سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

نقش معاونین پارلمانی دولت در انتخابات مجلس نهم ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


  اعتدال : عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، با بیان اینکه امکان سوء استفاده دولت از معاونین پارلمانی‌اش، برای تحقق خواسته‌های انتخاباتی، وجود دارد، گفت: اگر خدایی نکرده دولت بنای انتخاب و گزینش وکیل الدوله داشته باشد، که این قطعا کار خلافی است، از معاونین پارلمانی خود سوء استفاده می‌کند.
سید رضا اکرمی با بیان اینکه امکان سوء استفاده دولت از معاونین پارلمانی‌اش، برای تحقق خواسته‌های انتخاباتی خود، وجود دارد، گفت: متاسفانه در کشور ما مسائل سیاسی روی همه چیز سایه افکنده و گاهی مسئولان دولتی به دلیل قرارگرفتن در فضای انتخابات وظایف اصلی خود را فراموش می کنند.
نماینده مردم تهران ،ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت به تناسب زمان وشرایط می تواند، کم و زیاد شود اما ظاهرا قرار نیست در این کشور از بین برود.
وی، ادامه داد: اگر خدایی نکرده دولت بنای انتخاب و گزینش وکیل داشته باشد، که این قطعا کار خلافی است، از معاونین پارلمانی خود سوء استفاده می‌کند، این درحالی است که معاونین باید به وظیفه اصلی خود عمل کنند.
عضو جامعه روحانیت مبارز، تصریح کرد: وظیفه اصلی معاون پارلمانی وزارت خانه معلوم و مشخص است، این افراد در واقع نظراتی که وزارتخانه مربوطه در مورد لوایح، طرح‌ها ،مدیریت‌ها، عزل و نصب‌ها ،سوال و تذکر است را از مجلس به وزارتخانه یا از وزارت خانه به نماینده منتقل می کنند.
این عضو فراکسیون روحانیت مجلس هشتم، معاونین پارلمانی را رابط و یاری کننده مجلس با وزارتخانه‌‌ها دانست و گفت: پرداختن به وظایف انتخاباتی در حیطه کاری معاونین نیست، ضمن اینکه وظایف انتخابات مربوط به وزارت کشور است و این وزارتخانه مسئولیت اجرایی انتخابات را دارد.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، با تاکید براینکه هیچ وزارت خانه‌ای نباید در کار وزارت خانه دیگر دخالت کند، تصریح کرد: اعمال نفوذ یا جهت دهی انتخاباتی معاونان پارلمانی دخالت درکار سایر مجموعه‌های انتخاباتی است ، اما متاسفانه در جامعه ما کارهای خلاف اخلاق و قانون بیشتر شده است.
یک منبع آگاه در مجلس در گفت و گو با منابع خبری، گفت: رفتار معاونین پارلمانی وزارتخانه ها در پیگیری کار و درخواست های نمایندگان تبعیض آمیز شده و این مسئولین درخواست های نمایندگانی که احتمال رای آوردن آنها در مجلس نهم قطعی است را سریعتر و بهتر پیگیری می کنند.
منبع: خانه ملت

 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   وی در پاسخ به درخواست شرکت‌کنندگان‏ از مسئولین دولت و به‌خصوص رییس‌جمهور خواست نسبت به تحصیل فرزندان مهاجرین افغان‌ها توجه و مشکلات آنان را رفع کنند. وی گفت: جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان مهاجرین که بعضا ناشی از مشکلات مالی است، یکی از کارهای مهم در زمینه صدور انقلاب و بسط تمدن ماست؛ ضمن این‌که محرومیت فرزندان کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند، با اخلاق اسلامی و روحیات ملت ما سازگار نیست
اعتدال : مسئولین و فعالین هیئت‌های افغانی با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، در این دیدار با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) گفت: بعد از حادثه عاشورا، جامعه اسلامی دستخوش مصائب بسیار بزرگی شده بود، اما شاید بزرگ‌ترین مصیبتی که در جامعه اسلامی پدید آمده بود، از بین رفتن اخلاق بود؛ این بی‌اخلاقی هم فقط در میان حاکمان نبود، بلکه در میان مردم عادی هم بروز کرده بود.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی کار بزرگ امام سجاد(ع) تأکید و توصیه و ترویج اخلاق صیحح و اصلاح اخلاق فاسد جامعه و دعوت جامعه به اخلاق اسلامی بود، به نوعی که ایشان پایه گذار یک اقدام فرهنگی شدند.
یادگار امام راحل با اشاره به دعای مکارم اخلاق صحیفه سجادیه، اظهار داشت: فرازهای مختلف این دعا نشانگر توجه امام سجاد (ع) به اخلاق است؛ در این دعا امام بعد از صلوات بر پیامبر(ص) می‌فرمایند:"وَبَلِّغْ بِایمانى اَْمَلَ الْایمانِ، وَاجْعَلْ یَقینى اَفْضَلَ الْیَقینِ، وَانْتَهِ بِنِیَّتى اِلى‏ اَحْسَنِ النِّیَّاتِ، وَ بِعَمَلى اِلى‏ اَحْسَنِ الْاَعْمال اَللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفَِ نِیَّتى، وَصَحِّحْ بِما عِنْدََ یَقینى"، یعنی ایمانم را به درجه کامل‏ترین ایمان رسان، و یقینم را برترین یقین گردان، و نیتم را به بهترین نیت‏ها منتهى ساز، و کردارم را به بهترین کردارها تبدیل کن. بارخدایا، نیّتم را به لطف خود، کامل و خالص گردان. وی گفت: واقعیت این است که اگر نیت‌ها پاک شود و همه چیز برای خدا باشد، اخلاق برقرار خواهدشد. منشأ همه رذایل، بدی‌ها و زشتی‌ها چیزی نیست جز این‌که نیت ما پاک و احسن نباشد. حسن خمینی تاکید کرد: اگر همین درس و توصیه و سفارش امام سجاد را سرلوحه قرار دهیم، جامعه اسلامی یک گام به پیش نهاده‌ایم و بدی‌ها و ناپاکی‌ها به سمت بهبود و صلاح پیش خواهندرفت.
وی با بیان این‌که تمام بدی‌های این روزها ناشی از نبودن نیت پاک است، گفت: کسی برای خدا بدی نمی‌کند، تهمت نمی‌زند، دروغ نمی‌گوید، ربا و دزدی انجام نمی‌دهد؛ باید در این ایام برای تحول در جامعه از امام سجاد یاری گرفت. وی، افغان‌ها را به خود باوری، تلاش و رفاقت دعوت کرد و در پاسخ به درخواست شرکت‌کنندگان از مسئولین دولت و به‌خصوص رییس‌جمهور خواست نسبت به تحصیل فرزندان مهاجرین افغان‌ها توجه و مشکلات آنان را رفع کنند. وی گفت: جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان مهاجرین که بعضا ناشی از مشکلات مالی است، یکی از کارهای مهم در زمینه صدور انقلاب و بسط تمدن ماست؛ ضمن این‌که محرومیت فرزندان کسانی که در این سرزمین زندگی می‌کنند، با اخلاق اسلامی و روحیات ملت ما سازگار نیست.
 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی