سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

سُرخی صورت برخی آبرومندن، از سیلی است!؟ ...

    نظر

 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  امام جمعه موقت قم با بیان اینکه در جامعه ما بسیارند افرادی که زندگی آبرومندی دارند اما در عین حال دارای مشکلات و
آیت الله استادی: برخی مردم برای عقب افتادن اجاره خانه غصه دارندگرفتاری هستند، گفت: کسی نامه‌ای به بخشی نوشته بود که من ماهیانه 500هزار تومان حقوق می‌گیرم، که از این حقوق ماهی 300هزار تومان اجاره خانه و حدود 150هزار تومان هم قسط می‌دهم، شما بگویید من با مقدار باقیمانده حقوق خود چگونه یک ماه زندگی را بچرخانم؟  این واقعیتی است که نمی‌شود چشم روی هم گذاشت و گفت نیست.

به گزارش ایلنا،
آیت الله رضا استادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر قم که در محل شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت:
مراقب باشید بعد از ماه محرم و صفر و به بهانه مجالس شادی، به گناه آلوده نشویم.

وی در ادامه سخنان خود گفت:
از مصادیق تقوا این است که به هم رحم کنیم تا خدا هم به ما رحم کند، زیرا واقعیتی است که اگر مردمی خودشان به خودشان رحم نکنند، نباید انتظار داشته باشند تا دیگران به آن‌ها رحم کنند.

امام جمعه موقت شهر قم، با بیان اینکه
در جامعه ما بسیارند افرادی که زندگی آبرومندی دارند اما در عین حال دارای مشکلات و گرفتاری هستند، گفت: کسی نامه‌ای به بخشی نوشته بود که من ماهیانه 500هزار تومان حقوق می‌گیرم، که از این حقوق ماهی 300هزار تومان اجاره خانه و حدود 150هزار تومان هم قسط می‌دهم، شما بگویید من با مقدار باقیمانده حقوق خود چگونه یک ماه زندگی را بچرخانم؟ این واقعیتی است که نمی‌شود چشم روی هم گذاشت و گفت نیست.

وی گفت: وظیفه نداریم برای کمک به خودمان و قبر و قیامتمان به هم نوعانمان کمک کنیم؟ این طبیعی است که هر کسی به فکر آخرتش باشد.

آیت الله استادی گفت:
امروز در رسانه‌ها مژده می‌دهند که ما مایحتاج اسفندماه و شب عید مردم را فراهم کردیم؛ این‌ها طبیعی است اما همانطور که به این آینده توجه داریم باید به آینده قیامت هم توجه کنیم و تا می‌توانیم از مشکلات مردم کم کنیم.

وی خاطرنشان کرد:
در جامعه ما کسانی هستند که نمی‌توانند اجاره خانه بدهند یا اگر زیاد شود، توان پرداخت آن را ندارند؛ کسانی هم هستند در منزلشان پسر و دختر دارند اما 5 الی 10میلیون لازم دارند تا آن‌ها را به خانه بخت فرستاده و به سامان برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه
امروز برخی از مردم بدهکارند، گفت: امروز به برخی از مردم بعد از سال‌ها اجاره نشینی، یک خانه محقری دادند و خیلی هم تشکر می‌کنند،  اما من جوانی را دیدم که می‌گفت 18میلیون وام گرفتم اما باید 30میلیون بپردازم؛ این جوان می‌پرسد من تا کی باید این قسط‌ها را بدهم؟ چه جور باید بدهم؟ و...؛ آیا آن‌هایی که می‌توانند، وظیفه‌ای ندارند به این افراد کمک کنند؟ آیا فقط باید به فکر زندگی خودشان باشند یا باید به فکر این گرفتار‌ها و آبرومند‌ها هم بود؟

وی افزود:
مردم هم به فکر هم باشند و برای مثال اگر دیدید کسی گرفتار است و اجاره‌اش عقب افتاده به او فشار وارد نکنید. زیرا این اجاره خانه‌ها گاهی موجب غصه و ناراحتی خانواده‌هایی می‌شود و اگر شما بتوانید یک خانواده را هم از این غصه‌ها نجات دهید کار بزرگی کردید.

آیت الله استادی خطاب به حاضران در نمازجمعه گفت:
اگر می‌خواهید حج بروید اما به فکر مردم هم نوع خود هم باشید؛  زیرا برخی از مردم برای عقب افتادن اموری چون اجاره خانه، یا ناتوانی در ازدواج دادن دختر یا پسرشان غصه دارند.

وی افزود:
هر کسی غصه مسلمانی را برطرف کنید خداوند غصه آخرت او را برطرف می‌کند.

امام جمعه موقت قم در خطبه دوم نمازجمعه این شهر با اشاره به درپیش بودن شهادت امام یازدهم شیعیان امام حسن عسگری (ع) گفت: این امام همام از ما شیعیان توقع دارد که اهل تقوا و راستگو باشیم.
همین راستگویی که همه می‌دانیم خوب است و همین دروغ گویی که همه می‌دانیم بد است،
اما گاهی برخی رعایت نمی‌کنند، حال آنکه شیعه بودن با دروغ گویی نمی‌سازد.

وی با بیان اینکه شیعه واقعی باید امین بوده و در زندگی‌اش خیانت نباشد، گفت:
در اداره‌ای که مربوط به یک کشور اسلامی است، نباید دروغ و خیانت باشد؛ همچنین در بازاری که بازار مسلمان هاست نیابد حقوق مسلمانان نادیده گرفته شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در یک کشور اسلامی، مطبوعاتی که وظیفه‌شان اطلاع رسانی و معرفی کردن خوبی‌ها و بدی هاست، باید راستگو بوده و آنچه حق است را بیان کنند.، یعنی در بیان مطالب امین باشند و آنچه که هست را بیان کنند. ما از شایعات صدمه می‌بینیم و این به ضرر کشور و جامعه است.

آیت الله استادی خاطرنشان کرد: قرار است هفته آینده آیت الله امینی نمازجمعه قم را اقامه کنند، اما متأسفانه این هفته روزنامه‌ای را دیدم که نوشته بود آیت الله امینی بعد از سال‌ها به نمازجمعه می‌آیند، در حالی که این درست نیست؛ آیت الله امینی بعد از محرم سال گذشته به دلیل شکستگی پا در نمازجمعه نبودند.

وی در ادامه سخنان خود گفت:
نباید زندگی یک شیعه به گونه‌ای باشد که برای اسلام ننگ باشد یا زندگی یک انقلابی برای اصل انقلاب ننگ باشد و این به نفع خودمان است. امام عسگری (ع) از من و شما توقع دارد که دوستی‌ها را زیاد کنیم و این‌‌ همان سخن رهبر معظم انقلاب و دیگر دلسوزان نظام است که فرمودند جذب حداکثری و دفع حداقلی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه
باید جذب حداکثری و دفع حداقلی را در نظر داشته باشیم، گفت: نباید به هر بهانه‌ای دیگران را دفع کنیم؛ باید پرسید چرا روز به روز دشمن درست می‌کنیم؟ چرا تا کسی به زعم کسی دیگر پایش را خطا گذاشت در مقابل او موضع می‌گیریم؛ مگر ما خوارج هستیم که به مختصر کاری که کسی انجام دهد بگوییم کار او قابل اصلاح نیست؟

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: وظیفه‌مان این است که شاکر خدا باشیم که این نعمت عظیم انقلاب را به ما ارزانی داشت و
به معنای واقعی در 12بهمن 57 دیوی از جامعه ما رفت و فرشته‌ای چون امام خمینی آمد.

آیت الله استادی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که در بین همه کشور‌ها به معنای واقعی مستقل بوده و به این طرف و آن طرف تکیه ندارد؛ این کشور به نام اسلام و برای اسلام است
و همه علمایی نیز که آن را تأیید کردند برای این منظور بوده است.

وی افزود: اگر شرایط رژیم پهلوی باقی می‌ماند، معلوم نبود به کجا می‌رسیدیم و به همین دلیل باید واقعا شکرگذار نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: مسئولان در این فرصت دهه فجر، دست آوردهای 33 سال انقلاب و همینطور دستاوردهای سال‌های اخیر را بیان کنند. این دهه فرصت خوبی است که قدری هم تأمل شود که تا کنون چه کرده‌ایم و وضعیت خوب یا بد کشور را بسنجیم.

وی افزود:
امروز بالاخره در مملکت ما مشکلات و نقاط ضعفی هم هست که باید معلوم شود چیست و برای آن فکری کرد.

آیت الله استادی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش‌های مختلف کشور، گفت: در کنار این مشکلات داخلی، این تحریم‌های بین المللی نیز هست که باید با توکل به خدا و تدبیر مسئولان از این تحریم‌ها عبور کرده، تا کمتر آسیب ببینیم؛ البته باید توجه داشت که دشمنان همیشه دشمنی کردند اما ما نیز باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم ما حق هستیم و آن‌ها باطل، گفت: حرف حق ما این است که باید به پیشرفت برسیم و حرف باطل آن‌ها این است که نباید پیشرفت کنید.

امام جمعه موقت قم در پایان گفت: باید از این مرحله تحریم‌ها عبور کنیم تا مملکت ما رو به بهبودی برود.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی