سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

نماینده مجلس: مردم تصور میکنند از در وُ دیوار مملکت فشار و رشوه

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    عبدالله کعبی :

 باید بگوییم اگر حساب پاک بود و تقصیری نبود این همه دست و پا زدن‌های وزیر برای چه بود.
 اما هر زمان به دلیل ناکارآمدی، استیضاح وزیری در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، فشارها از بیرون چندبرابر می‌شود.
 نمایندگان متن استیضاحی را امضا کردند و فشارها از بیرون نباید این قدرت را از آنها بگیرد.: نباید با فضاسازی علیه یک نماینده و تهدید، نماینده را مجبور به پس‌گرفتن امضای خود کنند.
کعبی با اعلام اینکه فشارهای وزیر و معاونینش شبهه‌برانگیز و مسئله‌ساز شده است،  استیضاح به معنی توضیح و روشن‌سازی است و این در حالی است که اگر وزیر به درستی عمل کرده بود، باید استیضاح را یک فرصت برای خود می‌دانست و نه اینکه از هرروشی استفاده کند تا جلوی استیضاح را بگیرد.
 چرا امروز استیضاح برای وزیر و دولت تبدیل به یک کابوس شده است،  اگر عملکرد وی قابل دفاع است چرا وزیر از هر فرصت و از هر شخصیتی استفاده می‌کرد تا با فشار روی استیضاح‌کنندگان آنها را از این کار منع کند.
 چند ماه پیش از معاون وزیر و چند مدیرعامل برای رایزنی و حل برخی موضوعات وقت گرفته بودم اما هیچ واکنشی از سوی آنها نبود. این در حالی است که طی چند هفته گذشته مدیران‌عامل تحت امر وزیر و معاونین وی با من تماس و درخواست ملاقات و رفع مشکلات را داشتند.
 این موضوع برای سایر نمایندگان استیضاح‌کننده نیز صدق می‌کرد، باید بگوییم اگر حساب پاک بود و تقصیری نبود این همه دست و پا زدن‌های وزیر برای چه بود.
وی با اعلام اینکه بررسی‌های کمیسیون اصل 90 نشان می‌دهد که بدون اعمال نظر دولت‌مردان چنین مبلغ افسانه‌ای در اختیار گروه امیرمنصور آریا قرار نمی‌گرفت، اگر چنین تخلفی در یک کشور توسعه‌یافته رخ می‌داد، وزیر مربوطه استعفا می‌داد، این در حالی است که آقای وزیر در اینجا از هر روزنه‌ای برای ابقای خود استفاده می‌کند.
 برای یک ساعت قطعی برق، وزیر اقتصاد و انرژی کره جنوبی استعفا می‌دهد، نه تنها این اتفاق در کشور ما نمی‌افتد بلکه همه مدعی پیشگامی و کشف اختلاس بزرگ شده‌اند و انتظار قدردانی نیز دارند.
 تخلفات تا جایی پیش رفته است که مردم تصور می‌کنند که از دیوار مملکت فشار و رشوه می‌بارد.
 

 متن کامل

 

افشای رفیق‌بازی وزیر اقتصاد در انتصاب جهرمی و خاوری

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

 حسینی :
 عدم شفافیت در ارائه اطلاعات به عرصه عمومی را در حالی شاهدیم که این اطلاعات به راحتی به افرادی سودجو داده میشود.
 وزیر اقتصاد چرا بر انجام امور بانکی نظارت نداشته است؟
 آقای وزیر بی‌توجهی شما به گسترش فساد اخیر باعث شد که امروز شاهد چنین افتضاحی باشیم. همه اینها علت استیضاح شماست.
حسین دهدشتی نماینده آبادان نیز در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد، یادآورشد که نصب بیگانگان و خائنین را حضرت علی (ع) از عوامل سقوط حکومتها عنوان کرده-اند.
گزیده سخنان وی به این قرار است:
 به گفته حضرت علی امر خدا را کسی میتواند برپا کند که نه اهل زد و بند باشد و نه اهل فساد. رفیق‌بازی و سپردن مناسب به شکل غیررقابتی و ارتقای دوستان، قوم و خویش بازی و پارتی بازی از جمله ضعفها در مدیریت است. آیا وزیر اقتصاد این اصول دینی را در عزل و نصبهایش رعایت کرده است؟
 وزیر در جلسه کمیسیون اصل نود هم گفت که صلاحیت جهرمی تایید شده بوده است در حالیکه جهرمی تخصص لازم را نداشت و مدیرعامل بانکها باید حداقل 5 سال سابقه کار بانکی داشته باشد.
 وزی اقتصاد نماینده 42 درصد سهام در بانک صادرات بود، چگونه رضایت دیگر سهامداران را برای نصب جهرمی را اخذ کرد؟
 اگرچه وزیر در جلسات کمیسیونها گفت که نمیخواهد بگوید در این موضوع بی‌تقصیر نیست، اما در افکار عمومی هم تقصیرش را نپذیرفت.
 جهرمی در انتصابهای بانکی، مدیران باتجربه را با 26 تا 29 سال سابقه کار بانکی عزل کرده است.
 ماجرای نصب خاوری هم اینگونه بود که با شروع کار دولت نهم او از ریاست بانک سپه عزل می‌شود اما در سال 88 بار دیگر وزیر اقتصاد او را مدیرعامل بانک ملی می‌کند. در حالیکه ظرف این مدت مشغول فعالیت اقتصادی شخصی در خارج از مرزها بوده است.
 انتصاب افراد دو تابعیتی خلاف قانون است. چگونه بپذیریم که وزیر اقتصاد از این موضوع بی‌اطلاع بوده است؟ 

 متن کامل

 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی