سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

کاش از این صحنه ها بیشتر داشتیم

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

http://www.niazerooz.com/Im/P/90/0714/Safe6345349765690.jpg

   چه می پرسد این زن از رییس دولت با آن همه ماشین پشت سرش؟
می پرسد: با این اختلاس سه هزارمیلیاردی، این بود دولت پاک ؟
می پرسد :کو آن همه جمعیتهای قبل در شهرستانها که تلویزیون از قلتی که پیدا کرده اند نمی تواند جز در یک نمای بسته آنها رانشان بدهد!؟
می پرسد: کو دفاع شما از حقوق شهروندانی که در مجلس بر پاسداری از آن سوگند خورده اید؟ می پرسد :چند باردلسوزان بگویند، بنویسند، ناله کنند ،آه کشند که این راه و رسم دعوت و کشاندن مردم به خیابانها و راه انداختنشان دنبال این و آن که میراث زشت روسای دولتهای گذشته و رسم مطرود مردم شهر انبار توسط همان علی است که از او دم می زنید ؟چرا تکرار؟
می پرسد......
مردم ومطالباتشان را باید بیشتر جدی بگیریم. به آنها جز با صداقت سخن نگوییم.
باید به نمایندگان مردم در مجلس سرتسلیم فرود آورد. مجلس باید شان گذشته خود راباز یابد.
رمز بقای نظام در همین است.
این مردم همانها هستند که نهاد مرجعیت با پرچمداری مرجعی همچون امام با آنها رژیم شاه را برانداخت . کاش از این صحنه ها در همه جا بیشتر داشتیم. ا گرداشتیم حال وروزمان این نبود!  

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

     رییس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که شش‌میلیون و 700هزار نفر برای عمره نام‌ نویسی کرده‌اند، گفت: ....
این خبر را ایسنا منتشر کرده است.
تب های زیادی در کشور وجود دارد که ازقرار معلوم دست اندرکاران امر! برای آنها نمی توانند فکری بکنند والا وضع ما اینگونه نبود.
تب عمره و زیارت یکی از این تب هاست .
من فواید بیشمار معنوی عمره رفتن را می دانم و از تحولی که گاه درافراد ایجاد می کند تا حدودی با خبرم اما بحث من بر سر رفتن یا نرفتن به عمره نیست، بحث من برسراین است که:
1-از قرارمعلوم عربستان ثروتمند ومشکل دار با ایران در سیاست و..سالی 30 میلیارد دلارازاین بابت درآمد دارد که 5 میلیاردش را ما ایرانیها به آنها تقدیم می کنیم! آیا دراین زمینه دستگاه دیپلماسی ما نمی تواند درجهت برتری کفه ایران در رابطه با عربستان نقشی ایفا بکند؟
2- حدودا نزدیک به 1/10 جمعیت ایران در این ثبت نام حضور داشته اند. یعنی تقریبا به ازای هر ده نفرجمعیت ایران، یک نفر ثبت نام کرده است.اگراین رقم را در مبلغ پرداختی هرنفریعنی 800/000تومان ضرب کنبم مبلغ 536/0000000000 تومان بدست می آید . یک دولت با مردان کارآمد با این پول که عملا از سوی مردم در اختیار او قرار دارد می تواند خیلی کارها بکند.
3- توجه به اینکه تا سه سال دیگر امکان اعزام افرادی که به قید قرعه انتخاب می شوند به عمره وجود ندارد می توان چنین نتیجه گرفت که این افراد به پولی که بابت ثبت نام داده اند نیاز فوری ندارند.
4-در جامعه ما کسانی هستند که با پول عمره دو یا سه نفر زندگیشان از این رو به آن رو میشود .
5-در صد عمده ای از این ثبت نام کنندگان عمره رفته هایی هستند که این کار برایشان عادت وبعضیها هم رقم عمره شان دو رقمی شده است.بنابر این رفتن یا نرفتنشان به عمره چندان برای آنها مهم نیست.
6-بنظرمیرسد با توجه به اینکه افراد ثبت نام کننده ازافرادی هستند که نسبت به بقیه ای که با وجود تمکن مالی دراین کارپیشقدم نیستند ازگرایش مذهبی بالاتری برخوردارند، وقت آن رسیده کسانی که در این زمینه برمردم تسلطی دارند اگر احساس نگرانی می کنند به میدان بیایند و راه حلی بدهند . والبته نقش رسانه ها و بویژه صداوسیما دراین زمینه کم نیست.
براحتی میتوان درسریالی این موضوع راگنجاند که فردعمره رفته ای بجای خود کسی را که تمکن مالی لازم را برای این کارندارد به عمره بفرستد ویا هزینه ثبت نام عمره اش را از بانک خارج کند وبه کسی که در زندگیش به مشکلی برخورد کرده بدهد.ا
اگربه این حقیقت باورداشته باشیم که فقر و نداری در جامعه بیداد می کند می توانیم فکری بکنیم .مشکل عدم باوربعضیهاست که جامعه ما را اداره می کنند.
درهفته ای که گذشت دو مورد زیر را از نزدیک شاهد بودم:
1--
زن همسرازدست داده ای که باچند فرزند هیچ تمکن مالی ندارد براثر فقر و مشکلات زندگی دست به خودکشی زد و همسایه فقیرتراز خودش در تماسی اعلام کرد این زن نگون بخت در جلوی چشمانش دارد می میرد و وی برای بردنش به بیمارستان حتی توان پرداخت کرایه تاکسی را ندارد.خوشبختانه وی ازمرگ نجات یافت.
2
-خانواده دیگری را میشناسم که گازشان به دلیل عدم پرداخت هزینه به مبلغ 35000 تومان قطع شده است .وقتی این مبلغ به او داده شد بجای اینکه این مبلغ را صرف وصل کردن گاز بکند آن را صرف بردن فرزند بیمارش به دکتر نمود. فرزندی که در اثر سردی هوا دراین روزها به شدت سرما خورده و بیمه هم نبود.
اگرچه جامعه ما در اینگونه موارد ازظرفیتهای قابل توجهی برخورداراست اما متاسفانه بحال خود رها شده است .فعلا رسیدگی به جریان و سران و تهان ! فتنه راعشق است!
من تردیدی ندارم که اگراین اخبار به مرد م برسد و به دروغ اعلام نشود درجامعه کسی را نداریم که شب گرسنه بخوابد! تعداد قابل توجهی ازعمره نویسان از ثبت نامشان انصراف داده وبه مدد این مستمندان خواهند شتافت.
نقش مبلغین دینی و بویژه مراجع عظام که خداوند سایه پربرکتشان را برسر جامعه ما مستدام بدارد دراین زمینه بسیار راهگشا و کار ساز است.بی شک اعلام نظرآنها تا حد قابل توجهی ازاین گرایش درجامعه خواهد کاست.
راستش رابخواهید این روزها بدجوری احساس می کنم اگرعلی ومحمد، مسلمان بودند، بسیاری از ما مسلمان نیستیم.
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی