سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

دَخــل به دیـنـــار، خـَــرج به خـَـــروار! ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


((( هر کس که برای رفاه مردم تلاش میکند، خداوند کرامت، سلامت دنیا وَ آخرت را نصیبش کند. یکی از این انسانهای برجسته در مجلس هفتم،  استاد وَ مدرس اقتصاد، آقای دکتر سبحانی بودند که با توجه به جَـو ِ حاکم بر مجلس وَ اقتدار وکیل الدوله-ها، تلاشهایشان بجایی نرسید وَ بعدا عطای این وکالت را به لقایش بخشیدند وَ برای مجلس هشتم نامزد مردم خوب دامغان نشدند. دکتر افروغ وَ دکتر خوش چهره وَ چند نفری دیگرهم از جمله-ی چنین نمایندگانی بودند. این استاد اقتصاد بارها هنگام بحث راجع تعیین قیمت سوخت"هدفمند"، اعتراضشان این بود که « چرا نرخ سوخت را میخواهید به نرخ "فوب خلیج فارس" یا نرخ کشورهای غربی، مثلا آمریکا برسانید؟ مگر ما به کارکنان این مملکت طبق نرخ آن کشورها حقوق میدهیم!؟ » عده-ای فقط بَه بَه وُ چهچه زدند، ولی در دفاع از حقوق مردم حرفی نزدند وَ برخی هم دلشان را خوش کرده بودند که این افزایش قیمتها با شیب ملایم وَ طی ِ پنج سال با رُشد اقتصادی ِ چنین وُ چنان، مُرتفع خواهد شد وَ مشکلی ببار نخواهد آورد. دولت هم نه شیب ملایم افزایش قیمت را رعایت کرد وَ نه خیلی از مصوبه-های هدفمندی یارانه-ها ... هیچکس هم مانعشان نشد وَ اعتراضی به این تخلفات نکرد مگر تعداد انگشت-شماری از نمایندگان مجلس هشتم که نهایتا در این یکساله-ی اخیر حرفهایی زدند؛ ولی فریاد هیچکس بجایی نرسید تا به امروز که میشنویم دولت قرار است بنزین آزاد را در سال آینده به لیتری "هزار تومان" برساند ... یعنی نرخ "بی-کیفیت-ترین بنزین" را از بنزین سوپر استاندارد آمریکایی هم بالاتر ببرد. در مقاله ذیل می-بینید که فعلا گران-ترین بنزین آمریکا گالونی تقریبا سه وُ نیم دلار، یا بعبارتی از قرار لیتری حدود نـَوَد سنت است. لازم به ذکر است که کشورآمریکا با آن رکود اقتصادیش، نه  تنها تورمش کمتر از چهار درصد است، بلکه حداقل دستمزد ساعتی پـَست-ترین شغل، "بیش از ساعتی هشت دلار" است ... اهل تحقیق تمام اینها را می-توانند جستجو کنند؛ البته اگر "گوگل" جاسوس-شان هنوز در قفل وُ بـَنـــد نباشد! ... )))

 بی باک به نقل از آسوشیتد پرس میانگین قیمت هر گالن بنزین در بازار آمریکا به بیش از 3.53 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از ابتدای سال 2012 به شمار می رود.
قیمت بنزین در آمریکا از ابتدای ژانویه تا کنون 25 سنت رشد داشته است. بر اساس این گزارش کارشناسان انرژی بر این باورند که قیمت هر گالن بنزین در آمریکا تا اواخر آوریل به بیش از 4.25 دلار خواهد رسید.
بر این اساس مایکل لینچ کارشناس ارشد موسسه تحقیقات اقتصادی و انرژی آمریکا تاکید کرد
افزایش قیمت بنزین به مرز 4 دلار در هر گالن موجب واکنش مردم خواهد شد. این مساله موجب خواهد شد تا هزینه بنزین خانوارهای آمریکایی از 60 دلار در ماه دسامبر به بیش از 80 دلار افزایش یابد و فشار مالی زیادی به مردم وارد خواهد شد .
افزایش قیمت بنزین بی شک موجب کاهش مسافرت در آمریکا و کاهش مصرف بنزین خواهد شد . افزایش قیمت جهانی نفت مهمترین و بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت بنزین در این کشور داشته است . قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال از ابتدای امسال تا کنون 12 درصد رشد داشته است .
افزایش تنش در روابط ایران و غرب و رشد تقاضا در بازارهای آمریکا و اروپا به علت سرمای زمستان نقش مهمی در افزایش قیمت نفت داشته است . قیمت نفت سبک آمریکا نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 19 درصد رشد داشته است . افزایش قیمت بنزین به ضرر هزینه های مصرفی بخش خصوصی و در نتیجه رشد اقتصادی آمریکا خواهد بود .
اگر روند صعودی قیمت بنزین در آمریکا طی یک سال آینده ادامه یابد و رشد 25 سنتی قیمت بنزین ادامه داشته باشد بیش از 35 میلیارد دلار هزینه بیشتر بر اقتصاد آمریکا تحمیل خواهد شد که این رقم معادل 0.2 درصد اقتصاد این کشور خواهد بود .
افزایش قیمت بنزین به مساله مهمی در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده است .
نیوت گینگریچ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا تا کنون بارها خواستار افزایش تولید نفت در داخل این کشور و استقلال انرژی آمریکا شده است . وی در این باره تاکید کرد مهمترین هدف من کاهش قیمت بنزین در آمریکا به کمتر از 2.50 دلار در هر گالن است تا خانوارهای بازنشسته آمریکایی نیز بتوانند به راحتی از خودرو های شخصی خود استفاده کنند .
این گزارش حاکی است موسسه اطلاعات قیمت نفت آمریکا نیز پیش بینی کرد قیمت بنزین تا پایان آوزیل به بیش از 4.25 دلار خواهد رسید . این رقم در جولای 2008 میلادی نیز به بیش از 4.11 دلار رسیده بود .
میانگین قیمت بنزین در آمریکا در ابتدای امسال به 3.28 دلار رسیده بود که این رقم در ماه فوریه به 3.49 دلار رسیده است . این رقم در فوریه سال گذشته به 3.17 دلار رسیده است .
مردم آمریکا سال گذشته 8.4 درصد درآمد خود را برای خرید بنزین هزینه کردند که این رقم دو برابر بیشتر از ده سال گذشته است . پیش بینی می شود تقاضای بنزین امسال در آمزیکا به پایین ترین حد خود در یازده سال اخیر برسد .

 


 

درگیری در 800 متری کاخ اسد

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


 
 

اعتدال: مخالفان بشار اسد ، در دمشق تظاهرات کردند. این تجمع به درگیری کشیده شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، معترضین عصر روز شنبه تظاهراتی را در خیابان مزه دمشق، برگزار کردند. مزه یکی از مهمترین خیابان های دمشق است. در این خیابان، سفارتخانه های کشورهای متعدد از جمله ایران و کانادا قرار دارد. این بزرگترین تجمع مخالفان و معترضین در پایتخت سوریه است.

محل تظاهرات حدود 800 متر با کاخ جمهوری، مقر بشار اسد رئیس جمهور سوریه فاصله دارد. خیابان مزه همچنین در نزدیکی مراکز مهم حاکمیتی مانند مرکز امنیتی نیروی هوایی، مقر اصلی حزب حاکم (حزب بعث) و ساختمان رادیو تلویزیون دولتی سوریه قرار دارد.

در درگیری ها این تظاهرات ، یک نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند. این تظاهرات پس از تشییع جنازه سه نفر برگزار شد که در حلمه به تجمع محدود معترضین در دمشق، کشته شده بودند.

پلیس موفق به پراکندن تجمع کنندگان شد و هم اکنون نیروهای دولتی کنترل کامل دمشق را در دست دارند.

سوریه از 11 ماه پیش تاکنون با اعتراضات و مخالفت های داخلی روبه روست. مخالفان خواهان کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت هستند. دولت سوریه اما معترضان را شورشیان مسلح و تحریک شده از سوی غرب و برخی کشورهای عربی مانند عربستان می داند.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی