سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

قطر 500 هزار بشکه - ایران صفر

    نظر

قطر 500 هزار بشکه - ایران صفر

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

    با گذشت 7 سال از امضای قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و با وجود برداشت روزانه 450 هزار بشکه‌ای نفت توسط قطر، توسعه این میدان مشترک نفتی ایران با بیشترین میزان تاخیر در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت نزدیک به هفت سال از امضای قرارداد طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی نه تنها تولید نفت از این میدان مشترک نفتی در خلیج فارس توسط ایران آغاز نشده بلکه پیشرفت اجرایی این پروژه به نیمه هم نرسیده است.
هم اکنون با وجود صفر ماندن سهم ایران در برداشت نفت از این حوزه مشترک هیدروکربوری، شریک قطری همچون فازهای گازی پارس جنوبی در این میدان نفتی هم برداشت قابل توجه نفت خام داشته است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در شرایط فعلی قطر در نیمه مشترک لایه نفتی پارس جنوبی (میدان الشاهین) به طور متوسط روزانه 450 هزار بشکه نفت خام استخراج می کند و پیش بینی می شود تا سال آینده میلادی با تکمیل برخی از مراحل توسعه‌ای، برداشت این همسایه از لایه های نفتی پارس جنوبی به بیش از 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
   تاکنون توسعه این میدان مشترک نفتی ایران با تاخیرهای متعددی روبرو بوده است و در آخرین اعلام رسمی توسط شرکت نفت و گاز پارس قرار بود استخراج نفت تا تابستان سال 1389 آغاز شود، با این وجود هم اکنون توسعه این میدان دریایی با بیشترین تاخیر ممکن همراه است.
 

 متن کامل

 استعفا وَ خودکشی احتمالی "رئیس کل بانک مرکزی ژاپن"! ...

برای مرجع خبر روی عنوان کلیک کنید

   اختلاس معروف به 3000 میلاردی کار را به جایی رساند که دیگر زبان اخبار و تحلیل های رسمی قاصر شده. از این روست که وبلاگ «برای اقتصاد ایران» زبان به طنز باز کرد و خبر از استعفای رییس کل بانک مرکزی ژاپن پس از شنیدن خبر این اختلاس داد:
در پی اختلاس 3 هزار میلیاردی در ایران رئیس کل بانک مرکزی ژاپن استعفا داد
مسئولین بانکی ژاپن ضمن ابراز تاسف مبنی بر عدم توانایی سیستم نظارتی ژاپن در کشف اختلاس 3 هزار میلیاردی خود را مستحق مجازات دانستند و در یک اقدام خود جوش همگی استعفا دادند.
سخنگوی بانک مرکزی ژاپن در حالی که از شدت خجالت سرخ شده بود ضمن قرائت متن استعفای گروهی مسئولین این نهاد از اقدامات مسئولین ایرانی تقدیر کرد. وی با بیان ناتوانی و ضعف سیستم نظارتی بانک مرکزی ژاپن، سیستم نظارت بانکی ایران را پیشرو و غیر قابل نفوذ دانست و از آیندگان درخواست کرد تا با بهره گیری از تجربیات ایران، ژاپن را در برابر اختلاس بانکی مصون کنند.
در پی کشف اختلاس 3000 میلیارد تومانی در نظام بانکی ایران که با همکاری تمامی مسئولین در رده های مختلف صورت گرفت بسیاری از کشور های جهان مقهور قدرت نمایی سیستم نظارتی کنترلی ایران شدند.

 متن کامل


تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی