سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

سیب کال که خوردن نداره! ...

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

    محمدرضا باهنر در مصاحبه با سالنامه مثلث تصریح کرد: بعضی از نیروهای جامعه؛ مردم و حزب‌اللهی‌ها شعارها و برخورد تند در مورد موسوی و کروبی داشتند که من موافق نبودم. نه اینکه خیانتکار نیستند و توطئه نمی‌کنند. اینها تکلیف‌شان در ذهن ما از خیلی قبل روشن شده بود. اما می‌گویند سیبی را که می‌خواهند از درخت بچینند باید رسیده باشد و نارس نباشد.
وی در واکنش به اینکه آیت‌الله جنتی از تریبون نماز جمعه خواستار محاکمه موسوی و کروبی شده بود، افزود: آقای جنتی این مسأله را از پشت تریبون اعلام داشتند، اما شاید مصلحت هم نبود این مسائل از پشت تریبون اعلام شود. اینکه برای اینها دادگاه علنی بگذارند، معلوم نیست که مصلحت باشد یا خیر. اما جلوی توطئه را به هر قیمتی که هست باید گرفته شود و قاعدتا مسأله حصر و بازداشت خانگی می‌تواند حرکت خوبی باشد.
 

 

برای مرجع روی عنوان کلیک کنید

   یکی از نمایندگانی که امضای خود را پس گرفته است ،‌در توجیه این اقدام خود توضیحاتی داده است که از آنجا که عمده نمایندگانی که پس گرفته اند چنین توجیهاتی دارند ،‌ مهم ترین دلایل مطرح شده را به نقل از این نماینده ذکر می کنیم و البته نقد خود را در زیر هر قسمت نیز می آوریم ... و قضاوت با وجدان های بیدار (بخش های آبی توجیهات بازپس گیری امضاست و قسمت های مشکی نوشتار عصرایران): 

   این کار دلایل مختلفی داشت. از جمله اینکه این کار تنها به سوال صرف از رئیس‌جمهور می‌‌انجامید و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد. یعنی نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

   اگر این کار بی نتیجه هست اولاً چرا در قانون اساسی گنجانده شده و ثانیاً‌ چرا امضا کردید؟ وانگهی مگر قرار بود اتفاق خاصی بیفتد که چون نمی افتد شما امضایتان را پس گرفته اید؟ اتفاقاً‌ کار بی نتیجه و عبث ، همین امضابازی شماهاست.

 در شرایط مناسب جهانی و بین‌المللی نیستیم. آثار فرامرزی سوال از احمدی‌نژاد برای کلیت نظام مناسب نیست.ما بیشتر به دنبال یک حرکت خردمندانه‌‌ایم که بهانه به دست دشمن ندهد.

   کلیشه ای ترین سخن ممکن برای توجیه کم کاری ها، سکوت ها و البته معاملات پشت پرده!
آیا سوال از رئیس جمهور طبق قانون اساسی آثاز فرمرزی نامناسبی دارد یا سکوت مجلس در برابر رفتارهایی که باعث وهن کشور در جهان می شود؟  در ضمن اگر مجلس ایران از رئیس جمهور بپرسد که چرا فلان قانون داخلی را رعایت نکرده ای بهانه دست دشمن داده ایم؟ با این آقایان باشد نفس کشیدن را هم ممنوع می کنند که مبادا بهانه دست دشمن بیفتد. وانگهی آن "حرکت خردمندانه"‌که مدعی هستید دنبالش هستید چیست؟!

 اگر سوال از احمدی‌نژاد، ابهامات را مرتفع می‌کرد، کار درستی بود.

-بله! اگر سوال از احمدی‌نژاد، ابهامات را مرتفع می‌کرد،‌خوب بود. اما اگر جوابهای رئیس جمهور قانع کننده نبود می شد برخوردهای قانونی سطح بالاتری را داشت. این سخن آقای نماینده مانند این است که آخر سال از دانش آموزی امتحان نگیرند و بگویند می دانیم که بلد نیست و کسی هم نگوید شما امتحان بگیرید اگر بلد نبود مردودش کنید.

   اما در حال حاضر این سوال از مطالبه مردمی خارج شده و کش‌وقوس سیاسی یافته است و اصلاح‌طلبان بیشتر آن را دنبال می‌کنند.

   -یعنی چه که مطالبه مردمی نیست؟ مردم این همه در فشارند و سوال از رئیس جمهور کف مطالبات آنهاست. کش و قوس به وجود آمده هم از ناتوانی شماست در طرح سوال که یک روز با جنجال و هیاهو امضا می کنید و روز دیگر با هزار توجیه پس می گیرید و ملت را سرکار می گذارید. وانگهی شما نماینده مردم هستید یا مسوول این که هر چه اصلاح طلبان گفتند - درست یا غلط - برعکس آن عمل کنید؟!

   اگر مدبرانه عمل نشود، طرح سوال از رئیس‌جمهور با شکست مواجه می‌شود. دغدغه شخصی من هم این بود که این کار به عنوان یک سنت، اگر درست مدیریت نشود؛ خیر و صلاح آن به مجلس نمی‌رسد و در کل به صلاح مملکت نیست. سنگ بنا را که کج بگذاریم، در آینده نیز کج خواهد بود.

   -سنگ بنا با نادیده گرفتن قانون اساسی و ظرفیت های آن - که یکی اش سوال از رئیس جمهور است - کج می شود. یعنی دقیقاً کاری که شما الان دارید انجام می دهید. فکر می کنید تاریخ از شما به نیک نامی یاد می کند؟

   برای عمل به توصیه‌های رهبری و رعایت مصالح کشور، از سوال از رئیس‌جمهور منصرف شدم.

   - حالا خوب است که رهبری در همین سفر اخیر خود به کرمانشاه تصریح داشتند که در این امور مداخله نمی کنند و دست مجلس را برای انجام به وظایف قانونی اش باز گذاشتند ! ولی انگار خبرها دیر به گوش بعضی ها می رسد یا می رسد ولی طبق عادت ،‌باز هم می خواهند از رهبری هزینه کنند.
   رعایت مصالح کشور هم چشم پوشیدن بر تخلفات دولت نیست بلکه مصلحت بزرگ رعایت قانون و برخورد با متخلفان است.
تا کی باید مردم ایران در خبرها ببینند که در فلان کشور، مجلس با تخلف فلان دولتمرد برخورد کرد یا فلان مقام، دادگاهی شد یا استعفا کرد و در همان حال ببینند که در کشور خودشان ،‌ حتی محرزترین تخلفات هم با سکوت و مماشات و این که "مصلحت این است و آن است" ،‌لاپوشانی می شود؟!

   تنها از منظر شرعی و قانونی به این مساله نگریستم و خودم تصمیم گرفتم که امضایم را پس بگیرم.

- از منظر شرعی و قانونی؟ کدام یک از آیات و روایات و فتاوا و احکام گفته است از رئیس دولت نباید سوال کرد؟ کدام اصل و ماده و تبصره قانونی گفته که سوال نپرسید که شما به آن استناد می کنید؟
   شما کفایت یک سوال ساده از رئیس جمهور را ندارید و به هر علت عقب می نشینید و بعد همه چیز را به گردن شرع و قانون می اندازید و فکر می کنید که مردم هم نمی فهمند و بعد از توجیهات شما ، کلی هم تشکر می کنند که روشن شان کردید؟! واقعاً شرم آور است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی