سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

احمدتوکلی: مجلس هشتم بیمار است!؟

    نظر


برای متن کامل روی عنوان کلیک کنید


   توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی
با اشاره به طرح بیمه بیکاری که در حال حاضر در مجلس مطرح است و با بیان اینکه این طرح 5هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و باید پرسید که این دولت باید این پول را از کجا بیاورد؟ گفت: من این دولت را قبول ندارم و آن را صالح نمی‌دانم، اما وظیفه می‌دانم از منافع ملی که به او مربوط می‌شود دفاع کنم. یعنی من به شخصه شاید رئیس دولت را قبول نداشته باشم اما او را به عنوان رئیس دولت به رسمیت می‌شناسم.
  یک زمانی در انگلستان احساس شد که سطح زندگی نماینده‌های مردم از سطحی که باید باشد فرا‌تر رفته است، به این فکر کردند که این امر ممکن است منزلت نمایندگان قوه قانون گذاری کشور را خدشه دار کند و در نتیجه دموکراسی آسیب ببیند، تصمیم گرفتند طرحی بیاورند که بر اساس آن باید نمایندگان قسم بخورند و دارایی‌های خود را به صورت واقعی بیان کنند، یکی از نمایندگان یک مورد از دارایی‌هایش را نگفت و در نتیجه وقتی یکی از روزنامه‌ها فهمید خیلی به او انتقاد کرد، انگلیس بیشتر از ایران دموکراسی دارد و متأسفانه ما آزاد‌تر از انگلیس نیستیم، این روزنامه این قدر به او حمله کرد و مجبورش کردند رفت در کمیسیون و گفت غلط کردم و اجازه دادند نماینده باقی بماند.
 
 پس اینکه ما می‌گوییم حفظ منزلت مجلس واقعا ارتباط بین این طرح و حفظ منزلت نماینده‌ها وجود دارد.
   وی با دادن توضیحی مختصر در خصوص روند زمانی تصویب نهایی طرح نظارت بر نمایندگان مجلس، گفت:
مخالفین این طرح دو دسته بودند؛ یک دسته از این مخالفت‌ها طبیعی بود زیرا هر انسانی به طور طبیعی از نظارت خوشش نمی‌آید. دسته‌ای از افراد هم هستند که سالم نیستند و با این طرح مخالفت می‌کنند.
  زمانی من گفتم مجلس هشتم بیمار است و در پاسخ من آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس و در مقام دفاع از حقوق مجلس گفت مجلس سالم است، در حالی که اگر سالم بود من نباید این قدر سند زیر و رو می‌کردم.
   وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رسانه‌ها رکن اساسی دموکراسی هستند، گفت: در یک فضای برخوردار از دموکراسی کسی نمی‌تواند اشتباه کند چون در رسانه‌ها هو می‌شود.
  وقتی حزب نباشد شما هیچ وقت نمی‌توانید نماینده‌ها را دسته بندی کنید چون احزاب شناسنامه‌های فرا‌تر از یک دوره و دو دوره دارند و اگر خطا عمل کنند و افراد را ناصحیح معرفی کنند، کارنامه‌شان خدشه دار می‌شود.
   وی با اشاره به طرح بیمه بیکاری که در حال حاضر در مجلس مطرح است و با بیان اینکه این طرح 5هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد و باید پرسید که این دولت باید این پول را از کجا بیاورد؟ گفت: من این دولت را قبول ندارم و آن را صالح نمی‌دانم، اما وظیفه می‌دانم از منافع ملی که به او مربوط می‌شود دفاع کنم. یعنی من به شخصه شاید رئیس دولت را قبول نداشته باشم اما او را به عنوان رئیس دولت به رسمیت می‌شناسم.
   پس چاره کار در این است که احزاب تقویت شوند و آن‌ها باشند که کاندیداهایی را به جامعه معرفی کنند و البته باید در این خصوص دقت داشته باشند.
  من نماینده‌ای در این مجلس سراغ دارم که در یکی از هتل‌های لوکس تهران افطاری داده در حالی که با پول نمایندگی نمی‌توان این کار را کرد؛ پس حزب نباید به این نماینده رأی دهد حتی اگر پیشانی‌اش از مهر نماز شب نشان داشته باشد.
   نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟ گفت: حدود 2میلیون تومان که با وضعیت نمایندگان خیلی زیاد نیست.
  آمریکا و انگلیس از نظر دموکراسی واقعا از بقیه پیش هستند و در کنار چیزهای بسیار مذمومی که در آنجا هست، چیزهای بسیار زیبایی در آنجا هست؛ و این جاست که باید به سخن امام علی (ع) اشاره کنم که فرمود مبادا غیر مسلمان‌ها در عمل به اسلام از شما پیش بگیرند، که متأسفانه آن‌ها از ما پیشی گرفته‌اند.
  دموکراسی که آن‌ها دارند با تمام ایرادهایی که ما از آن می‌گیریم یکی از دست آوردهای بزرگ بشریت است و عامل مهمی برای مقابله با دیکتاتوری است، چون در دیکتاتوری همه چیز می‌میرد و امام علی هم در یکی از خطبه‌‌های‌شان به این موضوع تأکید کرده‌اند.
   این نماینده اصولگرای مجلس افزود: این جریان انحرافی یک نفر نیست بلکه یک جریان است که توسط یک نفر صاحب نفوذ و یارگیر مدیریت می‌شود.
   وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تخریب‌هایی که در درون اصولگرایان وجود دارد و اصولگرایان سنتی پایداری‌ها را تخریب می‌کنند و پایداری‌ها اصولگرایان سنتی را؟ گفت: حد نگه نداشتن بزرگان در سال‌های گذشته آسیب‌هایی را متوجه نظام کرده است.
  اگر لیست دوستان جبهه پایداری در انتخابات رأی بیاورد خسارت‌های زیادی را به کشور می‌زند؛ البته من معتقدم اعضای جبهه پایداری در انتخابات مجلس رأی نمی‌آورند، فقط رأی‌ها را می‌شکنند.
   توکلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر اقتصاد کوتاهی کرد؟ گفت: مجلس کوتاهی نکرد بلکه همه مصمم بودند، اما نتیجه عدم استیضاح شد.
وی افزود: متأسفانه ما در مجازات مجرمان دچار ضعف قانونی هستیم.
 

 


برای مرجع روی عنوان کلیک کنید


   روز سه‌شنبه 28 آذر90 در ساعاتی که مسوولان اقتصادی کشور مشغول برگزاری مراسم سالگرد اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها و تجلیل از عملکرد خود بودند، ارزش پول ملی به شکل بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.
   حوالی ظهر امروز دلار نقد نرخ 1500 تومان را نیز پشت سر گذاشت و 1510 تومان عرضه شد.
افزایش شدید نرخ دلار از ابتدای این هفته شروع شده است و این سرعت کاهش ارزش پول ملی از بحران ارزی سال 74 تاکنون بی‌سابقه است. وزیر اقتصاد در مراسم اولین سالگرد اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از عملکرد خود تقدیر و اعلام کرد هدفمند کردن یارانه‌ها تورم ناچیزی داشته و عملکرد دولت مورد تحسین صندوق بین المللی پول نیز قرار گرفته است. در این مراسم آقای احمدی نژاد ضمن بیان اینکه با افزایش نرخ ارز موافق نیست، منتقدان اقتصادی دولت را به باد انتقاد گرفت و طبق معمول از فعالیتهایی برای ضربه زدن به دولت خبر داد. وزیر اقتصاد نیز ادعا کرد منتقدان اقتصادی دولت قصد داشته‌اند او و دولت را زمین بزنند  حسینی همچنین مدعی شد قدرت خرید مردم در استانهای کم درآمد بهبود یافته است.
اوایل پاییز امسال نرخ دلار حدود 1200 تا 1250 تومان بود اما سیاست کاهش دستوری نرخ سود بانکی در سالهای اخیر در کنار برخی گفتارهای حساب نشده و هیجانی رئیس کل بانک مرکزی باعث شد به تدریج نقدینگی سرگردان از حسابهای بانکی بسوی بازارهای ارز و طلا سرازیر شوند. با توجه به کسر بودجه شدید دولت در ماه‌های پایانی امسال و نیز ذخیره بالای طلا و ارز بانک مرکزی می‌توان حدس زد دولت عمداً سیاست کاهش ارزش پول ملی را در پیش گرفته تا بتواند نقدینگی بیشتری از جامعه جمع آوری کند و نیازی به ارایه لایحه کسر بودجه نداشته باشد.
منبع: الف

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی