سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

کاتوزیان: اگر حاکمیت آستانه تحمل و مدارا را مقداری افزایش دهد، ب

 

برای مرجع متن روی عنوان کلیک کنید

 اگر حاکمیت آستانه تحمل و مدارا را مقداری افزایش دهد و گرایش‌های سیاسی و نخبگان احساس کنند برای حضور آنها میدان باز شده است بازار انتخابات گرم‌تر می‌شود.
حمیدرضا کاتوزیان این امر را موجب افزایش مشارکت مردمی دانست و افزود:
مجموعه‌ای از حاکمیت باید نسبت به جریان‌ها و افکار و ایده‌های مختلف سیاسی موجود در کشور با مدارا و تحمل بالا برخورد کند، و نباید افراد به دلیل گرایش‌های سیاسی و سلایق فکری خود از مجموعه نظام حذف شوند و یا به آنها اجازه مداخله در امور انتخابات داده نشود.
به گفته وی،
اگر با حالت مطرود کننده و بستن درها و راه‌ها بخواهند گروه‌ها و افراد زیادی را از جریان انتخابات حذف کنند این امر تاثیر مستقیمی بر میزان مشارکت مردم خواهد داشت.
وی تاکید کرد:
جامعه ما جامعه‌ای هوشمند است و درک سیاسی بالایی دارد، لذا اگر مردم احساس کنند آزادی‌ها به اندازه کافی نیست و قانون اساسی رعایت نمی‌شود، مشارکت کاهش می‌یابد.
کاتوزیان در مورد حضور اصول‌گرایان منتقد در مجلس نهم گفت: فعلاً علائم و نشانه‌هایی مبنی بر این‌که اصول‌گرایان منتقد اجازه حضور در مجلس بعدی را نداشته باشند، وجود ندارد، اگرچه یک گروه فشار وجود دارد که از طریق رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی خود و نیز از طریق بعضی بلندگوها تلاش می‌کند فضای بسته ایجاد کند. اما این فشارها به نتیجه نمی‌رسد.

برای مرجع متن روی عنوان کلیک کنید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل مشکلات آب شرب تهران 67 سوال از وزیر بهداشت مطرح شد‌، گفت: اگر وزیر پاسخ قانع‌کننده و صریحی نداد برای توضیح بیشتر باید در صحن علنی مجلس پاسخ‌گوی نمایندگان باشد.
وی در ر مورد مسئله آب شرب تهران که دارای نیترات است بیان کرد: بر اساس اطلاعات بدشت آمده آب شرب تهران درارای نیترات است که این مواد نیز از مواد زاید انسانی و حیوانی که دارای ترکیب پایداری است، ایجاد می‌شود و این آلودگی ممکن است باعث ابتلای سرطان در افراد شود.
بشیر خالقی گفت: هفته گذشته رئیس سازمان آب و فاضلاب در کمیسیون بهداشت مجلس حضور پیدا کرد و درخصوص این موضوع سوالاتی مطرح که قرار شد در این هفته به صورت جامع وکامل در خوص آن توضیحاتی ارایه شود.
این در حالی است که مدیر کل سلامت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آزمایش روزانه آب تهران گفت:
هیچ آلودگی در آب تهران مشاهده نشده است.
کاظم ندافی افزود:
50 حلقه چاه آب به علت آلودگی نیترات در تهران مسدود شده است و وزارت بهداشت مسئله فلزات سنگین موجود در آب مانند نیترات را پیگیری می‌کند تا بتوانیم آلودگی آب را از منبع کنترل کنیم.
وی با اشاره به آزمایش روزانه آب تهران تصریح کرد: 6 دستگاه RO که توانایی حذف یون‌های آب را دارد در مکان‌هایی که با کمبود آب مواجه هستیم و امکان مسدود شدن چاه‌های آن وجود ندارد نصب شده است.
ندافی با اشاره به اقدامات آینده وزارت بهداشت برای تامین آب سالم تاکید کرد: برنامه جدیدی وجود دارد تا آب تهران از تصفیه‌ خانه‌های جدید تأمین شود تا دیگر به تامین آب از چاه‌‌ها نیازی نداشته باشیم.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی