سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

مخدرفروشان هم دوست داشتنی هستند!

 مخدرفروشان هم دوست داشتنی هستند!

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

    به گزارش آینده، سریال تلویزیونی "سایه روشن" که هم اکنون هفته ای سه شب از شبکه پنجم سیما در حال پخش است و با کیفیت فنی و جذابیت تا حدی در جذب مخاطب موفق بوده، با نگاه بی سابقه و عجیب به موضوع مواد مخدر، مادری بامحبت و مسئولیت شناس را به عنوان یک قاچاقچی مواد مخدر معرفی کرده است. با این نگاه بسیار روشنفکرانه!، رویا نونهالی که نقش نازنین، قاچاقچی مواد مخدر را ایفا کرده است، مادری مسئولیت شناس است که پس از مرگ شوهر خود، به دلیل بار سنگین مشکلات خانواده و پرداخت قسطهای آپارتمان شیک و مجلل خود، مجبور به قاچاق مواد مخدر شده است.
جالب اینجاست که پدیده قاچاق مواد مخدر اثر منفی بر روحیات و احساسات این مادر مهربان نگذاشته و وی کاملا نسبت به خود و خانواده خود احساس مسئولیت می کند.
از سوی دیگر دیگر نقشها و صحنه های این مجموعه نیز آنچنان مرفه و تجمل گرا تصویر شده اند که گویا این سریال در ایران ساخته نشده و نقشهای آن حتی برای نمایش فقر سرایدار مجموعه ناگزیر به دروغگویی شده و با صحنه سازی وی را فقیر نشان می دهد.
نکته عجیب دیگر اینکه در این مجموعه هیچ کس نسبت به مواد مخدر حساسیت جدی ندارد و حتی سرایدار مجموعه که به عنوان فردی مذهبی معرفی می شود، از مواد فروشی نازنین آگاه است و برای کمک به برادر خود، وی را با نازنین آشنا و وارد کار قاچاق مواد مخدر می کند.
نمایش مکرر احساس مادرانه و مسئولانه نازنین بدون اشاره به اینکه فروختن مواد توسط او که برای حفظ خانواده خود انجام شده، باعث فروپاشی چه تعداد خانواده می شود،
از معجزاتی است که فقط در تلویزیون ایران می توان شاهدش بود.
موضوع جالب دیگر در این مجموعه آن است که
این مادر مهربان و قاچاقچی که بارها با وجدان بیدار خود و روح همسر مرحومش صحبت کرده و فروش مواد مخدر را برای گذر از مشکلات اقتصادی و به طور موقت عنوان می کند، به هیچ وجه دلش نمی آید به پسر بزرگش برای کوتاه کردن صحبتهای طولانی با دوست دخترش فشار بیاورد و یا از هزینه تجملات و لباسهای آنچنانی یا مدارس غیرانتفاعی گرانقیمت و نیز آپارتمان بسیار لوکس و مجلل خود صرفه جویی کند و بنابراین تنها راه برای وی قاچاق فروشی است.
نکته دیگر پرداختن مثبت و با آب و تاب به ثروت و تجمل در برخی نقش های سریال و به ویژه آتوسا و همسرش و روابط عاشقانه با چاشنی کادوهای چند ده میلیونی است که مشخص نیست چه بازتابی در قشر محروم جامعه خواهد داشت.
هرچند کارگردان این مجموعه آرش معیریان ممکن است این شیوه را واقع گرایی عنوان کرده و در ادامه سریال با صدور چند پیام اخلاقی قاچاقچی دوست داشتنی را پشیمان کرده و یا به چنگ قانون بسپارد، اما به نظر می رسد آثار منفی پخش این سریال در فرهنگ عمومی جامعه و ارائه تصویری مثبت و دوست داشتنی از قاچاقچیان مواد مخدر باعث می شود بسیاری از افراد با فداکاری!! برای خانواده خود، به این حرفه شریف روی بیاورند، کما اینکه بعد از ایفای نقش جذاب و دوست داشتنی ناتاشا توسط رویا نونهالی در سریال خواب و بیدار، ساخته مهدی فخیم زاده برخی اخبار از افزایش سرقتهای مسلحانه از بانکها حکایت داشت.
به هر تقدیر، زمانی که از نظر وزیر اقتصاد عامل اختلاس 3 هزار میلیاردی یک قهرمان است و در صداوسیما نیز قاچاقچی مواد مخدر مادری فداکار و دوست داشتنی است، شاید تنها جرم نابخشودنی و مجرمان خطرناک که به هیچ وجه نمی شود با آنها همذات پنداری کرد، آب بازها هستند که باید دستگیر شوند و اعترافات تلویزیونی آنها پخش گردد و باید گفت: پس "لعنت بر اب بازها!"


 

قد کودکان ایرانی 4 سانت کوتاه شده است

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

   مصرف نوشابه‌های گازدار و حضور کمرنگ لبنیات در برنامه غذایی روزانه سبب شده در طول سالهای گذشته تا 4 سانتی متر از متوسط قد کودکان ایرانی کاسته شود.
   آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: مصرف نوشابه‌های گازدار و حضور کمرنگ گروه شیر و لبنیات در برنامه غذایی روزانه سبب شده در طول سالهای گذشته تا 4 سانتی متر از متوسط قد کودکان ایرانی کاسته شود. از طرفی
فسفر موجود در این نوشیدنیها جذب کلسیم را در دستگاه گوارش کاهش داده و عارضه‌ای به نام پوکی استخوان را برای جامعه ایرانی به ارمغان آورده است.
   بنابراین گزارش، استفاده از روغن‌های غیراستاندارد آن هم با حرارت بالا که به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد مشکل دیگری است که در مورد بعضی از میان وعده‌ها وجود دارد، حرارت بالا در این فرآورده‌ها منجر به تخریب برخی مواد مغذی شده و از طرف دیگر حرارت بالا که منجر به دود کردن روغن می‌شود و ترکیباتی به نام آکرولئین تولید می‌کند که حتی تنفس آن نیز خطرناک است.
   این گزارش می افزاید:
تنقلات نیز معمولاً دارای کالری بالا و درصد مواد مغذی کم هستند بدون اینکه نیازهای تغذیه‌ای کودکان را تامین کنند، ایجاد یک حس سیری کاذب در آنها کرده و به مرور زمان باعث کمبودهای تغذیه‌ای در کودک می‌شوند.
   مواد افزودنیهای زیادی که به انواع محصولات صنعتی از انواع کیک و بیسکوئیت، چیپس و پفک و انواع آبمیوه اضافه می‌شود مانند نگهدارنده‌ها، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، عطر و طعم‌ دهنده‌ها و رنگها ممکن است در کوتاه مدت اثری نداشته باشد یا مقدار آنها در مواد غذایی در حد استاندارد باشد ولی وقتی این مواد را در کل دریافتهای روزانه و حتی ماهانه در نظر گرفته شود می‌تواند خطری برای سلامتی باشد بویژه اگر مصرف این گونه از محصولات از سنین کودکی آغاز شده باشد.
  
بر اساس این گزارش، مصرف زیاد سوسیس و کالباس که برای ماندگاری بیشتر به آن نیترات افزوده می‌شود برای سلامت دستگاه گوارش مناسب نیست و از طرفی مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به ایجاد سرطان شود.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی