سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

زیباکلام: هیچ اصلاحطلب واقعی، برای انتخابات مجلس ثبت نام نکرده

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   فارس- صادق زیبا کلام، کارشناس و فعال سیاسی گفت: آقای هاشمی رفسنجانی سکوت کرده، ‌اما فکر می‌کنم نظر وی هم بر عدم شرکت در انتخابات آتی است.
صادق زیبا‌کلام فعال سیاسی و استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه
مجلس هشتم با مجلس نهم هیچ تفاوتی نخواهد داشت، ‌گفت: بنده در انتخابات مجلس نهم برای نمایندگی ثبت‌نام نکردم چون یک بار در انتخابات مجلس سال 78 ثبت‌نام کرده و ردصلاحیت شدم.
   وی با اشاره به اینکه اگر در این دوره از مجلس نیز ثبت‌نام می‌کردم، رد صلاحیت می‌شدم، ‌افزود: به دو دلیل در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام نکردم. دلیل اول این است که اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نمی‌کنند و بنابراین بنده هم داوطلب نمایندگی مجلس آتی نشدم.
   زیباکلام خاطرنشان کرد:
دلیل دومم این است که اگر به فرض اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت می‌کردند و بنده هم ثبت‌نام می‌کردم، ردصلاحیت می‌شدم.
   این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که تاکنون اکثر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم داوطلب نمایندگی شده‌اند، تصریح کرد:
هیچ گروه اصلاح‌طلبی که به معنی واقع کلمه اصلاح‌طلب باشد و صبغه دوم خردادی داشته باشد، اعلام نکرده در انتخابات مجلس آتی شرکت می‌کند.
   وی در پاسخ به این سؤال که چرا حزب مردم‌سالاری که یک گروه اصلاح‌طلب است وارد انتخابات مجلس نهم شده و جمعی دیگر از اصلاح‌طلبان مانند خانم راستگو و کواکبیان و … داوطلب نمایندگی مجلس شده‌اند؟‌ گفت: این‌گونه افراد و گروه‌ها را اصلاح‌طلب توصیف نمی‌کنم، بلکه اینها را غیراصول‌گرا می‌دانم.
   زیباکلام در پاسخ به این سؤال که یعنی افرادی مانندکواکبیان و … اصلاح‌طلب نیستند؟ خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ‌گاه کواکبیان، راستگو و … گفته باشند اصلاح‌طلب هستیم و فکر نمی‌کنم طرفداران اصلاح‌طلبان این افراد و گروه‌ها را اصلاح‌طلب بشناسند.
   این فعال سیاسی دوم خردادی اظهار داشت: اگر امر بر این دایر باشد که اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات مجلس حاضر باشند، از سوی خاتمی، کروبی و هاشمی رفسنجانی به صورت صریح و علنی اعلام خواهد شد که در انتخابات شرکت کرده و لیست ارائه می‌دهیم.
  این افراد شاخص اعلام کرده‌اند نه در انتخابات این دوره از مجلس شرکت می‌کنند و نه لیستی ارائه می‌دهند.
   این استاد دانشگاه در پاسخ به این سؤال که یعنی آقای هاشمی نیز اعتقاد دارد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم شرکت نکنند؟ گفت: آقای هاشمی رفسنجانی سکوت کرده، ‌اما فکر می‌کنم نظر وی هم بر عدم شرکت در انتخابات است.
   زیباکلام در پاسخ به این سؤال که آیا آقای هاشمی اعتقاد دارد که تنها اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نکنند و یا اینکه همه در انتخابات حضور نداشته باشند؟ ‌گفت:
‌ نظر آقای هاشمی رفسنجانی بر عدم شرکت در انتخابات است چون هیچ یک از خواسته‌هایی که وی در آخرین نماز جمعه خود و پس از حوادث 22 خرداد سال 88 مطرح کرد، جامه عمل پوشیده نشد.
  خواسته‌های آقای هاشمی در آخرین نماز جمعه‌ای که حضور داشت، ایجاد آشتی ملی، وحدت ملی و عبور از بحران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 بود اما هیچ یک از خواسته‌های وی تحقق پیدا نکرد و
چه بسا اینکه عکس این خواسته‌ها تحقق پیدا کرد بنابراین فکر می‌کنم آقای هاشمی‌رفسنجانی هم در انتخابات پیش رو شرکت نمی‌کند.
   زیباکلام در پاسخ به این سؤال که به نظر شما چرا اصلاح‌طلبان می‌خواهند با چراغ خاموش در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند؟ گفت: عده‌ای معتقدند اصلاح‌طلبان با چراغ خاموش وارد انتخابات مجلس شده‌اند که درست نیست.
  این عده اگر کوچک‌ترین شناختی از خاتمی داشته باشند، می‌دانند که وی اهل اینکه با چراغ خاموش حرکت کند، سیاسی‌کاری کند و به ظاهر رفتاری کرده و در باطن طور دیگری باشد، نیست.
  ‌اگر اصلاح‌طلبان خواسته باشند با چراغ خاموش وارد انتخابات شوند مگر می‌شود شورای نگهبان متوجه نشود و آنها را رد صلاحیت نکند.
   استاد علوم‌سیاسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: فرض بگیرید یک فرد اصلاح‌طلب آن‌قدر پیچیده و زرنگ است که با چراغ خاموش وارد انتخابات می‌شود و شورای نگهبان، قوه قضائیه و دولت متوجه نمی‌شوند که وی اصلاح‌طلب است. در نهایت این فرد از تمامی فیلترها عبور می‌کند.
 ‌ سؤال من اینجاست، کسی که این‌قدر دور از اصلاح‌طلبی باشد و هیچ‌کس متوجه مواضع سیاسی وی نشود، آن موقع مردم چه طور متوجه می‌شوند که وی اصلاح‌طلب است و به وی رأی می‌دهند؟
 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  رییس قرارگاه عمار گفت: اینها حصر خانگی هستند، اما نه برای اینکه از اقدامات‌شان جلوگیری شود، برای اینکه مردم آنها را نزنند. تقاضای خودشان است. به گزارش ایسنا، مهدی طائب روز پنجشنبه در سخنانی در جمع فعالان بسیج دانشجویی تحت عنوان «سلسله نشست‌های سیاسی پرسمان تحلیلگران» که در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «با توجه به اینکه غبار فتنه فرو نشسته و انسان‌هایی که باید می‌فهمیدند فهمیدند، آیا زمان بازخواست بازیچه‌های فتنه، آقایان سران فتنه و سایر عوامل نرسیده است؟» گفت:
ما دو تا خصلت داریم، شما تا بیایید و سران این نهضت‌ها را بگیرید، فریاد می‌زنند چرا اینها را گرفتید؟ دشمن به تمام دنیا اعلام کرده که اینها سران نهضتند، اگر شما عین همان رفتار را با اینها داشته باشید، می‌گویند تو دیگر حق نداری اعتراض کنی. طائب گفت: الان به آنها می‌گویید که بیا! این آقا در خانه‌اش است. چون خیلی جاها گفتند که اینها حصر خانگی هستند! بله، حصر خانگی هستند، اما نه برای اینکه از اقدامات‌شان جلوگیری شود، برای اینکه مردم آنها را نزنند. تقاضای خودشان است. چند بار رفتند این طرف و آن طرف و سنگ خوردند، رمی جمرات شدند، خودشان تقاضا کردند که یک خرده حفاظت ما را بالاتر ببرید. گفتیم حفاظتت را بخواهیم ببریم بالا اینطور می‌شود، گفتند عیبی ندارد، باشد. وی ادامه داد: چندین بار پیام داده بود که بر جان خودم احساس خطر می‌کنم. باشد، این هم جانت، بگیر و نگه دار. اینها اگر جان دوست نبودند، زمان جنگ برای خودشان سنگر نمی‌ساختند. جان برایشان خیلی عزیز است، عیبی ندارد، نگه‌دار ببین آخرش چه می‌شود. معلوم نیست برای چه می‌خواهد زنده بماند؟ این هدیه جمهوری اسلامی به اینهاست. هرجا می‌خواهی بیا و برو سخنرانی کن. حرف‌هایتان را که زدید و مردم در حماسه 9 دی گفتند که این حرف‌ها باطل است. طائب در ادامه جلسه در پاسخ به سوالی درباره اشغال سفارت انگلیس که پرسیده بود «اولا ادعا شده که این تسخیر توسط بسیجیان انجام شده است، آیا درست است؟ و بعد هم اینکه آیا این کار مثبتی بوده یا نه و اگر مثبت بوده چرا وزیر امورخارجه، نسبت به این عمل واکنش نشان داده است؟» گفت: نه! کار غلطی بود. بچه‌های ما هم طراح نبودند. نباید عملیات می‌کردند، به طریقی بازی خوردند و آن کسانی هم که صحنه‌گردان بودند وقتی صحنه را ایجاد کردند دیگر رویت نشدند. رییس قرارگاه عمار تصریح کرد: کار، کار غلطی بود. کار خودشان بود و انگلستان درون سفارت هیچ مدرکی هم نداشت، مدارکی که گذاشته بود، وقتی که آنالیز شد، دیدند که فقط برای ایجاد دعوا گذاشته شده است. طائب ادامه داد: هیچ سندی را نگذاشته بود، پس معلوم شد که کار خودشان بوده است و خدای متعال هم از شیوعش جلوگیری کرد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی