سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

کاسه گدایی جلوی دولت ...

 

 

 

 

 کاسه گدایی جلوی دولت ...

 

 

ایشان وقتی وارد استودیو شد، قبل از شروع برنامه، به مجری‎ها دستور داد: «چه ‎چیزهایی بپرسید و چه چیزهایی نپرسید!» طوری با ما حرف می‌زد که گویی زرخریدش هستیم. در این چندسالی که از کار برنامه‌سازی سیما دور بوده‌ام ظاهرا رسانه ملی طوری با دولت رفتار کرده که امر برای بعضی دولتمردان مشتبه شده و رسانه ملی را ملک مطلق دولت می‌دانند.

یادم می‌آید اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد که تمام وقت برای سیما برنامه اقتصادی می‌ساختم، مسئولان اقتصادی دولت آن زمان از تهیه کننده سیما کلی حساب می‌بردند و جرات نداشتند به من بگویند مجری ات چی بپرسد و چی نپرسد. البته توقعات بیش از اندازه دولتمردان فعلی از رسانه ملی فقط به ملاطفت سازمان با این دولت مربوط نمی‌شود بلکه تشویق تهیه کنندگان رسانه ملی به جور کردن «مشارکت کننده مالی» در هزینه‌های برنامه و دراز کردن کاسه گدایی از سازمانهای دولتی هم خیلی در ایجاد این روحیه موثر بوده است. این اشتباه بزرگ باعث شده اغلب مسئولان دولتی تصور کنند می‌توانند با انداختن مشتی اسکناس جلوی سیما، تصمیم بگیرند مجری از آنها چه بپرسد و چه نپرسد.

سیاح نوشته است: به همین دلیل است که در این سال‌ها مسئولان دولتی با حضور در برنامه‌های سیما، صرفا برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند و کمتر تهیه کننده‌ای در صداوسیمای امروز می‌تواند از مسئولان درباره عملکردشان سوال جدی بپرسد. مثلا تصور کنید من بخواهم برنامه‌ای جدی داشته باشم و وزرا و دیگر مسئولان را درباره عملکردشان به چالش بکشم، تکلیف این برنامه در این فضا روشن است: شکست مطلق. هیچ مسئولی در چنین برنامه‌ای حاضر نمی‌شود. همه روابط عمومی‌ها آن‌را تحریم می‌کنند چون می‌دانند با انداختن مشتی اسکناس جلوی یک شبکه دیگر، می‌توانند رئیس‌شان را آنجا روی آنتن ببرند تا به دور از سوالات چالشی، با هر سوالی که دلش خواست روبه‌رو شود...

القصه... آن شب معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جریان برنامه به هیچ سوالی، درست پاسخ نداد و آخر سر هم دو قورت و نیمش باقی و کلی شاکی بود که چرا به من وقت ندادید تا حرف بزنم؟ چرا آن سوال را پرسیدید؟ چرا با آن لحن پرسیدید؟ چرا آن خبر را خواندید و... بنده خدا تصور می‎کرد ما ایام عیدی زن و بچه-‎مان را ول کرده‎ایم آمده‎ایم سر کار تا او را ضایع کنیم...!

عنوان اصلی :

افشاگری جالب یک تهیه کننده برنامه های اقتصادی از پشت پرده حضور معاون پارلمانی احمدی نژاد در سیما

مـرجـع :http://farsiblog.mihanblog.com

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی