سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

هاشمی رفسنجانی به سیاست اعتدالی ، رسمیت بخشید ...

    نظر

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   اعتدال : جریان سیاسی موسوم به "انحرافی" ، تلاش های خود برای قبضه کردن مجلس نهم را تشدید کرده است.
این جریان علاوه بر مذاکرات گسترده با کاندیداهایی در سراسر کشور برای تأمین مالی و سیاسی آنها در انتخابات آتی مجلس ، با این استدلال که همواره بخش عمده ای از برندگان انتخابات ، همان نمایندگان مجلس قبلی هستند تمرکز ویژه ای بر روی مجلسیان دور هشتم کرده و لابی هایی را با برخی نمایندگان غیرشاخص مجلس انجام داده است تا بتواند آنها را نیز با خود همراه سازد.
از مجموع حدوداً 290 نماینده کنونی مجلس ، 260 نفرشان برای مجلس بعدی کاندیدا شده اند.
   در جلسات انتخاباتی این گروه گزاره "حداقل 200 کرسی در مجلس نهم" هدفگذاری شده است و گفته می شود علت کاسته شدن از برخی مناصب چهره شاخص این جریان و حضور کمرنگ او در محافل ، اشتغالات شدید انتخاباتی است.
   حامیان رئیس جمهور وجود مجلسی کاملاً یکدست و هماهنگ با احمدی نژاد را در سال آخر ریاست جمهوری وی امری ضروری می دانند و بر آنند که اگر بتوانند مجلس نهم را از آن خود کنند ، خواهند توانست انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را با کاندیدای مطلوب احمدی نژاد برنده شوند و قدرت خود در دولت و مجلس را برای حدود یک دهه دیگر تضمین کنند.

منبع: عصر ایران

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  آفتاب:
تخریب افرادی که در رفتار سیاسی خود، مشی اعتدالی را درپیش گرفته‌اند جامعه را به سمت رادیکالیزه شدن (تند-روی_ع.ع) و افزایش هزینه‌ها پیش می‌برد.
   عضو نخستین دوره شورای شهر تهران جایگاه هاشمی رفسنجانی در ترویج سیاست ورزی اعتدالی را مهم ارزیابی کرد. احمد حکیمی‌پور در این زمینه گفت:
تاریخ معاصر ایران همواره شاهد بروز و ظهور جریان‌های افراطی و تفریطی بوده است که مسیر سیاست را دور از اعتدال پیگیری کردند اما هاشمی رفسنجانی جزء افرادی است که در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرد اعتدالگرایی در سیاست را جا بیاندازد. این روش هاشمی هزینه‌های زیادی هم برای او داشت و بسیاری از گروه‌ها و جناح‌های سیاسی کشور ازجمله جریانات برانداز خارج از کشور و همچنین گروه‌های افراطی داخل کشور ایشان را مورد هجمه خود قرار دادند که ایشان برحسب‌‌ همان روش تحمل کردند و این کار بزرگی در عرصه سیاست کشور است.
   به عنوان یک کار‌شناس سیاسی معتقدم
اعتدال در سیاست ما در حاشیه بود و این هاشمی رفسنجانی بود که توانست با تجربه نیم قرن فعالیت سیاسی این روش را در پیش گیرد و به آن رسمیت بخشد. هاشمی آبروی سیاسی خود را در این مسیر فدا کرده است و این نشان دهنده فهم و درک ایشان از سپهر سیاسی کشور است.
احمدحکیمی‌پور با اشاره به هجمه وارد شده به هاشمی رفسنجانی طی چندسال اخیر گفت:
هاشمی از معدود افراد موسس نظام است که هنوز در قید حیات است و اینکه عده‌ای به اسم حفظ اصول یکی از موسسین نظام را مورد هجمه خود قرار می‌دهند مورد قبول نیست و شاید برای کوتاه مدت موفقیت‌هایی به دست آورند اما خط مشی هاشمی در کشور ریشه دوانده است و برخورد عاقلانه هاشمی با این مسائل روشن است.
   وی تاکید کرد: ‌ تخریب افرادی که در رفتار سیاسی خود مشی اعتدالی را درپیش گرفته‌اند جامعه را به سمت رادیکالیزه شدن و افزایش هزینه‌ها پیش می‌برد و همچنین گسترش رفتارهای افراطی را منجر خواهد شد،
ولی از سوی دیگر سال‌های سال است که این روش در کشور جا افتاده است و یک مسیر روشن و امید بخش را در مقابل جریان‌های افراط و تفریطی کشور ایجاد کرده است.
   به گزارش ایلنا: عضو نخستین دوره شورای شهر تهران در ادامه گفت‌و‌گوی خود با اشاره به اهمیت رعایت مرزهای اخلاقی در اختلافات فکری و سیاسی گفت:
کسانی که اخلاق سیاست ورزی را رعایت نکنند افرادی مردود هستند چرا که جامعه این افراد را نمی‌پذیرد.
متاسفانه ادبیات نامناسبی در فضای سیاسی کشور ما رشد کرده که با فرهنگ و منش ایرانی و اسلامی ما نیز در تناقض است و از آن می‌توان به عنوان فرهنگ شعبان بی‌مخی  یاد کرد اما باید دانست که افرادی که با این روش مورد هجمه قرار می‌گیرند محبوبیت‌شان افزایش می‌یابد و این افراطی‌ها هستند که عرصه را می‌بازند.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی