سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

آقای دولت یادت باشد! ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   پاسخ پرسش «کی بود» کاملا به کاری وابسته است که دنبال فاعل یا عاملش می گردیم. بعضی وقت ها « این حقیر»? « بنده»? و ... و کلماتی از این قبیل است? گاهی هم صفات و القاب توهین آمیز یا تحقیر کننده. چرا؟
آقای دولت یادت باشد!
تابناک- من بودم? کار من بود? دیدید چکار کردم? و... . آیا این ها جملات رایجی نیست؟ و آیا ما در طول روز بارها و بارها با چنین جملاتی مواجه نمی شویم؟
وجه مشترک این جملات چیست؟ این گزارش می خواهد با مطالعه موردی? شما را به اندیشیدن درباره این موضوع دعوت کند.
ارز? در کشور ما? سال هاست که از کارکرد و جایگاه خود خارج شده و از چیزی اعتباری و اسنادی به کالایی قابل خرید و فروش تبدیل شده است. این یک.
دوم این که کالایی به نام ارز در کشور ما با نوسان بسیار روبرو است. به عبارتی ریسک آن بالا است.
سوم این که این کالا? علیه تولید? اشتغال? و امنیت ملی عمل می کند.
چهار و پنج و شش و... را هم می توان بر این فهرست افزود.
حالا باید برویم سراغ عامل این وضعیت؛ یا به عبارت دقیق تر، عامل اصلی این وضعیت.
از جهات بسیاری می توان ادعا کرد که مهم تر عامل در پدید آمدن این وضعیت قوه مجریه است. نوع کنش های دولت است که ارز را به این صورت در آورده است.
حالا اگر به آرشیو رسانه ها مراجعه کنیم? کمتر موردی می یابیم که یکی از مسئولان دولتی مسئولیت این وضعیت را به عهده گرفته باشد. عذرخواهی و استعفا که اصلا در قاموس آنان پیدا نمی شود تا کسی دنبال معنایش باشد. در چنین مواردی با اتکا به اصل فرافکنی هزاران مقصر غیر مسئول می توان برای آن پیدا کرد و اگر کسی در این سخن چون وچرا کند باید آماده هر اتهامی باشد.
در عوض? وقتی اندکی از التهاب بازار ارز در طی این سال ها فرو نشسته است مسئولان و دستگاه ها در مصاحبه و ارسال خبر از یکدیگر سبقت می گیرند و خود را تنها یا مهم ترین عامل حل این مشکل معرفی می کنند.
آنچه در روزهای اخیر? درباره ارز رخ داد نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر وقت ارز گران می شود? متولیان یا ساکتند یا دنبال توطئه گر می گردند؛ اما وقتی کمی از التهاب بازار کاسته می شود باید میکروفن ها و ضبط صوت ها را روشن کرد و سخنرانی غرای مسئول مربوط را به خورد مخاطبان داد.
این گزارش را می توان همچنان ادامه داد? اما می خواهیم با یک خواهش آن را پایان دهیم: « آقای دولت? یادت باشد شما ارز را ارزان کرده ای؛ موقعی هم که گران شد دنبال مقصر نگردی! قبول؟»
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی