سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

دولت-سازی، مجلس-سازی، شایعه-سازی، وَ ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   حدود ساعت هشت صبح جمعه 9 دی است .ازرادیو ایران، که من بدلیل اینکه کمترتلویزیون می بینم معمولا به آن گوش می کنم، برنامه ساده مثل صبح پخش می شود. موضوع برنامه تماما به واقعه 9 دی اختصاص دارد. مهمان برنامه یکی از دوستان سردار سپاهی من،است - که اهل کاشان و سی سال است او را می شناسم و به همین دلیل از او نام نمی برم- همو که مجری بدون آنکه به مردم بگوید وی سرداری سپاهی است، ازاو بعنوان رییس ستاد بزرگداشت 9 دی نام می برد.
به اینکه این کار،وظیفه نهادی همانند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که مسولیت برگزاری مراسم سرتاسری در کشور،مثل برگزاری راه پیمایی روز قدس، دهه فجر و..را عهده داراست کاری ندارم.
به سوالهای مجریان وجوابهای تاسف آور و گاه خنده دارمهمان برنامه هم - که ازقضا بسیارجای نقد دارد - جز دو نکته بسیار جالب آن کاری ندارم.
دردقایق آخربرنامه که یکی از مجریان ازمهمان برنامه درباره نقش کشورهای خارجی دربرپایی بقول آقایان فتنه 88 می پردازد وی با بیان اینکه کشورهای خارجی رسما از سران فتنه اعلام حمایت کردند ،درعبارتی شگفت و بی سابقه درباره انتخابات خرداد 1376 که به روی کارآمدن مرد محبوب همه فصل ها ،جناب سید محمد خاتمی منجر شد و رهبری از آن با تعبیرحماسه دوم خرداد یاد کرد، اظهارداشت :
روش کشورهای خارجی درحمایت از فتنه گران، دوگونه است: یا از طریق دولت سازی ومجلس سازی است که درماجرای دوم خرداد سال 76 و تشکیل مجلس ششم دیدیم و یا از طریق جنگ نرم و کشاندن مردم به کف خیابانها توسط بنیادهایی همچون جورج سوروس و..!!
درست شنیده اید ،ازنظراین سردار، پدید آمدن حماسه دوم خرداد 76 نتیجه تحریکات وتحرکات خارجیهای استعمارگراست!
چقدردراین عبارت موهن،سست و بی پایه، اهانت به همه از رهبری تا مردم وجود دارد ،خدا می داند.
هرچند می گویند حرف زدن درایران چون کنتورنمی اندازد! خیلی بی هزینه است، اما این یک شوخی بیشترنیست و تاریخ با چشمانی باز درحال ثبت و ضبط دقیق و بدون کم وکاست همه چیزاست.آقایان لا اقل ،بفکر آبروی بعد از خود باشند.
ایشان درنقل شگفت دیگری اظهارداشت، درستاد یکی ازبقول او، سران فتنه 8 میلیون قرص سی دی بدست آمد که درآن شورش و تحریک و نگاه داشتن مردم در کف خیابانها را آموزش می داد!!
جدا بعضی ها چقدرساده اند!
اولا نگه داری 8 میلیون سی دی در یکجا چرا؟
اگرهدف توزیع آنها برای سرنگونی و تسخیرنظام بوده باید آنها را دربین ستادهای منطقه ای و استانها پخش می کردند نه اینکه آنها را یکجا نگه بدارند تا بدست برادران امنیتی بیفتد!
ثانیا نگه داری این همه سی دی ،مکانی وسیع را می طلبد که ستاد مورد نظرآقایان نمی توانست از آن برخوردارباشد.
ثالثا کسی که بدنبال براندازی است اینقئدرساده اندیش نیست که چنین سی دی هایی را که به لحاظ امنیتی نگه داری آنها قطعا جرم و سند محسوب می شود درستاد مرکزی خود نگه دارد و.....
بعضی برای جا اندازی یک دروغ ،دهها دروغ می گویند.
آقایان خوب است کمی برای مردم درک وعقل وشعورقائل شوند.ازیک طرف می گویند دشمن در سال 88 با ایجاد مثلا فتنه خواست حضور85 درصدی حضور مردم را زیر سوال ببرد وازطرف دیگرمعترضان نتیجه انتخابات – که هیچ کس شک ندارد بخشی ازاین 85 درصد هستند- راعوامل دست نشانده داخلی، کشورهای خارجی و فتنه گران تحریک شده موساد و سیا و بنیادهای جورج سوروس و..می دانند.
چگونه می شود بخشی از مردم تا لحظه حضوردرپای صندوقهای رای ،خوب باشند وازاین مقطع ببعد یک دفعه به عوامل فتنه گرتبدیل بشوند؟
نمی شود از یک طرف مرحوم روح الامینی طرفدارموسوی ، بقول آقایان فتنه گر باشد و از طرفی اورا شهید نامید وبه دنبال پیگیری ماجرای شهادت او و قصاص مرتکبان قتل او بود.
یک بام و دو هوا نمی شود!
حرفهای این برادر سردار، مرا بیاد حرفهای خنده دارمنوچهرخان متکی وزیربرکنارشده خارجه دولت دهم می اندازد که پس ازاننتخابات 88 رسما در جهت ربط دادن حوادث داخلی با کشورهای خارج رسما درمصاحبه با رسانه ها که از رادیو و تلویزیون پخش شد، اعلام کرد: ما تعجب می کردیم که چرا پروازهای لندن به مقصد تهران پرازمسافراست ولی دربازگشت خالی برمی گردند!
چند روزپیش که با یکی ازدوستان برسر دروغهای مثلا کارشناسی شده دربرنامه ای در صدا وسیما در باره قتل مرحومه ندا آقاسلطان بحث بود که با وقاحت هرچه تمامتراعلام شد خونی که از دهان او خارج می شود ،خون نیست مرکورکروم است و او دارد نقش بازی می کند و ندا بلافاصله پس از ورود به داخل ماشین بلافاصله از جا برخاسته و بعد گفتند مرحومه ندا آقاسلطان، توسط کسی که درماشینی که او را به بیمارستان می برد، کشته شده است تا خونش برگردن نظام بیفتد! این دوست میگفت: از قضا من آن را ضبط کرده ام.
مرحومه هاله سحابی هم خودبخود درتشییع مرحوم پدرش نقش زمین شده است! جالب اینکه می گویند یک مقام مسول و بلند پایه امنیتی درمجلس درچند هفته قبل به صراحت به نمایندگان مردم گفته است وی دراثرضربه ضاربی به قلبش در حقیقت کشته شده است.
من بدلایل متعدد، نمی خواهم وارد ماهیت اصل مساله 9 دی، یعنی اهانت بعضی به مقدسات در خیابانی درتهران، شده باشم ، چه بسا شده باشد.ولی این سوال را هم قابل طرح می دانم که اگردرتهران پرچم امام حسین آتش زده شده که متاسفانه شده با وجود این همه دوربین که درتهران کار گذاشته شده که براحتی می توان با ورود یک خودرو به داخل محدوده ترافیک از آن عکسبرداری کرد - و با وجود ماموران انتظامی وامنیتی با لباس شخصی، که مدام درحال تصویر برداری از مردم هستند - براحتی می توان چهره و ماهیت مرتکبان این کار زشت را درخیابانهای اصلی تهران ،شناسایی و به مردم معرفی نمود.همانگونه که نیروی انتظامی با انتشار نشریاتی پس ازانتخابات با درج تصاویربعضی از معترضان درتهران وکشیدن دایره بدور آنان ،از مردم خواست آنها را به ناجا معرفی کنند.
ماموران در آن روز کارنمی کرده اند یا دوربینها درآن روزاز کارافتاده اند؟
چرا تصویرآشوبگران را نشان نمی دهند ؟ چرا درمعرفی آنها از مردم کمک نمی خواهند؟ تقریبا! نمی دانم.
ازمحضرمردم شریفی که در9 دی به خیابان آمدند، هم یک سوال دارم:
هرچند آتش زدن پرچم عزای سیدالشهدا علیه السلام- توسط هر کس که صورت گرفته باشد- کاری بسیاربد و درخورسرزنش و شایسته اعتراض است، اما دردناکتراز آن ریختن خون بناحق شهروندان درتهران نیست؟ هرچند مرتکب اعمال خرابکارانه ای شده باشند؟
مگرما پیرو قرآنی نیستیم که می گوید هرکس کسی رابکشد گویی همه مردم را کشته است؟
تازه،اگرجسارت به امام حسین زشت ومذموم است چرا وقتی بعضی اوباش بنام بسیجی و لباس شخصی شب عاشورا به مراسم عزای امام حسین در حسینیه جماران و در حالی که سید محمد خاتمی در حال خواندن روضه علی اکبر بود حمله کردند که بعدها معلوم شد چه کسانی هستند، صدایی از بعضی درنیامد؟
حمله به مقدسات بعضی اوقات زشت است؟
هرچند پاره کردن عکس امام- اگرتوسط مخالفان انجام گرفته باشد- بسیار بد است اما برخلاف سیره و وصیت نامه امام عمل کردن که دراین مقال مجال پرداختن به آنها فراهم نمی باشد ،بدترازآن نیست؟ اگرچه این دو قابل مقایسه نیستند.
آیا وقت آن نرسیده که به مسولان صدا وسیما و شورای ناظربرآن اعتراض کنید که ما به شما برای اداره این دستگاه پول نمی دهیم تا ازآن حقایق را وارونه جلوه دهید و به مردم دروغ بگویید؟
چرا اینقدر به مردم دروغ گفته می شود ،حقایق از مردم پنهان می شود ،وقایع وارونه نشان داده می شود؟
چرا صاذقانه به مردم نمی گویید آنگونه که اخیرا جناب سیدرضا اکرمی نماینده مجلس فاش کرد دارید با استقراض سیاست هدفمندی یارانه ها را اجرا می کنید، تا این مردم بدانند باید تبعات آن رابپذیرند؟
چرا شکست می خورید و ژست قهرمانان بخود می گبرید؟
چرا دروغ می گویید و قیافه آدمهای صادق بخود می گیرید؟
هیچ چیز،بهتر از صداقت با مردم نیست. صداقت درکنارعدالت، مهمترین پایه بنا وبقای جمهوری اسلامی است که من از آن به جمهوری امام یاد می کنم.
چقدر در این دوسال برای درست نشاندن یک امرغلط، به مردم دروغ گفته شد، با پایین تصور کردن میزان فهم و درکشان به آنان اهانت شد، خدا می داند.
بنظر می رسد بعضی - با اینکه روزی ده بار در نمازهایشان از خدا تقاضا می کنند جزو ضالین و گمراهان نباشند،چون درخواسته شان صادق نیستند دعایشان هرگز به معرض اجابت نمی رسد - بدجوری راه را گم کرده اند.
قیامتی هم هست،
البته اگرهنوز بعضی ....
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی