سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

برخی ترفندهای کهنه-ی دولتی-ها ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   اگر نگاهی به پیشینه بگم‌بگم های جریان وابسته به دولت بیاندازیم به وضوح مشاهده خواهیم کرد که هیچ یک از ادعاها نه تنها تازگی نداشت و ندارد بلکه بسیاری از این مدعیات بدون پشتوانه مستند و مستدل قضائی و اطلاعاتی بوده است و صرفا ریشه درهمان بافته‌های خاله زنکی متداول و مرسوم در جامعه دارد و بارها مسئولین قضائی بر این نکته تاکید داشتند.
   این شایعه دقیقا بعد از خانه‌نشینی تلخ و مساله‌دار رئیس‌جمهور بر سر استعفای وزیر اطلاعات بر سر زبان‌ها افتاد و زمانیکه رئیس دولت و جریان هوادار وی مورد انتقاد و سرزنش سایر مسئولین و مقامات قرار گرفتند، برخی رسانه‌های وابسته به جریان انحرافی در فضای مجازی سخن از وجود اسنادی بر زبان آوردند که در صورت افشا، سوابق بسیاری از منتقدین دولت برملا خواهد شد.
   البته سابقه افشاگری‌های دولت نهم و دهم یا همان ماجرای بگم‌بگم‌های مشهور رئیس جمهور در اجتماعات مردمی و مناظرات تلویزیونی و نشست‌های مطبوعاتی چنان معروف و برای عموم آشناست که بسیاری از مردم دیگر به این سناریوها اعتنا نمی‌کنند ...
   اما واقعیت این است که این شایعه خروج اسناد فوق سری از مراکز امنیتی و اطلاعاتی نه تنها یک دروغ بزرگ است، بلکه یک بازی متهورانه و زیرک سیاسی از سوی یک جریان خاص سیاسی برای فریب تمامی بازیگران عرصه سیاسی اعم از رفیق و رقیب می‌باشد.

    مثل معروفی است که می‌گوید دروغ به هر میزان بزرگتر باشد اثرش عمیق‌تر و باورش راحت‌تر خواهد بود و این همان ترفند عملیات روانی است که جریان انحرافی بگم‌بگم از آن سوء استفاده کرده و در بحرانی‌ترین شرایط حیات سیاسی خود از آن بهره گرفته است.

   اما باید باور کنیم که واقعا هیچ سندی در کار نیست و آن اسنادی که جریان انحرافی به عنوان شمشیر داموکلس بالای سر منتقدان و مخالفان خود جای داده است در واقع همان تیری است که اگر از کمان رها شود پاشنه آشیل دروغگویان را هدف قرار خواهد داد و این همان حقیقتی است که جریان انحرافی از افشای آن واهمه دارد و به اصطلاح دست پیش می‌اندازد تا عقب نماند .

منبع: سفیر

 متن کامل


 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یکی از بی‌تدبیری‌ها در بازار ارز و طلا را عقب‌نشینی بانک مرکزی تحلیل کرد و گفت: در صورت ادامه این روند، بهای دلار به 2هزار تومان نیز می‌رسد که دیگر قابل کنترل نخواهد بود.
به گزارش تیترآنلاین ، عبدالرضا ترابی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه نرخ ارز در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رقابتی و چند نرخی بود و از زمان روی کار آمدن دولت نهم به بعد قرار شد، نرخ ارز را ثابت نگه دارند، افزود: این نرخ ارز ثابت را در بودجه همیشه - به‌ویژه برای ارز نفتی -و بخش‌هایی که به ارز نیاز داشتیم - پیش‌بینی کرده‌ایم.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به این‌که نرخ ارز و بهای نفت‌خام را در بودجه پیش‌بینی می‌کردیم، اگر بهای نفت از رقم پیش‌بینی شده، گران‌تر می‌شد، منفعت بود، اما عدم تحقق آن برابر با کسری بودجه بود.
ترابی تصریح کرد: متأسفانه دست‌هایی در کار بود و نرخ ارز دولتی را از 50 تومان تا 80 تومان افزایش دادند که با این افزایش، بازار سیاه به وجود آمد؛ از سوی دیگر با توجه به این‌که نرخ سود سپرده‌های بانک را کم کرده بودند، نقدینگی بازار به سمت خرید طلا و ارز رفت.
وی تصریح کرد: زمانی که بهای سکه افزایش پیدا می‌کند، به‌طور معمول، بهای دلار کاهش می‌یابد؛ هم‌اکنون بهای دلار هم رو به افزایش است؛ در صورت عدم مدیریت و برنامه‌ریزی مناسب، ممکن است بهای دلار به بیش از دو‌هزار تومان برسد که دیگر قابل کنترل نخواهد بود.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، یکی از بی‌تدبیری‌ها در بازار ارز و طلا را عقب‌نشینی بانک مرکزی تحلیل کرد و یادآور شد: یک مدیر، به تنهایی مغز متفکر یک نظام اقتصادی نیست، بلکه مجموعه‌ای از مدیران و کارشناسان، یک نظام اقتصادی را راهبری می‌کنند؛ از این رو مسئله مهم در یک نظام اقتصادی، کنترل بازار است و برای بهبود وضعیت بازار، در مرحله نخست باید مشکلات تولید و صادرات برطرف شود.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی