سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

بعضی-ها خیلی کوچک شده-اند!؟ ...

 

 بعضی-ها خیلی کوچک شده-اند!؟ ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


* در تاریخ انقلاب اسلامی، فراز و نشیب‌های زیادی بوده است. مقاطع مختلفی بوده که تأثیرگذاری بیشتر و یا کمتر داشته است. از نظر شما کدام مقطع از انقلاب به عنوان اثرگذارترین مقطع انقلاب محسوب می‌شود؟

-
به نظر من تأثیرگذارترین مقطع در روند رو به رشد و پیشرفت انقلاب جشن‌های دو هزار و پانصد ساله شاه بود. این جشنها در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب مؤثر بود. گذشته از اینکه در این جشنها چه کارهایی شد، دیکتاتورهای جهان را دعوت کردند، هزینه‌های کلان شد، یک اتفاقات مستهجن و مبتذل در حاشیه این جشنها هم اتفاق افتاد. این اتفاقات برای جامعه مذهبی ایران خیلی ناگوار بود. اینکه در یک شهر مذهبی مثل شیراز زن و مردی لخت و عریان بشوند ودر ویترینی قرار بگیرند و در ملاء عام هنرپیشگی و تئاتر بازی کنند، خیلی ناگوار بود. یا در همان زمان و همزمان با جشنهای دو هزار و پانصد ساله و به افتخار این جشنها و این تحولات شاهانه، پسران دو تن از تیمسارهای رژیم شاه با هم در همین هتل هیلتون تهران ازدواج کردند و فرح (همسر شاه) برای آنان دسته گل فرستاد. در واقع تمدن بزرگ شاه با جشن‌های دو هزار و پانصد ساله استارت ورود به همجنس بازی و قانونی کردن همجنس بازی در ایران را می‌زدند. همین حرکات و همین سیاستها باعث شد که مردم ایران به این نتیجه برسند که هیچ راهی جز برچیده شدن نظام سلطنتی و شاهنشاهی باقی نمانده و شاه و شاهنشاهی باید از ایران برچیده شود. البته امام خمینی از سالیان پیش به این نتیجه رسیده بود که شاه و شاهنشاهی باید از ایران برچیده شود، اما جشنهای دو هزار و پانصد ساله شاه، سرنگونی رژیم شاه را سرعت بخشید. این جشنها در بیداری ملت ایران و پی بردن مردم به عمق فساد و تباهی در رژیم شاهنشاهی مؤثر بود.

* با توجه به سابقه‌ای که شما از اوج جوانی در مبارزات پیش از انقلاب دارید، الان که 33 سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، از نظر شما چه آفاتی می‌تواند انقلاب اسلامی را به طور جدی تهدید بکند؟

- من فکر می‌کنم ما می‌توانستیم از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(س) عبرت‌های زیادی بیاموزیم. انقلاب یک امر روزمره نیست. امری نیست که مکرر اتفاق بیفتد. به ندرت اتفاق می‌افتد. شما اگر بخواهید انقلابهای جهان را بشمارید فکر نمی‌کنم از انگشتان دست فراتر برود. انقلاب ی ک امر نادر است. یک ملتی را یک صدا کردن و خواستار یک هدف مقدس کردن، امر نادری است. به این لحاظ من فکر می‌کنم ملت ایران دارای امتیاز ویژه‌ای در تاریخ انقلابهای جهان است. ایرانیان در یک قرن دو انقلاب بپا کرده‌اند. انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(س).  یکی از آفت‌های انقلاب ما همان ضرب‌المثل مشهور انقلاب فرزندان خود را می‌خورد بود. ما هیچ گاه فکر نمی‌کردیم انقلابی که زیر سایه قرآن انجام گیرد دچار چنین آفتی بشود و فرزندان خودش را بخورد. ما می‌باید خود را و انقلاب را نسبت به این آفت مصون می‌کردیم. شما ملاحظه می‌کنید در شرایط حاضر بسیاری از انقلابیون و استخوان خرد کرده‌ها را تحت عناوین مختلف و مبتذل از صحنه دور می‌کنند و انواع و اقسام انگها را به آنها می‌زنند. این آفت بزرگی بود که ما می‌بایست خودمان را مصون می‌داشتیم. تلخی قضیه در این است که ما زیر سایه قرآن انقلاب کردیم و با این حال، دچار این آفت شدیم. اگر انقلاب ما یک انقلاب غیر مذهبی و مارکسیستی و چیزی غیر از اسلام بود جای تعجب نداشت. انقلاب اسلامی پرچم مولا علی(ع) را در دست دارد، پرچم سیدالشهداء(ع) را در دست دارد، این آفت برای این انقلاب جای تأسف دارد.
همه ما نسبت به این آفت مسئول هستیم. اگر برای انقلاب آینده‌ای در نظر داریم باید این آفت را برطرف کنیم.

* برخی مسوولان می‌گویند برای اینکه انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد، مؤثرترین راهش عمل به اندیشه‌های امام(ره) است. به نظر شما ما در عمل به اندیشه‌های امام تا چه حد موفق بوده ایم؟

- من تصورم این است که
امام خمینی یک دریا بود که همه آلودگیها را پالایش می‌کرد و دریای همیشه باطراوت بود. اگر ما بخواهیم راه امام را ادامه بدهیم باید دریا دلی و دریافکری داشته باشیم. سعه صدر داشته باشیم.  من احساس می‌کنم برخی‌ها خیلی کوچک شده‌اند. با کوچکترین انتقاد و ناروایی، برخورد بد می‌کنند. اگر ما دریا دل باشیم به این سادگی نیروهای خودی را از دست نمی‌دادیم. به محض اینکه کسی یک انتقاد کوچکی کرد بلافاصله او را از انقلاب بیرون می‌کنیم. چون ما کوچک شده ایم، اعمالان هم کوچک شده. بلافاصله هر کس را با ما مخالف بود، او را طرد کردیم.

* جناب سرحدی زاده، با همه این مشکلاتی که عنوان کردید، انقلاب اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی بالاخره تأثیراتی گذاشته. در حال حاضر به نظر شما جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا کجاست؟

- در بیرون از مرزها آوازه ایران فراگیر است.
هنوز هم مردم جهان انقلاب اسلامی را با نام امام خمینی(ره) می‌شناسند. ما باید از این تصور مردم جهان استقبال کنیم و خوشحال باشیم. ولی در کنار این تصور بیرونی باید تلاش کنیم تصورات مردم داخل خودمان را از انقلاب اصلاح کنیم. ما باید شعارهای امام خمینی را در شرایط حاضر در داخل کشورمان احیا کنیم. شعار وحدت از شعارهای اساسی امام(ره) بود. بیش از همه چیز امام روی وحدت تکیه داشت. گام به گام که انقلاب به پیش می‌رفت توصیه امام به حفظ وحدت بود. تأکید می‌کرد که اگر وحدت نداشته باشید، به سادگی شکست می‌خورید. صدای انقلاب اگر صدای وحدت بخش باشد بلافاصله در دنیا طنین می‌اندازد. اگردغدغه‌هایی که امروز در جامعه ایران هست، به گوش جهانیان برسد که آرام آرام دارد می‌رسد، ما استقبال مردم جهان از انقلاب را کم کم از دست می‌دهیم. جذابیت انقلاب را از دست می‌دهیم. اجازه ندهیم اوضاع برعکس شود. اجازه ندهیم وضع متفاوت شود.

*
آیا فکر نمی‌کنید یکی از دلایل این نگرانی‌ها اینست که ما از کلمه وحدت تعریف و تعبیر خاص خودمان را داریم و دیگران را از دایره وحدت حذف می‌کنیم؟

-
دقیقا همین‌طور است بزرگان و اندیشمندان جامعه مکرر یادآور می‌شوند که اینقدر دایره خودی را تنگ نکیند. این ملت ملتی بود که 99 درصدش به جمهوری اسلامی رای دادند. این ملت ملتی بود که در 12 بهمن سالروز ورود امام به وطن و در سوگ امام صددرصد در صحنه آمدند. چه شده است که اینقدر دایره خودی را تنگ و تنگ‌تر می‌کنند؟
ما از راهنمایی‌ها و توصیه‌های امام(ره) به دور افتاده‌ایم. ما وضعی را به وجود آورده‌ایم که به سادگی نیروهای اصیل، ارزشی و انقلابی را داریم از دست می‌دهیم.

* یکی از مشکلاتی که این روزها مبتلا به آن هستیم اختلافات بین مسئولان است. به نظر شما برای رهایی از این مشکلات چه باید بکنیم؟
- باید به عدالت علی(ع) تکیه کنیم. وقتی می‌شنود خلخال از پای یک زن یهودی در آورده اند، فریاد عدالت سر می‌دهد. نسبت به حقوق مردم فریاد سر می‌دهد. ما نباید حساسیت‌ها را نسبت به حقوق مردم از دست بدهیم. حتی کسانی که نسبت به حقوق مردم و عدالت اجتماعی حساسیت وغیرت به خرج می‌دهند مطرود و منزوی و حذف می‌شوند.
ما اگر می‌خواهیم اسمی از اسلام واسلامیت بماند باید حساسیت‌های خود را نسبت به حقوق مردم وعدالت اجتماعی بیشتر کنیم. ما در قوه قضائیه مشکلات فراوانی داریم. ما نسبت به انحرافات انقلاب حساسیت نشان نمی‌دهیم. رژیم شاه هم از همین جا ضربه خورد. انقلابها از همین جا به نابودی کشیده می‌شوند.  بی‌توجهی به عدالت، دهن کجی به عدالت، دست انتقام خدا را در پی دارد.

 برای متن کامل، روی لینک کلیک کنید :http://farsiblog.mihanblog.com
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی