سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

بازم قراره ماست-مالی بشه؟! ...

برای مرجع  خبر روی عنوان کلیک کنید

    این روزها ، بحث آزادی دو زندانی امریکایی که به جرم ورود غیرقانونی به ایران محاکمه و محکوم شدند ، با محوریت شخص محمود احمدی نژاد بر سر زبان هاست.
رئیس جمهور ایران ، ابتدا قبل از سفرش به نیویورک در گفت و گو با ان بی سی نیوز آمریکا ،
از آزادی قریب الوقوع این دو خبر داد و سپس در تهران به واشنگتن پست گفت که برای رهایی این دو زندانی امریکایی تلاش خواهد کرد و وقتی هم به نیویورک رفت ، با ای بی سی مصاحبه کرد و از آزادی دو محکوم آمریکایی خبر داد و ... در نهایت هم خبر رسید که این دو ،با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه ، آزاد و تحویل سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) می شوند.
هر چند فارغ از مسائل سیاسی و از منظر انسانی ، آزادی هر انسان دربندی موجب مسرت است ، اما سخن بر سر این است که رئیس جمهور ایران که این روزها مدام بر طبل آزادی این دو تبعه آمریکایی زده و از تلاش های خود برای تحقق این امر سخن گفته است ، چرا درباره 11 شهروند ایرانی که در زندان های ایالات متحده گرفتار هستند کاری نمی کند و این چنین سخن نمی گوید و تلاش نمی کند؟!
احمدی نژاد ، نه رئیس جمهور دو شهروند آمریکایی که رئیس جمهور آن 11 ایرانی دربند است
ولی به شهادت آرشیو ، او بیش از این که درباره زندانیان ایرانی سخن بگوید و از تلاش هایش برای آزادی آنها حرف بزند ، دغدغه رهایی دو شهروند آمریکایی را داشته که به اتهام ورود غیرقانونی به کشور و جاسوسی ، در حبس بوده اند.
ایرانیان زندانی در آمریکا واقعاً انسان های مظلومی هستند ؛ نه دولت آمریکا رفتاری مشابه دولت ما در قبال زندانیان خارجی دارد تا بر اساس آن اوباما بگوید که برای آزادی زندانیان ایرانی تلاش می کند و نه مقامات کشورمان ظرفیت های دیپلماتیک را برای رهانیدن این افراد به کار می گیرند!
از آنجا که در چنین قضایایی علاوه بر مسائل حقوقی ، سیاست نیز حضور مستقیم دارد ، دولتمردان ما که اینقدر دم از نیات انساندوستانه برای آزادی این دو آمریکایی می زنند ، ای کاش در برابر آزادی اتباع امریکایی ،
با همان نیات انساندوستانه ،رهایی چند ایرانی دربند زندان های آمریکا را تضمین می کردند تا اکنون که این آمریکایی ها با خوشحالی به خانواده خود باز می گردند ، چشمان خسته و منتظر چند خانواده ایرانی هم به دیدن چهره فرزندان زندانی شان روشن می شد.
احمدی نژاد اکنون در آمریکاست و لابد از آزادی این دو تبعه آمریکایی خرسند ؛ ای کاش رئیس جمهور "ایران" این فرصت را مغتنم بداند و لااقل حالا که خیالش از بابت آزادی این دو آمریکایی راحت شده ، از این به بعد در مصاحبه ها و سخنرانی هایش برای زندانیان "ایرانی" زندان های آمریکا نیز چند کلمه ای را وقت بگذارد و البته واقعاً هم آزادی آنها را دنبال کند و الا با حرف زدن خشک و خالی اتفاقی نخواهد افتاد...
ایرانیان دربند زندان های آمریکا نیز انسان هستند ، درست مانند دو تبعه آمریکایی که احمدی نژاد مدام از آزادی آنها و از انسان دوستی سخن می گفت.

 بازم قراره ماست-مالی بشه؟! ...

برای مرجع  خبر روی عنوان کلیک کنید

   رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بعد از جلسه تشکیل شده توسط محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به اختلاس 3 هزار میلیاردی، با انجام مصاحبه‌ای مطبوعاتی و رادیوتلویزیونی نظراتی جالب توجه اظهار کرد که برخی آن را سعی در تغییر مسیر پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ کشور تلقی کرده‌اند.
نکونام در این مصاحبه خبری اعلام کرد:
ممکن است این پرونده اختلاس نباشد و همچنین رقم آنچه او «تخلف بانکی» نامید، هزار و ‌730 میلیارد تومان عنوان شد. در حالی که حجت الاسلام محسنی‌اژ‌ه‌ای مسئول ویژه پرونده و حتی بهمنی رییس کل بانک مرکزی رقم اختلاس را بیش از 2800 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند.
همچنین با وجود اینکه
محسنی اژه‌ای مسئول ویژه رسیدگی به این پرونده و همچنین رئیس سازمان بازرسی و رسانه‌ها در روزهای اخیر بارها تاکید کرده‌اند که اصولاً انجام اختلاسی با این حجم بدون حمایت‌های ویژه امکان‌پذیر نبوده است،
رئیس کمیسیون اصل نود در اظهاراتی که فورا مورد استقبال رسانه‌های حامی دولت قرار گرفت مدعی شد: سند صریحی از دخالت دولت نداریم.
این در حالی است که سند توصیه‌های ویژه رئیس دفتر رئیس‌جمهوری برای متهم اول این پرونده در رسانه‌ها منتشر شده است و اصولاً بدون حمایت‌های اینچنینی امکان اختلاسی در این سطح وجود نداشت.
بررسی اخبار این شائبه را به‌وجود آورده که ظاهراً‌ رئیس کمیسیون اصل نود مجلس روابط خوبی با دولت و به‌ویژه معاون اول رئیس‌جمهوری دارد.
وی پیش از این هم دست‌کم دو مرتبه بعد از طرح اتهاماتی علیه رحیمی وارد میدان شده و به موضع‌گیری پرداخته بود. وی یک بار گفته بود:
اتهام جدی متوجه رحیمی نیست و بار دیگر با اشاره به جلسات دو ساعته با رحیمی، از انتقال دفاعیات رحیمی به مقامات مربوطه خبر داده بود.
ظاهراً از سوی دفتر معاون اول رییس‌جمهوری، دستوراتی به استاندار و فرمانداران خوانسار و گلپایگان داده شده‌، تا نسبت به نامه‌های نکونام و درخواست‌های وی، سریعاً رسیدگی و همکاری شود.
گفته می‌شود مرحوم حجت‌الاسلام اسلامی، نماینده فقید ساوه که سخنگویی کمیسیون اصل نود را به عهده داشت در ابتدای سال جاری، خبر از ارتباطات گسترده وی با نزدیکان احمدی‌نژاد داده بود.
اکنون باید از ریاست کمیسیون اصل 90 پرسید، در مقابل تخلفات دولت و پرونده‌های موجود در کمیسیون اصل 90 چه کرده و چرا در روند رسیدگی به برخی پرونده‌ها پیشرفت خاصی مشاهده نشده است؟

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی