سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

آقای معاون پارلمانی دولت ، بفرمایید نه دُم خروسی معلومه، نه از ق

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   آیا در شرایطی که دولت برای ایجاد اشتغال دو و نیم برابر بیش از تکلیف قانونی، خیز برداشته است، در شرایطی که هر هفته شاهد افتتاح هزاران واحد مسکن مهر در اقصی نقاط کشور هستیم، می توان سخن از بحران و رکود اقتصادی زد؟
اعتدال : معاون حقوقی و پارلمانی دولت به نامه اخیر نادران و توکلی به رئیس مجلس واکنش نشان داد.
محمدرضا میر تاج الدینی در واکنش به اینکه این دو نماینده خواستار تشکیل جلسه فوق العاده برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور شده بودند، در یادداشتی که در سایت دولت منتشر شده است، نوشت:
این دو نفر به بهانه نوسانات اخیر نرخ ارز، وضعیت اقتصادی کشور را بحرانی جلوه داده و به فکر نجات آن افتاده اند، آیا در شرایطی که دولت برای ایجاد اشتغال دو و نیم برابر بیش از تکلیف قانونی، خیز برداشته است، در شرایطی که هر هفته شاهد افتتاح هزاران واحد مسکن مهر در اقصی نقاط کشور هستیم، می توان سخن از بحران و رکود اقتصادی زد؟
 

 


   درحالی برخی کارشناسان از سالها پیش موافق افزایش نرخ دلار بودند
که احمدی نژاد از سال 84 تاکنون همواره
"در حرف" مخالف افزایش نرخ دلار بود ولی این روزها فراتر از حرف کارشناسان، دلار "در عمل" به 1800 تومان رسیده و هیچ واکنشی از دولت به چشم نمی خورد،  پس کو آن دلاری که رئیس جمهور گفته 900 تومان هم نمی ارزد؟
   به گزارش فارس، سه ماه پیش در چنین روزی یعنی 13 مهرماه که دلار 1250 تومان بود، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جمع مردم همدان به بحث بازار ارز و فعالیت‌های عده‌ای در این بازار اشاره کرده و گفته بود:‌
"در بازار ارز نیز این کار را (اخلال در بازار) می‌کنند. ما آن‌قدر ذخیره ارزی داریم که تمام نیازهای کشور، ‌تمام واردات کشور و مسافرت‌های کشور را به خوبی انجام دهیم، به خدا اگر این زشت‌کاری‌ها و خودخواهی‌ها نباشد قیمت ارز باید پایین بیاید. الان یک دلار آمریکا در اقتصاد ما به اندازه 900 تومان هم نمی‌ارزد. آن‌ها وارد می‌شوند و هرچه بانک مرکزی می‌ریزد می‌خرند و فضاسازی می‌کنند و می‌گویند قیمت ارز باید بالا برود چرا؟"
   وی از ابتدایی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، همواره یکی از مخالفان اصلی افزایش نرخ دلار بود و در مقابل برخی کارشناسانی که از افزایش نرخ دلار دم می زدند، می ایستاد و البته طی چند سالی هم موفق شد حرف خود را به کرسی بنشاند.
اما حال نمی دانیم چه اتفاقی افتاده که دلار ثانیه ای افزایش پیدا می کند و طی همین مدت سه ماه هم که از اظهارات احمدی نژاد می گذرد، بیش از 500 تومان گران تر شده است، ولی در دولت و بانک مرکزی آب از آب تکان نمی خورد و هیچ واکنشی را شاهد نیستیم.
   رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی در اردیبهشت ماه سال جاری که دلار در بازار آزاد زیر 1200 تومان بود،
با تاکید بر تقویت پول ملی در مقابل ارزهای خارجی تصریح کرده بود " بانک مرکزی مامور شده که بازار ارز را کنترل کند و این کار را انجام خواهد داد."
رئیس جمهور گفته بود:
برخی می‌گویند اگر نرخ ارز را متناسب با تورم بالا ببریم، صادرات غیر‌نفتی افزایش می‌یابد که درست نیست.
احمدی نژاد در آن برنامه تلویزیونی با انتقاد از کسانی که اظهار می‌کنند قیمت ارز به 1300 تومان خواهد رسید، گفته بود: قیمت ارز در همین حدودی است که در قانون پیش‌بینی شده است و یک درصد بالا رفتن مهم نیست و جزو نوسانات بازار به شمار می‌رود.
احمدی‌نژاد در سالگرد هدفمندی: موافق گرانی ارز نیستم
  
رئیس جمهور به تازگی یعنی 29 آذرماه در همایش اولین سالگرد اجرای هدفمند سازی یارانه ها نیز خاطر نشان کرده بود: "بازار سکه و ارز ساماندهی خواهد شد ( شاید وضعیت فعلی طرح خرید باشد). در عین حال
منابع ارزی بسیار زیادی داریم و درآمد ارزی بیش از مصرف است. افرادی می گویند که قیمت دلار باید بالا برود اما این گفته پایه اقتصادی ندارد."
   مخالفت ظاهری دولت و رئیس جمهور با افزایش نرخ ارز و دستوراتی که احمدی نژاد بارها در سال جاری به بانک مرکزی داد تا بازار ارز را ساماندهی کند، در مقایسه با آنچه در عمل اتفاق می افتد شائبه های زیادی را از اقتصادی گرفته تا سیاسی در اذهان ایجاد می کند که خیلی از آنها دور از ذهن نیست.
   علاوه بر ماموریتی که احمدی نژاد در اردیبهشت ماه امسال به بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز داده بود،
اخیراً هم که دلار از مرز 1500 تومان فراتر رفت، به بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دستور داد که هر چه سریعتر بازار ارز را سروسامان دهد
ولی گویی توجهی به این دستورات نمی شود و شاید مسائلی پشت پرده مطرح باشد که ما نمی دانیم.

 متن کامل ذخیره شده

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی