سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

ممکن است وضع بدتر از این هم بشود ...

 

 ممکن است وضع بدتر از این هم بشود ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید



   مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال etedaal.ir ، گفت:
با روندی که پس از هدفمندی یارانه ها اتفاق افتاده و نوسانات ارزی، افزایش مجدد قیمت ها در بخش دارویی دور از انتظار نیست و ممکن است وضع بدتر از این هم شود ، مگر اینکه تعهداتی که دولت در قبال هدفمندی یارانه ها داده ، محقق شود، تا کمبودها را جبران کند و جلوی افزایش قیمت را بگیرد.
عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:
اگر دولت به قانون تمکین نکند و به تعهداتش عمل نکند ، قیمت ها مجددا افزایش پیدا خواهد کرد و اگر بخواهند با زور و فشار جلوی افزایش قیمت را بگیرند ، داروها کمیاب می شود.
http://www.aftabnews.ir/images/docs/000098/n00098629-b.jpgوزیر بهداشت دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: تولید برای کارخانه های دارو باید به صرفه باشد؛ برق ، گاز ، آب و همه چیز گران شده ، قیمت ها بالا رفته و اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند ، ممکن است تولید دارو در کشور متوقف شود.
وی افزود:
دولت به تعهدات خود در زمینه صنایع عمل نکرده؛ از سویی بیشترین تجهیزات بیمارستانی در بیمارستانهای دولتی و بخش دولتی است تا خصوصی، و هیچ تدبیری برای این موضوع اندیشیده نشده است.
پزشکیان گفت:
وقتی به پزشکی اجازه می دهیم 10 تا 15 برابر قانون از بیماران پول بگیرد ، کسی رغبت کار در سیستم دولتی آنهم با دیرکردها در پرداخت را ندارد و باعث می شود تا مشکلات موجود در ارائه خدمات پزشکی را شاهد باشیم.
نماینده مردم تبریز ادامه داد:
بی عدالتی موجود ، درست نیست ، یک خدمت یا قیمتش ده تومان است یا صد تومان! نمی شود تو به یک جا بگویی 10 تومان اینجا خدمت را ارائه بده و برو بیرون 100 تومان کار را انجام بده!
وی افزود: اول ساختار باید درست شود؛ در یک ساختار غلط ، حتی مدیر توانمند ، غلط مدیریت می کند و در نتیجه نمی تواند مشکل را حل کند.
پزشکیان گفت:
کلیت قضیه در باره بودجه سلامت این است که دولت آن اعتباراتی را که باید در باره سلامت می داد را پرداخت نکرد و بخش بهداشت و درمان تخلف کردند و دولت منابعی را که باید به بهداشت داده می شد ، را نداد.
وی در خاتمه گفت: انتظار ما از دولت عمل به قوانین و برنامه پنجم است ، نمی خواهیم خارج آن عمل کند ، نه کم و نه زیاد و همین مشکل مردم را حل خواهد کرد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی