سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

ما دین-فروشی نمیکنیم، برای دین باید سَر داد! ...

برای مرجع متن روی عنوان کلیک کنید

 دیمتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه خواسته است که یا به اصلاحاتی که وعده داده عمل کند یا از قدرت کناره‌گیری کند. مدودف در عین حال گفته است که اصلاحات باید توسط مردم سوریه و رهبران آن کشور گرفته شود نه ناتو و یا "کشورهای خاص اروپایی". هر چند که بشار اسد وعده انجام اصلاحاتی را در کشورش داده است، دولت او با توسل به نیروی نظامی دست به سرکوب معترضان زده است. سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد که از زمان آغاز اعتراضات در سوریه دست کم 2900 نفر کشته شدند. مدودوف همچنین گفته است اگر رهبران سوریه قادر به انجام اصلاحات نیست، باید دست از قدرت بردارند. روز سه‌شنبه چهارم اکتبر ( 12 مهرماه) روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت، به پیش نویس قطعنامه ای که خشونت‌ها در سوریه را محکوم می‌کرد و حکومت بشار اسد را مورد تحریم قرار می‌داد، رای مخالف دادند و از تصویب آن جلوگیری کردند. دو رای مخالف روسیه و چین، مانع از تصویب این قطعنامه شد. چهار عضو غیردائم شورا از جمله آفریقای جنوبی، نیز به این پیش‌نویس رای ممتنع دادند. پیش‌نویس مذکور برای "تحریم هدفمند" حکومت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، که به سرکوب و کشتار معترضان متهم بوده، ارائه شد. گنادی گاتیولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مخالفت با پیش‌نویس قطعنامه مورد حمایت آمریکا گفت که در آن به مداخلات نظامی خارجی در سوریه اشاره‌ای نشده و همچنین گفته نشده که باید به حاکمیت ملی سوریه احترام گذاشته شود. در همین حال دولت‌های غربی اقدام روسیه و چین در وتوی قطعنامه مطرح شده در شورای امنیت در محکومیت سرکوب خشونت‌آمیز مخالفان حکومت سوریه را به شدت تقبیح کرده‌اند. آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه، گفت وتوی این قطعنامه نشانه "روزی تاسف‌آور برای سوریه و شورای امنیت" است   و افزود که سازمان ملل موظف است علیه دیکتاتوری که به کشتار شهروندان کشورش دست می‌زند اعتراض کند.

برای مرجع متن روی عنوان کلیک کنید

 رئیس سازمان میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران استان همدان در حاشیه دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص قاچاق اشیای عتیقه از موزه ملی ایران اظهار کرد: هرکس در هر جایی اگر چیزی می‌دزدد با او برخورد می‌شود اما کسی که میراث کشورش را می‌دزدد باید لعنش کرد و باید گفت که او هویت ایرانی ندارد و خائن به منافع ملت و تاریخ ملت است.
 اگر عده‌ای معتقدند کسانی هستند که اشیاء تاریخی را قاچاق می‌کنند،
ما معتقدیم چنین کسی نیست چرا که اگر این امر مشخص شود، دست آنها را قطع می‌کنم.  در موزه ایران یگان حفاظت، حراست، نیروی انتظامی، نماینده وزارت اطلاعات‌ و بازرسی میراث فرهنگی نیز حضور دارد که گزارش می‌دهند و اگر چنین چیزی باشد به این سه دستگاه تحویل داده و به قوه قضائیه اعلام می‌شود و باید نام این فرد را نیز فاش کرد به طوری که اگر در اختلاس ابتدا نام امیر منصور آریا فاش نمی‌شود ایرادی ندارد ولی فرد قاچاق عتیقه را باید معرفی کرد. با ‌کسی که به کشور و ملت ایران و تاریخ کشور خیانت می‌کند باید برخورد‌ و برجسته کرد تا دیگر کسی چنین جسارتی نکند. احمدزاده ادامه داد: چند‌ آیین‌نامه و پروتکل الحاقی در کشور داریم، قانون محاسبات عمومی کشور، ‌قانون حفاظت از اموال تاریخی، ‌آیین‌نامه دارندگان اموال تاریخی فرهنگی و... اینها، همه موارد را معین کرده و کسی نمی‌تواند نقض قانون کند.  در حال حاضر که بنده رئیس موزه ملی ایران هستم اگر به امین اموالی بگویم فلان شی را برای من بیاور، نمی‌آورد چرا که تمام اموالی که در کشور به لحاظ تاریخی احراز هویت و ثبت ملی شده، توسط حدود 150 نفر حفظ می‌شود.  نباید در کشوری اسلامی چون ایران چنین شایعه‌پراکنی شود چرا که اعتماد اجتماعی را از بین می‌برد و مسائل را طوری مطرح کنیم که گویی اینجا جنگل است چرا که در افغانستان و عراق که مورد حمله آمریکا قرار گرفتند هم چنین حرکتی رخ نمی‌دهد.  اگر چنین چیزی است نام او را بگویید تا برخورد کنیم به طوری که تا زمانی که بنده در خدمت حفظ منافع ملت هستم احترام حفظ است اما اگر خلاف کنم قانون باید با بنده نیز برخورد کند، ما دین فروشی نمی‌کنیم چرا که باید برای دین سر هم داد. ما 200 هزار شهید ندادیم که برخی رانتخواری کنند، ویژه‌خواری کنند هرکس در این مملکت سند دارد به قوه قضائیه مراجعه کند تا با او برخورد شود، به لحاظ ظرفیتی و قانونی امکان هیچ حرکت خلافی در موزه وجود ندارد. وی دولت احمدی‌نژاد را دولت مظلومی خواند و گفت: احمدی نژاد کارگرزاده‌ها را وارد مدار قدرت کرد و فضای قدرت را شکست چرا که پیش از وی تنها 200 نفر در قدرت و پست‌ها می‌چرخیدند.
 چرا حقوق بشر برای سگ و گربه‌های آمریکا و اروپا هست و برای مردم مظلوم فلسطین، لبنان، عراق و افغانستان نیست که این را نمی‌توان حقوق بشر نامید.
 راه انقلاب راه روشنی است و باید امید را در مردم دمید تا هر روز خبرهای خوب به آنها برسد و به جای خبر منحوس اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، شادی را در مردم ایجاد کرد چرا که مردم باید شاد زندگی کنند.
 اگر جلوی استفاده از موسیقی کلاسیک و سنتی گرفته شود، جای آن موسیقی شیطان‌پرستی، پاپ و غربی می‌آید، این موسیقی‌ها با ساختار ذهن انسان تفاوت دارد چرا که موسیقی اصیل و سنتی مبتنی بر عرفان و فلسفه است و در موسیقی اصیل سنتی نمی‌توان شعر غیره خواند بلکه باید حافظ، سعدی و رودکی خواند.
وی در پایان سخنانش نیز بدون مقدمه گفت: مشایی انسانی مؤمن، متدین و اصول‌گراست است که هدف وی نیز سرافرازی ایران و ایرانی است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی