سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

هیچکس پاسخگوی این اختلاس بزرگ نیست!؟

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

  نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ایجاد جریانی به نام “نو‌اصلاح‌طلبان” یا “شبه‌اصلاح‌طلبان” در فضای سیاسی کشور، گفت: این جریانات را برخی نهادهای سیاسی ایجاد می‌کنند تا بتوانند به مقاصد مقطعی خود دست یابند.
جمشید انصاری خاطرنشان کرد: بدل سازی برای اصلاحات یک روش نخ‌نما شده و سابقه‌‌دار است و در مواقعی پی‌ریزی می‌شود که برخی قصد حذف اصلاح‌طلبان از عرصه سیاسی کشور را داشته باشند.
وی گفت: این جریان فاقد ریشه و اصالت اجتماعی است و نمی‌تواند خاصیتی برای جامعه داشته باشد و از طرفی مردم هم متوجه روند انجام شده برای بروز این جریانات هستند، چرا که این افراد و تفکر آن‌ها برخاسته از بطن جامعه و خواست اجتماعی مردم نیست.
انصاری تاکید کرد: افرادی که برای ایجاد این شبهه در میان مردم تلاش می‌کنند تنها به منافع مقطعی خود فکر می‌کنند و پس از به دست آوردن این منافع موقتی از صحنه کنار می‌روند، بنابراین تلاش‌های آن‌ها در این زمینه نتیجه و دوامی نخواهد داشت.
نماینده اصلاح طلب مجلس در پایان با اشاره به تحقق شرایط حضور اصلاح طلبان در انتخابات گفت:
در حال حاضر چشم‌انداز روشنی از تحقق شرایطی که اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات عنوان کرده‌اند دیده نمی‌شود و تحولی در فضای سیاسی کشور نسبت به گذشته رخ نداده است و در صورتی که شرایط برای اصلاح‌طلبان مناسب نباشد نمی‌توانند چون گذشته در صحنه حضور پیدا کنند.
 

 هیچکس پاسخگوی این اختلاس بزرگ نیست!؟

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از عدم پاسخ‌گویی رییس بانک مرکزی ایران در برابر مجلس خبر داد و گفت: عاملان اصلی این اختلاس در بانک مرکزی باید هرچه سریع‌تر استعفا دهند.
به گزارش خانه ملت، جعفر قادری تاکید کرد:
عدم نظارت مناسب بانک مرکزی بر بانک‌های فعال در کشور و همچنین ساختار ضعیف بانک مرکزی از علت‌های اصلی اختلاس سه‌هزار میلیارد تومانی بانک صادرات است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ساختار کلی بانک مرکزی ایران ایرادهای اساسی دارد و باید اصلاح شود، افزود:
‌متأسفانه مسوولان بانک مرکزی ایران در زمینه اختلاس از بانک صادرات پاسخ‌گو نیستند.
مسوولان اجرایی وزارت امور اقتصادی و دارایی نمی‌توانند در زمینه اختلاس از بانک صادرات پاسخ مناسبی را ارایه دهند.
وی ادامه داد: با توجه به این که فعالیت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی با فعالیت‌های بانک مرکزی ایران تفاوت دارد،‌ مسوولان اجرایی وزارت امور اقتصادی و دارایی نمی‌توانند در زمینه اختلاس از بانک صادرات پاسخ مناسبی را ارائه دهند و مسوولان بانک مرکزی باید در این زمینه پاسخ‌گو باشند.
قادری با بیان این که نحوه نظارت معاونت بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی بر فعالیت بانک‌های کشور باید اصلاح شود، گفت: مراکز نظارتی کشور همچون دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس باید با ورود به موضوع اختلاس از بانک صادرات علت‌های اصلی این اتفاق را مشخص کنند و از بروز چنین اتفاق‌هایی در آینده جلوگیری کنند.
این نماینده مردم در مجلس هشتم با یادآوری این که رییس کل بانک مرکزی ایران را قوه مجریه انتخاب می‌کند، تصریح کرد:
در طرح اولیه قانون برنامه پنجم توسعه، مسئولیت انتخاب رئیس کل بانک مرکزی به مجلس واگذار شده بود که با مخالفت مسئولان اجرایی این امر محقق نشد.
وی ادامه داد:
با توجه به این که رئیس بانک مرکزی ایران به وسیله نمایندگان مردم در مجلس انتخاب نمی‌شود، رئیس این بانک در مقابل مجلس پاسخ‌گو نیست.
سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس هشتم با بیان این که
اگر اختلاس بانک صادرات در کشورهای دیگر رخ می‌داد،‌ مسئولان اقتصادی ارشد آن کشور استعفا می‌دهند(میدادند)، ‌تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ استعفا در ایران غنی‌سازی نشده است و عاملان اصلی این اختلاس در بانک مرکزی باید هر چه سریع‌تر استعفا دهند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر این که
رییس کل بانک مرکزی ایران باید در برابر نمایندگان مردم در مجلس پاسخ‌گو باشد، گفت: نمایندگان مردم در مجلس در شرایطی که لازم باشد با اصلاح قانون برنامه پنجم توسعهَ، انتخاب رییس کل بانک مرکزی ایران را بر عهده می‌گیرند.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی