سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

از مکتب ایرانی تا جشن منطقه-ای نوروز ...

 

 

 

 

 

سلام بر همه! « مَک دونالد اعلام میدارد :

 

این بار زحمتکشان بر مسند قدرت خواهند بود «!!!؟؟؟»

 

 

 

 

 

 از مکتب ایرانی تا جشن منطقه-ای نوروز ...

 

((( البته واضح وَ مبرهن است ، یعنی جناب آقای معلم هم

 

  بطور واضح وَ مبرهن میداند که همه اینها بقول معروف

 

« کلک یک لقمه نان است »! ... یا بقول مرحوم  معلم

 

 ادبیات سابقمان « این هدفی است که وسیله-اش قبلا

 

 توجیه شده »! ...

 

یعنی البته که واضح وَ مبرهن است که هدف تکثر آراء یا

 

 بقول عوام « قــُر زدن رأی-های انتخاباتی رقیب-هاست

 

 »! ... والسلام ، ع.ع )))

 

 

?- با مکتب ایرانی حضرت مستطاب مشائی شدیدا مخالفم؛ بخصوص آنکه وجهی التقاطی یافته است؛ مثلا همین اظهارات اخیر ایشان که آنچه در باب ماه رمضان در روایات داریم مانند بسته شدن دست و پای شیطان و... را به نوروز تسری داده اند! (+) پیشتر هم گفته ام؛ به باور من آنهایی که به خاطر اسلام و انقلاب به احمدی نژاد رای داده اند در نهایت پشیمان خواهند شد!

?-با برگزاری جشن نوروز در تخت جمشید نیز مخالفم؛ به واسطه یادآوری جشنهای دوهزار پانصد ساله شاهنشاهی

?- اما در برگزاری جشن نوروز در تهران نه تنها عیبی نیست که محاسن بسیار است؛ مگر نه این است که همواره از دولت انتقاد کرده ایم که به جای همکاری با نظام بین الملل، سر ستیز دارد؛ خب یک جا هم خواسته از در همکاری درآید.

نوروز مهمترین عامل پیوند ما و همسایگان است، ببینید اگر زبان را ملاک قرار دهیم می شویم افغانستان و تاجیکستان و ایران و اگر تشیع را ملاک قرار دهیم تنها اذربایجان، شیعی است و بخشهایی از افغانستان؛ و حتی اگر اسلام را ملاک قرار دهیم ارمنستان حذف می شود. اما نوروز به عنوان یک میراث فرهنگی بسیار مهم که مورد تایید عقل و شرع هم هست می تواند به مهمترین عامل وحدت کشورهای همسایه ایران تبدیل شود.... عاملی که توانسته چندین رییس جمهور کشور همسایه را در ایران گرد هم آورد و این انصافا دستاورد بزرگی است.

این نکته مهمی است که نوروز مورد تایید دین اسلام قرار گرفته است؛ بله اگر مثلا دولت چهارشنبه سوری را به عنوان ملاک لحاظ کرده بود به دولت انتقاد بود اما در نوروز عیب و ایرادی نیست.

امروزه مسیر قدرت یابی در جهان تغییر یافته و کشورها به سوی شکل دهی اتحادیه ها حرکت می کنند؛ اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا، کشورهای آسه آن، پیمان شانگهای و... چرا ما از نوروز به عنوان محور شکل گیری و شکل دهی یک اتحادیه بزرگ منطقه ای با محوریت ایران در خاورمیانه استفاده نکنیم؟ دوران اینکه یک کشور بتنهایی بتواند در جهان اثرگذار باشد به سر آمده و تنها راه فراروی ما، تشکیل اتحادیه است و هیچ محور وحدتی به فراگیری و نفوذ نوروز در منطقه ما وجود ندارد؛

از همین رو و به دلایل بسیاری دیگری که مجال گفتنش نیست از جشن نوروز در تهران خرسندم و امیدوارم که ادامه یابد.

 مـرجـع  

 

 تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی