سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

قدرت خرید کارگران ما 50 درصد کاهش داشته ...

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    عضو سابق شورای عالی پول و اعتبار گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشکلات کارگران بیشتر از گذشته شده است.
علی قنبری اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را منجر به افزایش بی‌رویه نرخ تورم اعلام کرد و اظهار داشت:
به رغم ادعای وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر حفظ قدرت خرید هشت دهک جامعه ما هم اکنون شاهدیم قدرت خرید این دهک‌ها بیش از گذشته کاهش یافته است.
عضو سابق شورای عالی پول و اعتبار با اشاره به افزایش نرخ خط فقر در کشور تصریح کرد:
در حال حاضر نرخ خط فقر در کلان شهرهای کشور بیش از 800 هزار تومان برآورد شده است.
 این در حالی است که میزان پایه حقوق دریافتی کارگران 350 هزار تومان است.
استاد دانشگاه تربیت مدرس، خواستار افزایش سیاست‌های حمایتی دولت از کارگران شد و گفت: در حال حاضر یارانه‌های دریافتی تنها جوابگوی هزینه‌های آب و برق خانواده‌های کارگری است و با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشکلات این قشر بیشتر از گذشته شده است.

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    موسسه ملی آمار چین از کاهش نرخ تورم این کشور طی ماه نوامبر به 4.2 درصد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس موسسه ملی آمار چین اعلام کرد
نرخ تورم این کشور طی ماه نوامبر به کمترین حد خود در یک سال اخیر رسیده است .
بانک مرکزی چین طی ماههای گذشته سیاستهای محدود کننده و سخت گیرانه زیادی را برای کنترل نرخ تورم اجرا کرده است . افزایش نرخ بهره بانکی و افزایش نرخ ذخیره قانونی مهمترین ابزارهای بانک مرکزی چین برای کاهش نرخ تورم بوده است.
بر اساس این گزارش نرخ تورم چین طی ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4.2 درصد رسیده است .
نرخ تورم چین طی ماه اکتبر به بیش از 5.5 درصد رسیده بود . دولت چین قصد دارد نرخ تورم را به کمتر از 4 درصد کاهش دهد .
این پایین ترین نرخ تورم چین از سپتامبر 2010 به شمار می رود.
کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با توجه به کاهش رشد اقتصادی چین طی سه ماه سوم 2011 و تشدید بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو بانک مرکزی چین طی شش ماه نخست 2012 سیاستهای پولی و مالی انبساطی را اتخاذ خواهد کرد .
مقامهای پکن به شدت نگران گسترش بی ثباتی اجتماعی به دنبال افزایش فشارهای تورمی هستند . کارشناسان اقتصادی معتقدند هنوز خیلی زود است که فکر کنیم دولت چین در مهار تورم موفق شده است .
بانک مرکزی چین هفته گذشته برای نخستین بار در سه سال اخیر نرخ ذخیره قانونی بانکها را کاهش داده است .
میزان صادرات چین به آمریکا و اروپا دو شریک تجاری بزرگ خود به شدت کاهش داشته است و این مساله نگرانی مقامهای پکن را در بر داشته است .
میزان تولیدات صنعتی چین طی ماه نوامبر نیز برای نخستین بار در 33 ماه گذشته کاهش داشته است . رشد اقتصادی چین طی سال گذشته به 10.2 درصد رسید و پیش بینی می شود این رقم امسال به کمتر از 9.1 درصد برسد .

*

((( حتما میدانید که جمعیت چین تقریبا 27 برابر ایران است، یعنی دو میلیارد نفر ... وَ مطلعید که نظام کمونیستی چین، بیست سال وُ اندی است که نظام اقتصادی-اش بسوی «سرمایه-داری-ای معتدل» گامهای موفقی برداشته وَ موجب نگرانی نظام سلطه-ی غرب شده است! فقط فکر ِ اداره-ی مملکتی با دو هزار میلیون نفر، کافی-ست که دچار "سرگیجه" شویم! آن هم سرزمینی که علیرغم بلایای طبیعی متعدد، وَ اقوام وُ فرهنگهای متفاوت، نه فقط دچار حوادثی همچون قحطی، درگیریهای قومی، وَ فقر بیشتر نشده، بلکه با تلاش وَ مدیریت صحیح، آنقدر ترقی کرده که کمتر از نظام سیاسی-ای "کمونیستی" انتظار میرود؛ اگر نظام استبدادی-اش عامل این پیشرفت بوده، پس چرا این پیشرفت را در شوروی سابق، روسیه فعلی وَ سایر نظامهای کمونیستی ندیده وَ نمی-بینیم!؟ «ع.ع» )))

*

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی