جدید مواجه می‌شود و نه آخرین بار آن خواهد بود. بعد از انتخابات 22 خرداد 88 شاهد حمله گسترده علیه ایشان بودیم. حملات همچنان ادامه داشت تا داستان عزل و نصب وزیر اطلاعات پیش آمد، ماجرایی که تا به امروز همچنان ادامه دارد. آن شکاف و تحول عمیقی که میان اصولگرایان پیش آمد سبب شد تا حمله به هاشمی‌ رفسنجانی و اصلاح‌طلبان تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. اما شاید نزدیک شدن به ایام انتخابات، مجددا وی را مورد توجه و انتقاد جناحی قرار داده است.
 البته جدای از سکوت در قبال انتخابات، در خلال آمدن و رفتن 9 دی آقای هاشمی ‌رفسنجانی کلامی نگفت. این در حالی بود که اصولگرایان تبلیغات گسترده و همه‌جانبه‌ای را در بزرگداشت 9 دی به انجام رساندند. از سوی دیگر فائزه هاشمی محکوم به شش ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی شد؛ مهدی هاشمی همچنان مجبور است در خارج از کشور به‌سرببرد؛ محسن هاشمی به‌رغم زمزمه‌هایی که پیرامون شرکتش در انتخابات می‌شد ثبت نام نکرد و سایت آقای هاشمی‌رفسنجانی هم فیلتر شد. و بالاخره اصولگرایان مجددا سروقت دانشگاه آزاد رفتند. چرا اصولگرایان بعد از یک دوره آتش بس نسبی نسبت به هاشمی رفسنجانی مجددا شلیک توپخانه‌شان را به سمت وی از سر گرفتند؟
 شاید اصولگرایان احساس می‌کنند برای مطمئن شدن از پیروزی همه‌جانبه‌شان در انتخابات اسفندماه باید مخالفان و منتقدان بالقوه‌شان را مهار کرده و تحت فشار بگذارند تا هیچ‌کس نتواند علیه آنان تحرک و انتقادی کند. اما تجربیات قبلی نشان داده هاشمی رفسنجانی کمتر در برابر حملات و فشارها سر تسلیم فرود می­ آورد. بعید به نظر می رسد که این بار هم موفق شوند و بتوانند او را به مسیری بکشانند که خود می خواهند. تضییقات و فشارها علیه هاشمی رفسنجانی از سوی دیگر مبین آن است که اصولگرایان به رغم برخورداری از قدرت کامل درعین حال نگران منتقدانشان از جمله آقای هاشمی رفسنجانی هم هستند. رفتارشان با آقای هاشمی رفسنجانی و سایر منتقدان که قدرتی ندارند با این روایت که آنان از حمایت گسترده مردمی برخوردارند، خیلی همخوانی پیدا نمی کند.

 زیبا کلام
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی