سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

جوانفکر، مشاور مطبوعاتی احمدی-نژاد بازداشت شد +تکمیلی

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران بازداشت شد.

به گزارش مهر، علی اکبر جوانفکر که سرپرستی موسسه مطبوعاتی ایران را نیز عهده دار است بعد ظهر امروز دوشنبه، دقایقی پس از برگزاری نشست خبری با حضور نمایندگان دادستانی تهران در دفتر این موسسه بازداشت شد.
بنا براین گزارش، روزنامه اعتماد شنبه این هفته گفتگوی مشروحی را با مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور منتشر کرده بود که بلافاصله پس از انتشار توقیف شد.
دادستانی روزنامه اعتماد به دلیل ارتکاب تخلفات مختلف توقیف و پرونده آن را به مراجع قضایی ارسال کرد و مدیر مسئول روزنامه اعتماد دلیل این توقیف را انتشار مصاحبه جوانفکر خواند.
پیش از این شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، جوانفکر را به تحمل یک سال حبس و سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی به جهت انتشار نشریه خاتون محکوم کرده بود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دلیل چاپ مطالب خلاف موازین اسلامی به 6 ماه و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی به 6 ماه دیگر حبس و همچنین سه سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم شده است.
روایت تابناک از بازداشت جوانفکر
از چند ساعت پیش تعدادی  از ماموران دادستانی تهران برای بازداشت جوانفکر ، مدیر مسول روزنامه ایران به دفتر محل کار وی مراجعه کرده‌اند.
به گزارش تابناک، برخی از پرسنل روزنامه ایران با تجمع در دفتر جوانفکر از بازداشت وی ممانعت کرده و خواستار این هستند که جوانفکر احضار و سپس بازداشت شود یا حداقل بدون دست‌بند بازداشت و از محل کار خارج شود.
جوانفکر، مدیر مسول روزنامه ایران می باشد که به دلیل انتشار ویژه‌ نامه "خاتون" تحت محاکمه قرار گرفت و روز گذشته حکم وی مبنی بر محرومیت از کار روزنامه نگاری و نیز حبس صادر شد. جوانفکر نیز به دنبال آن با روزنامه اعتماد مصاحبه‌ای انجام داد که انتشارمصاحبه به تعطیلی این روزنامه منجر شد.
اقدام برای بازداشت مدیر مسول روزنامه دولتی ایران در حالی است که وی 15 روز فرصت اعتراض به حکم صادره دادگاه را دارد. بنابراین احتمال  می رود این اقدام به دلیل مصاحبه روز گذشته وی باشد.

تکمیلی:
 

بنابراین گزارش، در پی کشمکش‌های ایجاد شده بین پرسنل دادستانی و پرسنلی از روزنامه ایران که منجر به برخوردهایی نیز شده است ، بازداشت کنندگان مجبور استفاده از گاز اشک آور شدند.

در دقایقی پیش علی اکبر جوانفر بازداشت شد و توسط نیروهای بازداشت کننده از ساختمان رسانه تحت مدیریتش خارج شد.

خبرهای خبرنگار ما حاکی است که پرسنل روزنامه ایران از ساختمان این رسانه به خارج هدایت شده و در آن نیز پلمپ شد ،اما دقایقی پس از بردن جوانفکر، پلمپ ساختمان نیز باز شد. 

حضور جوانفکر در روزنامه ایران در حالی است که این روزنامه مصیب نعیمی، مدیر مسول  الوفاق، روزنامه عربی زبان موسسه ایران را از چندی پیش به عنوان مدیر مسول خود معرفی کرده و در روزنامه نیز اسم وی را درج می‌شود.

علی اکبر جوانفکر، مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد، رییس جمهور  است که مدیریت عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا را نیز به عهده دارد و این سازمان صاحب امتیاز روزنامه ایران است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی