سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

با دستمال کثیف نمی‎توان یک شیشه را تمیز کرد! ...

 

 

 

 با دستمال کثیف نمی‎توان یک شیشه را تمیز کرد! ...

 

با کارشناسان مرکز روی این طرح کار کردیم، ظرف یکی دو ماه بعد، طرح مذکور به امضای 52 نماینده رسید و به مجلس تقدیم شد.

متأسفانه از این طرح به ‎دلیل این‎که محدودیت‎‎هایی برای نمایندگان به ‎وجود می‎آورد، استقبال نشد. از جمله این محدودیت‎ها ممانعت از سفر‎های خارجی، به دعوت شرکت‎های دولتی و خصوصی، ممنوعیت فعالیت اقتصادی در حین نمایندگی و پذیرفتن هدایا و همچنین توصیه به ادارات و بانک‎ها بود.

خیلی زود متوجه شدیم که زمینه برای رأی به آن فراهم نیست، بنابراین طرح به کمیسیون آیین‎نامه مجلس رفت که مصوبات این کمیسیون باید دو سوم آرا را به‎دست بیاورد. هربار که به‎دنبال طرح این موضوع در صحن مجلس بودیم، با تعلل یک عده که مخالف آن بودند، مواجه شدیم بنابراین کار پیش نرفت و ما هم دیگر امید چندانی نداشتیم.

بنابراین موفق به نظارت بر نمایندگان آن‎گونه که هدف شما بود، نشدید؟

سعی کردیم از فشار‎های داخلی استفاده کرده و جلوی تخلفات را بگیریم. یکی از آن‎ها اقدام رییس کمیسیون اقتصادی در مجلس هفتم بود که توصیه‎نامه‎ای برای کسی نوشته بود و آقای حداد عادل که ریاست مجلس را بر عهده داشت، این موضوع را علنی کرد تا این نوع اقدامات کمتر صورت گیرد.

اگر می‎شد با این فشار‎ها نظارت را ادامه داد، دیگر چه ضرورتی به پیگیری چنین طرحی بود؟

اثر این نوع اقدامات در مجلس هفتم محدود بود. بدون وجود قانون، نمی‎شد انتظار داشت چنین خواستی کاملا محقق شود. من و همکاران حساس به موضوع، در پیگیری طرح مذکور همواره با مشکل رأی دوسوم مواجه بودیم، بنابراین از تلاش دست می‎کشیدیم.

جرقه پیگیری این طرح مجددا چه زمانی زده شد؟

زمانی‎که با آقای حداد عادل خدمت رهبری رسیدیم، تعبیر آقای حداد این بود که مجلس که ناظر بر همه است باید خودش منزه باشد. آقای حداد این عبارت را به‎ کار برد که «با دستمال کثیف نمی‎توان یک شیشه را تمیز کرد»، رهبر انقلاب هم چندبار از این مثال آقای حداد استفاده کردند.
متن کامل : http://farsiblog.mihanblog.com/post/2214

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی