سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در دوران بـــرزخی ...

انشاالله که این وبلاگ بتواند وسیله-ای خدا-پسند برای اطلاع-رسانی صحیح وَ در جهت تحکیم انقلاب اسلامی وَ جمهوری اسلامی باشد ؛ والسلام علیکم من تبع الهدی ...

امام خمینى : شما دعا کنید که آدم بشویم ...

 

 

 

 

 

 

امام خمینى : شما دعا کنید که آدم بشویم ...

 

 

سه شنبه هفتم مهر 1366 شمسى بود که بعد از پایان سمینار ائمه-ی جمعه ، همگی به زیارت امام خمینی (ره) به جماران میروند. مرحوم آیت الله مشکینی قبل از رهنمودهای امام ، چند دقیقه-ای صحبت میکنند وَ ضمن سخنان-شان به تجلیل وُ تکریم امام می-پردازند.

امام خمینى  پس از بسم اللّه ، در ابتدا فرمود:
«
من قبلا از آقاى مشکینى گله کنم ، ما آنقدرى که گرفتار نفس خودمان هستیم ، کافى است دیگر مسائلى نفرمائید که انباشته بشود در نفوس ما و ما را به عقب برگرداند، شما دعا کنید که آدم بشویم ، دعا کنید که حتى به همین ظواهر اسلام عمل بکنیم ، ما که دستمان به آن به واطن نمى رسد، لااقل به این ظواهر عمل بکنیم»
این جریان نگارنده-ی اثر را به یاد جمله اى از خطبه همام که در نهج البلاغه انداخت که امیرمؤمنان على (ع ) در وصف پرهیزکاران مى فرماید: اذا زکى احد منهم خاف مما یقال له فى قول آنا اعلم بنفسى من غیرى ، و ربى اعلم بى منى بنفسى ، اللّهم لا تو اخذنى بما یقولون . « هرگاه یکى از پرهیزکاران مدح و ستایش شوند، از آنچه درباره-شان گفته شده ، در هراس مى افتند و مى گویند: من از دیگران نسبت به خود آگاه-ترم ، و پروردگارم به اعمالم از من آگاهتر است ، پروردگارا ما را به آنچه که درباره ما مى گویند ، مؤ اخذه مفرما!».
و در موردى ، جمعى  حضرت علی علیه السلام را ستودند ، ایشان فرموند :
اللّهم انک اعلم بى من نفسى و انا اعلم بنفسى منهم ... « خداوندا تو نسبت به من از خود من آگاهترى ، و من آگاهتر از آنها به خودم هستم ، خداوندا ما را بهتر از آنچه آنها گمان مى کنند قرار ده و آنچه را نمى دانند بر ما ببخش ».
به این ترتیب در مى یابیم که امام خمینى (ره) شاگردى از مکتب مولایش على (ع ) است ، و در روش خود از آن حضرت پیروى مى کرده است.

اقتباس از : داستان دوستان ، محمدی اشتهاردی
 

تهیه وَ تدوین : عـبـــد عـا صـی