سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

سرطان، لقمه ای چند؟

    نظر

 

سرطان، لقمه ای چند؟

برای خبرکامل روی عنوان کلیک کنید

 افزایش نارسایی‌های روده، افزایش برخی سرطان‌ها، افزایش احتمال بروز بیماری‌ها و حمله‌های قلبی، چاقی و افزایش خطر ابتلای به دیابت نوع دوم و کاهش مقاومت در برابر انواع عفونت‌ها از عواقب ناشی از کمبود سبوس گندم http://mnasiri.persiangig.com/bread_coin.jpgاست که بر سلامت مردم تاثیر می‌گذارد.
مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی تبعات جداسازی سبوس گندم بر سلامت مردم تاکید کرد
افزایش عصبانیت، پرخاشگری، افسردگی، تنش‌های روانی، خستگی‌های مفرط، کوفتگی بدنی، بی‌حوصلگی و در نتیجه کاهش شادابی جامعه نیز از دیگر عوارض ناشی از جداسازی سبوس از آرد هستند.
به گزارش روابط عمومی این مرکز مصرف متناسب 6‌درصد سبوس گندم (آرد با درجه استحصال بالا) موجب کاهش احتمال انواع نارسایی‌های جسمی و روحی بویژه نارسایی‌های روده‌یی و سرطان روده بزرگ، چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت نوع دوم و همچنین انواع سرطان‌ها و در نتیجه کاهش 15 تا 40 درصدی میزان مرگ و میر خواهد شد.
رعایت نشدن پروانه استاندارد اجباری آرد یکی از دلایل جداسازی سبوس از آرد گندم است. علاوه بر این مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش خود تنگناها، مشکلات و کمبودها در استانداردسازی کیفی آرد گندم را اینگونه برمی‌شمارد:
نبود هماهنگی بین سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مرتبط با صنعت آرد و نان کشور، ضعف نظارت و ارزیابی، ضعف آموزش در سیستم فرآوری آرد، پایین بودن سطح دانش فنی تولید و کهنه بودن تجهیزات تولید آرد، انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت با متدهای مختلف، نبود الگوی تکلیفی از ناحیه ستانده نهایی که مشخص نیست چه نوع آردی با چه ترکیبی و با چه شرایطی باید برای کدام نان تولید شود. کیفیت کم انبارداری، نبود انگیزه برای افزایش کیفیت گندم تولیدی و نبود اختیار انتخاب مواد اولیه (گندم) برای بهبود کیفیت.»
 

منتجب نیا: مسجد ما تصرف شد!

برای خبر کامل روی عنوان کلیک کنید

 رسول منتجب نیا امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) در پاسخ به این سوال که آیا در ماه رمضان منبر می‌روید گفت: من از 30 سال پیش تا کنون امام جماعت مسجد امام جعفر صادق(ع) در بین فلکه اول و دوم صادقیه بودم http://irdiplomacy.ir/Images/Article/montajabnia.jpgاما از روز 27 بهمن 1389 یک عده افراد خود سر ضمن تهدید من به قتل مسجد را به تصرف خود در آوردند.
وی در ادامه افزود:
این مسئله از همان ابتدا مورد انتقاد وزارت اطلاعات و دادستانی و اداره امور مساجد قرار گرفت اما هرگز برخوردی صورت نگرفت. این افراد طی این ماه‌ها امام جماعت تعیین کردند و حتی بر سر در حوزه علمیه ما قفل زدند و مانع ورود خواهران طلبه شدند.منتجب نیا تصریح کرد: در این مدت من نامه نگاری‌های زیادی را انجام دادم و به روسای سه قوه ودادستانی و مراجع معظم تقلید نامه نوشتم.

تمام این نهادها قول دادند که در اسرع وقت به آن مسئله رسیدگی کنند حتی اداره امور مساجد قول داد تا ابتدای ماه رمضان این مشکل را حل کند اما با وجود گذشت 9 روز از ماه مبارک رمضان این مشکل همچنان به قوت خود باقی است.
وی در ادامه افزود: این افراد تعداد معدودی هستند که توانستند مسجد را متصرف شوند حتی افرادی مانند آقای شجونی و حسینیان را دعوت کردند که این افراد کار آنها را مورد تایید قرار دادندو خواستار تداوم این رویکرد شدند که فیلم و نوار آن موجود است.

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی