سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

کواکبیان: مصلحت مجلس این بود که ثابت شود در رأس امور است ...

 

کواکبیان: مصلحت مجلس این بود که

 ثابت شود در رأس امور است ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و دبیر کل حزب مردمسالاری در گفتگو با اعتدال، گفت: آقای باهنر درباره تعداد امضاهای پس گرفته شده طرح سوال از رییس جمهور گفت که ما موظف نیستیم اسامی را بگوییم ؛ اما من می گوییم چه اشکالی دارد که اعلام شود ؟ یک نماینده حق دارد امضا کند و حق هم دارد امضایش را پس بگیرد ؛ اما باید شجاعت داشته باشد و هم زمان امضا کردن هم باز زمان پس گرفتن ، آن را اعلام کند. عضو فراکسیون خط امام ره (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی افزود: تعلل هیات رییسه باعث شد تا سوال از رییس جمهور به چنین سرنوشتی دچار شود؛ سه ماه است که مرتبا تذکر می دهیم ، اما توجه نمی شود. 
   اینکه می گویند زمان دور کاری آقای احمدی نژاد ، برخی نمایندگان سوال از رییس جمهور را امضا کرده اند و بعد از بازگشت ایشان به کار امضایشان را پس گرفته اند ، حرف بی ربطی است ؛ قبل از زمان دور کاری احمدی نژاد ما تنها 3 امضا کم داشتیم ولی بعد از دورکاری وی 30 نفر اضافه شدند.
   زمانی که اسفندیار رحیم مشایی درباره دوستی با مردم اسراییل سخن گفت ، سوال را از رییس جمهور طرح کردیم ، اما آن زمان مقام معظم رهبری در نماز جمعه گفتند که حرف بی ربطی زده و دیگر پیگیری نشود ، ما هم موضوع را دیگر پیگیری نکردیم.
  
در ماه های اخیر ، مقام معظم رهبری در این خصوص نه دستوری دادند، نه صحبتی کردند
وتنها تعلل هییت رییسه بود و آنها امتحان خوبی پس ندادند.
   هیات رییسه اعلام کرد که سوال بررسی می شود ، اما به جای بررسی سوال ، استعفای علی مطهری را اعلام وصول کردند که جای بحث است و در این زمان در تلاش بودند تا عده ای بیایند و امضای خود را پس بگیرند .
   خوب نیست حق نمایندگان تا این حد ضایع شود ؛ تعلل هیات رییسه جدی است و تعدادی از دوستان ما در این راستا طرح شکایت از هیات رییسه را در دست بررسی دارند و باید مشخص شود که چرا وضعیت را به این روز در آوردند.
   مصلحت سنجی هیات رییسه مجلس با مصلحت کشور و مجلس یکسان نیست ، مصلحت مجلس این بود که ثابت شود در راس امور است ؛ ما قصد داشتیم بگوییم مجلس در راس امور است، اما هیات رییسه نگذاشت.
 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهای غیررسمی که به طور شایعات در میان مردم نقل می‌‌شود، بیان‌گر این است که رقم تخلف مالی اخیر، بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده و شمار بسیاری از بانک‌ها درگیر این موضوع هستند.
   امیر طاهرخانی به خبرنگار «تابناک» گفت: باید برای سیستم بانکی تأسف خورد که رقمی اینچنین کلان در اختیار افرادی خاص قرار می‌گیرد،
ولی دیگر مردم برای دریافت حتی پانصد هزار تومان باید مدت‌ها این در و آن در بزنند و تحقیر شوند و سرانجام هم موفق به دریافت تسهیلات هم نشوند. حتی افرادی که برای راه‌اندازی حرفه و کاری کوچک برای دریافت وام اقدام می‌کنند، موفق به این کار نمی‌شوند؛ این نشان می‌دهد که سیستم بانکی کشور بیمار است و سیستم نظارتی کار خود را انجام نمی‌دهد.
   عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم، موارد اختلاس و تخلف شدت بیشتری گرفته است؛ بنابراین، باید برای این موضوع، هم قوه قضائیه و هم مجلس چاره‌ای بیندیشند و سرطانی را که در کشور ایجاد شده است، از بین ببرند، چرا که این تخلف، آثار مخربی بر اقتصاد کشور داشته و همچنین موجب گرفتن اعتماد عمومی شده و نقل محافل گوناگون است؛ حتی گفته می‌شود که اراده‌ای برای برخورد با این تخلفات نیست.
    بسیاری از کسانی که با سیستم بانکی سر و کار دارند، امیدی به دریافت تسهیلات ندارند، مگر اینکه آشنایی داشته باشند و یا اینکه به دنبال پرداخت رشوه ای باشند و برای انجام کار خود تبانی کنند. این موضوع زیبنده حکومت اسلامی نیست و مسئولین باید به طور شفاف پاسخگوی این معضل باشند.
  کسانی که در این تخلفات مقصر هستند، باید استعفا دهند و یا اینکه پاسخی برای مردم داشته باشند تا مردم باور کنند که اراده‌ای برای برخورد با این فساد وجود دارد. همگان به نکته اذعان دارند که این تخلف در عالم اقتصاد بی سابقه است.
    وقتی دولت درآمد به دست آمده از فروش نفت را به خزانه کشور واریز نمی‌کند و پاسخگو نیست، ‌وجود چنین تخلفاتی اجتناب ناپذیر است. باید اراده‌ای جمعی برای برخورد با این موضوع باشد تا بتواند اعتماد به نظام بانکی کشور را به مردم بازگرداند.
نماینده تاکستان گفت:
این تهدید برای نظام و سیستم اداری و مالی کشور وجود دارد که فاجعه دیگری بروز کند. دولت باید برخورد جدی در این مورد داشته باشد و به جای فرافکنی، همکاری لازم را با مجلس و قوه قضائیه داشته باشد. اگر افرادی در بدنه دولت و در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که با این فساد مالی در ارتباط بوده اند، باید به مردم معرفی شوند تا اعتماد مردم دوباره به دولت و مسئولین اجرایی برگردد.
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی