سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

اصلا چه لزومی داشت که مردم بدانند!؟ ...

 

 اصلا چه لزومی داشت که مردم بدانند!؟ ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


    محمد حسین فرهنگی و محمدرضا خباز از چهره های کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس با بیان این که نحوه گرفتن
ال سی از طرف دولت چین، از سوی دولت اعلام نشده و در جریان نیستند که در این چند سال به چه نحوی چین به ایران ال سی می داده است، گفتند: این موضوع مهم بوده و در روزهای آینده از وزیر اقتصاد در مورد این اتفاق سئوال می‌کنیم.
خباز می‌گوید نکات منتشر شده در سایت بازتاب و بقیه رسانه‌ها قابل تامل است اما به دلیل آن که از این اتفاق کاملا بی اطلاع بودند، باید از وزیر اقتصاد بپرسند ماجرای ارزی ایران و چین چیست؟
بر اساس گزارش منتشر شده در سایت بازتاب امروز، دولت چین برای این که برای ایران حساب ال سی باز کند در یک قرارداد قابل توجه درامدهای ارزی حاصل از فروش نفت به این کشور را در اختیار خود قرار می دهد و در متن قرارداد تاکید می کند که نحوه مدیریت ارز ایران در این کشور جزو محدوده اختیارات چین است.
حتی دولت چین از ایران به خاطر ریسک نگه داری درامدهای ارزی ایران، هر ساله پولی را تحت عنوان بیمه از ایران دریافت می‌کند.
در عوض این سرمایه 25 میلیارد دلاری که ایران به تدریج از سال 87 در اختیار چینی ها قرار داده و تا امروز ادامه دارد، چین ضمانت صدور برخی کالاهای مورد نیاز ایران را از کشورش تضمین می کند.
فرهنگی در این باره می گوید: به هر حال ال سی گرفتن امتیازاتی دارد اما این که واقعا ایران به چین این امتیازات را تا این حد بالا برده یا نه از جمله مواردی است که باید وزیر اقتصاد پاسخ دهد.
اما یکی از چهره های ارشد و مشهور اقتصادی مجلس با تایید جزئیات این قرارداد می‌گوید: این اتفاق افتاده و برخی از مطلعان از راه های قانونی در حال پیگیری آن بودند، اما نباید این موضوع به سطح رسانه ها کشیده می شد.
به گفته علی اکبر اولیا هم گرچه این موضوع مهم و سئوال برانگیز شده، اما به دلیل مشخص بودن محورهای طرح سئوال از احمدی نژاد، نمی توان آن را از احمدی نژاد پرسید. اما می توان در جلسه کمیسیون اقتصادی از وزیر اقتصاد چند و چونش را جویا شد.
غلامرضا مصباحی مقدم البته در گفت و گو با «بازتاب» می گوید، این موضوع را باید پیگیری کند. اما چون حساب و کتاب درامدهای ارزی کشور به طور کامل دست دیوان محاسبات است و گزارش آن به دست روسای کمیسیون انرژی و اقتصادی مجلس هم می رسد، بعید است چند ده میلیارد دلار به دست چینی ها سپرده شده باشد، اما در داخل کشور کسی از ان باخبر نشده باشد.

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی