سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

این چه صدقه-ای-ست که دائم چماقش را بزرگ کرده وَ بجای پاسخگویی،

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     دولتی که با صدها میلیارد دلار درآمد نفتی و غیرنفتی و مالیات و ... باید در خصوص عملکردش درباره افزایش سطح رفاه عمومی و رساندن آن به استانداردهایی که شایسته ایران و ایرانی است پاسخگو باشد ، اینک می کوشد بحث را به سطح نازلی چون رفع گرسنگی بکشاند و مردم را به بحث ضرب و تقسیم کردن یارانه و قیمت نان و این که هر کس چند قرص نان می تواند بخرد و بخورد تا محتاج نان شب نباشد مشغول کند.
حال آن که تنها عملکرد مورد انتظار از دولت ها این نیست که پول نان شب را تقسیم کند و بعد هم رئیس دولت مدام بگوید که هیچ کس شب را گرسنه نمی خوابد.
   انتظار منطقی از دولت ها و خصوصاً رؤسایشان این است که وقتی درباره معیشت مردم کشورشان سخن می گویند از تأمین اجتماعی ، رفاه عمومی ، مسکن ، ازدواج ، اشتغال پایدار ( نه هفته ای دو ساعت!) ، سفر ، درمان ، آموزش ، تفریح ،‌محیط زیست و ... سخن بگویند نه این که در کشوری مانند ایران با این همه منابع و ثروت و نیروی تحصیل کرده رئیس جمهور بعد از سال ها ریاستش تازه بیاید بگوید که نفت فروخته ایم و پول نقد توزیع کرده ایم تا مردم بتوانند نان بخرند و شب ها سر گرسنه بر بالین نگذارند!
   شایسته مردم ایران این بود که بحث روز معیشتی شان تنوع خدمات درمانی ، آموزش های عالی ، ارتقای استانداردهای مسکن ، مقاصد جدید توریستی ، بهبود وضعیت محیط زیست ، نحوه مدیریت پس اندازهایشان و نظایر این ها باشد نه این که رئیس جمهور به استناد یارانه های نقدی در بوق و کرنا کند که هیچ کس محتاج نان شب نیست و مردم هم ماشین حساب به دست بگیرند تا این ادعا را محاسبه کنند و درباره درستی یا نادرستی اش نظر بدهند.
   البته شاید هم هدف واقعاً‌ همین باشد که مردم به جای اندیشیدن به اهداف متعالی در همین حد نان شب متوقف شوند و با اثبات این که کسی محتاج نان شب نیست ،‌ همه دعاگو و راضی باشند و بر کارآمدی دولت درود بفرستند.
   تنزل سطح مطالبات مردم به همان اندازه نادرست است که افزایش بی پشتوانه این مطالبات و جالب این که دولت کنونی هر دو را مرتکب شده است ؛ یعنی زمانی بر طبل افزایش مطالبات و این که "چنین می کنیم و چنان" می کوبید و الان به جایی رسیده که سخن از نان شب می گوید!

 متن کامل

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دولت موظف است 50 درصد از درآمد آزاد شده از پول حامل های انرژی را برای جبران کاستی های سبد خانواده و جبران گرانی به مردم بدهد و 50 درصد ما بقی را در قالب 20 درصد برای کارهای عمرانی و 30 درصد برای حوزه اشتغال چه کشاورزی و چه صنعت پرداخت کند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دولت تنها در 50 در صد اول خوب عمل کرده ، به نحوی که بخشی از سهم عمران و تولید را هم به قسمت پرداخت یارانه خانوار اختصاص داده است.
فلاحت پیشه ادامه داد: این اقدام دولت اثرات نامطلوبی داشته است ، از جمله با کاهش شدید تخصیص بودجه های عمرانی روبرو هستیم و خیلی از پروژه های عمرانی با مشکل جدی کمبود بودجه مواجه شده اند .
مشکل دیگر این است که در حوزه صنعت ، تولید و کشاورزی دولت نیز به تعهد خود عمل نکرده است و نتیجه آن افزایش بی کاری است ؛ یعنی دولت نمی تواند به هدف 5/2 میلیون شغلی که اعلام کرده بود برسد و نزدیک شود.
وی افزود: این 5/2 شغل وعده داده شده می بایست از محل 30 درصد آزادسازی یارانه ها تامین می شد که متاسفانه دولت به این تعهد خود هم در قبال صنایع و تولید عمل نکرده است و دولت برای این باید امر باید جبران جدی داشته باشد.
فلاحت پیشه گفت: هدف کوتاه مدت و هدف ملموس اجرای هدفمندی یارانه یعنی دادن پول به مردم عملی شده اما هدف میان مدت و بلند مدت آن که حفظ شرایط تولید و جلوگیری از ور شکستگی تولید کنندگان اعم از کوچک کشاورزی و بزرگ کارخانه جات صنعتی تامین نشده و عملکرد دولت زیر متوسط است.
وی ادامه داد:
ما درباره ادعای ایجاد 5/2 میلیون شغل توسط دولت بسیار نگران هستیم، زیرا دولت عملا پولی را برای ایجاد مشاغل تدارک ندیده است.
فلاحت پیشه در خاتمه گفت:
در تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی هم مشکل وجود دارد در حالیکه این صندوق 26 میلیارد دلار پول دارد؛ دولت تعلل می کند و امیدوارم تعلل مسئولان دولت در ایجاد اشتغال و عمران کشور ، امری انتخاباتی نباشد.

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی